ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, תחבורה בדרך שלנו, אומר כי הפחתת תעריפי התחבורה הציבורית בשווי המע"מ, שנכנסת לתוקף מהלילה (יום ב', 1.2.16) לא חושבה בהתאם לתעריף הנכון של תעריפי הנסיעה, אלא בהתאם לייקור תעריפי שבוצע ב-1 בינואר 2016 וששר התחבורה, ישראל כ"ץ, הורה על תיקונו ועדכונו הרטרואקטיבי. השר טען שהרשות לתחבורה ציבורית ייקרה את התעריפים בניגוד לעמדתו והורה להוזיל לתעריפים הישנים. לכל אזרח ששילם יותר, ניתנה האפשרות להזדכות על הפער היחסי בעמדות הרב-קו של החברה המפעילה. הארגון קורא ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ
משה גפני, להתערב בעניין.
עם פרסום התעריפים החדשים, הופתעו בארגון לגלות כי בתעריפים החדשים, לא קיימת הפחתה של 14.5%, אלא הפחתה פחותה בהרבה. לאחר בדיקת הנתונים התבררה התמונה הבאה: הפחתת המע"מ בהסדרי כרטיסי החופשי-החודשי והחופשי-היומי, בוצעה ביחס לתעריף היקר יותר, שכאמור בוטל, אך
משרד התחבורה בחר לחשב את המע"מ, ביחס לתעריף זה. כך למשל, בתעריף חופשי-חודשי מרחבי באזור גוש-דן שמחירו עומד על 268 ש"ח חושבה הפחתת המע"מ ביחס לתעריף הגבוה יותר ועמד על 286, כך שהנחת המע"מ עומדת על כ-8% בסך-הכל.
בפנייה נוספת שהועברה מ"תחבורה בדרך שלנו" לח"כ
נאוה בוקר (הליכוד), חברת ועדות הכספים והכלכלה, בסוגיית הדרת הסטודנטים מהנחה זו, הועלה הצורך להפחית באופן יחסי גם בהסדרי הנסיעה התקופתיים הנרכשים על-ידי הסטודנטים. כאשר נכון לרגע זה, לטענתם, סרבו ברשות לתחבורה ציבורית להחיל את הפחתת המע"מ באופן יחסי גם לגביהם (סטודנטים שרכשו חופשי-שנתי).
מנכ"ל הארגון, איתי חיים, מבקש ממשרד התחבורה לאפשר לסטודנטים שרכשו כרטיס שנתי לקבל זיכוי בגובה הנחת המע"מ בעמדות הרב-קו, עבור שמונת החודשים שנותרו לשימוש בחוזה השנתי. חיים: "עלות הכרטיסים השנתיים החל מכ-900 ש"ח לכרטיסים המקומיים הזולים ביותר ועד כ-3,300 ש"ח לכרטיס השנתי לסטודנטים של עפולה-חיפה. הרי לא מדובר כאן בהוזלת תעריפים צמודת מדד, של כˉ3-1 אחוזים - שכמעט ולא מתרחשת - אלא במהלך דרמטי של הוזלה משמעותית בסך 14.5%. מדובר בהנחה מצטברת של מאות שקלים לסטודנט!".