|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

דרור שטרום בוועדת הרפורמות:

"הריכוזיות - בגלל מגבלות עסקים קטנים"

ראש הוועדה להגברת התחרותיות בשירותים הבנקאיים והפיננסיים: "הריכוזיות נובעת מהקושי של עסקים קטנים לגייס אשראי כדי להתחרות" יו"ר הוועדה, ח"כ כהן: "הצמיחה במשק שלילית. פתיחת שוק האשראי לתחרות תשנה זאת"
08/02/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
דרור שטרום וח"כ אלי כהן. הלקוחות הקטנים הם בסוף המפקיד הכי גדול עם התנאים הכי רעים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ובהצעת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים חוץ-מוסדיים שמעה (יום ב', 8.2.16) את דרור שטרום, העומד בראש הוועדה להגברת התחרותיות בשירותים הבנקאיים והפיננסיים הנפוצים בישראל, על-מנת שיציג את מסקנות הביניים של הוועדה, ויתייחס למספר שאלות באשר להשתלבותה של הצעת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים חוץ-מוסדיים במסקנותיה של הוועדה.

שטרום: "שלושה יעדים עמדו בפני הוועדה: ליצור מתחרים לבנקים על הלקוחות הקטנים, להעצים את אותם לקוחות כדי שידעו ויוכלו ליהנות מהתחרות, ולהוריד את עלויות המערכת ע"י ייעול. הנתונים מראים ששני הבנקים הגדולים מחזיקים 60% מהשוק שזו ריכוזיות חריגה בקנה מידה עולמי, כאשר באנגליה לדוגמה ארבעת הבנקים הגדולים מגיעים לאחוז דומה. העיוות הוא שהלקוחות הקטנים הם בסוף המפקיד הכי גדול עם התנאים הכי רעים, ומתקשים לקבל אשראי, למרות ששיעור האשראי הפגום בישראל, הוא מהנמוכים בעולם!"

"הגופים המוסדיים מייצגים הון ששווה להון שנמצא תחת הגופים הבנקאיים, ולאור זאת שמדובר באשראי הבטוח ביותר, אנו רוצים להכניס לראשונה את המערכת המוסדית לאשראי קמעונאי בכמויות גדולות".

"חזון הוועדה הוא שתוך 5 שנים נראה כאן נוף שונה לגמרי של נותני האשראי עם שחקנים שונים, ברמות פיקוח שונות, אשר יוכלו להציע תנאים טובים יותר בשל יעילותם. היום איש לא חולק על זה שאנחנו במקדם אי-יעילות משמעותי בבנקים, כלומר יחס עלויות לתפוקה, והוא לא רחוק מכפול".

"הורדת עלויות גיוס האשראי תאפשר גם לעסקים הקטנים להתחרות בקלות רבה יותר בגופים הריכוזיים הקיימים בכל התעשיות, אשר מגייסים כיום הון באופן זול יותר, ולכן לא קמים להם מתחרים בינתיים".

ח"כ חיים ילין (יש עתיד): "למערכת הבנקאית יש אינטרס לתת כמה שיותר, עד אותו גבול. אבל אתה לא מדבר על זה שאדם צריך ללמוד לחיות ממה שיש לו ולא לקחת אשראי מעבר ליכולתו".

שטרום: "למוסדות פיננסיים יש יכולת רבה לתת אשראי מבלי שתעשה את החשבון האמיתי אם יש לך יכולת או לא. כללי הרגולציה צריכים לקבוע בדיוק מתי אסור לתת אשראי, ואנו במקום מתקדם בכך, אבל יש עוד מה לעשות. תמיד יהיה מי שייתן אשראי לאדם שרוצה, לא משנה מה שיעור הריבית, ויש צרכנים שלא מבדילים בין 3 ל-30 אחוזי ריבית, אבל מפגינים על שינוי של מספר שקלים במחירי החלב".

"יש עוד הצעה, שטרם נחשפה לציבור, שלא לאפשר מתן אשראי, לאותם אנשים המבקשים מעבר ליכולתם, ויש מקום לבחון איפה נכנסת הממשלה כמי שמסייעת לאוכלוסייה זו בכך. זה לא עניין של אשראי זול אלא אשראי אחראי".

יו"ר הוועדה: "עסקנו כאן רבות בריביות והעמלות, אבל הנושא המרכזי של פתיחת שוק האשראי לתחרות זו ההשפעה על הצמיחה במשק. כיום, בניכוי תגליות האנרגיה, הצמיחה היא של 1.5% והאוכלוסייה גדלה ב-1.9%, כלומר הצמיחה שלילית. משום כך הנגישות של הבתים והעסקים הקטנים היא כה חשובה, כדי לשנות את מפת הצרכנות. בימים אלו יש כוונה או מחשבה להקים רשות עצמאית בעניין על בסיס אגף שוק ההון, והייתי רוצה לשמוע את דעתך דרור"

שטרום: "החזון הוא שתהיה אסופה של גופים חוץ בנקאיים לצד הבנקים, ולכן הרגולטור עליהם חייב מורכב מאנשים המבינים את שוק ההון. האגף באוצר כבר מטפל בגופים המוסדיים, אשר נותנים אשראי בהיקפים גדולים כבר היום, ולכן טבעי הוא שיהווה את הבסיס לרגולטור העתידי, אשר כרשות תובטח עצמאותו ללא תלות בדרג הפוליטי".

"לאחר שרשות זו תתקבע, ניתן יהיה לשקול את העברת האחריות על חברות כרטיסי האשראי אליה. שתי חברות כרטיסי אשראי תופרדנה מהבנקים לאלתר ושלישית תופרד בחלוף כמה שנים, אם השוק יחייב זאת. בשל זה, הפיקוח על הבנקים יפקח על הפעילות, כי נדרש פיקוח על אמצעי הסליקה".

יו"ר הוועדה: "הייתי בטיול משפחתי ופגשתי בחור צעיר המשכיר רכב ל-45 דקות במאה ₪, ובסוף היום הרווח שלו הוא כ-20 ₪. עלות הסליקה שלו, כעסק קטן היא 3%, שהם שלושה ₪, ולכן למעשה הוא משלם 15% מהרווח רק על זה שהוא מאפשר 'גיהוץ', שזה לא סביר לחלוטין. זוהי נקודת השפעה על יוקר המחיה שגם בוועדה וגם בנק ישראל צריכים לתת עליה את הדעת".

שטרום: "בהחלט הטריד אותנו מצב בו נשאר עם שלוש חברות גדולות של כרטיסי האשראי, ואז גם שם יכול להיווצר אי-שוויון תחרותי, שלא לומר קרטל. לכן אחת ההמלצות שקבענו מדברת לא רק על פתיחת שירותי האשראי, אלא על פתיחת ענף הסליקה לתחרות ע"י אפשרות הכנסת סולקים חדשים. כמו-כן קבענו שהעמלה הצולבת תופחת בתוך תקופה של שנתיים, באופן משמעותי, לרמה שקבועה באירופה".

לשאלת יו"ר הוועדה לגבי המלצות שאינן נוגעות לכרטיסי האשראי השיב מר שטרום כי הוא מעבר להכנסת המוסדיים והכנסת חברות טכנולוגיות, הוועדה גם המליצה על שינוי הבעלות על חברת ש.ב.א וכן המליצה באופן חד-משמעי על ביטוח פיקדונות. "אנשים שיפקידו את כספם בבנק לא יהיו תלויים בשאלה אם המדינה מוכנה או לא מוכנה לתת לבנק כיסוי ובאיזה תנאים. יהיה ביטוח מסודר ואנשים יידעו שכספם מובטח במוסדות הפיננסיים".

יו"ר הוועדה ביקש ממר שטרום להתייחס לנושא הצפת אשראי והחשש מסאב-פריים ומר שטרום השיב: "נזרעה פה קצת פאניקה, שכן הרעיון הוא לא להגדיל את עוגת האשראי, אלא להשאיר את מנהגי נטילת האשראי על-כנם, אבל בעלויות נמוכות יותר. עם זאת, אנו רוצים ששכבות נוספות שלא זכו לקבל אשראי עד כה, והתגלגלו לשווקים שצבעם בין אפור לשחור, לא יסבלו מריביות של 25-30%, אלא יקבלו אשראי בתנאים טובים ובפיקוח".

"מה חסר לוועדה כדי שהמלצותיה יקרמו עור וגידים?" שאל יו"ר הוועדה ומר שטרום השיב "מדובר בפאזל מורכב של כמה חלקים. חלק אחד הוא הצעת חוק נתוני אשראי, כי בלי מידע ובלי בטוחה, אין מתן אשראי. ברגע שיש מידע ובטוחה, מחיר האשראי יורד משמעותית, ולראייה שוק המשכנתאות, ושיעורי הריבית שם, לעומת שיעורי הריבית בהלוואות רגילות. חלק נוסף הוא הפיקוח החוץ-בנקאי אשר נדון כאן, ואני מבקש מכם שלא תמתינו לוועדה שלי, אלא תקדמו את החקיקה של המפקח, כדי שכאשר יהיו המלצות, כבר יהיה להן בסיס להתחיל לעבוד"

יו"ר הוועדה הודה למר שטרום ואמר "אנו מחכים להמלצות הוועדה בהקדם!" ועבר להמשך הדיון בהצעת החוק.

עו"ד ברוך לוברט מהלשכה המשפטית במשרד האוצר אמר כי על-פי החוק, הוא ייכנס לתוקף בתחילת שנת 2017, על-מנת שיהיה לשוק זמן להיערך ולמדינה למנות את הרגולטור. עו"ד לוברט סקר את הוראות המעבר הכללות בחוק, בדגש על הסמכויות שיינתנו לרשות המיסים כגוף שיהיה אחראי להאכיפה והחקירות בתחום זה בשנים הראשונות.

הוועדה שמעה סקירה על כלל שוק האשראי בארץ מפי מר יונתן בר סימן טוב, מאגף התקציבים של האוצר, וסיקרה של שוק נתוני שירות המטבע ממר יואב צבר, מנהל יחידת נותני שירותי מטבע במשרד האוצר. צבר בסקירתו תיאר את חלוקת הפעילות בשוק נתוני שירותי המטבע והיקפה, כפי שהיא עולה מנתוני היחידה, בעוד שבר סימן טוב תיאר את חלוקת שוק האשראי בין הבנקים וחברות האשראי לגופים המוסדיים, וציין כי אין להם מידע מדויק על חלקם של הגופים החוץ בנקאיים וחוץ מוסדיים מסך כל השוק, ובעוד הנתונים מראים שהם אחוז אחד, ההערכות הן שזה למעלה מכך.

אריאל גנוט, מנכ"ל חברת גמא: "יש לבחון גם את ניכיון כרטיסי האשראי בבתי עסק, שהוא בעצם אשראי שניתן למשקי הבית, ומתחרה בהיקפו בשאר סוגי האשראי הניתן באמצעים אחרים. חשוב שוועדה זו בכנסת וועדת שטרום ימשיכו לתפקד לאורך השנים הראשונות של החוק בכדי להיות ועדת מעקב המוודאות את היישום".

יו"ר הוועדה, ח"כ כהן, סיכם את הדיון ואמר: "הדיונים הבאים ייקבעו להקראה והצבעה, בתיאום עם משרד האוצר. אנו כמובן מזמינים את כל הנוגעים בדבר להמשיך ולתת הערות והארות לסעיפי החוק במהלך ההקראה, ולכל הערה נתייחס ונדון בכובד ראש, מתוך מטרה להקל את התהליך ולקדם את התחרות"
הצעת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים חוץ מוסדיים - סגן בכיר ליועץ המשפטי של משרד האוצר / מצגת
מצגת לישיבה מס' 4 של ועדת הרפורמות בכנסת (11 עמ')
סקירת שוק יחידת נותני שירותי מטבע 02/2016 / מצגת
הוצגה לוועדת הרפורמות ע"י מנהל יחידת נותני שירותי מטבע וע"י מנהל מחלקת ביקורת. (10 עמ')
מצגת אגף תקציבים / מצגת
סקירת שוק האשראי וצעדים לצמצום הריכוזיות בשוק האשראי הקמעוני (8 עמ')

תאריך:  08/02/2016   |   עודכן:  08/02/2016
עידן יוסף
+מסתננים ישהו במתקן השהייה רק 12 חודשים
07:44 09/02/16  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית לקיצור תקופת השהייה במתקני השהייה למסתננים מ-20 חודשים לשנה אחת
([צילום: AP])
+אושר סופית: שני ימי חופשה נוספים
23:13 08/02/16  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ רחל עזריה (כולנו) להוספת שני ימי חופשה לעובדים בעלי ותק של שנה עד ארבע שנים
([צילום: פלאש 90])
+"466 יורו על כל ראש של חייל ישראלי"
21:26 08/02/16  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שרת המשפטים הציגה בכנסת את חוק השקיפות ותקפה בציניות ובעוקצנות רבה את מבקרי החוק משמאל  ▪  "העמותות שמוחות נגד חוק השקיפות לא באו לקדם את האינטרס הישראלי אלא משרתות אינטרסים זרים"
(שקד. "התנגדות בגלל פרנויה" [צילום: איציק וולף])
+קרא: נסיכת בחריין עברה ניתוח סבוך בישראל
21:07 08/02/16  |  עידן יוסף
סגן השר איוב גילה כי בתיאום עם ראש הממשלה, דאג להביא לניתוח סבוך בישראל את נסיכת בחריין. בכינוס ירושלים, אמר קרא כי לשמחתו קיבל אתמול, באמצעות גורם חשוב בישראל, הזמנה לבקר בבחריין, ואם הממשלה תאשר זאת יערוך ביקור היסטורי בנסיכות.
+הח"כים מבל"ד הושעו לארבעה חודשים
20:54 08/02/16  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ועדת האתיקה של הכנסת השעתה את חברי הכנסת חנין זועבי ובסאל גאטס לארבעה חודשים  ▪  ח"כ ג'מאל זחאלקה הושעה לחודשיים בלבד
(זועבי וזחאלקה. מאות תלונות [צילום: פלאש 90])
+"האם הדגים עושים פרו ורבו רק בשבת?"
20:29 08/02/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכלכלה על תקנות הדיג: נצמצם את המחלוקת בין הדייגים למשרד החקלאות ונמצא נקודת איזון שתאפשר להם לפעול מבלי לפגוע בדגה  ▪  פולקמן: אם רוצים לבטל את דיג המכמורתנים צריך להגיד את זה בגלוי ולפצות דייגים  ▪  נציגי המכמורתנים: התחננו למשרד החקלאות שיגיעו איתנו להסכמות  ▪  מנכ"ל משרד החקלאות: נענים לדרישת היו"ר להגיע להסכמות
([צילום: AP])
+שב"ס: מגדלי שמירה ריקים בכלא ביטחוני
19:47 08/02/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נציבת שירות בתי הסוהר: הם אינם מאוישים בחלקם בשל פערי כוח אדם מצה"ל  ▪  ארדן: חיילים שמועמדים להתגייס לשב"ס או למשטרה ממתינים בבית בגלל החלטת שר הביטחון
([צילום אילוסטרציה: AP])
+סופית: לא יוטל היטל על העסקת משקיעים זרים מארה"ב
19:17 08/02/16  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התכנית להבראת כלכלת ישראל (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב והמדיניות הכלכלית לשנות הכספים 2003 ו-2004) (תיקון מס' 18), התשע"ו-2015. חוק התכנית להבראת כלכלת ישראל (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב והמדיניות הכלכלית לשנות הכספים 2003 ו-2004) יתוקן כך שלא יוטל על משקיעים זרים, עובדים מומחים החיוניים מטעמם ובני זוגם, שהם אזרחי ארצות הברית, היטל על העסקתם. כמו כן, תתוקן ההגדרה "עובד זר" ויוחרגו ממנה משקיע זר, עובד חיוני ובני זוגם שקיבלו אשרה לפי חוק הכניסה לישראל.
+רה"מ על הח"כים הערבים: "יש גבול!"
18:17 08/02/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
"אני מנסה לדמיין מה היה קורה בפרלמנט הבריטי אם חברי פרלמנט היו עומדים דקת דומייה לזכר ג'ון הג'יהדיסט או חברי הקונגרס האמריקני היו עומדים לזכר הרוצח מקליפורניה"
(נתניהו. "כבוד לאומי" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+סופית: יופחת העונש על עריקות
18:11 08/02/16  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק השיפוט הצבאי (תיקון מס' 68), התשע"ו-2016. העונש המרבי הקבוע בצד עבירת העריקה, הקבוע כיום על חמש עשרה שנים, יופחת ובמקומו: שתי דרגות ענישה, שיתחשבו בחומרת העבירה. כך, עבירה של עריקה בנסיבות רגילות תגרור עונש של שבע שנים, ואילו עריקה בנסיבות מחמירות - שמוגדרות כהיעדרות בעת פעילות מבצעית או פעולה קרבית של היחידה מתוך כוונה שלא לחזור לצבא - תגרור עונש מאסר של עשר שנים. כמו כן, התקופה שמקימה חזקה לפיה חייל נעדר מן השירות מתוך כוונה שלא לחזור לצבא תוארך לשמונה עשר חודשים, וזאת במקום תקופה של עשרים ואחד ימים הקבועה כיום בחוק.
+הכנסת תפקח על הרפורמה בשירות המדינה
17:55 08/02/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הקימה ועדת משנה בראשות ח"כ פולקמן: "לא לפוליטיזציה של שירות המדינה; למנות בעלי כישורים ולא קשרים"
(פולקמן (במרכז). יו"ר הוועדה [צילום: דוברות הכנסת])
+עימות על החרמת רכוש טרור
17:12 08/02/16  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
היועצת המשפטית של ועדת החוקה: הסמכת שר הביטחון להחרים - חוסר אמון בבית המשפט  ▪  נציג השב"כ: בלי זה - ביטחון המדינה ייפגע  ▪  סלומינסקי: דיונים משפטיים בנושא לא יסתיימו
(כרם שלום. נסיונות הברחה [צילום: פלאש 90])
+"תנו להורה לחסוך לילד מעבר לקצבה"
17:11 08/02/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חברי כנסת בוועדת הכספים דורשים לאפשר להורים להוסיף כספים לחסכון עבור ילדיהם, אף מעבר לגובה קצבת הילדים  ▪  יו"ר ועדת הכספים: "הדבר ייטיב עם כולם: עם הילדים, עם מנהלי הכספים וגם עם המדינה שתחזק בכך דווקא את השכבות החלשות ומעמד הביניים"
(חיסכון לכל ילד [צילום: משה שי/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   דרור שטרום / Dror Shtrum   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"הריכוזיות - בגלל מגבלות עסקים קטנים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב (יום ב', 8.2.16) במליאת הכנסת לתוקפיו, על הצעת החוק לפיה ניתן יהיה, ברוב של 90 ח"כים, להרחיק ח"כ מכהן. בנאום בהצעות אי-אמון שהגישו סיעות האופוזיציה, אמר נתניהו: "שמעתי את ההתקפות עלי בכמה ישיבות סיעה היום, אני מבקש להבהיר: אנחנו בעד השילוב של אזרחי ישראלי הערבי בחברה, בלכלכה ובמדינה. אנחנו משקיעים בזה מאמצים ומשאבים רבים. אבל באותה עת ודווקא מתוך הראייה הזו, איננו מוכנים לקבל מצב שבו ח"כים יתמכו במשפחות של רוצחי אזרחים ישראלים. יש גבול! יש דבר שנקרא כבוד לאומי!
08/02/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה המיוחדת לנושא הרפורמה בשירות המדינה, בראשות ח"כ רועי פולקמן, תקיים (יום ג', 9.2.16) את ישיבתה הראשונה, בנושא: מכרזים בשירות המדינה.
08/02/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
עימות בין היועצת המשפטית של ועדת חוקה חוק ומשפט, עו"ד סיגל קוגוט, לבין נציג השב"כ בדיון (יום ב', 8.2.16) על הצעת החוק המסמיכה את שר הביטחון לחלט רכוש של חשודים בעבירות על ביטחון המדינה.
08/02/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
חברי ועדת הכספים דורשים (יום ב', 8.2.16) ממשרד האוצר לתת אפשרות להורים להוסיף לתוכנית החיסכון ארוכת הטווח של ילדיהם, שיישומה אושר בחוק ההסדרים האחרון, סכומי כסף נוספים, אף מעבר לגובה קצבת הילדים לה זכאים ילדיהם ושאותה ניתן להוסיף לחיסכון.
08/02/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה (יום ב', 8.2.16) ישיבה למעקב אחר ההתפתחויות בעסקה למכירת גולן טלקום לסלקום, וההשלכות על התחרות בסלולר. היו"ר איתן כבל הזכיר כי מיד לאחר שנודע על הכוונה לבצע את העסקה התכנסה הוועדה לדיון מיוחד בעניין, ואמר: "מי שחושב שאני אתן לעסקה לחלוף ככה מתחת לרדאר - טועה".
08/02/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
גביית חובות? אחרי החגים  /  עידן יוסף
צבירת הטבות צרכניות לא תופסק חד-צדדית  /  עידן יוסף
ועדת הכלכלה: שימוע ציבורי נגד תאונות  /  עידן יוסף
בוגדים בכנסת ישראל  /  שמעון זיו
מי מאמין לפוליטיקאים?  /  גבריאל בן-חיים
עם ישראל לא מרגיש בנוח בכותל  /  רחל עזריה
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il