ב-19.10.12 בשעה 00:44 צולם רכבו של ניצב-משנה תומר בדש, שהיה באותה עת מפקד תחנת באר שבע וכיום מפקד ימ"ר ירושלים, נוסע במהירות 132 קמ"ש, בכביש שהמהירות המותרת בו 90 קמ"ש. בגין העבירה הופק לבדש כתב אישום.
בהתייחסות אחת לעבירת התנועה מסר בדש לאגף התנועה: "לא זכור לי הנסיבות שבגינם נסעתי במהירות זו". בהתייחסות אחרת לאותה עברה מסר: "בתאריך ובשעות הנ"ל היו שני אירועים חריגים בגזרת התחנה... ייתכן שבמהלך הנסיעה צולמתי לפיכך במהירות". לאור הנסיבות, ביקש בדש לבטל את הדוח, ולבקשתו צירף דוח פעולה של אחד האירועים והעתק תלונה של אזרח בנוגע לאירוע אחר. במאי 2013 המליץ ראש מדור תעבורה באגף התנועה לבטל את כתב האישום מטעם "חוסר עניין לציבור". ראש אגף התנועה, דאז ניצב בדימוס
ברונו שטיין, קיבל את ההמלצה וביטל את כתב האישום.
האירוע התרחש בכיוון ההפוך לנסיעה
מבדיקת יומני המבצעים עולה, מדווח המבקר, כי האירוע הראשון שהביא בדש לחיזוק טענתו החל בשעה 00:00 במרכז באר שבע, 44 דקות לפני ביצוע עבירת התעבורה, והסתיים כעבור פחות מדקה, לאחר שהשוטר דיווח ש"מדובר במטריד". האירוע השני החל בשעה 00:13, כחצי שעה לפני ביצוע עבירת התעבורה, ועניינו גביית תלונה מאזרח שהגיע לתחנת משטרת באר שבע. לא נמצא ביומני המשטרה תיעוד לכל פעילות אחרת של המשטרה בקשר לתלונה, באותה שעה או בסמוך אליה. יתר על כן: בדש נסע בכביש מדרום לצפון, ואילו כדי להגיע לאירועים שדיווח עליהם היה עליו לנסוע מצפון לדרום.
מסקנתו של שפירא: "שטיין ביטל את כתב האישום אף על-פי שלא היה אפשר לקשור את האירועים המבצעיים שפירט בדש בהתייחסותו לנסיבות שתועד בהן נוסע במהירות מופרזת. החלטתו לא לוותה בהסבר או בנימוק".
שטיין התנער מאחריות בתגובתו למשרד המבקר: "בדיקת נסיבות הדוח וההסבר לגביו הינם באחריותו של הרמ"ד [ראש המדור]". ראש מדור תעבורה מסר, כי בדש הסביר שנהג בתפקיד וצירף מסמכים המאמתים זאת. הוא ציין, כי במקרה כזה אינו נדרש לבצע חקירה, "בפרט כאשר קצין בכיר מוסר את הסברו בצירוף מסמכים רלוונטיים".
שפירא אינו מקבל גישה זו: "גם כשמדובר בקצינים בכירים, יש לבחון את הבקשות לביטול דוחות בגין עבירות תעבורה לאחר בירור פרטי האירועים לעומקם. בעניין זה הטיפול בבקשתו של קצין בכיר צריך להיות זהה לטיפול בבקשתו של שוטר זוטר. ביטול כתב אישום אסור שייעשה אלא אם כן ברור מעל כל ספק שהדבר מוצדק".