|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

היועמ"ש: חוק ההשעיה - חוקתי

הצעת "חוק ההשעיה" אושרה לקריאה ראשונה כהצעה מטעם ועדת חוקה, תוך הסתייגות מסוימת מצד היועמ"ש לממשלה ויועמ"ש הוועדה בגין הצביע בעד עודה מאיים בהתפטרות קולקטיבית
29/02/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
עודה. יתפטר? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בתום דיון ארוך שלווה בחילופי דברים, בצעקות, ואף בהוצאת חברי כנסת מהדיון, ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה (יום ב', 29.2.16) את התיקון לחוק יסוד הכנסת ואת התיקון לחוק הכנסת, המכונה "חוק ההשעיה", כהצעת יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי לקריאה ראשונה כהצעת חוק מטעם הוועדה.

הדיון בהצעת החוק החל בעמדת היועצת המשפטית של הוועדה, שאמרה "הליך שייפתח ברוב קואליציוני, עלול להיות פתח להתעמרות של הקואליציה בח"כ. לכן נדרשת הסכמה רחבה ולא להסתפק ברוב קואליציוני. עקב החשש מפני הטלת משמעת קואליציונית, אני מציעה שבתום הדיון שייערך במליאת הכנסת, תיערך הצבעה חשאית. יש לכך גם מגרעות בכך שלעיתים ח"כים מאותה מפלגה, עשויים להצביע בעד. אולם הצורך לנטרל את הפוליטיות של ההליך, גובר". לדבריה, "בהליך הזה, חבר הכנסת פועל כשופט ולא כנבחר ציבור". עוד מציעה היועמ"ש, שהחוק יחול רק מהכנסת הבאה.

עשרות חברי כנסת נכחו בדיון והתנגדו להצעת החוק. חברי הכנסת תקפו את הרעיון הבסיסי של הדחת חברי כנסת בידי חבריהם. עוד נטען, כי הצעת החוק תופנה כנגד חברי כנסת מהאופוזיציה ותהווה איום וסתימת פיות של מי שלא יישר קו עם עמדת הקואליציה. חברי הכנסת השמיעו ביטויים קשים כנגד ההצעה, שהיא לדבריהם הצעה גזענית, מקארתיסטית ומדירה ערבים מהכנסת. חלק מהח"כים הזהירו את הח"כים התומכים בהצעת החוק כי ההצעה עלולה לשמש נגדם בכנסות הבאות.

נציג היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד עמי ברקוביץ, מסר לחברי הוועדה את עמדת היועמ"ש עו"ד אביחי מנדלבליט. לדבריו, "לעמדת היועץ, לא ניתן לומר כי הצעת החוק המבקשת לתקן את חוק יסוד הכנסת, כך שתתאפשר השעיה עד כדי הדחה של חבר כנסת מכהן על בסיס עילות הפסילה להתמודדות לכנסת, כפי שנקבעו בסעיף 7 א' לחוק יסוד הכנסת, ובהתאם לפרוצדורה המותוות בהצעה במתכונתה כעת, היא בלתי חוקתית. זאת בהתחשב בכך שמדובר בהצעה לתיקון חוק יסוד, ובשים לב גם לאמירות בפסיקת בית המשפט העליון, באשר לתחולתה בישראל של דוקטרינת התיקון החוקתי הלא-חוקתי, בשל פגיעתו בעקרונות היסוד של השיטה.

"בלי לגרוע מן האמור, מובן כי חקיקתו של תיקון כזה המוצע, מחייבת זהירות רבה נוכח הקשיים שהוא מעורר. כוונת הדברים בהקשר זה, היא לקשיים המובנים שבקיומו של משפט עמיתים על בסיס אידאולוגי, תוך הסמכת רוב פוליטי של חברי כנסת להחליט על הפסקת כהונתו של חבר כנסת מכהן, אשר נבחר כדין. מובן גם כי בהסדר שכזה יש גם כדי לפתוח פתח של התנכלות של הרוב למיעוט, ולזכויות הייצוג שלו בכנסת ואף לגרום לסיכול רצון הבוחרים אשר הצבעתם הביאה לבחירתו. מכאן הזהירות הרבה הנדרשת בגיבושו על פרטיו".

חברי הוועדה איחרו להגיע לדיון, לא שמעו את עמדת היועצים המשפטיים והגיעו רק להצבעה. בשעת ההצבעה, חברי כנסת שהתנגדו לקיומה, הרימו את קולם עד כדי כך שהיה קשה מאוד לשמוע את יו"ר הוועדה. ח"כ ניסן סלומינסקי החליט לעבור להצבעה שמית, אולם גם מהלך זה לא צלח, ולהט הרוחות הקשה מאוד על קיום הצבעה. בסופו של דבר, יו"ר הוועדה הכריז כי ברוב של שבעה חברי כנסת, הצעתו התקבלה וכי הוועדה אישרה את שתי הצעות החוק לקריאה ראשונה כהצעות מטעם הוועדה. גם בהצבעה החוזרת (רביזיה) לא היה שינוי בתוצאה.

חברי הכנסת מהרשימה המשותפת, ברשות איימן עודה, אמרו כי אם החוק יופעל-כנגד אחד מחברי סיעתם, הם ישקלו להתפטר כאיש אחד מהכנסת.

סלומינסקי וח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) תמכו בהצעה. גם חברי הכנסת בני בגין (ליכוד) ואורי מקלב (יהדות התורה) שהצביעו בעד ההצעה, הביעו הסתייגות ממנה מתוך תקווה כי לקראת הדיון להכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית, ייערכו בה שינויים. בגין ציטט דברים שאמר בעת היותו שר כי לעיתים הרוב דורסני, אך הצעת החוק הנוכחית עוקרה כל כך, כך שתהפוך לאות מתה בספר החוקים.

תאריך:  29/02/2016   |   עודכן:  29/02/2016
עידן יוסף
+"המדינה משאירה נוסעים בתחנות"
01:45 01/03/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה לפניות ציבור דורש ממשרד התחבורה להציב סדרנים שיורו על תגבורי אוטובוסים עמוסים ושיהיה למי להתלונן  ▪  משרד התחבורה: בבית שמש דרוש מסוף תחבורה ציבורית
(ראש העירייה משה אבוטבול ויו"ר הוועדה ישראל אייכלר [צילום: מן הטלוויזיה])
+בקריאה ראשונה: פינוי בשל סירוב בלתי סביר של דייר יחיד, לצורך ביצוע מיזם בנייה
21:33 29/02/16  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק פינוי ובינוי (פיצויים) (תיקון מס' 4) (פינוי בשל סירוב בלתי סביר), התשע"ו-2016. חוק פינוי ובינוי (פיצויים), קובע כי כאשר קיימת הסכמה של רוב מיוחס מבין בעלי הדירות במקבץ פינוי ובינוי לביצוע פרויקט, רשאי בית המשפט להטיל על בעל דירה המסרב לביצוע העסקה, סירוב בלתי סביר כהגדרתו בחוק, חובת פיצויי לדיירים שנפגעו מהסירוב. מוצע לתקן את החוק ולקבוע כי במקרה האמור, בית המשפט יהיה רשאי להטיל על הדייר המסרב חובת פיצוי או לחילופין, להורות בצו על פינוי הדירה של בעל הדירה המסרב ולמנות אדם אשר היה מוסמך בהתאם להוראות בית המשפט להתקשר בעסקה בשמו.
+"תודה להוט שהכפילו לי את החיוב"
21:20 29/02/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אושר סופית: עוסק יודיע לצרכן במסרון לנייד לפני מועד סיום עסקה או התחייבות
(בן-ארי. הודעה מראש [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+בקריאה ראשונה: ביטול מוסד הקובלנה הפלילית
20:59 29/02/16  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק סדר הדין הפלילי (תיקון מס' 74) (ביטול קובלנה), התשע"ו-2016. מוצע בה לתקן את חוק סדר הדין הפלילי, ולבטל את מוסד הקובלנה הפלילית, אשר מעניק לאזרח את האפשרות להאשים אדם בעבירות מסוימות, המנויות בתוספת השנייה לחוק, מבלי לערב את המשטרה ורשויות התביעה.
+סופית: הכרה אזרחית בהכשרות צבאיות
19:42 29/02/16  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הכרה אזרחית בהכשרות צבאיות, התשע"ו-2016 של ח"כ ענת ברקו. יוקם מנגנון להכרה אזרחית בקורסים, לימודים והשתלמויות הנערכים במסגרת שירות צבאי. כחלק ממנגנון זה, מוצע להקים ועדה להכרה בהכשרות צבאיות, אשר תמליץ בפני רשויות וגופים המוסמכים להעניק תעודות ותארים או להכיר בהם, להכיר בהכשרה צבאית העומדת בתנאים מסוימים על ידי הסמכה, מתן תעודת מקצוע, מתן נקודת זכות וכיוצא באלה.
+סופית: הורה יוכל להעדר על חשבון ימי מחלה, גם במקרה של טיפול קבוע בדיאליזה של ילדו
18:25 29/02/16  |  
מליאת הכנסת אישרה בריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק דמי מחלה (היעדרות בשל מחלת ילד) (תיקון מס' 13), התשע"ו-2016 של ח"כ אורי מקלב. הזכאות של הורה לזקוף עד 90 ימים בשנה של היעדרות בשל מחלה ממארת של ילדו על חשבון תקופת המחלה הצבורה שלו, תחול גם על מחלת ילד המצריכה טיפול קבוע בדיאליזה. כמו כן, שר הכלכלה יוסמך, בהתייעצות עם שר הבריאות ובאישור ועדת העבודה הרווחה והבריאות, לקבוע בצו מחלות נוספות שעליהן תחול הזכאות האמורה.
+סופית: הטבות מס באילת - גם על גמלאים
18:24 29/02/16  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק אזור סחר חופשי באילת (פטורים והנחות ממסים) (תיקון מס' 8), התשע"ו-2016. מדובר בהצעה ממשלתית אליה הוצמדה הצעה פרטית של ח"כ משה גפני. סעיף 11 לחוק אזור סחר חופשי באילת יתוקן וייקבע כי הזיכוי ממס הניתן מכוחו, יינתן מכלל ההכנסה החייבת מיגיעה אישית של התושבים ולא רק מהכנסתם מעבודה, מעסק או ממשלח יד. כן מוצע, לקבוע שתחילתו של החוק של החוק תהיה ביום 1 בינואר 2016 ויחול על הכנסה שהופקה ביום זה או לאחריו. ח"כ גפני: "הטבות המס באילת נובעות לא מהסיבות הרגילות בפריפריה אלא בכוח החוק המיוחד הנוגע לאילת. צריך שההטבות באילת יחולו גם על גמלאים שלא יהיו שונים מהתושבים האחרים. החוק הזה עושה צדק מול אנשים מבוגרים שעבדו ויצאו לפנסיה".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהדות התורה והשבת   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
היועמ"ש: חוק ההשעיה - חוקתי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
תיקון שיבוצע בחוק הביטוח הלאומי צפוי להכיר בתקופת שליחותם של שליחים בחו"ל כתקופת אכשרה לעניין דמי לידה ודמי אבטלה. הצעת חוק שהגישו שולי מועלם-רפאלי, יפעת שאשא ביטון וקבוצת חברי כנסת, ונתמכת בוועדת השרים לענייני חקיקה, מבקשת להכיר באופן כללי וגורף בתקופת השליחות כתקופת עבודה הנחשבת לתקופת אכשרה המזכה את השליחים בדמי אבטלה ובדמי לידה.
28/02/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
הארכיונים הציבוריים המוכרים בישראל צפויים בקרוב להיתוסף לרשימת הנכסים הפטורים מארנונה. בישראל פועלים כ-18 ארכיונים שכאלה, חלקם (גנזך ויצמן, ארכיון מפלגת העבודה וכד') כבר מקבלים פטור מארנונה, אולם מקצתם דוגמת מכון ז'בוטינסקי ויד טבנקין, אינם נהנים מהטבה זו.
28/02/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
האם כל פורש המקבל פנסיה תקציבית, ובמקביל מקבל משכורת בעד עבודתו מקופה ציבורית, יקבל קצבה בשיעור מופחת? הצעת חוק אותה מציע ח"כ דוד אמסלם, ומקבלת (יום א', 28.2.16) את תמיכת ועדת השרים לענייני חקיקה, מבקשת ליצור שוויון ואחידות לגבי כל הזכאים לפנסיה תקציבית, בכל הנוגע לשיעור קצבת הפרישה שתשולם להם.
28/02/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
אחת הדרכים השכיחות לאכיפת התשלום של חוב כספי שהושת על אדם כדין, היא באמצעות עיקול רכבו והעמדתו למכירה פומבית. כיום מקובל, שהרכב המעוקל נמכר בלי שניתנת אפשרות לקונים לבדוק אותו. במילים אחרות, הרכב עומד סגור לחלוטין במגרש והקונים המעוניינים בוחנים אותו מבחוץ ומחליטים כמה הם מוכנים לשלם עליו.
28/02/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת סילמן קבעה כי השימוש המוגבר בסעיף 19 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות מחולל עימותים בעצימות גבוהה סביב נושאים הנוגעים להסדרי הראייה בין ההורים באשר לילדים שהוצאו מביתם. בנוסף, הוועדה זיהתה עלייה חדה בשימוש בסעיף 19, מכ-3,000 מקרים בשנה לכ-6,000 מקרים בשנה.
28/02/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
תיקון קל בחוזי שכירות: יממה לעיון  /  אלעזר לוין
יוחמר העונש על זנות עם קטין  /  עידן יוסף
חזן: מתפטר גם משאר הוועדות  /  עידן יוסף
הקזינו של יריב לוין   /  איתן קלינסקי
תודה לקואליציה למניעת תאונות עבודה בבניין  /  איתן קלינסקי
לעבור למשאל עם   /  שמעון זיו
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
החד-ממדיות של תוכנית "עובדה" משקפת רק חלק מהאמת ובכך מחזקת את התחושה בקרב תומכי נתניהו כי עורכי התוכנית לא מעוניינים בהצגת התמונה העובדתית המלאה אלא מעוניינים אך רק באשמתו של ראש ה...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
על הממשלה - באמצעות המשרדים המופקדים על כך, לפעול להפסקת הסחבת הבלתי נסבלת בכל הנוגע לשיפור ההכרחי של השידור בשפה הערבית הן לעולם הערבי, הן לתושבי רצועת עזה ויהודה ושומרון והן לדוב...
דן מרגלית
דן מרגלית
איש העסקים ליאור רייטבלט השיק את ספרו "קראוס" בגן העיר בתל אביב    בלילה לא ישנתי כי לא הצלחתי להינתק ממנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il