|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

ויכוח פנים-ממשלתי

דרישה ל-100% ארנונה ממשרדי הממשלה

משרד הפנים דורש שמשרדי הממשלה ישלמו 100% ארנונה - תביעה שעלותה חצי מיליארד ש"ח כפתרון לאפליית יישובים בשיעורי הארנונה מהממשלה על בסיס קריטריון 'עיר קולטת עלייה' משנות ה- 50 האוצר מתנגד
01/03/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
יוסי יונה. בעיה פרוזאית [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

ועדת הכספים נדרשה (יום ג', 1.3.16) לדון בנושא הנתון במחלוקת פנים-ממשלתית בין משרדי הפנים והאוצר. זאת על-רקע עיוות בעיקרון לפיו נקבע באילו יישובים ישלמו משרדים ומתקנים ממשלתיים ארנונה חלקית ובאילו הם ישלמו 100% מהארנונה. העיקרון הנוהג עד היום מבוסס על קריטריונים להגדרת 'עיר קולטת עלייה' שנקבעו עוד באמצע שנות ה- 50' ושנותרו על-כנם עד עצם היום הזה. ישוב המוגר 'עיר עולים' ויש 61 כאלה סה"כ, נהנה מ-100% ארנונה על מתקני הממשלה ויישובים אחרים מארנונה חלקית בלבד. המצב יצר עיוות מתמשך, מכיוון שמזה שנים רבות, אין קשר בין שיעורי העולים ביישובים השונים לבין הגדרתם 'עיר עולים' או לא. כך למשל, ישנן ערים ששיעורי העולים בהן הינם מעל 30% ואינן מוגדרות קולטות עלייה וערים בן שיעורי העולים פחותים מ-5% שנהנות מההטבה של 100% ארנונה ממשלתית.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, פתח בכך ש"מדובר בחוק אנכרוניסטי מ-1954, אז המציאות הייתה שונה לחלוטין. גם היום קליטת עלייה היא דבר חשוב, אך התמיכה ברשויות מקומיות לא צריכה להיעשות רק על בסיס זה אלא על בסיס קריטריונים רבים, בין השאר מצב סוציו-אקונומי וקריטריונים, פריפריאליות וכד'. נדרש מבט רוחב וגם אם ישונו הקריטריונים, יש לוודא שיישובים שלא יוגדרו עוד 'עיר עולים' לא יינזקו בבת אחת בצורה דרסטית".

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דוד אמסלם: "בכל נושא צריך לחזור ולבדוק הרלוונטיות שלו, כך גם בנוסחת מענקי האיזון, אין הרבה פקידים שמבינים אותה וגם שם צריכים לעשות רביזיה. בוודאי כאן כשמדובר בחוק משנות ה- 50. חשוב לא לפגוע בערים שמעתה לא יוגדרו עוד 'עיר עולים'. עיר מתאימה עצמה למציאות מבחינת המקורות ואם עושים שינוי אז בשום שכל. כך למשל מועצה אזורית מרחבים שאין לה תעשיה ומקורות הכנסה רבים ותושביה מתפרנסים בעיקר מחקלאות, ייתכן שיש להחריג אותה מהדיון הזה ושתמשיך לקבל 100% ארנונה על מתקנים ממשלתיים". ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) היה חריף ממנו: "הגדרת עיר קולטת עלייה לא משקפת את המציאות היום. יש להתחשב בשינויים הפוטנציאליים שיכולים להתרחש ויכולים להביא לקריסת רשויות". זוהר הצהיר כי "אם המקרה של מועצה אזורית מרחבים לא ייפתר, הנושא לא יעבור כאן בוועדת הכספים". נימת דבריו עוררה תרעומת באופוזיציה. ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני): "רק צריך להוסיף לרקע את מנגינת הסרט 'הסנדק'. מזה הדבר הזה? מזה איומים?".

יוזם הדיון, ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני): "יש היגיון שהמדינה מעניקה משאבים דיפרנציאליים ליישובים קולטים עלייה, נושא שכרוך בנטל כלכלי, אך הבעיה פרוזאית. נוצר עיוות גדול בעקבות החלטה מ-1954, שעירייה קולת עלייה תקבל 100% ארנונה וכשהיום שיעורי העלייה זניחים תמשיך לקבל את ההטבה ויישובים עם שיעורי עלייה גבוהים כמו אריאל, כרמיאל, מעלות וקצרין לא. נדרש תיקון של העיוותים ההיסטוריים. עם זאת, אם ייעשו תיקונים, שלא ייעשו באבחת חרב, אלא בדרך שלא תפגע בחוסן הכלכלי של יישובים. אך חובה לתקן. שהחלוקה של הארנונה הממשלתית מוערכת בין 900 מיליון ש"ח ל-1.2 מיליארד ש"ח תיעשה על-פי עקרונות של צדק חלוקתי. עדיין תקף הקריטריון של עיר קולטת עלייה. צריך לקבוע מדרג וככל ששיעור העלייה עולה על 5%, תקבל את ההטבה בשיעור מותאם".

השר לקליטת העלייה, זאב אלקין (הליכוד): "המדינה בשנות ה- 50 ראתה בעלייה נושא חשוב ביותר וההחלטה הזו הייתה חלק מהתפישה, שרשות מקומית שקולטת עולים, תקבל סיוע. עכשיו הממשלה והכנסת יצטרכו לתת את הדעת לסוגיה. החשש שלי, ממה שאני מתחיל לשמוע מפקידי אוצר שאומרים "הנה יש פה כסף שאפשר לשים עליו את היד", אז בואו נבטל את הקריטריון הזה. זו תהיה שגיאה גדולה. נדרש לסייע לרשויות לפי קריטריונים שונים וכמובן גם לנושא העלייה שדורש הקצאת משאבים מצד הרשויות".

מנכ"ל משרד הפנים, אורנה הוזמן-בכור: "אנחנו במבוי סתום ונדרש תיקון. השר דרעי לא רצה לפרסם תזכיר חוק מתוך הבנה שהכאוס הרבה יותר גדול. למשל, מועצה מקומית מרחבים אם נבטל לה - מקבלת 15 מיליון ש"ח בשנה זה ייפגע בה קשה. מרחבים כי היא דוגמה. מצד שני, עיר כמו קצרין שלא עונה על הקריטריון נפגעת לא פחות ויש בה למעלה מ-30% עולים. אכן נדרש צדק חלוקתי. השר הבין שהפתרון לא טמון רק בביטול ערי עולים, אותם 270 מיליון ש"ח, אלא הפתרון הרבה יותר רחב והרבה יותר מעמיק. עוד עיוות; שהמדינה עושה לעצמה הנחה בארנונה וקישרה בין 'ערי עולים' לבין הארנונה שהיא משלמת. אנחנו דוגלים בהקמת קרן ייעודית לסיוע לרשויות מקומיות ולביטול הפערים הכלכליים בין הרשויות. לא מערבבים בין מענקי האיזון, ערי עולים ותשלומי ארנונה של המדינה. הקמת הקרן תיצור שינוי תפיסה מהותי".

ראש מנהל שלטון מקומי במשרד הפנים, מרדכי כהן: "הממשלה פיזרה מבני ממשלה והיטיבה עם רשויות שהגדירה ערי עולים. זה לא שהיו תבחינים ועכשיו מתקנים, אלא היא תקצבה קליטת עלייה באמצעות ארנונה. צריך שהממשלה תשלם 100% ארנונה לכולם. ולתקצב ערי עולים ללא קשר לארנונה. בנוסף, אין מציאות שבאבחת חרב מבטלים כל מה שרשויות קיבלו עד היום. המחלוקת לא על העקרונות ולא על הצורך בתמיכה בעלייה ולא סיוע לרשויות חלשות אלא האם 270 מיליון יחולקו על-פי קריטריונים של עולים ואז נשארים במצב של היום, או שיקוצו עוד 500 מיליון ש"ח. החשש שלנו שאם יגדילו ל-770 מיליון ש"ח זה יבוא על חשבון מענקי איזון. כל הדיון כאן רק על מספרים".

רכז פנים ושלטון מקומי באגף תקציבים באוצר, אריאל יוצר: "כל תיקון שלא ייעשה הכסף צריך לחזור חזרה לשלטון המקומי ולא רק על בסיס פרמטר של מיקום הנכס. אותו מנגנון של קרן הוא תנאי הכרחי לייצור שוויון, כי יש רשויות קולטות עלייה אך בלי נכסים ממשלתיים אז לא מקבלות דבר. אם הממשלה תידרש לשלשם 100% ארנונה פירוש הדבר עוד חצי מיליארד ש"ח תוספת תקציבית. אנחנו רוצים משהו בסביבות 230 מיליון ש"ח ומשרד הפנים רוצים 450 מיליון ש"ח. חצי מיליארד ש"ח זה לא סכום שעושים יישור פה ושם ללא צעדים כואבים אלא יצריך קיצוץ רוחבי משמעותי".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): "המדינה צריכה לשלם 100% ארנונה באופן גורף ומצד השני, לתת הטבה לעיר קולטת עלייה. הסיטואציה היום שעיר כמו נתניה לא נהנית מההטבות הללו ורמת השרון עם 3% עולים כן הוא אבסורדי. מצד שני, אין סיבה שרמת השרון תספוג מעכשיו פטור מארנונה. מדינת ישראל איננה נזקקת, פטור מארנונה נותנים לנזקקים". ח"כ אורלי לוי (ישראל ביתנו): "המצב אכן אבסורדי: שדרות שבמעמד סוציואקונומי 4 עם למעלה מ-30% עולים, מקבלת ארנונה חלקית ורמת השרון קולטת 3% ומעמד סוציו-אקונומי 9 מקבלת 100% (16 מיליון ש"ח). גם כשנהפוך ל-100% על מתקנים, הבעיה שמלכתחילה בערים בפריפריה שהן קוטלות עלייה אין מתקנים. גם בקרן שתוקם העיוות הזה יישמר. רק חלוקה אזורית תביא לאיזון ולתיקון העיוות". ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני): "המדינה צריכה לשלם 100% ארנונה כמו כולם. האוצר עשה הנחה למדינה. הדיון הוא על תקציבי המדינה ולא על הארנונה. ארנונה שלא ממגורים צריכה להיות בפול ארצי; מחלקים על-פי קריטריונים שהמדינה קובעת וחלק מהשיקולים זה עלייה, חלק זה ירושלים, קווי עימות, סוציו-אקונומי ועוד".

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, מי שעתרה לבג"ץ בנושא: "מ-2005 פניתי לכל שרי הפנים והאוצר, כולל לראשי הממשלה והתכתבתי עם מבקרי המדינה בנושא וכולם מודים שהמצב לא תקין אך עדיין 61 ישובים מוגדים עיר עולים ונהנות מ-1005 ארנונה ואחרים מ-30% בלבד. מ-1990 נתניה נפגעה ב-100 מיליון ש"ח בגלל זה. המשמעות בנתניה היא 5 מיליון ש"ח הכנסות שלא מתקבלות מהארנונה. זאת למרות שקליטת עלייה זו משימה לאומית ותושבי נתניה לא צריכים לשאת אותה על גבם. אני מממנת קליטת עלייה מדי שנה ב-20 מיליון ש"ח, כך שה- 5 מיליון החסרים הם רק רבע מההוצאה וגם את זה אני לא מקבלת. מ-1989 נקלטו בנתניה 65,856 עולים. יש בנתניה 16 אלף יוצאי אתיופיה, כולל דור שני ושלישי שלא משלמים מיסים. אנחנו מחבקים את כולם אך המדינה לא יכולה לעמוד מנגד. משרד הקליטה מסייע בפרויקטים קטנים ובדרך של מטצ'ינג. שלא יאמרו שהעניין כאן זה המרחק מת"א, כי הפריפריאליות זה לא המרחק בלבד. יש לי 30 אלף תושבים בחתך סוציו-אקונומי 3".

שרת הקליטה לשעבר, ח"כ סופה לנדבר (ישראל ביתנו): "צריך לתת למשרד הקליטה להעניק תקציבי סיוע לקליטת עלייה. כולם תופסים טרמפ על נושא העלייה. נדרשת קרן תמיכה למשרד הפנים לכל הסיבות ולהפריד את קליטת העלייה - זה לא קשור לתמיכה בקליטת העלייה". מנכ"ל השלטון המקומי, שלמה דולברג: "המדינה לא תומכת בערים קולטות עלייה, הטרמינולוגיה לא נכונה, אלא רק שילמה ארנונה במקומות מסוימים ובאחרם פחות. עשו לינקג' בין הצורך לתמוך ולעודד קליטת עלייה לבין הארנונה. כל מוסד ממשלתי צריך לשלם 100% ארנונה כמו כל מוסד ציבורי. אז אולי הרצליה וכד' לא אז שיעשו קרן ומעל חתך סוציואקונומי 7 ישלמו פחות. המדינה תסייע מ-6 ומטה".

יו"ר הוועדה גפני קרא בסיכום לממשלה "להגיע להבנות ולמצוא את הדרך הן להמשיך לתמוך ביישובים קולטי עלייה והן להפנות משאבים לרשויות מקומיות לפי קריטריונים שקופים, שוויוניים ועדכניים. ועדת הכספים לא תאפשר למצב הנוכחי להימשך. אם מחפשים מאיפה להביא כסף, למשל שיפחיתו את ההורדה במע"מ בחצי אחוז וכד'. הפתרון אינו בלהעביר את הסמכות למשרד הקליטה, כי ראשי רשויות יודעים לעבוד מול משרד הפנים. ועדת הכספים תפעל באופן אינטנסיבי בנושא מול משרדי הפנים והאוצר ותדרוש שכל שינוי שלא ייעשה, שלא יביא לפגיעה ברשויות שנהנות היום מההטבה".

תאריך:  01/03/2016   |   עודכן:  04/03/2016
עידן יוסף
+11 עובדים חדשים ברק"ע עם עתיד בספק
00:29 02/03/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל התאגיד החדש: האוצר לוחץ עלינו לצמצם את התקנים  ▪  יו"ר ועדת הקליטה: בקבלה לעבודה יש להעדיף אלו המועסקים כבר בחצי-משרה
(אולפני רדיו רק"ע)
+"ברית המועצות" בתקשורת - עד ינואר 17'
00:22 02/03/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל משרד התקשורת העריך בוועדת הכלכלה כי המועצה המאוחדת לפיקוח על השידורים המסחריים תהיה מוכנה בתוך פחות משנה  ▪  ביוזמת היו"ר כבל וחברי הכנסת רוזנטל ופריג': מתוך 11 חברי המועצה יהיו לפחות 5 נשים ולפחות נציג אחד למיעוטים
(פילבר. דרוש תהליך מדורג [צילום: יח"צ])
+לראשונה: פטור ממע"מ על נדל"ן עסקי
21:20 01/03/16  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה
ועדת הרפורמות של הכנסת אישרה לפטור מתשלום מע"מ קרנות ריט, שירכשו ממשקיעים פרטיים בנייני מגורים להשכרה
()
+טווח ההכנסה המזכה במענק עבודה יוגדל משמעותית
18:30 01/03/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים החלה לקדם הצעת חוק שתיטיב עם עובדים המקבלים השלמת הכנסה באמצעות 'מס הכנסה שלילי'  ▪  גפני: "בשורה של ממש לאוכלוסיות חלשות ובמיוחד למשפחות חד-הוריות"
(מיקי לוי. יום חג [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+בקריאה ראשונה: תיקון חישוב דמי לידה של עובדת עצמאית
18:23 01/03/16  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון - חישוב דמי לידה של עובדת עצמאית), התשע"ה-2015 של חברת הכנסת טלי פלוסקוב וקבוצת חברי כנסת. מוצע בה לקבוע כי חישוב גובה דמי הלידה לעובדת עצמאית יקבע על פי ההכנסה ששימשה יסוד לחישוב דמי הביטוח ברבע השנה שקדם ליום הקובע, כהגדרתו בסעיף 48 לחוק הביטוח הלאומי, או ברבע השנה בשנה שקדמה לשנה שבה חל היום הקובע, לפי הגבוה מבניהם.
+בקריאה ראשונה: הארכת תקופת זכויות יוצרים מ-50 ל-70 שנה
18:23 01/03/16  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הארכת תקופת זכות יוצרים בתקליט וזכויות מבצעים (תיקוני חקיקה), התשע"ו-2016 (קריאה ראשונה) - של חברי הכנסת יעקב מרגי, מירב בן ארי, דוד ביטן וקבוצת חברי כנסת. מוצע להאריך את תקופות זכויות היוצרים בתקליטים וזכויות המבצעים בביצועיהם מ-50 שנים ל-70 שנים.
+בקריאה ראשונה: איסור מניעה מצרכן להביא למקום עסק מזון או שתייה מאותו סוג הנמכר במקום
18:22 01/03/16  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון מס' 45) (איסור מניעה מצרכן להביא למקום עסק מזון או שתייה מאותו סוג הנמכר במקום), התשע"ו-2016 של חברי הכנסת טלי פלוסקוב, מירב בן-ארי, אלי כהן וקבוצת חברי כנסת. לפי החוק כנוסחו היום עוסק אינו רשאי למנוע מצרכן להביא איתו למקום העסק מזון או שתייה מאותו סוג שהעוסק מוכר במקום העסק. מוצע להבהיר ולהרחיב את האיסור כך שיחול על עוסק בין שהוא זה המוכר את המזון והשתייה במקום העסק ובין שאחר עושה זאת.
+בטרומית: רק בית המשפט יוכל להכריע במחלוקות בין הורים בעניין הנתון לאפוטרופסותם
17:37 01/03/16  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות (תיקון - הכרעה במחלוקות בין הורים בעניין הנתון לאפוטרופסותם), התשע"ו-2016 של ח"כ מאיר כהן. סעיף 19 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות קובע כי במחלוקת בין הורים בעניין הנוגע לאפוטרופסותם שאינו נוגע לרכושו של הקטין, רשאי בית המשפט להכריע בעצמו במחלוקת או להטיל את ההכרעה על מי שימצא לנכון. מוצע לשנות את הסעיף ולקבוע כי בית המשפט לא יוכל להטיל את ההכרעה במחלוקת על אחר והוא יהיה זה שיכריע בה בעצמו.
+יעוגן מעמד ממוני חופש המידע
16:18 01/03/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הממונים על יישום חוק חופש המידע מתקשים למסור אותו בשל מחסור בכוח אדם ובשיתוף פעולה מצד היחידות השונות במשרד  ▪  שפיר: "נפעל למיסוד מעמדכם, בכדי שהציבור יוכל לקבל את המידע השייך לו"
(ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע רבקי דב"ש [צילום: איציק וולף])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אורנה הוזמן בכור / Orna Hozman-Behor   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהדות התורה והשבת   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסי יונה / Yossi Yona   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דרישה ל-100% ארנונה ממשרדי הממשלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
הוועדה המיוחדת ליישום הנגשת המידע הממשלתי ועקרונות שקיפותו לציבור דנה (יום ב', 29.2.16) בנושא "אתגרים ביישום חוק חופש המידע: מעמדם של הממונים".
01/03/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לפניות ציבור דנה (יום ב', 29.2.16) בפניות רבות של תושבי בית שמש, שהצביעו על שורת ליקויים במערכת התחבורה הציבורית בעיר. הדיון התקיים בהשתתפות ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול וחברי מועצת העיר ישעיה אהרנרייך, שלמה גרינברג ומרדכי דירנפלד. בדיון השתתפו נציגי חברות התחבורה ועשרות תושבים שהביאו את זעקת הנוסעים, ילדים נשים וגברים. הם ביטאו את סבלם של הנוסעים המצטופפים באוטובוסים וממתינים בתחנות בגשם ובחום הקיץ.
01/03/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון מס' 44), התשע"ו-2016 של ח"כ מירב מן-ארי (כולנו).
29/02/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
בתום דיון ארוך שלווה בחילופי דברים, בצעקות, ואף בהוצאת חברי כנסת מהדיון, ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה (יום ב', 29.2.16) את התיקון לחוק יסוד הכנסת ואת התיקון לחוק הכנסת, המכונה "חוק ההשעיה", כהצעת יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי לקריאה ראשונה כהצעת חוק מטעם הוועדה.
29/02/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
תיקון שיבוצע בחוק הביטוח הלאומי צפוי להכיר בתקופת שליחותם של שליחים בחו"ל כתקופת אכשרה לעניין דמי לידה ודמי אבטלה. הצעת חוק שהגישו שולי מועלם-רפאלי, יפעת שאשא ביטון וקבוצת חברי כנסת, ונתמכת בוועדת השרים לענייני חקיקה, מבקשת להכיר באופן כללי וגורף בתקופת השליחות כתקופת עבודה הנחשבת לתקופת אכשרה המזכה את השליחים בדמי אבטלה ובדמי לידה.
28/02/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אמיר אביבי
אמיר אביבי
המתקפה האירנית כשלה לחלוטין והעניקה למדינת ישראל הזדמנויות להבין את כוחה מול אירן, ליצור בריתות חשובות, לרתום את דעת הקהל העולמית, ולקבל חופש פעולה בעזה ובלבנון    עם זאת, המתקפה גם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il