|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

"מוקדי הסיכון בכבישים סומנו בדם"

יו"ר ועדת הכלכלה: נעבור נקודה אחר נקודה ונוודא שמוקדי הסיכון יטופלו מנכ"ל משרד התחבורה: משקיעים 12 מיליארד שקל בשנה בתשתיות לטובת בטיחות בדרכים מנכ"ל נתיבי ישראל: החל מהשנה נתקין רק מעקות סופגי אנרגיה שיצמצמו פגיעה ברוכבי דו-גלגלי
08/03/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   הקטל בדרכים   |   תגובות
[צילום: הצלה ישראל]

ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה (יום ג', 8.3.16) את הדיון הרביעי במסגרת השימוע הציבורי לבלימת הקטל בכבישים, שהוקדש לטיפול בתשתיות הדרכים, בכבישים אדומים ובמעברי חצייה.

היו"ר איתן כבל פתח את הדיון ואמר כי המערכות מתעשתות כבר עכשיו, לנוכח הדיונים בוועדה. הוא התייחס לתשתיות ואמר כי אין ספק ששר התחבורה ישראל כ"ץ מוביל מהפכה כבר כמה שנים, אך התשתיות הן רק מרכיב אחד מתוך מכלול של גורמים שיש להתמודד איתם במסגרת המלחמה בקטל בכבישים.

מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, סקר את פיתוח התשתיות ואמר כי המשרד השקיע ב-5 השנים האחרונות כ-12 מיליארד שקל בשנה לטובת בטיחות בדרכים. הוא אף ציין כי באמצעות נתיבי ישראל משקיע המשרד כ-200 מיליון שקל בטיפול במוקדי סיכון.

ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו) ציין כי דובר על כך שהתקציב השנתי לטיפול במוקדי סיכון צריך להיות 400 מיליון שקל בשנה. יצחקי השיב כי השנה יושקעו 270 מיליון שקלים ועוד כ-200 מיליון שקלים לטיפול במוקדי סיכון עירוניים, כך שהתקציב הוא אף גבוה מכך. עוד הוא ציין כי המשרד שדרג 1,200 ק"מ של כבישים ללא אבא ומשקיע עוד מיליארד שקל בתחזוקת כבישים כל שנה. באשר לשוליים טען יצחקי כי הכבישים נבנים באופן התקני ביותר. הוא הוסיף כי המשרד משקיע עוד 6 מיליארד שקל בשנה בפיתוח תחבורה ציבורית. ח"כ נורית קורן העירה כי הנגישות לרכבות לוקה בחסר. "אם הייתה נגישות לתחבורה ציבורית הרבה אנשים היו מוותרים על הרכב הפרטי", אמרה.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב, אמר כי ב-2015 נהרגו במוקדי הסיכון 32 בני אדם, הוא הוסיף כי בכל מקום שבו בוצע טיפול הייתה ירידה של 505 בתאונות. ח"כ עמאר הוסיף כי צריך לטפל במפרצי עצירה בכבישים ולשנות את התקינה, ואמר כי צריך להשקיע גם בתשתיות במגזר הערבי. ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) אמר כי המפתח החשוב ביותר להתמודד עם בעיות תחבורה ותאונות הדרכים זה הגברת השימוש בתחבורה ציבורית.

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן-הרוש, אמר כי בישראל אין תשתית ראויה שמאפשרת עצירות למנוחה וצרכים אחרים למשאיות, אך גם לאוטובוסים ורכב פרטי. הוא הוסיף כי 12 מהתאונות הקטלניות מתרחשות מדי שנה בשולי הדרך וקרא לטפל בכך, להרחיב את השוליים ולהסיר מעקות במקומות שהם לא נחוצים. דורון קדמיאל ממועדון האופנועים הישראלי אמר כי מעקות הבטיחות והצבע על מעברי החצייה מסכנים את הרוכבים. מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, אמר כי הוא יוצא מהדיון בתחושה שצריך לעשות הרבה יותר. הוא הוסיף כי החל מהשנה הנוכחית מעקות הבטיחות שיותקנו יהיו רק מעקות סופגי אנרגיה שלא יסכנו את הרוכבים.

בדיון השתתפו גם בני משפחות של הרוגים שסיפרו על מקרים קורעי לב. ריבה איליצ'נקו, שבעלה ובתה נהרגו בכביש 31, סיפרה בדמעות כיצד נהג שיכור פגע במכונית המשפחה שחזרה מים המלח בכביש 31, ואמרה כי גדר הפרדה בין הנתיבים הייתה יכולה למנוע את התאונה. "אני לא אנוח עד שלא תהייה גדר הפרדה ושני נתיבים לכל כיוון", אמרה בדמעות. ישי מאיר, שבתו נהרגה בכביש 65, חילק לנוכחים תמונה של בתו שהייתה בת 20 במותה ואמר כי "אם היה קיר הפרדה במקום הייתה לי היום ילדה בבית". היו"ר כבל אמר כי יש תחושה שמשפחות ההרוגים והנפגעים צריכות להתמודד לבד מול כל הבעיות והוסיף כי בכוונתו לפעול לכך שתוקם מערכת שתסייע להם בטיפול, בדומה לתמיכה הקיימת במערכת הביטחון.

היו"ר כבל סיכם את הדיון ואמר כי אומנם שר התחבורה והמשרד ראויים לשבח והערכה על ההשקעה בתשתיות, אך בכוונתו לעבור עם אנשי המשרד על כל מוקדי הסיכון ולוודא שהם מטופלים. "נעבור כביש אחר כביש ונקודה אחר נקודה שהוגדרו כמוקדי סיכון ונבחן את לוחות הזמנים לטפל בהם. המקומות הללו כבר מסומנים בדם ואסור להמתין עד הטיפול בהם - ככל שנעשה את העבודה יותר מהם כך נציל חיים", אמר. הוא בירך על הבשורה להתקנת מעקות בטיחות סופגי אנרגיה וקרא לטפל לאלתר גם בצבע של מעברי החצייה, שבגלל חיסכון בכסף גורם להרוגים ומביא להוצאות הרבה יותר גדולות.

תאריך:  08/03/2016   |   עודכן:  10/03/2016
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדר הפרדה   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   לי זיתוני   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   מרק פטריק   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסים פרץ / Nis Peretz   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עוזי יצחקי / Uzi Yizchaki   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שחר גרינשפן   שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמואל אבואב / Shemuel Aboubab   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 

מושגים
 פגע וברח   צליפת שוט 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"מוקדי הסיכון בכבישים סומנו בדם"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הקטל בדרכים
אוטובוס עמוס בנוסעים התהפך סמוך למחלף זרזיר שבכביש 77. התאונה הקשה אירעה בנתיב לכיוון צומת המוביל. הכביש נחסם לתנועה. בשלב זה לא ברור עוד מה גרם להתהפכות האוטובוס.
02/03/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
עוד מבט על הפרק החמור והמטלטל בנוגע להתנהלות המשטרה, בדוח מבקר המדינה בנושא מצלמות המהירות הממצאים מלמדים על עומק הריקבון המוסרי בו שרויה המשטרה, על כל דרגיה
26/02/2016  |  איתמר לוין  |   מאמרים
הסטטיסטיקה האכזרית מעידה כי כל תאונת דרכים חמישית בישראל נגרמת כתוצאה מהירדמות בנהיגה. ככל שהנהיגה ממושכת יותר - כך גם יורדת רמת-עירנותו של הנהג לתחתית, ובה במידה אף יורד זמן תגובתו.
25/02/2016  |  ראובן לייב  |   כתבות
בחודשים פברואר-מאי 2013 צולם רכב משטרתי חמש פעמים נוסע בכבישי ירושלים במהירות מופרזת: ארבע פעמים במהירות 128-99 קמ"ש בכבישים שהמהירות המותרת בהם עד 70 קמ"ש, ופעם אחת במהירות 108 קמ"ש בכביש שהמהירות המותרת בו עד 80 קמ"ש. בגין עבירות אלו הונפקו שלושה כתבי אישום ושתי הודעות קנס.
24/02/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
רכב משטרתי שהיה בשימושו של מפקד מג"ב ירושלים, תת-ניצב יזהר פלד, צולם תשע פעמים נוסע במהירות 125-110 קמ"ש בכביש 3 בקטע שבין קריית מלאכי לצומת נגבה, באזור שהמהירות המותרת בו 80 קמ"ש. תשע העבירות תועדו מיוני עד אוקטובר 2013. בגין עבירות אלה הופקו שני כתבי אישום ושבע הודעות קנס.
24/02/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   הקטל בדרכים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
שקרן 3: ניצב-משנה תומר בדש  /  איתמר לוין
הפתרון של המשטרה לעומס: העלאת הרף  /  איתמר לוין
שלושה קציני משטרה בכירים שיקרו; האישומים על מהירות מופרזת בוטלו  /  איתמר לוין
הטרור בכבישי הארץ  /  סימון אזולאי
יד קלה על ההגה  /  ראובן לייב
מדוע "הם" נהרגים בדרכים?  /  יהודה דרורי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il