|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

מנכ"ל הרכבת זומן לשימוע: <br>"בעז צפריר צריך להתפטר"

המשרד להגנת הסביבה שוקל חקירה פלילית נגד רכבת ישראל ומנהליה ושלילת ההיתר לשינוע חומרים מסוכנים חברי הכנסת דורשים פעולה תקיפה
16/03/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
צפריר. "איך הוא ישן בלילה?"

   איציק וולף, עידן יוסף
"נמצה את הדין עם האחראים לקרון הברום"

   עידן יוסף
דימונה: ברום דלף בעקבות תאונת רכבת

אסור להחריש
התאונות החוזרות ונשנות של רכבת ישראל כתוצאה מרמת בטיחות נמוכה, מתחזוקה החובבנית ומעונשים קלים (אם בכלל) על נהגי קטרים ושאר בעלי תפקידים שביצעו מחדלים הפכו לבלתי נסבלות. שר התחבורה ישראל כ"ץ מסתפק בצוות בדיקה עלוב במקום להקים ועדת חקירה ונשען בעיקר על המסקנות שתסיק הנהלת הרכבת בתחקיר הפנימי. למרות כמה דוחות ביקורת שהוציא בעניין משרד מבקר המדינה, לא טרחה הוועדה לביקורת המדינה לקיים אפילו דיון אחד בנושא. היא לא בחנה את השאלות הכבדות שעומדות בבסיס התאונות הרבות, שבאורח נס הסתיימו ברובן ללא נפגעים. היא לא שאלה את הנוגעים בדבר עד כמה מיושם הסכם הבטיחות שנחתם, מה איכות התחזוקה המתבצעת ומדוע אגף בכיר רכבות במשרד התחבורה עדיין לא ממלא את ייעודו בתחום הבטיחותי ומשמש כחותמת גומי למעשיה של רכבת ישראל. הכתובת על הקיר. היא רשומה באדום בוהק, בדמם של המאות ואולי האלפים העלולים למצוא את מותם בעקבות המחדל הבא.
▪ עידן יוסף

בעקבות אירוע דליפת הברום החמור בדימונה, שלח (יום ד', 16.3.16) המשרד להגנת הסביבה למנכ"ל רכבת ישראל זימון לשימוע שייערך ביום ראשון הקרוב (20.3.16).

מתחקיר ראשוני של האירוע, נמצא כי רכבת משא שמטה בסמוך לתחנת הרכבת בדימונה מספר קרונות. רכבת משא נוספת, אשר הובילה מטען של חומר מסוכן מסוג ברום התנגשה בקרונות רכבת המטען, אשר נשמטו קודם לכן. כתוצאה מעוצמת ההתנגשות נשמטו שני איזוטנקרים שהכילו ברום ממסילת הברזל וכמות של כ-6.5 טון חומר מסוכן מסוג ברום דלפה לסביבה.

נסיבות האירוע מצביעות, כי קיים חשש לכאורה כי חל כשל באישור נתיב נסיעת הרעלים, לרבות נקודות העצירה המתואמות - בין רכבת המטען לרכבת מטען הברום. הדבר מעלה חשש כי ברכבת ישראל מפרים את תנאי היתר הרעלים שבידיהם, דבר המהווה עבירה לכאורה על הוראות חוק החומרים המסוכנים.

ניטור החומרים באוויר שנערך בשטח הצביע על זיהום אוויר חזק של חומר מסוכן מסוג ברום בסביבה שמהווה הפרה על חוק "אוויר נקי". לכן שוקלים במשרד להגנת הסביבה לבטל את היתר הרעלים של רכבת ישראל, שמשמעו איסור על הובלת חומרים מסוכנים עד אשר יינקטו הצעדים הנדרשים למניעת מקרים דומים.

כמו-כן, ישקול המשרד את המשך פעילות האכיפה נגד רכבת ישראל ומנהליה, לרבות פתיחה בחקירה פלילית.

  • מחברת רכבת ישראל נמסר: "אנו תמהים על הודעת המשרד לאיכות הסביבה [הטעות במקור, ע.י.] עוד טרם הושלמו הבדיקות הרלוונטיות ברכבת ובמשרד התחבורה".

מנהל מחוז הדרום במשרד להגנת הסביבה, גיא סמט, ששלח לראשי הרכבת את המכתבים, הזהיר בראיון ל"רדיו דרום" מפני שינוע חומרים מסוכנים לאילת בקו הרכבת שצפוי לקום: "אני לא רגוע כי הרכבת לאילת תגביר את כמות המטענים שיעברו בסמיכות לבתים. לא מתוכנן קו חליפי או קו שהוא מוסט, אלא קו שהוא עובר בתוך דימונה וקו שהוא גם עובר בתוך באר שבע. בבאר שבע הצמידות של מעבר החומרים המסוכנים הוא במטרים בודדים".
הנדון: הפרות לכאורה של הוראות חוק אוויר נקי, התשס"ח-2008 / מכתב
מכתבו של מנהל מחוז הדרום למנכ"ל רכבת ישראל
הנדון: התראה לפי סעיף 15(ד) לחוק החומרים המסוכנים, התשנ"ג-1993 / התראה
התראה בעניין היתר רעלים בעקבות תאונת השימוט בדימונה שגרמה לדליפת ברום
הנדון: חברת "רכבת ישראל" - הזדמנות להשמיע טענותיכם / זימון לשימוע
התראה לפני ביטול היתר רעלים בעקבות תאונת השימוט בדימונה שגרמה לדליפת ברום

"בדימונה היה נס"

דליפת הברום עלתה גם לדיון במליאת הכנסת. ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) שהגיע למקום האירוע הגדיר את התאונה נס. "אם חס ושלום המכל הגדול הזה שהוביל 20 טון של ברום, היה מתבקע, היה צריך לפנות עיר שלמה על 40,000 תושביה. בחיל-האוויר אם יש תקלה, משביתים את כל הטיסות לכמה שעות ועושים בדק בית. אם רכבת ישראל אומרת שיש עייפות חומרים ושמובילים ברום ואמוניה וחומרים אחרים דרך שכונה ד' בבאר-שבע, דרך רמלה, דרך אשדוד, אני קורא עכשיו לרכבת ישראל ולשר התחבורה שיורה מיד לרכבת ישראל להפסיק את כל השינוע של החומרים המסוכנים ל-24 שעות, עד שיבדקו קרון-קרון, קטר-קטר ונהג-נהג. ומי שמוביל חומרים כאלה, צריך שלא יהיה בו דופי - האחד; ב. צריכים להוביל אותם במכלים הכי הכי-הכי מודרניים והכי בטוחים. הרכבת לאילת, דווקא בגלל שזאת רכבת משא, צריך לחשוב מראש לעשות, לבנות מסילות שעוקפות את האזורים האזרחיים האלה, כי אחרת אנחנו נכפיל בערך פי 40 או 50 את הובלת החומרים המסוכנים ולא ניתן פתרון לזה שרכבות עוברות דרך שכונות.

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) מנה כמה תאונות של חומרים מסוכנים. גם לפני אסון הכרמל היו אירועי שריפות והצתות, שהסתיימו בפצוע פה, בהרוג פה, ושם בנזק לרכוש, ועולם כמנהגו נוהג. אני חותר לכך שהממשלה תיקח את האירוע ברכבת המשא בדימונה כאירוע מכונן, שקשור לסוגיית אחסון של חומרים מסוכנים, סוגיית השינוע בחומרים מסוכנים וסוגיית הטיפול בחומרים מסוכנים. מה שקרה בדימונה היה יכול להיות עם תוצאות אחרות. על הממשלה להקים צוות בדיקה, תכנון ותכלול, שיפעל להביא את הטיפול בחומרים מסוכנים לטיפול אופטימלי תחת בקרה ופיקוח מיטבי, כי, עוד צוות בדיקה של שר כזה או אחר, זה טיפול חלקי. צריך טיפול ממוקד, מקצועי, בין-משרדי, רב-זרועות, כדי להביא את הטיפול ואת הפתרון האופטימלי לסוגיה הזאת, כי זו באמת פצצה מתקתקת.

ח"כ אכרם חסון (כולנו): "יממה אחרי תאונת הרכבת בדימונה חומר מסוכן דלף באזור נהריה. משטח ועליו סוללות המכילות חומצה גופרתית נפל ממשאית במהלך נסיעה בכביש 4. המשאית הזאת, אין לה ארגז סגור. כל החומר היה חשוף, כך שזה לא מוזר שהחומר הזה נפל מהמשאית. זה הפקר. חיי אדם במדינת ישראל, לצערי הרב, הפכו להיות הפקר, ולכן אסון רודף אסון. בתקופה שהייתי ראש עיר, כל הזמן הזהרתי ואמרתי שפארק הכרמל מסוכן, אנחנו רוצים תחנת כיבוי אש בדלית אל-כרמל עספיא. לצערי הרב, סיימתי את הקדנציה ובאו אחרי בעוד קדנציה, וחיכו עד שקרה אסון. שילמנו מחיר כבד מאוד ואיבדנו אנשים יקרים מאוד, ורק אז התעוררו והקימו תחנת כיבוי אש בין דלית אל כרמל לעספיא. היום אנחנו רואים רכבות מעמיסות חומרים מסוכנים, באות ליישובים מאוכלסים במאות אלפי אנשים, עשרות אלפים, בדימונה ובכל אזור. החומר מסוכן מאוד. אנחנו לא יודעים מה הן הוראות הבטיחות, איש לא אומר לנו, איש לא משתף אותנו. תמיד מקימים ועדות חקירה, אנחנו לא לומדים מזה כלום ואנחנו ממשיכים בכל פעם לשמוע מחדש על עוד אסון ועל עוד מקרה. צריך להקים ועדה שתבדוק את כל הוראות הבטיחות ותבדוק את כל הנושא החוקי

ח"כ יעל כהן-פארן (המחנה הציוני): "תפקידה של הממשלה הוא להגן על חיי האזרחים: הגנה על גבולות המדינה, הגנה מפני סכנת הטרור, וכן, גם הגנה מפני סכנה שבחומרים מסוכנים. אירוע הברום בדימונה הסתיים בנס. האזרחים בדימונה קיבלו התרעה, כמו שהבנתי, רק כשעה וחצי מרגע התאונה. לא רק ליד דימונה, אלא בלב חיפה, עתלית, בנימינה והרבה ערים נוספות בארץ, רכבות מסיעות סדר גודל של 130,000 טון בשנה של קוקטייל של חומרים מסוכנים, דליקים ונפיצים. זה ברום, אמוניה, מימן, מתנול, גז בישול, חומצה זרחתית, הרשימה עוד ארוכה. לפי התדירות של אסונות חומרים מסוכנים בעולם, אסון כבד הוא רק שאלה של זמן.

"השר להגנת הסביבה קרא למצות את הדין עם האחראים על התאונה, ואני מברכת אותו כמובן על כך, אבל אני קוראת לו למצות את הדין גם עם הנהלת הרכבת, שמקדמת הכפלה של המסילות שעוברות במרכזי הערים. אם זה היה רק לצורך רכבות נוסעים, כמובן שלא הייתה לי שום בעיה עם זה, אבל הם יאפשרו להכפיל ולשלש אפילו את שינוע החומרים המסוכנים דרכם. למה בכלל קורות התאונות האלה של חומרים מסוכנים, ולמה בכלל אנחנו משתמשים בכל כך הרבה חומרים מסוכנים? האם אפשר לצמצם, לצמצם דרמטית, את עצם השימוש בחומרים האלה - ברום, אמוניה, חומרים אחרים? יש אפשרויות, יש כימיה שלמה של מוצרים שהם לא מסוכנים, שהם לא מזהמים את הסביבה, שהם לא מהווים סכנה לבני-אדם. הגיע הזמן לעבור לעידן הבא, לעידן של שימוש בחומרים שלא מסכנים את חיינו", דברי כהן-פארן.

ח"כ טלב אבו עראר (הרשימה המשותפת): גם התושבים הבדואים היו ברדיוס של פחות מקילומטר. אף גורם ממשלתי לא פנה אליהם כדי להסתגר בתוך בתיהם. גם מכרה בריר, שהולכים להקים ממש איפה שמתגוררים אזרחים או תושבים בדואים. כולם יודעים מה הסכנה שם מהזיהום ומהקרינה שגורם מכרה הפוספטים שם. הקמ"ג הוא המקור העיקרי למחלות הסרטן. ביישוב ערערה בנגב, שבו אני גר, יש לא פחות מ-70 אנשים נושאי סרטן".

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד): "כתושב הדרום, ומי שמכיר היטב את סכנות הברום, אני מתקשה להבין את ההתנהלות של רכבת ישראל. ומסתבר שלא רק אני מוטרד מכך, אלא גם מבקר המדינה מר יוסף שפירא. הוא ציין את זה בדוח. יש התייחסות להתנהלות הרכבת בנושא החומרים המסוכנים. וחבל שהדוח הזה מתפרסם רק במאי, אחרת הסיטואציה כאן הייתה שונה לחלוטין. גם במשרד להגנת הסביבה לא מצליחים עדיין להבין, איך שלושה קרונות עם חומר מסוכן ניתקו מהרכבת ואף אחד גם לא התריע על זה. איך יכול להיות שאיש לא עצר את תנועת הרכבות? ברכבת, אגב, קוראים לזה במונח המקצועי 'שימוט'. לטעמי, זה שם קצת מינורי - שני מכלים עמוסים בחומר מסוכן, שהתהפכו ומחכים להתנגשות. צריך לקרוא לילד בשמו. במחדל הזה מישהו כאן לתת את הדין, וזה מנכ"ל הרכבת, בעז צפריר. אני אומר לך, אדוני מנכ״ל הרכבת בעז צפריר, סיכנת את תושבי דימונה, ולא מדובר בתאונת הרכבת הראשונה, ואני גם באמת מקווה שזאתי תאונת הרכבת האחרונה, בעזרת השם. ואני שואל את בעז צפריר, איך הוא ישן עם עצמו בלילה. אם הוא באמת התחיל לעשות בדק בית, כדי לבדוק מה גרם לתאונה, מה גרם לתאונות הקודמות. אז כפקיד, בעז צפריר, שאמור לשרת את הציבור, אני מציע לך, אדוני, להיות הוגן קודם כל עם עצמך, לקחת אחריות על המחדל, ולהניח את המפתחות של הרכבת על השולחן".

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת): "אכן, בדימונה קרה נס. אנחנו לא יכולים לסמוך על ניסים. אנחנו חייבים לייצר מדיניות אחרת בתחום החומרים המסוכנים. הגיע הזמן לבחינה כוללת, איזה חומרים מסוכנים אכן נדרשים במדינת ישראל, איפה הם צריכים להיות, באיזה כלים ובאיזה צורות אנחנו צריכים לטפל בהם, איך מותר ואיך אסור להעביר אותם ממקום למקום".

מליאת הכנסת החליטה לקיים דיון בנושא בוועדת הכלכלה.

תאריך:  16/03/2016   |   עודכן:  17/03/2016
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף חיים שפירא   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   רכבת ישראל   ש"ס   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מנכ"ל הרכבת זומן לשימוע: "בעז צפריר צריך להתפטר"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משה, עורך-דין
17/03/16 06:17
 
אורח
17/03/16 10:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת הכלכלה דנה (יום ד', 16.3.16) בתוכנית הממשלה לייבא מהנדסים מחו"ל על חשבון מהנדסים ישראלים. הדיון התקיים לבקשת חברת הכנסת איילת נחמיאס-ורבין, שגם ניהלה את הישיבה, וחברי הכנסת רוברט אילטוב, איימן עודה ואורי מקלב, על-רקע הפרסומים בתקשורת לפיהם מתכוונת הממשלה לאשר למהנדסים מחו"ל להגיע לעבוד בישראל.
16/03/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים סירבה (ד', 16.3.15) לאשר את אמות המידה לתקצוב המועצות לשנת 2016. חברי הוועדה ובראשם, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) דורשים שהמדינה תגדיל את סך התקציב המיועד לשירותי הדת ואז יתייתרו המחלוקות על אופן חלוקת התקצוב למימון שירותי הדת בין הרשויות המקומיות למדינה.
16/03/2016  |  מירב ארד  |   חדשות
הפלרת מי השתייה תחודש ככל הנראה, כך החליטה היום ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ דודי אמסלם. הוגשה רביזיה, שתישמע רק בשבוע הבא. רמת ההפלרה שנקבעה תהיה 0.7 מג"ל. 11 ח"כים הצביעו בעד ו-3 נגד.
16/03/2016  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכספים ירתה את הירייה הראשונה בהגבלת שכר הבכירים במשק, כשחבריה מהקואליציה ומהאופוזיציה הסכימו שיש להגביל את שכר הבכירים למקסימום של עד פי 35 משכר העובד המשתכר את השכר הנמוך ביותר בכל חברה. בכך השיגה ועדת הכספים את מבוקשה ואף הורידה דרמטית את הרף הראוני שנקבע בהצעת החוק להגבלת השכר מ-3.5 מיליון שקלים לכ-2.3 מיליון שקלים בלבד. מעבר לרף זה, לא יוכרו הוצאות השכר של החברות לצורכי מס.
16/03/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הבריאות אישרה (יום ד', 16.3.16) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית לתיקון פקודת הרוקחים, לפיה יוסדרו ויוחמרו הפיקוח והענישה על בעלי בתי מרקחת, רוקחים, יצרנים ויבואנים של תרופות (כולל תאגידים), במקרי זיוף, גניבה ושימוש במוצר פגום של תרופות ותכשירים ("פשיעה פרמצבטית"). הצעת החוק קובעת עונשי מאסר של עד שנה והטלת עיצומים כספיים בסך של עד 300 אלף ש"ח במקרים אלה.
16/03/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il