חברת החשמל סיימה את שנת 2015 ברווח של 223 מיליוני שקלים ובצמצום החוב הפיננסי בכ-2.3 מיליארד שקלים, שהסתכם בכ-44.6 מיליארד שקלים. תעריף החשמל ירד ב-1.2.2015 ב-% 11.8 ובתאריך 13.9.2015 בכ-5.89% נוספים.
בשנה זו ביצעה החברה מבצע פרישה מוקדמת של כ-460 עובדים, אשר בגינם נרשמה הוצאה חד-פעמית של כ-590 מיליוני שקלים. מנגד קטנו הוצאות המימון של החברה בעיקר בשל ירידת המדד בשנת 2015.
הכנסות החברה לשנת 2015 הסתכמו לסך של כ-23 מיליארד שקלים, לעומת סך של כ-25 מיליארד שקלים, בשנת 2014. קיטון של כ-8%,
הנובע בעיקרו מירידה בתעריף החשמל ומכניסת יצרני חשמל פרטיים.
צריכת החשמל בשנת 2015 הייתה כ-50.6 מילארדי קוט"ש, לעומת כ-49.9 מילארדי קוט"ש בשנת 2014. רווח מהפעלת מערכת החשמל בשנת 2015 הסתכם לסך של 4.8 מיליארד שקלים, לעומת סך של 8.4 מיליארד שקלים בשנת 2014, קיטון של כ-41%. הקיטון נובע מהירידה בתעריף החשמל, כתוצאה מכך שבשנת 2014 החברה עדיין גבתה מצרכנייה עלויות עודפות בגין משבר הגז שחל בשנים קודמות, וכן מתמהיל דלקים יקר יותר.
הוצאות המימון של החברה בשנת 2015 הסתכמו לסך של כ-1.8 מיליארדי שקלים לעומת סך של כ-2.8 מיליארדי שקלים בשנת 2014, קיטון של כ-36% הנובע בעיקרו מירידת מדד המחירים לצרכן על הלוואות צמודות מדד שלקחה החברה, מקיטון בפיחות הדולר וגידול בתיסוף האירו בהלוואות במטבע זר שלקחה החברה.
ההון העצמי של החברה ליום 31 בדצמבר 2015 הסתכם לסך של כ-16.7 מיליארד שקלים לעומת סך של כ-16.4 מיליארד שקלים ליום 31 בדצמבר 2014.
תזרימי המזומנים שנבעו מפעילות שוטפת בשנת 2015 הסתכמו לסך של כ-7.6 מיליארדי שקלים לעומת סך של כ-10.4 מיליארדי שקלים בשנת 2014, ירידה של כ-2.8 מיליארדי שקלים. בעיקר בשל כך שבשנת 2014 קיבלה החברה החזר עלויות בתעריף בגין שימוש בדלקים יקרים בשנים שקדמו.
יו"ר הדירקטוריון, אלוף (מיל.) יפתח רון-טל: "החברה פועלת לצמצום החוב שלה ורשמה הישג מרשים של ירידה בחוב בהיקף של 2.3 מיליארד שקלים לצד רווחיות, זו השנה השנייה ברציפות וזאת תוך ניהול שמרני ואחראי. חיוני להמשיך ולהגיע להבנות אשר יאפשרו התקדמות ברפורמה במשק החשמל, הן לאור השינויים המשמעותיים שחלו במשק החשמל והן לצורך הבטחת איתנותה של החברה ולטובת משק החשמל".
מנכ"ל החברה,
עופר בלוך: "צעדי ההתייעלות בהם נקטה החברה החלו לתת את פירותיהם והנהלת החברה תבצע צעדים נוספים על-מנת להמשיך את מגמת השיפור במצבה הפיננסי של החברה. מנגד, אני קורא ליציבות ברגולציה וקביעת בסיס תעריף חדש למקטע ההולכה וחלוקה אשר יכיר לחברה בעלויות הנובעות במקטעים אלו ויאפשר המשך פיתוח תשתיות מושכל לטובת לקוחות החברה".