|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח

מתקפה חסרת תקדים

לוין נגד שופטי העליון: יצורים נעלים

"קומץ שופטים מכתיבים את אמונותיהם על כלל החברה ומבטל החלטת ממשלה נבחרת ללא בסיס ממשלתי" "בדמוקרטיה יש שלטון חוק ולא שלטון השופט"
29/03/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   אקטיביזם שיפוטי   |   תגובות
לוין. אימצו לעצמם את הדת הדרוזית [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

גפני: אתם מתעוררים באיחור
ח"כ משה גפני (יהדות התורה) כינה את האמירות נגד בג"ץ "דיבורים מאוד מעניינים". הוא הזכיר כי לאורך שנים הוא נואם נגד פסיקות הבג"ץ בנושאים ערכיים. "מעולם, לא הייתה פסיקה אחת בבג"ץ שתאמה את השקפת עולמי כאדם חרדי. לא הייתה פעם אחת שבית המשפט העליון פסק פסיקה שאני יכול להזדהות אתה בנושא של דת מדינה. אמר לי אהרן ברק באוניברסיטת תל אביב כשהוא היה נשיא בית המשפט העליון: גפני, תדע שיהיו ימים שאתם תהיו באופוזיציה ותצטרכו את בית המשפט העליון. אמרתי לו: הרבה פעמים אנחנו באופוזיציה, אנחנו לא צריכים את בית המשפט העליון בגלל שאף פעם לא פסקת ולא תפסוק לטובתנו. יתרה מזאת, כשהיה הסיפור של פסיקה של בית המשפט שלא לתת לחינוך החרדי מהנושאים של רשויות מקומיות, שאי-אפשר להחזיק מערכת חינוך בלי זה, היה אצלנו דיון האם ללכת לבג"ץ מכיוון שהייתה בירושלים ילדה קטועת-גפיים שהסייעת בעירייה, היה אסור לה על-פי פסיקת בית המשפט לקחת את הילדה לבית-הספר, והיא הייתה בבית הסוהר. והיה אצלנו דיון האם לעתור לבג"ץ, לבקש ארכה של שלושה חודשים כדי שהילדה תוכל ללכת לבית-ספר. ואני אמרתי, אני חושב שזה בית המשפט כן ייתן לנו. והתשובה הייתה לא באל"ף רבתי. בית המשפט השאיר את הילדה קטועת-הגפיים בבית בגלל שהיא חרדית. שמישהו יקום ויפריך את הדברים שלי ויגיד – אנחנו חיים במשטר דמוקרטי, בחברה פתוחה, ושלטון החוק זה בית המשפט העליון, ושיגיד לי פעם אחת מתי הוא הגן עלי, מתי הוא הגן על הילדים שלי, מתי הוא הגן על ילדים חולים, ילדים של חינוך מיוחד שלא מקבלים סיוע מהמדינה, שיגיד. היום נזכרים להגיד שבית המשפט הוא כזה וכזה. את מה שאנחנו החרדים יודעים תמיד, אתם לומדים מאוחר מדי".

מתקפה חסרת תקדים מצד שר מכהן נגד בית המשפט העליון. בשלושה נאומים רצופים במליאת הכנסת, תקף (יום ב', 28.3.16) השר המקשר בין הממשלה לכנסת, יריב לוין, את האקטיביזם השיפוטי תוך שהוא מתנצח בחברי הכנסת של האופוזיציה.

מקבלים החלטות במקום הממשלה

"אני חושב שאפשר ללכת", פתח לוין את נאומו. "אני אומר לכם את האמת. אנחנו ממילא לא קובעים כלום. אנחנו ממילא לא נחשבים. ממילא יש אחרים שמחליטים במקומנו. אנחנו הרי כאחד האדם, הולכים ומגישים עתירות בפני, איך נקרא, אותם עליונים, והם קובעים. הם מכתיבים מדיניות, הם מחליטים אם חוק נאה בעיניהם אם לאו, אם החלטה נאה בעיניהם אם לאו. אם מינוי כזה או אחר יפה בעיניהם, אם לאו. הפעם הם אפילו לא הגבילו את עצמם, כביכול, לעניינים פרוצדוראליים. הם פשוט ישבו במקום הממשלה וקיבלו החלטות.

"אולי הגיע הזמן שבאמת נעשה מעשה ופשוט נקום ונצא מפה. ואז יהיה ברור באיזו מציאות אנחנו חיים ונבהיר באיזו מציאות אנחנו חיים. כי למה שמתרחש במדינת ישראל בימים אלה יש הרבה מאוד שמות, אבל דמוקרטיה הוא לא אחד מהם. והמציאות הבלתי נסבלת הזו, שבה קומץ שופטים שבוחרים את עצמם בחדרי חדרים, ללא שום שקיפות, בהליך אנטי-דמוקרטי בעליל, מכתיבים את השקפת עולמם ואת אמונותיהם וכופים אותן על כלל החברה הישראלית, בניגוד מפורש להחלטות שנמצאות בליבת הסמכות הן של הממשלה והן של הכנסת - אלה דברים שמקומם לא יכירם. זה הדבר האנטי-דמוקרטי האמיתי, שקומץ שופטים מבטל החלטה של ממשלה נבחרת רק כי זה לא נראה לו מספיק".

לוין העיר בתגובה לקריאת ביניים כי קודם להיותו שר, לא רק שלא הציע לבטל את בית המשפט העליון, אלא הציע לחזק אותו ולהשיב אותו למקום הראוי לו, כלשונו, על-ידי כך ששיטת הבחירה תשתנה וייושמו כללים, כפי שקיימים בכל מקום, לעניין שפיטות ולעניין זכות המידה ועוד רשימה ארוכה של דברים.

דת נסתרת

עוד ציין השר לוין כי "כל הדבר הזה גם מתנהל תחת מן מסך עשן כזה של כל מיני מילים גבוהות. למשל, באים ואומרים לנו לא פעם שההחלטה או החוק או המינוי, או כל פעם משהו אחר, הוא לא חוקתי. טוב. תשמעו, יש לי הרבה מאוד ידידות והערכה לאחינו בני העדה הדרוזית, אבל אני לא ידעתי שמדינת ישראל אימצה לעצמה את עקרונות הדת הדרוזית. כי בדת הדרוזית, כפי שבוודאי לא מעט כאן יודעים, ההלכה היא נסתרת. יש חכמי הלכה מעטים שיודעים את התורה, ורוב בני העדה אינם מכירים אותה. והנה גם פה, אני העני והדל פעם אחר פעם בא ומבקש שמא יואיל בטובו מישהו מאותם חכמי דת שיושבים בבית המשפט העליון להציג בפני את אותה חוקה. ניסיתי. תאמינו לי, התאמצתי. הלכתי ללמוד באוניברסיטה העברית בירושלים, סיימתי את התואר, את החוקה לא מצאתי. ישבתי בספרייה, באמת חיפשתי, לא הלך. הלכתי אחר כך, עבדתי כעורך-דין פרטי שנים ארוכות, גם זה לא עזר. נכנסתי לפעילות בלשכת עורכי-הדין, אפילו ממלא-מקום ראש הלשכה הייתי, את החוקה לא מצאתי. חשבתי שכשאבחר לכנסת, ואכנס בשעריה של ועדת החוקה, חוק ומשפט משהו יועיל. גם זה לא קרה. תאמינו או לא, אפילו בוועדת שרים לחקיקה טרם מצאו את החוקה המדוברת.

ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני) ציינה שכאשר היא פונה לבית המשפט העליון, היא אינה יודעת מראש מה יחליט ומכבדת כל החלטה של בית המשפט. לוין אמר: "איפה נשמע כדבר הזה שיישבו קומץ אנשים בבניין מכובד ככל שיהיה... בוודאי שאת מכבדת בגלל שיושבים שם אנשים שחושבים כמוך, שבאים מאותו רקע שלך, ולכן נוח לך. לוקחים את העמדות שלך שאין להן רוב בציבור, ולכן את יושבת בצד הזה של האולם (באופוזיציה, ע.י.) ועושים סוויץ', עושים קפיצה. הופכים את הקערה, ולוקחים את הדעות שבאופוזיציה ושמים אותם במקום הממשלה.

"בימי בגין לא היה שופט שחלם לפסול חוקים"

ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) שאל: "בית המשפט העליון זה מפלגה?" ולוין השיב: "אמרתי לך כבר, חבר הכנסת חסון, אני למדתי שיעור אתמול. אני שר בממשלה, אבל מי זאת הממשלה בכלל, לשיטתם?". חסון קטע אותו ואמר: "האם מנחם בגין היה אומר את מה שאתה אומר? האם ז'בוטינסקי היה אומר מה שאתה אומר? לא מתאים לך". לוין לא ויתר: "בימי מנחם בגין, שאתה האחרון שיכול לשאת את שמו, לא היה שופט שהעז, שחלם לפסול חוקים, שחלם והעז לקבל החלטות מהסוג הזה. לא היה. אז אי-אפשר לבוא היום כשמתרחש כל מה שמתרחש, ולהגיד, מה היה אומר מנחם בגין. הוא לא העלה על דעתו שמצב כזה יכול בכלל לקרות".

השר לוין המשיך בנאומו והתייחס לעקרונות השיפוטיים: "את כל הדבר הזה הם גם עוטפים ברטוריקה מדהימה, בעיני. אחרי שלא מצאנו את החוקה ולא ראינו מהי תורת הנסתר שבה הם קוראים ומכוחה הם מסיקים מה מותר לנו לעשות, ומה אסור לנו לעשות, אחר כך הם מוסיפים עוד שלב; הם גם קובעים אם זה סביר או לא סביר. האם סביר שהמסתננים יהיו במתקן עשרים וארבעה חודש או שישה עשר חודש או שנים עשר חודש? איך קובעים סבירות? מישהו מכיר בית ספר לסבירות? מישהו מכיר איזו פקולטה שמלמדים בה את מדעי הסבירות? יש איזה ספר שמישהו אולי יוכל להשאיל לי שאני אוכל לקרוא וגם לדעת להיות אחד מהיצורים הנעלים האלה שיודעים מה סביר? הלא אלה דברי הבל, הלוא סבירות היא בעיני המתבונן. לא מה שסביר בעינייך סביר בעיני. לא מה שסביר בעיני חבר הכנסת אלאלוף סביר בעיני חבר הכנסת טיבי". ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) מחה על השימוש במילה "יצורים" לתיאור שופטי העליון, ולוין לא ויתר: "אתה לא תאמר לי מה אני יכול להגיד ומה אני לא יכול להגיד".

מבחן הסבירות נקבע בקלפיות

לוין: "אם בתי המשפט יעשו מה שהם עושים בכל מדינה אחרת, את תפקידם – הם ישפטו על-פי החוק, הם לא יבואו במקום הכנסת, הם לא ייכנסו בנעליה של הממשלה, הם לא יחליטו מה סביר ולא סביר, כי הקביעה מה סביר, מהו סדר העדיפויות הסביר, מהי ההחלטה הסבירה זאת בדיוק הדבר שעליו הולכים אזרחי ישראל לקלפיות, זאת בדיוק הסיבה שהם משלמים לנו משכורת – כדי שנשב כאן ונקבל את ההחלטות האלה. לא כדי שמישהו אחר יחליט במקומנו, לא כדי שמישהו אחר יכפה את השקפת עולמו עלינו. בעניין של הסבירות אין שום אלמנט לא של ידע ולא של משפט. כל כולו בא מעולם של השקפת עולם ומעולם של מה שאדם רואה ומאמין בו בעיני עצמו. והדברים האלה, בכל הכבוד, הם לא מעניינו של בית משפט, הם מעניינם של הממשלה ושל הכנסת. בשביל זה הן קיימות.

"עכשיו אני אגיד לכם עוד דבר. אתם יודעים, הם גם יודעים להגיד לנו מה מידתי, ומה לא מידתי. שוב הרטוריקה הזאת. לך תתווכח עם מישהו שאומר לך, זה לא מידתי. איך קובעים מידתיות, חבר הכנסת חסון? אנה תשלח אותי. אתה למדת בבית ספר למידתיות? אתה מכיר מקום כזה שלומדים לדעת מה מידתי? יש בעולם כולו מקום כזה? זה בכלל עניין משפטי. הדברים האלה הם דברים שבהשקפת עולם. המציאות שבה בא קומץ שופטים וכופה את עמדתו על כלל אזרחי ישראל על-פי השקפת עולמו ללא שום בסיס משפטי היא דבר פסול מיסודו, היא דבר פסול. היא הרבה מאוד דברים, אבל היא לא דמוקרטיה, כי בדמוקרטיה יש שלטון חוק, לא שלטון השופט.

חוק ההשעיה - בגלל בג"ץ

לוין פנה לחברי הרשימה המשותפת ואמר להם שחוק ההשעיה עליו הצביעה הכנסת אינו פתרון טוב. "אני אומר שחבל שהגענו למצב כזה וחבל שצריך להביא בפני הכנסת חוקים מהסוג הזה. אני חושב שקודם כל יש לנו היום בחקיקה חוק מאוד ברור שלפיו היה צריך למנוע מחלק מחברי הכנסת של הרשימה המשותפת בכלל להתמודד לכנסת, מכיוון שהם לא עומדים בתנאי הסף שנקבעו בחוק היסוד כדי להתמודד, משום שחלקם לצערי הרב תומכים בטרור ומסייעים לאויב במקום לייצג את אזרחי ישראל. אבל בית המשפט העליון, פעם אחר פעם, למרות שוועדת הבחירות המרכזית פעלה בדיוק על-פי החוק ופסלה אותם... ישבו בבית המשפט העליון, שוב, לצערי הרב שופטים, כתבו פסק-דין, פעם אחר, פעם שאישר את ההתמודדות של חברי כנסת כאלה למרות שהם נפסלו, בניגוד מוחלט להוראות החוק והביאו עלינו את המציאות הזאת שאנחנו צריכים להתמודד איתה עכשיו, מציאות בלתי סבירה ובלתי מתקבלת על הדעת. מתוך מציאות כזאת גם נולדים צעדים שהם צעדים לא פשוטים וחבל שצריך לנקוט בהם".

מקבלים החלטות במקום הממשלה

לוין קשר בין החלטת הממשלה על מתווה "רחבת הרפורמים" הכותל המערבי לחוק המקוואות, והאשים את בית המשפט העליון בכך שבהחלטתו בעניין המקוואות לרפורמים גרם לסערה סביב מתווה הכותל: "בשעה שהתקבלה ההחלטה על הכותל, הנה פתאום הופיע לו פסק הדין בעניין המקוואות. אני אומר דברים ברורים. כאילו במקרה, בעיתוי הזה. הכול פה מקרי לגמרי. יש עתירות שיושבות שנים ומחכות, אבל זה מייד היה צריך באותו זמן. לגמרי במקרה".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, העיר תוך שהוא עוקץ את השר לוין על כך שבג"ץ העיר לממשלה ולא לכנסת: "בלי להביע שום עמדה בנושא פסיקות בג"ץ אני רוצה רק לומר שבניגוד להערות שנשמעו כאן, לבג"ץ לא הייתה שום טענה לגבי התהליך בכנסת. לא שום הערה של אף אחד מן השופטים לגבי מה שהכנסת עשתה בנושא".

מדוברות יש עתיד נמסר בתגובה כי מדובר בחוסר אחריות, בחוסר הבנה מוחלט של מהי דמוקרטיה ובפגיעה קשה באמון הציבור ובמעמדו של בית המשפט העליון. יריב לוין אמר דברים איומים וחמורים ביותר אך הוא לא לבד. הוא חלק מחבורה מסוכנת שמבקשת לפגוע בשומר הסף החשוב ביותר בדמוקרטיה הישראלית. עליבותה של הקואליציה הזאת היא גם בכך שלא נמצא ולו פוליטיקאי אחד שיקום ויגיד לחבריו: עד כאן! מדובר במופע התקרנפות ופחדנות מביש. אלו לא ערכי הליכוד. אלו לא ערכי הימין. זה סתם פופוליסטיות זולה ונמוכה במטרה להשיג רווח פוליטי בזוי. מנחם בגין מתהפך היום בקברו. מתהפך ומתבייש".

תאריך:  29/03/2016   |   עודכן:  29/03/2016
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אהרן ברק   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהדות התורה והשבת   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מבחן הסבירות   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מנחם בגין / Menachem Begin   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לוין נגד שופטי העליון: יצורים נעלים
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אתה הזוי ומנותק
29/03/16 10:08
2
ניתן ללמוד
29/03/16 10:28
3
אובד מדינה
29/03/16 11:14
4
פאשיזם קלאסי
29/03/16 11:36
5
רחבעם
29/03/16 12:59
6
דניאל143
29/03/16 14:15
7
מיכל מירושלים
29/03/16 15:43
 
צרצר
29/03/16 18:07
 
לגברת הירושלמית
29/03/16 20:53
8
צרצר
29/03/16 16:38
9
צרצר
29/03/16 16:46
10
צרצר
29/03/16 16:52
11
איל
29/03/16 17:50
12
בני בנקר
29/03/16 19:45
13
ישע
30/03/16 08:33
14
ישמעאל
31/03/16 19:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  אקטיביזם שיפוטי
פוליטיקאים ברשויות מקומיות הפכו את בית המשפט ל"גננת מוניציפלית" בסכסוכים שביכולתם לפתור ביניהם - מלינים (יום ב', 22.2.16) שלושת השופטים הבכירים ביותר בישראל.
22/02/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
"הרגולטור הקדיש לנושא הרבה מאוד שעות חשיבה, ביקורת ובירור, ועכשיו מביאים נגדו חוות דעת. לעיתים קרובות עושים את זה בלי שאותן חוות דעת הונחו לפתחו של הרגולטור בהליך השימוע". כך אומרת (29.1.16) נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, בכנס השנתי של העמותה למשפט ציבורי.
31/01/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
"ברור שאיכותם המקצועית של עורכי הדין יורדת, וזאת משום שתנאי הקבלה לחלק לא מבוטל של מוסדות הלימוד למשפטים נעשים נמוכים יותר, הדרישות הלימודיות יורדות, ההקפדה על חובת נוכחות נעשתה פחות דרמטית, ולכן אנשים עוברים איכשהו את המסלול והופכים להיות עורכי דין, באיכות פחות טובה".
11/01/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
קשה לזכור מתי לאחרונה פרסם נשיא בדימוס של בית המשפט העליון ספר זכרונות. ספרו של מאיר שמגר מלא עניין לא רק מסיבה זו, אלא גם בשל מגוון התפקידים שמילא עשרות שנים. קטעים נבחרים בתוספת כמה הערות
11/12/2015  |  איתמר לוין  |   כתבות
שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, הקפיא זמנית (יום ה', 22.10.15) את הריסת בתיהם של שלושה מחבלים שרצחו ישראלים בגל הטרור הנוכחי. פוגלמן קבע, כי עתירותיהן של משפחותיהם ייקבעו לדיון בדחיפות, והורה למדינה להגיב עליהן עד 27.10.15.
22/10/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   אקטיביזם שיפוטי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
סלומינסקי: ברק פרץ את הגבולות  /  איתמר לוין
שקד: "התערבות בג"ץ הייתה מוגזמת"  /  איתמר לוין
אהרן ברק: דבק בפסק-דין אפרופים  /  איתמר לוין
מורשת הליכוד האמיתית  /  צ'לו רוזנברג
רוברטס בירושלים  /  גבריאל שטרסמן
שכתוב ההיסטוריה לכל דורש  /  עו"ד יראון פסטינגר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יואב יצחק
יואב יצחק
אורנשטיין חשוף עתה לבדיקה/חקירה פלילית בשל שיחותיו עם אפי נוה בהן ביקש מנוה לפעול למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב    מידע שהובא ל-News1 מלמד, כי המעשים של גרטלר-גרטנר באפריק...
דרור אידר
דרור אידר
כיצד התקיימנו בעולם חסר התגלות, בגיא צלמוות של לאומים, נתונים לסכנת השמדה? מגילת אסתר הכינה אותנו לעולם כפי שמוכר כיום, שבו מוכרחים לתמרן בסבך הפוליטיקה העולמית כדי להשיג את הבסיס:...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il