|   15:07:40
דלג
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

סרטון התעמולה של בצלם

בצלם מפרסם תיעוד של מצוקת הפלשתינים שאיבדו את בתיהם במלחמה תוך יצירת רושם שישראל אחראית ל"מצור" על רצועת עזה מסמך תיעודי או סרטון תעמולה זול?
24/05/2009  |   יהונתן דחוח הלוי   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
מקצת המגורונים שהגיעו לאחרונה לרצועת עזה [צילום: אתר חמאס]

חשיפה: בצלם ותפיסת 'המדינה האחת'
יהונתן דחוח-הלוי
פרופ' ענת בילצקי, אישיות מרכזית בארגון בצלם, חושפת את הקשר בין פעילות הארגון בתחום זכויות האדם ליעדים הפוליטיים * ארגון בצלם תומך ביישום זכות השיבה הפלשתינית לשטח ישראל, והיעד הסופי ע"פ בילצקי הוא ביטול מדינת ישראל והקמת 'מדינה אחת' שתכלול גם את הגדה המערבית ורצועת עזה
לרשימה המלאה

מחקר: בצלם משכתב את ההיסטוריה
יהונתן דחוח-הלוי
ישראל הרשמית ויתרה על המאבק על צדקת דרכה והיא מותירה את הזירה פתוחה ליריביה ולמבקריה לרשום את תולדות ימי הסכסוך * ארגון בצלם מנצל את הוואקום ומפרסם נתונים מגמתיים ולא מדויקים על מספר ההרוגים הפלשתינים אשר הופכים ל"עובדות" בהיעדר מענה ישראלי * האחראים למחדל ההסברה הלאומי אינם מתפקדים
לרשימה המלאה

בצלם: הריגת חיילים "לגיטימית"
יהונתן דחוח-הלוי
פרופ' ענת בילצקי, אישיות מרכזית בארגון בצלם, רואה ב"אלימות הפלשתינית מרד לגיטימי נגד הכיבוש הקולוניאליסטי" וטוענת, כי הריגת חיילים השומרים על ההתנחלויות הינה "פעולה לגיטימית" ואינה בגדר טרור * ארגון בצלם נמנע מלגנות פגיעה בחיילים גם אם הם "לא השתתפו בלחימה"
לרשימה המלאה

הדיווחים המטעים של מנכ"ל בצלם
יהונתן דחוח-הלוי
בעקבות מחקר שפרסמתי על נתוני ההרוגים הפלשתינים הטיחה בי מנכ"ל בצלם ג'סיקה מונטל האשמות חמורות וייחסה לי במשתמע גישה גזענית נגד "פלשתינים וערבים בכלל" * מעבר לסוגית לשון הרע, מספקות תגובותיה של מונטל הזדמנות לבחון את דפוסי האתיקה המקצועית המנחים אותה ואת מהימנות דבריה * ישפוט הציבור
לרשימה המלאה

המסמך "התיעודי" של בצלם

אתר Ynet דיווח (23.5.09) על פעילות ארגון בצלם לתיעוד המצוקה של פלשתינים שבתיהם נהרסו במהלך מבצע "עופרת יצוקה". וכך נמסר בדיווח:

"תנאי החיים של מאות אלפי פליטים בעזה הולכים ומידרדרים לנוכח הסגר על עזה - כך דיווחה בסוף השבוע סוכנות הסיוע לפליטים הפלשתינים, אונר"א. לנוכח המצב הזה, יזם ארגון 'בצלם' פרויקט בשם 'חמושים במצלמות', במסגרתו תועדו החיים באחד ממחנות האוהלים בעזה, מספר חודשים לאחר תום מלחמת 'עופרת יצוקה'. הארגון חילק למתנדבים בעזה מצלמות וידאו, בדומה לפרויקט אחר המופעל בגדה המערבית, במטרה שיתעדו את החיים ברצועת עזה בחודשים אחרי המלחמה, נוכח העדר הסחורות, האוכל והתרופות, ובתנאי מגורים נאותים".

בהודעת ארגון בצלם (21.5.09) נמסר, כי "לפי נתוני האו"ם הרסה ישראל כ-3,500 בתי מגורים במהלך 'מבצע עופרת יצוקה'. חלק מן העקורים מתגוררים כיום במחנות אוהלים, בתנאים קשים. בצלם מפרסם היום קטע משתתפים בפרויקט 'חמושים במצלמות' של בצלם תיעדו את החיים באחד המחנות".

בסרטון הוידאו שהפיץ ארגון בצלם מספר תושב פלשתיני על קשיי משפחתו במגורים באוהל, ובסיומו הוא מאשים את ישראל במצב. "זה הגורל שלנו. אין לנו אפשרות אחרת. ישראל סוגרת עלינו. רק גז ישראל לא מרשה להכניס? גז, מלט, כל המוצרים החיוניים חסומים".

המסמך "התיעודי" של הארץ

הדיווח של בצלם, המצטרף לטענות חוזרות ונשנות של בצלם בנושא זה, יוצר את הרושם כאילו רצועת עזה תלויה באופן מוחלט באספקה מישראל. טיעונים אלה נשמעו בשבוע שעבר במאמר מערכת בעיתון הארץ (19.5.09) תחת הכותרת "איוולת בעזה" ואשר נסמך על נתונים שפרסמה עמירה הס בכתבה בעיתון. במאמר המערכת של הארץ, המאשים באופן בלעדי את ישראל במצוקה של תושבי עזה, נכתב בין היתר:

"הואיל והמעבר בין עזה למצרים סגור, והדרך היחידה להעברת המוצרים הדרושים נפתחת או נחסמת במעבר נחל עוז על-פי רצונה של מערכת הביטחון הישראלית - נמצא שישראל אחראית לטרגדיה המתמשכת של תושבי הרצועה; עתה, אולי אף ביתר שאת מכפי שהייתה מאז 1967: שכן זמן קצר לאחר שחוללה שם הרס והרג, היא איננה מאפשרת לאזרחים לשקם את הריסות חייהם".

המצור על עזה - מציאות ועובדות

האומנם זו המציאות ברצועת עזה? האם ארגון בצלם ועיתון הארץ מספרים את כל האמת לציבור הישראלי? דווקא עיתון הארץ מספק מבלי משים, באותו מאמר מערכת, את הנתון החשוב ביותר השומט את הקרקע מהטיעונים שהעיתון וארגון בצלם מפנים נגד ישראל. וכך נכתב: "התוצאה היא הגברת ההברחות דרך המנהרות והעצמת השוק השחור הכפוף לחמאס. זוהי איוולת כפולה - התושבים נאלצים לשלם הרבה יותר, וישראל מחזקת את החמאס".

עיתון הארץ מודה איפוא, בניגוד לטענותיו, שאין בפועל "מצור" הרמטי על רצועת עזה, שכן אספקה סדירה נכנסת באופן סדיר דרך הגבול המצרי בפיקוחה של ממשלת חמאס באמצעות מערכת המנהרות. הבעיה, אליבא דעיתון הארץ היא המחיר היקר אותו נאלצים התושבים ברצועת עזה לשלם עבור הסחורות המיובאות ממצרים.

הגבול הפתוח בין רצועת עזה למצרים
הברחות - אינן נקלטות ע"י המצרים? [צילום: פלאש 90]

המילה "הברחה" אינה המילה הנכונה לתיאור מערכת המנהרות בגבול רצועת עזה ומצרים. משמעות "הברחה" נקשרת לפעולה בלתי חוקית הנסתרת מן העין, ואילו מערכת המנהרות הפלשתינית גלויה ופרוסה לכל אורך הגבול.

מרכז המחקר למודיעין ולטרור ([קישור]/) פרסם תמציתה של כתבת תחקיר בערוץ "אל-ערביה" (15.5.09) המציגה את אופן פעילותן של המנהרות בגבול רצועת עזה ומצרים. להלן עיקרי הכתבה כפי שהובאו באתר:

"כתב הערוץ אל-ערביה, ואא'ל עצאם, סייר ברפיח המצרית, בשוק בו נמכרות הסחורות המועברות לרצועת עזה במנהרות. בכתבה נאמר כי שוק זה מהווה המקור העיקרי לאספקת הדלק לרצועה. כ-10,000 איש עובדים ב'תעשיית המנהרות' מדי יום. שווי הסחר דרך המנהרות מוערך בכ-200 מיליון דולרים מידי שנה. לאורך הגבול שאורכו כ-13 ק"מ, נחפרו כ-800 מנהרות. על-פי הכתבה שוקמו מרבית המנהרות אשר הותקפו במהלך מבצע 'עופרת יצוקה'. מבריחים שרואיינו, טענו כי ניתן כיום לבנות מנהרה בתוך 15-10 יום. אחד המבריחים סיפר כי המנהרות מסתיימות בבניין, חורשה, לול וכדומה".

ראזי אל-סוראני, חוקר פלשתיני ומראשי החזית העממית/חבש, פרסם באחרונה (אתר האינטרנט "כנעאן", גיליון 1738) מחקר מקיף על תעשיית המנהרות בגבול רצועת עזה ומצרים, ולהלן עיקריו:

מספר המנהרות גדל מ-20 באמצע שנת 2007 (מועד ההפיכה הצבאית של חמאס) לכמעט 500 בנובמבר 2008. עלות הקמת מנהרה נעה בין 20 אלף דולר ו-100 אלף דולר בהתאם לאורכה.

המנהרות נחפרו באזור שאורכו 4 ק"מ בין תל זעתר ושכונות אל-ברזיל ואל-עבור, וזאת בשל האדמה הרכה במקום.

בהפעלת המנהרות מתקיים שיתוף פעולה עם גורמים במנגנוני הביטחון המצריים. חמאס שולט על רוב המנהרות ומעניק רישיונות למנהרות באמצעות עיריית רפיח.

מגוון רב של סחורות עבור דרך המנהרות, ובהן: סולר, בנזין, חלפי מכוניות, כבשים, עגלים, סיגריות, כדורי ויאגרה, זהב ומאות סחורות אחרות, וזאת בנוסף להעברת אנשים מהרצועה ואליה.

המצב הקיים גורם לנזקים למגזר הייצור המקומי ברצועת עזה בגלל מחד-גיסא העלות הגבוהה של חומרי המוצא המובאים, ומאידך-גיסא היצף המוצרים העוברים דרך מערכת המנהרות.

מערכת המנהרות הביאה לעלייה בייבוא של רצועת עזה ממצרים מ-30 מיליון דולר בשנה בשנים 2006-1994 ליותר מ-650 מיליון דולר בשנה והיא מספקת מקומות עבודה לאלפי פלשתינים. הגורמים הקשורים לניהול המנהרות גורפים רווחים עצומים והם האחראים באמצעות יצירת שוק שחור והאמרת מחירים.

מקורות המימון לייבוא העזתי ממצרים

העיתונאי החוקר, אבי טרנגו, חשף במאמר ב-Ynet את חלק ממקורות המימון להפעלת מערכת המנהרות, וכך הוא כותב בעניין זה:

"לקראת סוף הרגיעה נראה היה שממשלת ישראל עומדת בפרץ ומבינה את הקשר בין פריחת החמאס, ריבוי המנהרות בפילדלפי והדרישה הגוברת למזומנים ברצועה. לא רק שקלים אזלו בעזה, אלא גם דולרים ודינרים. ברור שכאשר מוברחות סחורות לתוך עזה, יש לשלם עבורן וגם להעביר שלמונים לשוטרים המצרים, והכל במזומן שיוצא בפילדלפי: ישראל מכניסה כסף לעזה, הכסף יוצא דרך פילדלפי ותמורתו נכנסות סחורות שונות".

האינטרס המצרי: לשמר את "הכיבוש הישראלי"

האם ייתכן ש-500 עד 800 מנהרות שרובן פועלות באופן שוטף בקטע קצר של 4 ק"מ מהגבול (שאורכו הכולל כ-13 ק"מ) בין רצועת עזה למצרים ללא ידיעה או הסכמה של השלטונות המצריים? האם גורמי הביטחון המצריים ברפיח אינם מבחינים במשאיות המעבירות דלק, גז, כבשים, עגלים, ארגזי סחורות שונים המעוברים בכל יום דרך מאות המנהרות?

הגבול בין רצועת עזה למצרים סגור רק בזווית התעמולתית. דובר משרד החוץ המצרי, חוסאם זכי, הסביר בהודעה רשמית (19.12.08) את מדיניותה של מצרים כלפי רצועת עזה על-רקע דרישת חמאס לפתוח את מעבר רפיח עם תום ששת חודשי הפסקת האש הזמנית (תהדיאה). להלן ציטוט קטעים נבחרים מדבריו:

"הנסיגה החד-צדדית שביצעה ישראל מרצועת עזה אין משמעותה שחרור הרצועה מהכיבוש, שכן הגדה המערבית, רצועת עזה וירושלים המזרחית מהווים ביחד יחידה גיאוגראפית אחת שלא ניתן לדון בה באופן חלקי, אחרת ייחשב הדבר מכה מוחצת לאחדותן.

"ישראל על-פי החוק הבינלאומי ואמנת ז'נבה נחשבת שלטון כובש והיא עדיין מחויבת לספק את צורכי החיים הבסיסים, ובהם חשמל, מים, דלק, מזון ותרופות לתושבים המתגוררים באדמה הנתונה תחת כיבושה.

"הסכמה עם הטענה הגורסת, כי הרצועה נחשבת אדמה משוחררת מבטאת השלמה עם התוכנית השואפת להטיל את נטל ניהול הרצועה על השכן הנמצא בסמיכות לה והוא מצרים. אסור להסכים לכך, משום שיהיה בכך משום מוצא מצוין לישראל ממיצר הכיבוש והעברת השלכותיו על מצרים, והדבר יביא לחיסול הבעיה הפלשתינית.

"מאז יוני 2007 ובעקבות סילוק אנשי הרשות הפלשתינית מהמעברים ברצועה והסתלקות המשקיפים האירופאים, הצד הפלשתיני לא שב למעברים, ודבר זה מאלץ את מצרים להמתין עד לחזרת הצד הפלשתיני הלגיטימי בעל הסמכות החוקית לניהול המעבר".

הנה כי כן, מצרים מודה מפורשות (מסרים דומים השמיעו גם הנשיא מובארק ובכירים מצרים נוספים) שלישראל אין כל השפעה על מעבר רפיח והיא איננה הגורם האחראי לאי-פתיחתו באופן רשמי. יתר על כן, מצרים מבהירה כי השיקול העיקרי המנחה אותה בסוגייה זו הינו פוליטי, היינו: למנוע את "שחרור עזה" ולהוסיף לטעון שרצועת עזה עדיין נתונה "תחת כיבוש" גם לאחר הנסיגה החד-צדדית של ישראל באוגוסט 2005. רשמית הגבול סגור, אך בפועל הוא פתוח (כולל מעבר רפיח הנפתח בתיאום בין מצרים לשלטונות חמאס בתאריכים מוסמכים) ומהווה מקור לייבוא לרצועת עזה בהיקף עצום מדי שנה.

השאילתה לבצלם

  • מצ"ב שאילתה דחופה שנשלחה (24.5.09) לג'סיקה מונטל, מנכ"ל בצלם ולשרית מיכאלי, דוברת בצלם.

  • מדוע ארגון בצלם אינו מדווח על ייבוא של יחידות מגורים ניידות לרצועת עזה עבור העקורים?

  • מדוע ארגון בצלם נמנע מלציין, כי ממשלת חמאס ממתינה לאישור מצרים להכנסת יחידות מגורים ניידות נוספות?

  • מדוע ארגון בצלם אינו מנצל את פרויקט "חמושים במצלמה" על-מנת לתעד את פשעי המלחמה שביצעו ממשלת חמאס וארגוני הטרור הפלשתינים?

  • מדוע ארגון בצלם אינו עושה שימוש בפרויקט "חמושים במצלמה" לתעד את הבתים שנפגעו באש מרגמות ונ"ט פלשתינית במהלך המלחמה, את הבתים ובתי הספר שמולכדו על-ידי חמאס ושאר ארגוני הטרור הפלשתינים?

  • מדוע ארגון בצלם נמנע באופן שיטתי ועקבי מלתעד את מיקום עמדות חמאס סמוך לבתי מגורים על-מנת להצביע על הסכנות הצפויות לאזרחים הפלשתינים כתוצאה ישירה של פעילות חמאס?

  • מדוע ארגון בצלם נמנע מלתעד במסגרת פרויקט "חמושים במצלמה" את הפשעים שביצעה ממשלת חמאס נגד מתנגדי המשטר הכוללים הוצאות להורג וירי מכוון על-מנת לגרום נכות קשה?

ארגון בצלם בחר שלא להשיב לשאילתה זו וטעמיו עימו. זכות התגובה שמורה ותישמר לארגון בצלם.

מהו האינטרס האמיתי של ארגון בצלם?

המציאות ברצועת עזה שונה מהרושם המתקבל על "המצור הישראלי" בתיעוד המצולם שפרסם אשר נדמה יותר לסרטון תעמולה. ארגון בצלם נמנע מלציין בדיווח את הייבוא ממצרים וגם לא את עובדת ייבוא יחידות מגורים ניידות לרצועת עזה לשיכון משפחות שאיבדו את בתיהם במהלך מבצע "עופרת יצוקה". איסמאעיל רדוואן, סגן השר לעבודות ציבוריות בממשלת חמאס מסר לא מכבר, כמדווח בעיתון "אל-שרק אל-אווסט" (12.5.09), כי 190 יחידת מגורים ניידות (קראוונים) הועברו באחרונה לרצועת עזה דרך מצרים (במימון טורקי) עבור העקורים וכי מדינות נוספות הסכימו לממן רכש של אלפי קראוונים נוספים והן ממתינות לאישור שלטונות מצרים להעברתם לרצועה. תמונות של מקצת הקראוונים פורסמו באתר הרשמי של חמאס.

על אף העובדה שישראל התנתקה ב-2005 מרצועת עזה והגבול הפתוח הלכה למעשה בין עזה למצרים מסרב ארגון בצלם "לשחרר" את ישראל מ"הכיבוש". ארגון בצלם, מצרים וחמאס "מאוהבים" ב"כיבוש הישראלי" על אף שהנסיבות מאפשרות עצמאות פלשתינית בחבל ארץ של "פלשתין" ששוחרר, אליבא דחמאס, בכוח הנשק מידי ישראל.

לכל אחד מגורמים אלה סיבות משלו למדיניותו בעניין זה. ארגון בצלם טוען שהוא מסתמך על ניתוח ההיבטים המשפטיים בחוק הבינלאומי, ואולם ייתכן שהסיבה האמיתית טמונה במקום אחר - פוליטי.

המטרה: פירוקה של מדינת ישראל

ראוי לקרוא בעניין זה בעיון רב את משנתן של יו"ר הנהלת בצלם בשנים 2006-2001 פרופסור ענת בילצקי ומנכ"ל בצלם ג'סיקה מונטל. בילצקי טענה, כי לפלשתינים אין זכות לוותר על זכות השיבה ויש לכפות את מימושה על ישראל בהסבירה כי שיבת מיליוני הפליטים "תעשיר את החיים והתרבות" בישראל. יתר על כן, חשפה בילצקי את היעד הסופי בראייתה לסכסוך הישראלי-פלשתיני והוא: פירוקה של מדינת ישראל במסגרתה הנוכחית והקמתה של מדינה אחת שתכלול את שטח מדינת ישראל, אזור יהודה ושומרון ואזור רצועת עזה. בהקשר זה היא הזהירה מפני הסכנה שיו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן יסכים להקמת מדינה פלשתינית ביהודה ושומרון.

האם זו הסיבה האמיתית שארגון בצלם ממשיך לדבוק בטענה שישראל "כוח כובש" ברצועת עזה? הנושא ראוי להמשך מחקר מעמיק נוכח סירובו העיקש של ארגון בצלם להשיב לשאילתות שנשלחו אליו בנושאים הללו בשנתיים האחרונות.

תאריך:  24/05/2009   |   עודכן:  24/05/2009
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סרטון התעמולה של בצלם
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
האוייב. אז למה???
24/05/09 14:16
 
יאצק
24/05/09 17:33
2
זוהרהפטיש
24/05/09 21:51
3
תודה
5/08/10 22:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תקיפתה הפיזית של שירה מרגלית, מערוץ 2 בטלוויזיה, איננה אלא קצה קרחון האלימות של תקיפת עיתונאים ישראלים חדשות לבקרים. בכך רק הצטרפה סמנכ"לית התוכן של "רשת" למועדון המפוקפק של אנשי תקשורת, שבמקרה הרע זכו לטעום את נחת זרועם של מבוקריהם, ובמקרה הטוב נאלצו לסבול את איומיהם והטרדותיהם התכופות.
24/05/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
יש מי שלמקרא הצעדים האחרונים מבית מדרשה של לשכת עורכי הדין יקום ויצעק "גלדה". בעוד שבממשלת ישראל לביבי אין תוכנית מלבד להתגונן מפני תוכניתו של אובמה כאילו זו הייתה טיל קסאם או רוח צונאמי, בלשכת עורכי הדין בראשותו של עו"ד יורי גיא-רון לא נגררים אלא גוררים. לאחרונה מרימה הלשכה מספר יוזמות אשר קשורות למעמדם של עורכי הדין והמתמחים, וכן למעמדה של הלשכה.
24/05/2009  |  ענבל בר-און  |   מאמרים
הביקורת הנפוצה על היקף השכר והפנסיה במערכת הביטחון מסווה בעיה לא פחות חמורה - כיצד מתחלקת עוגת השכר. הגודל האבסולוטי של השכר והפנסיה אומנם מכבידים על המשק, אך לחלוקה הפנימית של השכר יש השלכות מזיקות לא פחות על תפקודו של הצבא, על רמת המוטיבציה להתגייסות, על היקף הנשירה הפנימי בצבא ממקצועות לחימה אל ג'ובים ועוד. ההשפעה אינה מצטמצמת לצבא, אלא מתרחבת אל המשק כולו. העמדת כוח אדם זול לרשות הצבא באמצעות גיוס חובה, מתעלמת ממחירם של המגויסים למשק וגורמת להרחבה מיותרת של שימוש באנשים לצורך ייצור ביטחון ובעיקר לצרכי קיום "ביורוקרטיית הביטחון". אם נסבסד לקבלן-בניין פועלים שעלותם תעמוד על 500 שקל לחודש - הוא יוותר אפילו על משאבת בטון - העובדים יסחבו את הבטון בדליים. הצבא אינו שונה - חיילים זולים מלאכותית, גורמים לעיוות השימוש והחלוקה בין הון לעבודה בתהליך ייצור הביטחון. אפשר למנות פקידה לכל קצין זוטר בקריה. המחיר הנמוך של כוח האדם בצבא עלול גם לעכב מעבר לטכנולוגיות צבאיות מתקדמות חלופיות... בדיוק כפי שלקבלן המסובסד זול יותר לערבב בטון במעדר.
23/05/2009  |  מוטי היינריך  |   מאמרים
דומנו כי הבסיס הנתניהותי לשכלול הסכם כולל, המעניק זכות בינלאומית לגיטימית, לקיומה של מדינה פלשתינית, אינו מתנגש, כלל, עם השאיפות של הצדדים למשא-ומתן, שאיפות אשר עומד בראשם ברק אובמה - נשיא ארצות הברית ואב בית הדין המזרח תיכוני. בקשתו של ביבי להכרה בינלאומית במדינה הישראלית כמדינת העם היהודי וביתו הלאומי, וביתו בלבד, גם היא אינה מתנגשת עם זכות השיבה, על אף שחותרת לשלילתה.
23/05/2009  |  עו"ד אמיר מסארווה  |   מאמרים
טרוריסט אחד בלבד, עם אקדח בידו, מטיל את מוראו על קבוצה גדולה של בני אדם, למרות שכוחו, גם עם האקדח, קטן משלהם בהרבה. אם הקבוצה תתנפל עליו, היא תוכל להכריעו על נקלה, אך יש סבירות גבוהה שמי מהם ייפגע, ולכן אף אחד אינו מוכן לעשות את הצעד הראשון. וכך, קבוצה שמתנהגת כחבורה של פרטים היא טרף קל עבור חורשי רעה למיניהם. לעומת זאת, קבוצה הנוהגת כשלם אחד, מיטיבה לשרוד ולשגשג. היכן שהוא בהיסטוריה האבולוציונית שלנו, צו מוסרי זה ודאי הוטבע בטבענו, שכן הפטריוטיות והלאומיות הן תכונות אוניברסליות, החוזרות ומתגלות בכל תרבויות אנוש. מאידך, כך גם האנוכיות והאינדיבידואליזם. איזה צד בטבענו יגבר על משנהו - יקבעו בדרך כלל הנסיבות.
23/05/2009  |  דני בן-ישי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מבצע עופרת יצוקה  /  מי ומי  
נתניהו יעניק לברק גיבוי בנושא פינוי המאחזים  /  איציק וולף
נסראללה: מוות למרגלים  /  מאיה שני
הנוסחה של אובמה: בינאום מזרח ירושלים  /  עידן יוסף
תמרים כ"סיוע הומניטרי"  /  ד"ר רחל אהרנפלד
האנרכיסטים למען ההתנגדות הפלשתינית  /  יהונתן דחוח-הלוי
הכיבוש והשלום  /  ד"ר אברהם בן-עזרא
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il