בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
יחסי ציבור - לקלוע לקהל המטרה
|
תפקידו של איש יחסי הציבור מתרחב יחד עם התרחבותן של המדיות השונות ועליו להיות ער לצרכים ההולכים וגוברים של הלקוח שלו, המעוניין לא רק בחשיפה במדיה ספציפית, אלא בפנייה מסוימת לקהל מסויים גם אם אינו קהל המטרה הספציפי
בחודשים האחרונים עלו מספר הפניות מצד עסקים קטנים ובינוניים בהתעניינות לגבי יחסי ציבור, בעיקר משיקולי כדאיות מול הוצאות פרסום. החלק הזה של התיאוריה הכלכלית מוכר היטב לכל העוסקים בו, אבל חשוב לציין שבמיוחד בימים כאלה מתעוררים צרכים שהם הרבה מעבר לצורך בפרסום תקשורתי. ההכרח שביחסי הציבור מביא את הלקוחות להכרה שיש צורך למקד את הפנייה לקהל המטרה באמצעות פילוחי שוק נכונים ומדויקים מבעבר. הכרה זו אינה מתבססת רק על הפן הכלכלי כמובן. מדובר בתהליכים עמוקים יותר המתרחשים במשק הישראלי והבולט ביותר הוא תופעת ההתפלגות הצרכנית. אם לפני חמש עשרה שנים הגדרת שוק המטרה הופנתה לחתכי גילאים של 13 – 18 תחת הכינוי: 'נוער', הרי שהיום ההגדרה צריכה להיות מדויקת פי כמה וכמה. באותו האופן פועלים גם יחסי הציבור, אך אלה נדרשים בנוסף לפלח את סוג המדיה שבה יופיעו הפרסומים וכן לזהות את מרכיביה. הדוגמה הטובה ביותר היא זירת האינטרנט המכילה מאות אתרי נישה במגוון רחב של תחומים פרט לאתרים מובילים. ההגדרות הספציפיות בפילוחי קהל המטרה ביחסי ציבור הן תוצאה ישירה של מספר גורמים כגון ריבוי מוצרים או שירותים, גידול במספר היצרנים או המשווקים ועד להרגלי הצריכה המורכבים של משתמש הקצה. פילוחי השוק המקובלים מתפרסים על פני שלושה מימדים עיקריים: גיאוגרפיים (מקום/מיקום), דמוגרפיים (גיל, מגדר, השכלה ועוד) ופסיכוגרפיים (סגנון חיים). אך דווקא תחום יחסי הציבור נדרש להתמודד עם גורם נוסף והחשוב ביותר מבחינתו הרי הוא המימד ההתנהגותי. מימד זה עוסק בחלוקת קהל הקונים על-פי עמדותיהם כלפי המוצר, תפיסתם אותו והחשוב ביותר – תגובתם אליו. לא די לו לתחום יחסי הציבור לעסוק בהודעות לקוניות למדורים השונים במדיות השונות. תפקידו של איש יחסי הציבור מתרחב יחד עם התרחבותן של המדיות השונות ועליו להיות ער לצרכים ההולכים וגוברים של הלקוח שלו, המעוניין לא רק בחשיפה במדיה ספציפית, אלא בפנייה מסוימת לקהל מסויים גם אם אינו קהל המטרה הספציפי ועליו לשנות עמדות או אפילו לחזק אמינות של מוצר מול מוצר מתחרה דווקא ב"שטח" זר. תמורות מסוג זה יביאו את יחסי הציבור בסופו של תהליך לפרופסיונאליות לא רק בענפי התמחות שונים, אלא עד כדי התמצאות בשטחי מדיה מדויקים ביותר תוך ניתוח דעתו של הצרכן על המוצר לטוב ולרע. יחסי הציבור נדרשים כבר היום לבצע בדיקה מדוקדקת של התפיסה המותגית - שכן זו כבר לא רק נחלתו של הפרסום. מתוקף כוחם של אלה, יש בהם כדי להשפיע על בניית המותג ותפיסתו על-ידי הצרכן - שהרי השפעתם על התנהגותו עצומה ותמשיך להתחזק.
|
תאריך:
|
28/05/2009
|
|
|
עודכן:
|
28/05/2009
|
|
רונן הלל
|
יחסי ציבור - לקלוע לקהל המטרה
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
סיסמאות ריקות
|
29/05/09 02:31
|
|
"ריבונו של עולם! רוצה אני בכל לבי לתת לך משהו. משתוקק אני להתקרב אליך ולעשות לך נחת רוח. מה אתן ומה אוסיף לך?
|
|
|
פרשת השבוע נקראת למחרת חג השבועות ומן הראוי להתבונן שוב בקשר שבין החג הזה לפרשה הזאת, פרשת נָשֹׂא. נתחיל בחג שכן הוא מגיע אלינו קודם: חז"ל (שבת פ"ח/ב, פ"ט/א) מספרים כי כאשר עלה משה למרום, ככתוב (שמות י"ט): וּמֹשֶׁה עָלָה, אֶל-הָאֱלֹקִים, אמרו מלאכי השרת לפני הקדוש ברוך הוא, רבונו של עולם, מה לילוד אישה בינינו? ענה להם שבא לקבל את התורה. זה לא מצא חן בעיניהם וטענו שזה לא צודק לתת לבני אדם את התורה שבה משתעשע הבורא יתברך מאות דורות קודם שברא את העולם. אמרו (תהלים ח' ה'): מָה אֱנוֹשׁ כִּי תִזְכְּרֶנּוּ, וּבֶן אָדָם כִּי תִפְקְדֶנּוּ? התורה צריכה להישאר בשמים, במימד הרוחני (שם, שם ב'): ה' אֲדֹנֵינוּ, מָה אַדִּיר שִׁמְךָ, בְּכָל הָאָרֶץ; אֲשֶׁר תְּנָה הוֹדְךָ, עַל הַשָּׁמָיִם.
|
|
|
כל צד לדיון אמור להסתגל לכך שבית המשפט סבור, בדרך כלל, כי הוא [אותו צד לדיון] אינו אובייקטיבי - ולפיכך, אם יילך בדרך נטולת שיקולים זרים, לרבות שיקוליו הוא - בית המשפט בדרך כלל לא יקבל את טענותיו ויטה את פסק דינו במידת-מה לטובת הצד הנגדי לדיון.
|
|
|
|
|
|
שאלוני רבים מאחיי החילונים, מדוע אוכלים מאכלי חלב בחג?
|
|
|
|