|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

כריזה בשפה הערבית תהפוך את <br>הנסיעה ברכבת ל"קולנית ורועשת"

כך אומר שר התחבורה במסגרת תשובות במליאה לשאילתות שהוגשו לו שאלות חברי הכנסת נענו באיחור ניכר, וחלקן זכו להתחמקות או לאי-מענה
09/07/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
רכבת ישראל. כריזה בעברית בלבד [צילום: פלאש 90]

שר התחבורה ישראל כ"ץ מתנגד לכריזה בשפה הערבית ברכבת ישראל, ואומר כי הטעם לכך הוא פשוט: חזרה על ההודעות בשפה נוספת תהפוך את הנסיעה ברכבת לקולנית ורועשת ותפגע בנוחות הנסיעה". לדבריו, הכריזה אינה מתבצעת בשפה הערבית, אלא בעברית בלבד, למעט ברכבות לנתב"ג, שם נוספת כריזה גם באנגלית לטובת ציבור התיירים..

תשובת השר ניתנה לחברת הכנסת רויטל סויד (המחנה הציוני) שדרשה להנגיש את המידע לנוסעים גם בערבית, במסגרת מענה לשאילתות רגילות (יום ד', 6.7.16) במליאת הכנסת. הוא הסביר שרכבת ישראל תרגמה לערבית את אמצעי מסירת המידע החשובים ביותר - אתר האינטרנט, חוברת כיס של לוח הזמנים, שילוט קבוע המציג את לוח הזמנים בתחנות, שילוט המציג את תוואי מסלולי הרכבת בקווי הנסיעה השונים ושילוט המציג את שם התחנה הנראה לנוסעי הרכבת סמוך לכניסתה לתחנה. למעשה, כל אמצעי המידע הנוגעים לתכנון המקדים של הנסיעה, וכן אלה שנועדו לאפשר התמצאות נוחה בתחנות הרכבת ובמהלך הנסיעה, מתורגמים לערבית.

מוותרים על הרפורמה הבינעירונית?

חברת הכנסת יעל כהן-פארן (המחנה הציוני) הקריאה לשר שאילתה בנושאי תעריפים בתחבורה הציבורית אותה הגישה לפני כחצי שנה. היא שאלה מדוע בגין נסיעות זהות בקווים שונים משלמים לפעמים תעריפים שונים (לדוגמה: ירושלים-פתח-תקווה עולה 25 שקלים בקו 947, לעומת 19 שקלים בקו אחר, 426), וזאת למרות דרישות ברורות להשוואת התעריפים ביעדים זהים מצד בג"ץ, מצד ועדות הכנסת ומצד מבקר המדינה. כ"ץ לא ידע להשיב על השאלה. הוא גם לא ידע להשיב לשאלה מדוע העבודה על רפורמת תעריפי המטרופולינים התקיימה ללא שקיפות וללא שיתוף ציבור, כפי שהובטח לכנסת.

כהן-פארן שאלה גם על כך שבמסגרת הרפורמה התייקרו חלק מן המחירים ב-30%, כמו מקרה רמלה-לוד. על כך ענה השר כי ערים אלה שנוספו למטרופולין המרכזי הוצאו מתוך הכרטיס האזורי של רמלה, לוד ומודיעין, ולכן הורה לתקן את העניין. על השאלה מתי תצא לפועל ההבטחה לרפורמת תעריפים בין-עירונית, מה תהיה העלות שלה והאם היא נכללת בתקציב, אמר כ"ץ כי העדיף להפנות את המשאבים שנועדו ליישום הרפורמה הבין-עירונית לפעימת ביניים המספחת אזורים שלא נכללו ברפורמה למטרופולינים הגדולות. יצוין כי קיים פער תקציבי לא קטן בין אותה פעימה לרפורמה הבינעירונית הגדולה.

התכנון החדש יבטל קווים מדלגים?

חברת הכנסת עליזה לביא שאלה על "קווים מדלגים", קווי אוטובוס המדלגים על תחנות בין ריכוזי אוכלוסייה חרדית בלבד תוך שהם פוסחים על תחנות אסטרטגיות בדרך. היא ציינה שלמרות המלצות של דוח מרכז המחקר והמידע של הכנסת להסדיר את הגדרת התחנות הבין-עירוניות ולדרג לתחנות ראשיות ומשניות, ולשנות את החקיקה באופן שיחייב הקצאת מקום למתקני תחבורה ציבורית כחלק מתכנון אזורים חדשים, אינו פועל משרד התחבורה להסדרת העניין. השר כ"ץ השיב שהרשות הארצית לתחבורה ציבורית סיימה את כתיבת ההנחיות לתכנון תחבורה ציבורית ומצויה כעת בשלב הטמעתן. לדבריו, במסגרת הנחיות אלה יינתן מענה גם לנושאים שעלו בדוח, כגון הקצאת מקום לתשתיות תחבורה ציבורית, הגדרת תחנות בין-עירוניות, דירוג תחנות ראשיות ומשניות וכו'. הוא לא פירט מה תהיה המדיניות כלפי "הקווים המדלגים".

ח"כ לביא אמרה שתכנון מסלול קווי תחבורה ציבורית מושפע לרוב מלחצים פוליטיים של עסקנים וועדי שכונות, ומשרד התחבורה "תופר" קווים מדלת לדלת המהווים מעין כלאיים בין קווים עירוניים לקווים בינעירוניים, ושאלה למה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית אינה מקיימת הליך סדיר של שיתוף הציבור באינטרנט ולא מפרסמת פרוטוקולים של קווים בטרם אישורם, כדי לאפשר לנוסעים שנפגעים מ"הקווים המדלגים" להגיש השגות. כ"ץ נמנע מלהשיב ישירות, ורק אמר: "כתיבת ההנחיות לתכנון תחבורה ציבורית הסתיימה ומצויה בשלבי הטמעה. שלבי ההטמעה הם שלבים - אני לא חושב שבשלב הזה ניתן להביא אותם באינטרנט לידיעת הציבור. אלה דברים שבוודאי יש בהם גם תיקונים ושינויים. יש הבדל בין דיון בוועדות כנסת וכו', שמזמינים ומקבלים הסברים, לבין - לידיעת הציבור צריך להביא דבר מושלם, להגיד לו: כאן הקו פועל, כאן יש תחנה ושאר הדברים, ואני בעד שקיפות במקרים".

אין מענה אמיתי לשביתות תחבורה ציבורית

חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) הקריא שאילתה שלו לשר התחבורה מדצמבר 2015 על הסבל הנגרם לנוסעים משביתות חוזרות ונשנות בתחבורה הציבורית, בה דרש מענה מינימלי ללקוחות ודרישה לחיוב המפעילים לספק חלופות תחבורתיות. כ"ץ אמר כי המשרד אינו אמור להתערב ואינו נוהג להתערב בסכסוכי עבודה, אך מסייע כמגשר ומקדם משא-ומתן בין הצדדים אולם ברור כי ללא צו שיפוטי אין להפעיל אלטרנטיבות שיש בהן פגיעה בזכות השביתה. הוא ציין את הצעת חוק בוררות חובה בשירותים ציבוריים - שהגישה ח"כ שרן השכל - הכולל סעיפים שאומרים שבשירות חיוני דוגמת תחבורה ציבורית לא צריכות להיות שביתות, אלא הליך של בוררות. הוא קרא לקבוע כללים שלא יאפשרו שביתות פראיות ושימוש כוחני בכוח שהופקד בידי עובדים. כ"ץ: "אני חושב שאפשר לא להפעיל את החוק אם ההסתדרות, בתי-הדין לעבודה וכולם יגיעו לאיזושהי הסדרה. לגבי שירותים כאלה זה עדיף. אבל אם באמת המקרים האלה ילכו ויהיו תכופים יותר ויותר ויפעילו בצורה כוחנית ושרירותית את הכוח הזה, המדינה, הכנסת והממשלה יידרשו בסופו של דבר לייצר כאן איזה איזון מול התופעות האלה. הפגיעה הזאת היא בלתי מידתית והיא לא מקובלת עלי".

מקלב לא הסתפק בתשובת השר והקשה מדוע בעת שפרצה שביתה ברכבת ישראל נחלץ להעמיד חלופה של אוטובוסים, וכשמדברים על השבתת הנמלים מדברים על העמדת הצבא כחלופה, אולם כאשר השביתה היא בברת תחבורה ציבורית, הוא אינו פועל לגייס חברת אוטובוסים אחרת שתהווה חלופה לחברה השובתת. כ"ץ התחמק: "אני לא יכול להביא רכבות בתור אלטרנטיבה לאוטובוסים".

ח"כ מקלב גם העיר שחלק גדול מהנהגים הם מוסלמים שחוגגים את חגיהם בימים אלה, והדבר גורם לאי-פעילות לא-מידתית בתחבורה הציבורית. שר התחבורה לא הגיב.

תאריך:  09/07/2016   |   עודכן:  09/07/2016
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כריזה בשפה הערבית תהפוך את הנסיעה ברכבת ל"קולנית ורועשת"
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הועד נגד השתכנזות
10/07/16 00:30
 
הגוי..
10/07/16 09:27
2
mosheabr1@gmail.com
10/07/16 09:41
 
בטטה
10/07/16 20:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
שופט בית המשפט העליון מני מזוז הורה (יום ה', 7.7.16) לשר התחבורה ישראל כ"ץ ולמפקח על התעבורה מאיר חן להשיב עד 29 בספטמבר 2016 לעתירה בנושא תחבורה ציבורית בשבת. את העתירה הגישו המרכז הרפורמי לדת ומדינה, עמותות חדו"ש וישראל חופשית, ח"כ תמר זנדברג (מרצ) ושבעה אזרחים הטוענים לפגיעה אישית כתוצאה מאי-הפעלת שירות בשבתות ובמועדי ישראל.
08/07/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ממוצאי השבת (16.07.16) ליום שישי (22.07.16) ועד בכלל, תבצע רכבת ישראל מספר עבודות לשיפור התשתיות, כחלק מתחזוקת המסילה ושדרוגה. מסילות חדשות הכוללות רפידות להפחתת רעש יונחו באזור קריית מוצקין, בתחנת עכו יונחו כ-500 מטרים מסילה חדשה ותבוצענה עבודות לשדרוג המסילות וסביבתן במפגש כביש-מסילה בחצרות יסף. בנוסף, בימים אלו תבצע חברת 'יפה נוף' עבודות תשתית הדורשות את פירוק מסילת הרכבת באזור לב המפרץ, כחלק ממיזם "מרכזית חיפה".
07/07/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה דנה (יום ב', 4.7.16) בדוח של המשרד להגנת הסביבה שקבע כי האוטובוסים הם כלי הרכב המזהם ביותר. הדיון התקיים לבקשת ח"כ יעל כהן-פארן, ח"כ דב חנין, ח"כ תמר זנדברג וח"כ יעקב מרגי שהציעו לחייב התקנת מסנני חלקיקים כפתרון ביניים להפחתת מרבית פליטות המזהמים, וקראו לעבור לשימוש באוטובוסים מתקדמים ומזהמים פחות.
05/07/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
עשרות מחברות התובלה והאוטובוסים הגדולות בישראל השתתפו בסוף-השבוע ביריד תעסוקה ראשון מסוגו, שנועד לגייס לעבודה מאות חיילים משוחררים וחיילים העומדים בפני שחרור מצה"ל, במקצועות הנהיגה. את היריד, שהתקיים בבניין משרד הביטחון בתל-השומר, ארגנו הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון, צה"ל באמצעות חיל הלוגיסטיקה ומועצת המובילים.
03/07/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
חוק השבת טרם הונח על שולחן הכנסת וכבר נגנז בעודו באיבו, לאחר שחבר הכנסת מיקי זוהר (ליכוד) המנוע העיקרי מאחורי החוק, החליט למשוך את חתימתו, ולהשאיר לבד את חברי הכנסת מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני), רחל עזריה (כולנו) ואלעזר שטרן (יש עתיד), שהיו אף הם מיוזמי החוק.
29/06/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il