פיתוח חדשני ראשון מסוגו בעולם בתחום בטיחות הגז, המיועד לנתק באופן אוטומטי את הגז במקרים של דליפה וסכנת התלקחות, הושק הבוקר (יום ד', 14.1.04) על-ידי חברת דורגז החדשה מקבוצת אלון-דור.
לשאלת הכתבים במסיבת העיתונאים שנערכה בתל אביב לרגל הצגת המוצר, לא יכלו המפתחים להסביר כיצד איש בעולם לא חשב קודם על מערכת הבטיחות המתבקשת, אף שמסורת השימוש בגז כמקור אנרגיה עיקרי נהוג בחו"ל מזה מאות שנים, בעוד שבישראל הינו חדש לחלוטין.
"איך לא חשבו על זה קודם?" תהו העיתונאים, וכל מה שניתן להשיב היה כי "המוח היהודי ממציא לנו פטנטים, בהם לוואי ולא נידרש להשתמש במקרה של אסונות חו"ח".
החברה, בשיתוף עם חברת הסטארט-אפ "א.ל.הדס טכנולוגיות", הציגה במסיבת עיתונאים מיתקן המיועד להוביל עידן חדש בתחום בטיחות הגז בישראל, אשר תוכנן במיוחד עבור מבני מגורים.
הגזוטק הינו מערכת בטיחותית מהפכנית, המבטיחה הגנה מקסימלית ומקיפה כנגד תקלות במקרים של דליפת גז. היא בנויה ממתקן קטן הממוקם ליד שעון הגז הביתי ומחובר לחיישן מתקדם. בכל מקרה בו דליפת הגז מגיעה לסף המוגדר כמסוכן (25% מהריכוז שיגרום לפיצוץ), מתריע החיישן על הדליפה ובמקביל שולח אות חשמלי לסגירת ברז הגז. הגזוטק, המחובר לחיישן, מנתק באופן אוטומטי את אספקת הגז.
לדברי אלי משגב, מנכ"ל דורגז, הגזוטק הינו פריצת דרך מהפכנית בשוק הגפ"מ. ככל שעולה המודעות לצריכת גז כאמצעי אנרגיה זול, יעיל וידידותי לסביבה, כך גובר הצורך באבטחת השימוש בו.
דורגז, שזיהתה מבעוד מועד את מעבר משק האנרגיה לגז, פיתחה יחד עם חברת הסטארט-אפ "א.ל.הדס טכנולוגיות" את הגזוטק, המהווה פתרון אידיאלי ומאפשר שימוש בטוח והנאה מושלמת מיתרונות הגפ"מ ללא חשש.
המוצר מתאים בשלב זה לרוב המכריע של הבניה בישראל: לבתים משותפים, שמקור אספקת הגז שלהם דרך מרכזיה (הן בצובר והן בגלילים), ולבתים צמודי קרקע שנבנו מראש עם מערכת אספקת גז מרכזית. עבור בתים פרטיים, שאספקת הגז אליהם היא גלילית, (לא דרך מרכזיה), מתכננת החברה המשך פיתוח המוצר, לצורך התאמתו גם לבתים אלה תוך זמן קצר.
המוצר ישווק בשלב ראשון לבתים בבניה רוויה, הנמצאים בתהליך בניה, ומאפשרים התקנת המערכת מראש, כבר בשלבי הקמת הדירות.
דורגז תצא בקמפיין פרסומי ל"גזוטק", במסגרת קמפיין חדש של החברה ומיתוגה תחת הכותרת: "דורגז החדשה מקבוצת אלון-דור - מובילה את עתיד הגז בישראל".
מטרת הקמפיין מיצובה של דורגז החדשה כמובילה את העידן החדש במשק האנרגיה בישראל והמעבר לגז כאמצעי אנרגיה יעיל, זול וידידותי לסביבה. בין הפעילויות הראשונות של החברה בתחום זה - גזוטק (פיתוח עולמי) והשקת הרכבים מונעי גז במקביל להיערכות לפריסת תחנות תדלוק בגז.
הקמפיין יכלול תשדירי פרסום בטלוויזיה בוורסיות שונות, האחת שתציג את הסכנה הכרוכה בדליפות גז ברמה הקולקטיבית באמצעות כתבות חדשותיות ומאמרים אותנטיים שהתפרסמו בעיתונות ארצית, וורסיה שניה שמציגה את תועלות המוצר, כהגנה על הבית ודייריו.
כמו-כן, ג'ינגלים ברדיו ומודעות בעיתונות ארצית ומקומית. בהמשך, תפתח החברה בסידרת פרסום באינטרנט, כולל כתבה מורחבת על המוצר והשירותים. את מסע הפרסום מוביל משרד הפרסום SMG.