בית המשפט המחוזי ירושלים מאותת (יום ד', 28.8.16) לעיריית ביתר עילית כי מוטב לה שתמשוך את העתירה שהגישה נגד
משרד התחבורה בדרישה לעכב את פרסומו של מכרז התחבורה הציבורית.
העירייה ביקשה להאריך את רשיונה של
חברת קווים (קווים-עילית) להפעלת אשכול התחבורה של ביתר בכמה שנים, מעבר לשמונה השנים בהן מפעילה קווים את השירות.
טענת העירייה לפיה הכפלת מספר האוטובוסים אינו נתמך בתשתית תחבורתית הולמת נדחתה לאחר שהובהר, כי הפעימה השנייה, הכוללת את הרחבות השירות המשמעותיות, תופעל מיד לאחר שהעירייה תסיים להכשיר את התשתית התומכת בעיר.
באשר לטענה השנייה, לפיה לא נכללו תנאי סף במסגרת המכרז הדורשים ניסיון קודם בהפעלת קווי תחבורה ציבורית וכן מתן ניקוד בגין ניסיון קודם באופן שנותן כביכול למציעים ללא ניסיון קודם ניקוד בהפעלת קווי תחבורה ציבורית - השווה לניקוד הממוצע של המציעים בעלי ניסיון קודם, ציטט השופט
יגאל מרזל את תשובת משרד התחבורה, בה נאמר כי תנאי הסף הקבוע במכרז העוסק בניסיון קודם דומה לזה שנקבע במסגרת המכרז למיון מוקדם משנת 2000 במסגרתו נבחרה חברת קווים להפעיל את שירותי התחבורה הציבורית בעיר.
כמו-כן, ציין מרזל, "תנאי הניקוד שעניינו בניסיון קודם דומה לפי הטענה לתנאי שהיה קבוע במכרז הקודם להפעלת שירותי התחבורה הציבורית בשטח העותרת וכן למכרזים נוספים שמפרסמים המשיבים".
השופט ביקש מעיריית ביתר עילית להודיע בתוך שבוע האם היא עומדת על עתירתה בנסיבות אלה.