|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
shutterstock - אוטוסטרדה

הקופסה השחורה של ביטוח הרכב

נתוני עתק מאפשרים לנותני שירותים להתאים את חוויית המשתמש בדיוק לצרכי הלקוח. מה שעובד לנטפליקס יעבוד גם לחברות הביטוח - האם אנחנו מאבדים את הפרטיות שלנו, או מרוויחים מוצרים מותאמים אישית?
01/09/2016  |     |   כתבות שיווקיות   |   תגובות

האם גם אתם הצטרפתם לאחרונה למנויי נטפליקס בישראל? אם כן תשמחו לדעת שהחברה האמריקנית תציע לכם בשנים הבאות יותר ויותר סרטים שיעשו אתכם מאושרים. ״נטפליקס מחפשת את התוכן האפקטיבי ביותר. אפקטיביות כאן משמעה תוכן שישיג את האושר המרבי לכל דולר שהושקע״, אמר סמנכל הנדסת מוצרים לשעבר בחברה. באופן ברור יותר, דוברת החברה אמרה ״אם אתה ממשיך לצפות, אנחנו נמשיך להוסיף יותר ממה שאתה אוהב״. אבל איך הם עושים את זה? ואיך קשורה לזה ״בית הקלפים״?

נטפליקס החליטו להשקיע למעלה מ-100 מיליון דולר על רכישת הזכויות ליצירת הגרסה האמריקנית לסדרה הבריטית ״בית הקלפים״. מה שהוביל אותם להחלטה להשקיע הון עתק שכזה בתוכן התבסס על שלוש עובדות: הרבה משתמשים צפו בסרט The Social Network של דייוויד פינצ׳ר מתחילתו עד סוף; הגרסה הבריטית זכתה לנתוני צפייה יפים; ואלו שצפו בגרסה הבריטית ראו סרטים בכיכובו של קווין ספייסי ו/או שבוימו על-ידי פינצ׳ר.

את העובדות הללו קבעו ברשת באמצעות ביג דאטה שנאסף מלקוחותיהם. ביג דאטה (או בעברית, נתוני עָתֵק), הוא מונח המתייחס למאגר מידע הכולל נתונים מבוזרים (לא מרוכזים), המגיעים ממקורות רבים, בצורות שונות, בכמויות ובאיכויות שונות. איסוף המידע מהצופים מאפשר לנטפליקס למצוא ולהתאים את התכנים האהובים ביותר, וכך היא זוכה בעוד לקוח מרוצה - אבל מצידה גם יכולה להתאים את הפרסומות שיופיעו בזמן שאתם צופים.

Netflix [צילום: צילום מסך]

כמו תעשיית הבידור, גם תעשיית הביטוח משתנה במגזרים מסוימים בעקבות כניסת הביג-דאטה לשגרת החיים. כך למשל, הגידול במספר המשתמשים בטכנולוגיה לבישה (כגון שעונים חכמים) מביא לשינוי בתפיסת ביטוח הבריאות בארה״ב. כיום ניתן לעשות ביטוח עם פרמיה גמישה, שמחירה יורד ככל שהמבוטח שומר על אורח חיים בריא יותר.

המידע שיש לחברות ביטוח עליכם – כמו-גם לחברות ממשלתיות, ענקיות טכנולוגיה ובית הספר של הילדים – שווה הרבה כסף, בעיקר אם מתרחשת פריצה לשרתים. כדי להגן על המידע ועלינו, החלו להימכר פוליסות ביטוח סייבר כבר בשנת 2000. ביטוח סייבר מכסה הן את המבוטח והן מבוטחים צד ג׳, קרי, האנשים שהמידע שלהם נגנב משרתי המבוטחת. נכון להיום מחזיקות בו בעיקר כמה עשרות חברות גדולות בארה״ב, אך התחזית לשוק צופה צמיחה לחברות בינוניות וקטנות.

אבל ההשפעה של נתוני עתק על עולם הביטוח תגיע גם ישירות אלינו. חברות המציעות ביטוח רכב מבקשות לשנות את שיטת התמחור של הפוליסות: אחרי הכל, לא כל נהג צעיר מועד לפורענות ולא כל נהגת עם 30 שנה ניסיון על הכביש מקפידה לשמור על חוקי התעבורה. כבר ב-2012 הותקנו מספר ״קופסאות שחורות״ בכלי רכב בהם נהגו נהגים צעירים, אשר עקבו אחר כל תנועה ובלימה של הנהג. אלו שנהגו בזהירות זכו להנחה בפוליסה. “עכשיו אנחנו יכולים לצפות במדויק באופן הנהיגה של אנשים, ואני חושב שזה יכול לשנות את האופן שבו ביטוח עובד״, אמר סוכן הביטוח דייב פראט שהתקין מצלמה בג׳יפ שבו נהג בנו בן ה-18 וסיפר על כך בראיון ל-BBC.

כידוע, תעשיית הביטוח פועלת לפי עיקרון הסיכון: אתם כלקוחות רוכשים פוליסות – והסוכנים והחברות מרכיבים לכם את הפוליסה על בסיס הדברים הרעים שעלולים לקרות לכם, וכמה יעלה לכסות את התביעות. אם חברת ביטוח הרכב שלכם יכולה לדעת נתונים על-אודות דפוסי הנהיגה שלכם ועל מצבה המכני של המכונית שלכם, הם יכולים להתאים לכם את הפוליסה בצורה נכונה יותר. “כיום, הנהגים הטובים מסבסדים את הגרועים – כי כולם נכנסים לאותו מאגר של סיכונים. הקופסה השחורה מאפשרת להפסיק את הנוהג הזה. ואגב, אם תדעי שעוקבים אחרי הנהיגה שלך – את גם תנהגי טוב יותר”, אמר סטיבן ברובסט, מומחם בתחום אחסון וניתוח מידע וסמנכ״ל הטכנולוגיה בטרה דאטה בראיון לנעמי דרום בהארץ ב-2013.

נדמה שכל הצדדים מרוויחים: אנחנו כלקוחות נקבל ביטוח רכב או בריאות שמותאם לנו לא רק על-פי הנתונים היבשים שאנחנו מספקים במילוי טפסים, אלא גם בהתאם לאינספור פריטי מידע קטנים שנגזרים מאורח החיים שלנו. המחיר שנשלם ייקבע לנו באופן אישי על-פי כל אותם נתונים. מן הצד השני, בעסקה הזו אנחנו מסכימים לחלוק את המידע עלינו עם תאגידים מסחריים, גם אם לא באופן ישיר. לצד היתרונות, הכוללים מוצרים ושירותים מותאמים באופן אישי וייעודי לצרכים ולרצונות שלנו, ישנם גם חסרונות. הפרטיות שלנו נפגעת, והמידע הכי אישי שלנו יכול ליפול בידיהם של גורמים עוינים, במקרה של מתקפות סייבר.

בשלב הזה, תחום הביג דאטה בעולם הביטוח נמצא עדיין בחיתוליו, אבל הוא צפוי לרשום צמיחה משמעותית בשנים הקרובות. כבר כיום משתמשים בבריטניה, ארה״ב ואיטליה בנתונים לא רק כדי לאתר פרופילים בסיכון, אלא גם כדי לקבוע מי אשם בתאונה בין שתי מכוניות. לדידם של אנליסטים, בעתיד תיווצר מעין לולאת-משוב בין המבטחים לצרכנים, כך שגם האחרונים יגיבו לנתונים שנאספים עליהם וישנו את התנהגותם בכביש בהתאם. ״מבוטחים יוכלו לא רק לכסות את ההפסדים אם יתרחשו, אלא למעשה למנוע אותם״, כך לדברי אנליסט מחברת המחקר Celen.

תאריך:  01/09/2016   |   עודכן:  05/09/2016
שולי מילשטיין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הצפייה בטלוויזיה יכולה להשתדרג משמעותית כמעט בלי מאמץ. רוצים לנסות בעצמכם? התחילו עם כורסאות נוחות, המשיכו עם מסך גדול, חברו רמקולים איכותיים, בחרו היטב את התאורה ואל תשכחו נשנושים
ספרד היא המולדת של כמה רשתות אהובות מאוד על הישראלים: מנגו, זארה, ברשקה, פול אנד בר ודיזינגואל. בתור בירת ספרד, במדריד תוכלו למצוא כמעט בכל קרן רחוב סניף של אחת מהרשתות. המחירים נמוכים יותר מבארץ, לא בצורה משמעותית ועדין 50-20 שקלים הנחה לפריט יכולים לעשות את ההבדל בין קניה סתמית לקנייה מוצלחת. המבחר גם הוא גדול הרבה יותר, מספיק לספור את מספר הסניפים שיש לכל רשת רק במדריד כדי להבין. אבל, מאחר שאפשר למצוא את הרשתות המדוברות כמעט בכל קניון בישראל, הן כבר פחות מרגשות אותנו ולכן החלטנו להכין לכם מדריך שופינג מקוצר למדריד שהוא הרבה מעבר למנגו-זארה.
21/08/2016  |  נתי שובלי  |   כתבות שיווקיות
הימים הם ימי סוף הקיץ, ארומה של אהבה עופפת את הערבים הנעימים, השקיעות מתאחרות, בקרים מאופיינים בזכרונות של אמש, מבטים מצטלבים, לחיים מסתמקות, וכפות ידיים שלובות משמשות ככלי ניווט לאורך טיולים רומנטיים. דומה שהלחות והאווירה הדביקה היא סממן של ט"ו באב, ולא של האקלים בישראל. אז לכבוד חג האהבה הממשמש ובא, זה הרגע שלנו לטפח אהבה אמיתית שאינה תלויה בדבר, אהבה של אישה לתכשיט, במהלך שיגביר גם אהבה פחות נוצצת, אבל לא פחות חזקה, אהבה של גבר לאישה.
בחודש יולי האחרון הודיע משרד האוצר כי מס הקנייה על קטנועים קטנים (בעלי נפח מנוע של עד 125 סמ״ק והספק של עד 14.75 כ״ס) יופחת בקרוב מ-40% ל-25%. הוראת השעה, שתוקפה עד סוף יוני 2017, אמורה, לדברי שר האוצר משה כחלון, "לסייע במאבק שלנו להפחתת יוקר המחיה בישראל, תקל על כיסם של רוכבי האופנועים, תפחית את העומס בכבישים ותצמצם את זיהום האוויר”. רגע לפני שכולם פוצחים בחיפוש אחר קטנועים למכירה, הנה כמה דרכים נוספות לעידוד הנסיעה בכלי רכב דו-גלגליים באופן כללי.
בינואר 1995 נכנס לתוקף "חוק ביטוח בריאות ממלכתי", שלפיו חלה חובת ביטוח בריאות על כל תושבי המדינה וכל תושב זכאי לסל שירותי בריאות מוגדרים. באותו חוק גם קיבלו קופת חולים הרשאה להציע תוכניות לשירותי בריאות נוספים (שב"ן).
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
איילת שקד
איילת שקד
הם לא בחרו לעמוד על איזו גבעה ולירות. הם שעטו לעבר נחילי המחבלים, הרגו הרבה מהם, ולמעשה הצילו חיים רבים של תושבי נחל עוז והסביבה
יקיר בן-משה
יקיר בן-משה
כל הספרים שתקו, מה יכולנו לומר? אפילו לסקלי הסמיק, לא ידענו שפוגל גונב, לא ידענו שהוא מחביא פירורים מעוגיות של אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il