|   15:07:40
דלג
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

שלושה עיתונים יפצו את וינשטוק בכ-190 אלף שקל

וינשטוק נעצרה בעבר בלונדון, בחשד לניסיון הונאה התיק כנגדה נסגר הפרשה פורסמה בשורה של כלי תקשורת בארץ חלקם הוסיפו על גרעין האמת עובדות כוזבות הם נתבעו בלשון הרע על שלושה מכלי תקשורת אלו הושת פיצוי של כ-190 אלף שקלים
10/06/2009  |   ענבל בר-און   |   פסיקה   |   תגובות
על העיתונאי לברר היטב את העובדות טרם יפרסמן [צילום: AP]

"על כלי תקשורת לברר היטב את העובדות נשוא דיווחיהן, ולברור את הניסוחים הנבחרים כך שישקפו נכונה את המצב המתואר, ולא יגרמו לו להיראות חמור ממה שהוא באמת". כך קבעה שופטת בית המשפט המחוזי, ציפורה ברון, בפסק דין בתביעת דיבה אשר הגישה וינשטוק בלה כנגד שורה של כלי תקשורת, אשר פרסמו את דבר מעצרה ומשפטה בלונדון, בחודש מאי שנת 1997.

וינשטוק שירתה תקופה ארוכה במשטרה, בין היתר כראש מפלג חקירות פנים. ב-1994 פרשה לגמלאות בדרגת ניצב משנה. היא נעצרה באפריל 1997 בלונדון בחשד לקשירת קשר להונאת איש עסקים אנגלי ב-100 מיליון דולר. ביוני 1997 הופסקו הליכי החקירה נגדה בבריטניה והתיק נסגר. וינשטוק תבעה מספר גופי תקשורת שונים בגין פרסומם של מספר ידיעות הנוגעות לפרשה.

השופטת ברון נדרשה לאמוד את נזקה של התובעת, בנסיבות שבהן מרבית הפרסומים שפורסמה בעניינה נמצאו מהימנים, אולם מקצתם היו פרסומים מסולפים, שקריים ומופרזים, תוך שעובדות לרעת התובעת נופחו והועצמו, ועובדות אשר היו יכולות לשחק לטובתה, גומדו.

המשימה אשר עמדה בפני השופטת ברון בשלב בדיקת הנזק הייתה לכמת ולאמוד את אותה 'תוספת נזק' אשר נגרמה לתובעת, מעבר לנזק שנגרם לה בגין הפרסומים ה'מותרים' ( של המעצר באנגליה, וסגירת התיק). השופטת ברון התוותה אמות מידה באשר לפרסום מידע שלילי, גם אם ברובו הוא נכון, כלפי פלוני.

השופטת ברון הדגישה בפסק דינה כי אין להוסיף לפרסום נכון תוספות לא בדוקות, מופרזות, מוגזמות, שכן גם אדם אשר שמו הטוב נפגע בשיעור מסוים עקב דברים נכונים אשר יוחסו לו, אין להוסיף על הפגיעה בשמו הטוב על-ידי פרסום אי-דיוקים, השמטות או הפרזות. השופטת ברון קבעה כי כל אחד מן העיתונים אשר כנגדם נפסק כי הוציאו את דיבתה רעה, הוסיף נדבך על פרסומי האמת: עיתון 'הארץ' הוסיף נדבך קטן על פרסומי האמת, ועל כן הושת עליו סכום פיצוי קטן יחסית בשיעור של כ-30 אלף שקלים.

כנגד עיתון מעריב נפסק בשלב קביעת מהות הפרסום כי העיתון לא הצליח להוכיח את טענתו ולפיו "היא הגישה תלונה כנגד אחד מקרובי משפחתה בעודה תובעת מחוז ירושלים". טענת עיתון מעריב ולפיה ממילא נגרם לתובעת נזק בשל פרסום פרשת מעצרה בלונדון לא עמדה לו, כי עיתון מעריב סיקר פרשה נפרדת, ולא הוסיף על הפרשה שכבר פורסמה.

"העובדה כי שמו הטוב של אדם נפגע כתוצאה מפרסומי אמת אודותיו, אין משמעותה כי ניתן להוסיף ולפרסם פרטים לא מדויקים אודותיו בנושאים שונים, שיש בהם כדי להכפישו", קבעה בהקשר זה השופטת ברון.

מקומון ירושלים אשר פרסם אודות התובעת פרטים רבים אשר אמיתותם לא הוכחה, ואשר בהצטברם, יצרו רושם שלילי כלפי התובעת, הינו גוף התקשורת אשר הושת עליו סכום הפיצוי הגדול ביותר בפרשה - כ-120 אלף שקלים.

באשר לעיתון זה קבעה השופטת ברון כי "פגיעות קודמות בשמו הטוב של אדם אינן יכולות להצדיק הכתמה נוספת של שמו, ובוודאי שלא יכול להדבר להוות הצדקה לפרסום עובדות בעל גוון שלילי, ללא ביסוס במציאות, מה גם, שטרם הפרשה לתובעת היה שם טוב והיא כונתה על-ידי העיתונות 'הסרגל של המשטרה', וזאת בכדי להעיד על יושרה".

עובדות המקרה

התובעת, בלה וינשטוק, הגישה תביעת לשון הרע נגד מספר כלי תקשורת מרכזיים בישראל, בגין סדרת ידיעות שפורסמו בעניינה בתקופה שבין 1.5.97-19.6.97, אשר סיקרו את פרשת מעצרה ומשפטה בלונדון בחודש מאי 1997.

יש לציין כי בסופו של יום תיק החקירה כנגד וינשטוק נסגר, והיא זכתה בהחזר הוצאות מן הרשויות באנגליה, בשל פתיחת הליכי הסרק. עצם החזר ההוצאות כשלעצמו, שהוא הליך נדיר, מלמד על תפיסת הרשויות באנגליה ולפיה לא היה מקום לפתוח בהליכים מלכתחילה.

ביום 14.5.08 ניתן פסק דין חלקי בעניין אחריות הנתבעים בתביעה זו. בפסק הדין, נדחתה תביעתה של התובעת ביחס לנתבעים ידיעות אחרונות, גלובס, ערוץ 1 וערוץ 2.

ביחס לנתבעים מעריב, עיתון הארץ ועיתון ירושלים, נדחו טענותיה של התובעת ביחס לחלק מן הפרסומים, אולם נמצא כי ביחס לאחדים מהפרסומים, חייבים שלושת הנתבעים בפרסום לשון הרע.

השופטת ברון דנה בשאלת הנזק שנגרם לתובעת בגין הפרסומים בעניינם נמצאו שלושת הנתבעים חייבים, והפיצוי בגינם.
בפסק הדין, נמצאו עיתון הארץ ואנשיו אחראים בלשון הרע בגין פרסום הידיעות מיום 1.5.97 ו-2.5.97, בשל פרסום הביטוי "הונאת בנקים ולקוחות", המופיע בהן.

ביחס ליתר תוכנן של הידיעות האמורות, כמו גם ביחס לידיעה נוספת בגינה תבעה התובעת, מיום 4.5.97, נמצא עיתון הארץ פטור מאחריות.

עיתון מעריב ואנשיו, נמצאו אחראים בלשון הרע בגין פרסום ידיעתו של הכתב יוסי לוי מיום 4.5.97, בשל ההתייחסות להגשת תלונה נגד אחד מקרובי משפחתה של התובעת על ידה.

ביחס ליתר תוכנה של ידיעה זו, כמו גם ביחס לארבע ידיעות נוספות בגינן תבעה התובעת, נמצא עיתון מעריב פטור מאחריות.

המקומון "ירושלים" ואנשיו, נמצאו אחראים בלשון הרע בגין פרסום כתבתו של הכתב אבי סגל, מיום 9.5.97.

לאחר שנדונה שאלת האחריות, כאמור, כל שנותר הוא ליתן פסק דין משלים בנוגע לנזק.

טענות הצדדים

טענות הנתבעים

  • טענות התובעת ביחס לנזקיה - התובעת טענה, כי הפרסומים הנדונים גרמו לה ולבני משפחתה לצער רב, עוגמת נפש ועלבון מתמשכים. בתה של התובעת העידה, כי בשל הבושה שחשה עקב הפרשה לא יכלה לצאת מהבית, וכי הכאב והסבל בעקבותיה גרמו לה לרדת מהארץ ונותנים בה אותותיהם עד היום. לטענת התובעת, הפרסומים גרמו לפגיעה בשמה הטוב ובמוניטין שרכשה לה בשוק הרלוונטי, וכתוצאה מכך לניתוק קשרי עבודה עם גופים גדולים בעולם. לטענת התובעת, לאחר פרישתה מהמשטרה הוצעו לה מספר תפקידים בכירים, ואילו לאחר פרסום הידיעות האמורות פסקו הצעות אלה.

  • טענת התובעת באשר להתנהגות התובעים - לטענת התובעת, פרסומי הדיבה חרגו במידה ניכרת מהדיווח על המעצר עצמו. התובעת טענה, כי נוכח הרושם השלילי העולה מן הפרסומים, הייתה מוטלת על הנתבעים חובה מוגברת לפרסם את העובדה כי קיבלה החזר הוצאות משפטיות מן הרשויות בבריטניה בגין הליכי השווא נגדה, שכן המדובר בצעד חריג המבטא באופן מובהק את הכרת הרשויות בכך שהחשדות נגדה היו נעדרי בסיס.

טענות הנתבעים

  • התובעת לא הצליחה להוכיח את נזקה ואת שמה הטוב טרם הפרשה: המוניטין אותו רכשה בחייה האזרחיים, לאחר פרישתה מהמשטרה, לא הוכח על ידה, ועדותה של התובעת בדבר קיומם של לקוחות רמי דרג אשר ניתקו את קשריהם עמה בעקבות הפרסומים, הנה עדות יחידה של בעל דין, שאינה נתמכת בראיות נוספות. זאת ועוד: בשל פרשיות קודמות שנקשרו בשמה של התובעת, כגון פרשת פרישתה מבית הדין המשמעתי של המשטרה, לא ניתן לומר כי הייתה בעלת שם טוב במיוחד, אף לפני פרסום הידיעות האמורות.

  • לזכות הנתבעים עומדות הקלות על-פי חוק בפסיקת הפיצויים: הם היו משוכנעים באמיתות הכתוב (כך לדוגמה עיתון ירושלים טען כי הצליב את המידע עליו התבסס עם קציני משטרה בכירים) ולא נתכוונו לפגוע בתובעת.

קביעות בית המשפט

  • האם התובעת הצליחה להוכיח את נזקה? - הגם שהתובעת טענה לנזק מקצועי ולפגיעה במוניטין, ולמשיכת הצעות עבודה רבות שהוצעו לה בארץ ובחו"ל עקב פרסום הפרשה, היא לא הציגה ראיות להצעות עבודה אלו, מידת הקונקרטיות שלהן ושוויון הכספי, ועל-כן, לא ניתן לבסס מכוחן של טענות אלו נזק ממוני כלשהוא.

  • עקרונות פסיקת הפיצויים בעוולת לשון הרע - מטרתם המרכזית של הפיצויים בדיני הנזיקין היא השבת המצב לקדמותו. מטרות נוספות אותן עשוי מתן הפיצויים לשרת הן ענישת מעוולים על התנהגותם הפסולה, והרתעתם של מעוולים פוטנציאלים מביצוע עוולות דומות בעתיד. כן נועדו דיני לשון הרע להחדיר לתודעת הציבור כי שמו הטוב של האדם אינו הפקר.

  • כיצד מעריכים נזק אשר נגרם כתוצאה מפרסום לשון הרע? - זוהי אינה מלאכה פשוטה כלל. כאשר עסקינן בנזק ממוני, ניתן באופן עקרוני לכמתו, אולם בפועל קשה להוכיח את שווי ירידת ערכו של אדם בעיני הציבור. כאשר מדובר בנזק בלתי-ממוני, הערכת הנזק קשה אף יותר, שכן מדובר בנזק של כאב וסבל, שאף בהקשר של נזקי גוף אין אומדן מדויק להערכתו.

  • אמות מידה שפותחו בפסיקה באשר לאומדן הנזק, וזאת בכדי להתגבר על הקושי לאמוד נזק כתוצאה מלשון הרע, מתייחסות לחומרת הדיבה בפרסום, ולתפוצתו של הפרסום. כן מתייחסים לסכומי הפיצויים אשר נפסקו במקרים דומים, או אף בהקשרן של עוולות אחרות. היות המפרסם רב תפוצה והיות הנפגע איש ציבור – אלו נלקחים בחשבון.

  • אמת מידה ראויה לפרסום על-ידי כלי תקשורת - על כלי תקשורת לברר איטב את העובדות נשוא דיווחיהן, ולברור את הניסוחים הנבחרים כך שישקפו נכונה את המצב המתואר, ולא יגרמו לו להיראות חמור ממה שהוא באמת. כך לדוגמה בעבר חוייבה הוצאת שוקן בפיצוי בגין אזכור לא מדויק של שמה של זמרת במסגרת דיווח על חקירה על פרשת סמים, באופן שיצר רושם (שגוי) ולפיו הזמרת הייתה מעורבת בפרשיית הסמים, הגם שלא הייתה מעורבת בפרשייה זו.

  • הנזק שנגרם על-ידי עיתון 'הארץ' - עיתון הארץ חויב בלשון הרע בגין הביטוי "הונאת בנקים ולקוחות", אך יתר הפרטים בידיעה, לרבות הביטוי "הונאת בנקים", שפרסם היוו דיווח מהימן וסביר אודות מעצרה של התובעת". לא הוכחה תוספת נזק מעצם ביטוי זה על הנזק שכבר נגרם לתובעת מעצם פרסום מעצרה. עם זאת, לאור תפוצתו היומית והארצית הרחבה של עיתון 'הארץ', יש לחייב את העיתון בכ-30 אלף שקלים בגין הפרסום.

  • באשר לעיתון מעריב - עיתון זה נמצא חייב בפסק הדין החלקי בגין הדיווח במסגרת הידיעה מיום 4.05.97 ולפיה "הייתה תלונה שהיא עצמה הגישה, כתובעת מחוז ירושלים, נגד אחד מקרובי משפחתה, אשר לא נמצא בה ממש..." אשר לא הוכחה אמיתותה. שאר הפרסומים במעריב נמצאו נכונים.

  • הנזק שנגרם מן הפרסום הדיבתי של מעריב - להבדיל מן הביטוי בעיתון הארץ, אשר מהווה אך תיאור לא מדויק של פרשת המעצר כפי שהתרחשה בפועל, הרי שהדיווח בעיתון מעריב שבגינו נמצא העיתון חייב, הינו דיווח שאינו קשור לפרשת המעצר, אלא מהווה פרט חדש וחיצוני לה. פרסום זה חיזק את הרושם השלילי אשר נוצר מן הפרסומים האחרים (שבגינם לא חויב העיתון), והוסיף לו. העובדה כי שמו הטוב של אדם נפגע כתוצאה מפרסומי אמת אודותיו, אין משמעותה כי ניתן להוסיף ולפרסם פרטים לא מדויקים אודותיו בנושאים שונים, שיש בהם כדי להכפישו. דיווח בעל אופי שלילי בנושא שאינו קשור לנושא הפרסומים העיקרי, יוצר למעשה בסיס חדש לפגיעה, המנותק מהפגיעה הכללית הנגרמת עקב הפרסום העיקרי.

  • נקודות לקולא לעיתון מעריב - עיתון מעריב לא הרחיב בנושא התלונה הנטענת מעבר למשפט יחיד זה, ואף לא נקט בלשון קשה או רמז כי התלונה הייתה שקרית, אלא התייחסת בלשון יבשה לתוצאותיה. הפרסום האמור היווה חלק שולי מהידיעה במסגרתה נתפרסם, אשר הייתה ברובה אוהדת ביחס לתובעת. עם זאת, אין להצדיק פרסומן של עובדות בעלות אופי שלילי, אשר אינן מעוגנות במציאות ואשר אינן נדרשות לשם כיסוי הנושא העומד במרכז הדיווח. על כן יפצה מעריב את התובעת בכ-40 אלף שקלים.

  • באשר למקומון 'ירושלים' - המקומון נמצא חייב בגין תיאורים אשר היוו את עיקר הביקורת שהועלתה כנגד התובעת בכתבתו מיום 9.05.97, ואשר אמיתותם לא הוכחה. אין ספק כי בפרסום כגון זה גלומה פגיעה חמורה יותר מזו המיוחסת לשני הנתבעים האחרים בפרשה זו, אשר עניינה היה במשפטים בודדים בלבד מתוך מספר כתבות שלמות. הפרסום היווה כתבה מקיפה ומפורטת אודות פרשה בעלת גוון שלילי ביותר מעברה לכאורה של התובעת, שהנה חיצונית לפרשת המעצר בבריטניה. דיווח בעל אופי שלילי בנושא שאינו קשור לנושא הפרסומים העיקרי, יוצר למעשה בסיס חדש לפגיעה. הכתבה במקומון ירושלים לקתה באי דיוקים עובדתיים, אשר בהצטברם, הובילו ליצירת רושם שלילי כלפי התובעת.

  • האם עיתון 'ירושלים' התכוון לפגוע? - הכתב אבי סגל העיד, כי ידע אודות עובדה מסוימת אשר עצם פרסומה היה יכול לרכך את הרושם השלילי אשר נוצר לגבי התובעת, אולם הוא בחר שלא לפרסם זאת משיקולים של אופי הכתבה. הוא גם לא יכול היה להפנות למסמך אשר מחזק את הטענות השליליות אשר הפנה כלפי התובעת, דבר אשר היה עשוי לחזק את הטענה בדבר אמונתו של העיתון בצדקת הדיווח.

  • באשר לטענתו של עיתון 'ירושלים' כי שמה של התובעת כבר הוכתם בעבר בשל פרשיות אחרות - לא ניתן להעריך, במסגרת זו, עד כמה נפגע שמה הטוב של התובעת בעקבות אותן פרשות קודמות שיוחסו לה והדיווחיםב עניינן. אולם לא ניתן לחלוק על כך שאף נכון למועד פרשת המעצר בלונדון, היה לתובעת שם של אדם ישר המזוהה עם מלחמה בשחיתות, ולראייה, אף בעיתונות היא כונתה 'הסרגל של המשטרה', וזאת בכדי להדגיש את עברה המרשים בשירות רשויות החוק. במצב דברים זה לא נראה כי ניתן לקבל טענה ולפיה פגיעות קודמות הכתימו את שמה של התובעת במידה כזו, שאין עוד משמעות לפגיעות נוספות בו. בוודאי שלא יכול הדבר להוות הצדקה לפרסום עובדות בעלות גוון שלילי, ללא ביסוס במציאות.

  • שיקולים לקולא באשר לעיתון ירושלים? - תפוצתו נמוכה מתפוצה ארצית, מחד, אך מאידך, קהל היעד של העיתון הינו הקהל המשמעותי ביותר מבחינת התובעת, מהיותה תושבת אזור ירושלים (נכון למועדים הרלוונטים). לאור שקלול הגורמים האמורים, על עיתון 'ירושלים' לפצות את התובעת בסך של 120,000 ש"ח.

תוצאת ההליך

עיתון ירושלים חויב לשלם לוינשטוק כ-120 אלף שקלים, עיתון 'הארץ' חויב לשלם לה כ-30 אלף שקלים, ועיתון 'מעריב' חויב לשלם לה כ-40 אלף שקלים.

פרטי ההליך

- בבית המשפט המחוזי בתל אביב
- בפני השופת ציפורה ברון

א 1320/97 וינשטוק בלה נ' הוצאת עיתון הארץ, הוצאת עיתון מעריב ואח' (ניתן ביום 04.06.09)
תאריך:  10/06/2009   |   עודכן:  10/06/2009
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שלושה עיתונים יפצו את וינשטוק בכ-190 אלף שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בית המשפט העליון דחה עתירה שהגישה לשכת עורכי הדין, בראשה עומד עו"ד יורי גיא-רון, שבה היא ביקשה לאסור על הממשלה להכליל בחוק ההסדרים סעיף שיתיר לעורכי דין מחו"ל לפתוח בישראל שותפויות עם עורכי דין ישראלים.
10/06/2009  |  מאיר הילזנרט  |   פסיקה
"כבר נקבע ככלל, כי האחריות להעמדת הלקוח על גובה שכר הטרחה של עורך הדין מוטלת על עורך הדין. חובת האמון אותה חב עורך הדין כלפי לקוחו מכילה חובת גילוי". כך קבעה השופטת נילי מימון (יום ה', 12.05.09) בתביעה שהגיש מנהל עיזבון נגד בנו של המנוח, לתשלום שכר טירחה אשר נפסק כי הוא מופרז.
24/05/2009  |  ענבל בר-און  |   פסיקה
סעיף 7(ב) לחוק למניעת הטרדה מינית אשר מחייב מעביד אשר מעסיק למעלה מ-25 עובדים לתלות במקום בולט את התקנון למניעת הטרדה מינית, מתכוון גם למעבידים אשר עובדיהם מפוזרים, פיזית, במקומות עבודה שונים. כך קבע (יום א', 26.4.09) שופט בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, אייל אברהמי. חברת נועם יזמות ומסעדנות בע"מ, אשר מפעילה את רשת המסעדות 'קורוס' ברחוב ירמיהו 43 בירושלים, הועמדה לדין בגין אי תליית התקנון למניעת הטרדה מינית במקום בולט.
30/04/2009  |  ענבל בר-און  |   פסיקה
במקרה הנדון לא מתקיימות הנסיבות למשפט חוזר, אשר מתקיים אך ורק כאשר הודאותו של נאשם לא ניתנה מרצון חופשי, או כאשר ישנו חשש ממשי לעיוות דין. לא הוכח כי במקרה הנדון ייצוגו של המערער היה כושל, או שלא הבין את משמעות הסדר הטיעון. כך קבע (יום ב', 20.4.09), שופט בית המשפט העליון, אדמונד לוי, בבקשה למשפט חוזר, שהגיש מוסא בדארנה אשר טען כי הודה בעבירה שלא ביצע (אחזקת מנוע רכב גנוב), רק משום שעורך דינו היה לא מנוסה בפליליים, וכי לא הבין את משמעות הסדר הטיעון.
25/04/2009  |  ענבל בר-און  |   פסיקה
הזכות להליך הוגן הינה זכות יסוד, בייחוד בהליך הפלילי. לצורך כך ניתן לעיתים לכופף את כללי הפרוצדורה, וזאת למען ערך בירור האמת. כך קבעו (יום ב', 30.3.09) שלושה שופטי בית הדין הצבאי לערעורים: אל"ם יאיר כץ, אל"ם יצחק מינא, וסא"ל יורם חניאל, בערעורו של תושב השטחים אשר נאשם בסדרה של עבירות כנגד בטחון המדינה והודה בכולן, למעט בעבירת הרצח של יאיר נבצאל ז"ל ובעבירת ניסיון הרצח של אמו, עדינה נבצאל.
22/04/2009  |  ענבל בר-און  |   פסיקה
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il