מחלקת המחקר של בנק הפועלים מותירה על קנה את המלצתה ל"קניה" של מניות שופרסל - למרות ההרעה במצבו של המשק הישראלי.
על-פי הערכת כלכלי הפועלים, רשמה החברה גידול במכירות של %7.7 ברבעון השלישי של השנה, בעקבות החלשות שוק החנויות הקטנות והמכולות, הבן נרשמה, להערכת הבנק, ירידה של %4.3 במכירות, ברבעון הקודם.
נתון נוסף שחיזק את שופרסל ברבעון שעבר, היה סגירת סניפים של רשת קלאב-מרקט, שעל פי הערכת הפועלים, תאפשר לחברה להגדיל בעתיד את שטחי המסחר שלה, על חשבונם.
האנליסט עוז לוי מבנק הפועלים קובע מחיר יעד של 19 ש"ח לעומת מחיר של 16.8 ש"ח בו היא נסחרת כיום.
שופרסל פתחה במהלך הרבעון השלישי של 2001, חנויות בהיקף כולל של כ-9,500 מ"ר. בסך-הכל מפעילה רשת החנויות, 350 אלף מ"ר של שטחי מסחר. בשופרסל מתכוונים לשמר בשנת 2002, על מדיניות התרחבות זהה, לזו שיושמה ב-2001.
עוז לוי מעריך, כי העליה ברמת האבטלה במשק עלולה למתן את שיעורי הצמיחה של שופרסל, ברבעונים הבאים. הוא מציין, כי מכירות המותג הפרטי של שופרסל "סופר-קלאס", תפסו %6.9 ממכירות החברה, לעומת שיעור של %4.5 מהמכירות, ברבעון המקביל אשתקד.
הבנק מדווח, כי הרשת מתכוונת לפעול להגדלת מכירות המותג הפרטי לשיעור של %7.5 עד סוף השנה ולשיעור של %10 עד סוף 2002. בבנק מציינים עוד, כי שיעור ההפצה העצמית באמצעות המרכז הלוגיסטי החדש של שופרסל, הסתכם ב-%56 מסך הרכישות של החברה, לעומת שיעור של %46 ברבעון המקביל ב-2000.
לוי מעריך, כי שיעור ההפצה העצמית מן המרכז הלוגיסטי של שופרסל, לסניפיה יגדל לכ-%58 עד סוף שנת 2001.