המפלגה הרפובליקנית לא השקיעה דבר בפרסומות טלוויזיוניות עבור
דונלד טראמפ - הרבה לפני פרשת הקלטת שלו. כך מעלה (יום ה', 13.9.16) ניתוח של האתר Politico.
הניתוח מעלה, כי ההימנעות של המפלגה החלה כבר מאז טראמפ נבחר רשמית למועמדה לנשיאות, לפני שלושה חודשים. Politico מציין, כי מדובר בשינוי חד מן המדיניות בבחירות הקודמות, בה השקיעה המפלגה עשרות מיליוני דולרים בתמיכה במועמדיה - ג'ון מקיין ב-2008 ו
מיט רומני ב-2012.
יועציו של טראמפ זועמים על יחס זה של המפלגה, הגורם לכך שטראמפ מתקשה מאוד לממן קמפיין טלוויזיוני. נכון לסוף השבוע שעבר, טראמפ הוציא 50 מיליון דולר על פרסום טלוויזיוני - לעומת 189 מיליון דולר של
הילרי קלינטון. קורט אנדרסון, לשעבר עובד במטה המפלגה ומתומכיו של טראמפ, טוען שלקלינטון יש יתרון אדיר בתחום הטלוויזיוני, לו יש "השפעה רצינית ושלילית. ייתכן שטראמפ חתם את גורלו [בשל הקלטת], אבל זו טעות קשה של המפלגה שלא להוציא 50 מיליון דולר כדי לחשוף את קלינטון ולהשאיר את התמיכה בה נמוכה".
בשנת 2004 הוציאה המפלגה 18.2 מיליון דולר בסיוע לנשיא
ג'ורג' בוש; בשנת 2008 הושקעו 53.5 מיליון דולר בקמפיין של מקיין; ולפני ארבע שנים - 42.4 מיליון דולר בתמיכה ברומני. השנה הוציאה המפלגה רק 321,000 דולר על פרסומות התוקפות את קלינטון.
ראש המטה של המפלגה, קייטי וולש, אישרה שהרפובליקנים אינם מממנים פרסומות עבור טראמפ, אך טענה שאין לכך קשר למועמד. לדברי וולש, מדובר בחישוב אסטרטגי שנעשה זמן קצר לאחר הבחירות הקודמות, ולפיו "פרסומות טלוויזיוניות אינן שימוש אפקטיבי בכספה של המפלגה". וולש אמרה, כי מסקנה זו נכללה בדוח שניתח את תבוסתו של רומני ב-2012.
לדברי וולש, התמיכה של המפלגה במועמדה לנשיאות באה לידי ביטוי בעבודת שטח שנעשתה במשך שלוש שנים, כולל איסוף נתונים ורישום מצביעים. "כאשר יש לנו מועמד, אנחנו יכולים להתחבר אליו ולעבוד יחד כדי להבטיח שהמועמד ייהנה מתוכנית השטח הטובה ביותר שהייתה אי-פעם למועמד רפובליקני", טענה. לדבריה, מוטב לממן את הפרסומות הטלוויזיוניות בתרומות ישירות למועמד, שאינן מוגבלות בסכום. "הרבה יותר קל לשים בטלוויזיה פרסומת של הרגע האחרון מאשר לחזור לאחור ולבצע שלוש שנים של קשר עם הבוחרים", הוסיפה וולש.
אלא שטראמפ מתקשה לגייס תרומות, משום שהקמפיין שלו בבחירות המוקדמות הרחיק מעליו את התומכים המסורתיים של מועמדי מפלגתו לנשיאות. האסטרטגים של המפלגה סברו לאורך השנים האחרונות, כי המועמד לנשיאות יהיה כזה שיוכל לגייס תרומות, ולא יכלו לצפות שיהיה זה טראמפ הנכשל במשימה זו - הסביר כריס מוטולה, אסטרטג ותיק במפלגה. לדברי מייק שילדס, שהוביל את השינוי באסטרטגיה הרפובליקנית, טראמפ ואנשיו היו צריכים להיות מודעים אליו ולהתארגן בהתאם.