4 שנים בדיוק אחרי מלחמת המחירים הקשה שניהלה רשת שופרסל בעיר מודיעין, המסחר בעיר מתעורר שוב: שלשום (ג') פתחה רשת יינות ביתן סניף חדש בעיר תחת הקונספט החדש שלה הפועל תחת הסלוגן "כל מה שטוב בשוק". הרשת מוכרת בסניף שורה ארוכה של מוצרים במחירים נמוכים, בחלקם מדובר במחירי הפסד.
עם זאת, בניגוד לשופרסל שבשעתו הורידה את המחירים לרמה שהביאה להפסד גולמי על המכר בסניף, ביינות ביתן ריכזו את המבצעים לקטגוריית הבשר, העופות, הדגים והירקות הטריים. אומנם הרשת מציעה מספר לא מבוטל של מבצעים נוספים, אך אלה מוגבלים בכמות או שהם לחברי מועדון הלקוחות.
אתמול עמדו מחירי רוב הירקות הבסיסיים - עגבנייה, מלפפון, בצל ותפוח אדמה - על 1.9 שקלים לק"ג - מחצית ממחיר העגבנייה והמלפפון בשוק הסיטונאי, שעמד היום על 4-4.5 שקלים לק"ג, ונמוך משמעותית ממחירי הבצל ותפוח האדמה בשוק.
בקטגוריית הבשר מציעה הרשת בשר טחון טרי ב-29.90 שקל לק"ג, כרעיים ב-14.90 שקל לק"ג וחלקים אחוריים של בשר ב-50 שקל לק"ג. גם כאן מדובר לרוב במחירי הפסד. בקטגוריית הדגים מוכרת הרשת סלמון שלם טרי ב-34.90 שקל לק"ג ודניס ב-29.90 שקל לק"ג.
ביום הפתיחה סיירו נציגים מרשת
רמי לוי שיווק השקמה בסניף של יינות ביתן, אולם למרות זאת רמי לוי בחר להגיב רק באופן חלקי למבצעים.
סניף יינות ביתן היה אתמול גדוש בקונים, והסניפים המתחרים סביבו זכו לתנועה דלילה בלבד. ההערכות הן כי
נחום ביתן, המנכ"ל והמחזיק ברשת יחד עם רעייתו נורית, נחוש להשקיע משאבים בתקופה הקרובה בסניף החדש כדי להבטיח לעצמו נתח מעוגת קמעונאות המזון בעיר המתפתחת. כפועל יוצא מכך, ככל שביתן יתמיד במדיניות זו, כך ייאלצו כל השחקנים האחרים בעיר להגיב. המשמעות היא לא רק איבוד נתח מהמכירות לשחקנים בעיר, אלא גם, ובעיקר, שחיקת רווחיות.