|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

מעמד הילד אינו נידון בעיריות

מכון המחקר של הכנסת: העיריות גם לא מזמינות נציגי נוער לדיונים שנועדו לקדם את עניינם תיכנויסט: "מכריחים אותנו לטעום מהכל, אני לא בסדר כי אני ב-3 יחידות מתמטיקה, למרות שאני לא מתכוון להיות מהנדס" יו"ר הוועדה לזכויות הילד: "מונעים מהילד לבחור היכן ברצונו ללמוד"
15/11/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
בניגוד לתקנות [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

הוועדה לזכויות הילד קיימה (יום ב', 14.11.16) דיון בנושא "שיתוף בני נוער בקבלת החלטות וקביעת מדיניות". במסגרת הדיון הוצג דוח מרכז המחקר והמידע של הכנסת בו עלה כי ברבות מהעיריות אין שיתוף של בני נוער בדיוני הוועדות לקידום מעמד הילד, בניגוד לתקנות.

יושב-ראש הוועדה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, פתחה את הדיון: "השתתפתי בימים האחרונים באסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה למניעת אלימות מינית ופיזית כלפי ילדים, הכנס היה טעון, השתתפו בו עשרות מדינות ואני שמחה לומר שגיליתי שאנחנו מדינה מאוד מתקדמת בנושא הזה, גם ביחס לקנדה וארה"ב, שם למשל גיל הנישואין המותר הוא 14. גם מבחינת חקיקה ועבודה של המוסדות השונים אנחנו במצב טוב".

"ניהלתי גם כנס בנושא הדיון שלנו, והנקודה שעומדת על הפרק היא עד כמה אנחנו מובילים את הילדים והנוער ומצפים שהם ישתלבו, ולא מחכים לראות לאיזה כיוון מעוניינים הילדים והנוער לצעוד. בנוסף, גם שכשאנחנו נותנים מקום לאג'נדה של הצעירים, עולה השאלה - עד כמה אנחנו נותנים להם להוביל את הדרך שהם הציפו, לשם כך אנחנו מארחים את תלמידי בית הספר הריאלי בחיפה שהעלו את הרעיון לקיים את הדיון וכן נציגים נוספים", הוסיפה שאשא ביטון.

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "אני מלווה תקופה ארוכה את נושא התפתחות בני הנוער בנוגע למידת ההשתתפות בקבלת ההחלטות ומידת ההשתתפות בישום ההחלטות עצמן. השאלה שלי לבני הנוער היא: האם אתם באמת רוצים להחליט לבד או שאתם מעוניינים שהבוגרים יהיו חלק בקבלת ההחלטות שלכם, יתנו עצה".

ח"כ מסעוד גנאים (הרשימה המשותפת): "השאלה שניצבת כאן קשורה בשאלה הבסיסית של מטרת בית הספר. אם כפי שאני מאמין, מטרתו היא להכין את התלמיד לחיים ולעצב את דמותו כדמות חיובית ומשפיעה בחברה, אז ברורה לגמרי החשיבות הגדולה של מועצת תלמידים ומעורבותו של התלמיד בקבלת ההחלטות".

מנדי רבינוביץ', מנהל החטיבה העליונה בבית הספר הריאלי בחיפה: "אני מאמין בשינויים דרך מבנים, שינוי אמיתי קורה כשמבנה משתנה. לדוגמה כשמועצת התלמידים לוקחת חלק בקבלת החלטות בבי"ס. מבנה בית הספר כמו שהוא היום משרת את המורים, את מבנה השעות, ואת מערכת בית הספר, הוא בנוי כמבנה של שליטה. צרכי הלמידה של תלמידים היום שונים לגמרי מאיך שהמבנה בנוי, יש ניסיונות ראשונים לשנות זאת ויש לקדמם".

יעקב מיכלין, מומחה להשתתפות אזרחית של ילדים ונוער: "מה שעולה בברור מהדוח של מכון המחקר הוא שאין בשטח מספיק מודלים שיתופים של ילדים ובני נוער לקבלת החלטות. צריך ליצור פלטפורמות במסגרתן עמדתם תשמע בהליך קבלת החלטות. בגלל שהם לא יכולים לקבל החלטות בעצמם, ההשתתפות שלהם בקבלת החלטות היא הביטוי".

יו"ר הוועדה השיבה על הדברים: "אמורה לקום בכל רשות מקומית וועדה לזכויות הילד, כביכול מקימים ומצהירים עליה, אבל שם זה נגמר עד הקדנציה הבאה. גם בכל ועדת חינוך חייבת להיות נציגות של תלמיד אך ברוב המקומות אנחנו לא רואים את זה. מוסדית אנחנו מאוד ממוסדים, היישום לוקה בחסר. כן צריך לשים את האצבע איך אנחנו מיישמים את מה שיש לנו כפלטפורמה".

יואב שנרך, תלמיד בית הספר הריאלי: "עם כל הכבוד למערכת החינוך ולבית הספר הריאלי שנותן אפשרויות שאין במקומות אחרים, בית ספר ב-2016 הוא מוסד מיושן, מכריחים בני נועד לנסוע בסוס וכרכרה ממקום למקום. יש דרכים טובות יותר. אני לומד 3 יחידות מתמטיקה, אני לא רוצה להיות מהנדס, ואני לא אמור להיות לחוץ מזה, אבל בגלל המציאות הקיימת יש לחץ מההורים ויש את העניין של איך אתה נראה בעיני החברים. יש לחץ לתת לנו לטעום מהכול ואני לא רוצה לטעום מהכל, זה הזמן שלנו להחליט בעצמנו".

שירה צמח, תלמידה בבית הספר הריאלי: "גם בבתי הספר בהן יש מועצות תלמידים, עיקר תפקידן הוא מסיבות וכיף לתלמידים. אין מספיק עידוד של התלמידים לשנות, מפה נובע החוסר. הייתי במועצת בית הספר, לא הרגשתי שאני לוקחת חלק בקבלת החלטות, מקבלים החלטות בלי לשמוע את קולנו".

יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, חנן יזדי: "יואב נגע בבעיה שהיום באמת לתלמידים אין זכות הצבעה והם לא יכולים לבחור את הנציגים שלהם בכנסת. אנחנו מובילים יוזמה להורדת גיל הבחירה לגיל 17. היוזמה עבדה ברשויות המקומיות והובילה להרבה שינויי חקיקה ומקפידים להזמין את נציגנו לישיבות".

בדיון עלה כי ישנם לא מעט בתי ספר שלא הקימו מועצות תלמידים, וכי ישנם בתי ספר שהקימו כאלה רק למראית עין. יזדי סיפר על יוזמה של מועצת התלמידים הפועלת בחיפה, במסגרתה ישנה ביקורת של המועצה ומתוכה נגזרת תמונה מלאה של בתי הספר בו פועלות מועצות תלמידים ואופן פעילותן. "אנו מעוניינים ליישם זאת ברמה ארצית, יש לנו את הפתרונות, נזדקק לשיתוף הפעולה של הרשויות" ציין יזדי.

יו"ר הוועדה ציינה כי תיתן את תמיכתה למהלך: "חובה שבכל בית ספר תהייה מועצת תלמידים ולא למראית עין".

מיכל מנקס סמנכ"ל חינוך וחברה במרכז השלטון המקומי: "זו הכללה לומר שיש הרבה בתי ספר שאין בהם מועצות תלמידים. בסופו של יום יש הסדרה במדינה, יש חוק הנוער, הצורך הוא באכיפה. אם לא מתקיימות מסגרות, בין אם זה בבית ספר ובין אם זה ברשות מקומית יש לפעול בנוגע לכך. נהייה כתובת לכל תלונה שתגיע על אי-קיום של וועדה כזו או אחרת או אי-זימון אליה של בני נוער ברשות המקומית".

אורי מלכין, מנחה מועצות תלמידים ארצית במשרד החינוך: "ברמת הרשויות המקומיות אנחנו מונעים תקציב ומכרזים במידה ולא ממנים ועדת נוער כפי שנדרש. זה בסמכותנו, לעיתים לוקח זמן כשיש חילופי תפקידים אבל כשאנחנו פונים ישנו שינוי לרוב".

"הדברים תקועים דווקא אצל הרבה מאוד משרדי ממשלה שעוסקים בנושא, למשל משרד התחבורה, הביטחון ורבים אחרים. שם אנחנו רואים קשיים של מועצת התלמידים להיות משולבים למרות העיסוק בשגרה בנושאים אלה".

בהמשך הדיון העלתה יו"ר הוועדה את נושא החופש ללמוד בבית הספר בו רוצה התלמיד ללמוד: "את הדבר הכי בסיסי לא נותנים לילד - את הזכות שלו ללמוד איפה שהוא רוצה ללמוד. מכתיבים זאת גם להורים. יש פיילוט של משרד החינוך לפתיחה מבוקרת של אזורי רישום, אני חושבת שזה מקום שאנחנו צריכים להשקיע בו קצת יותר, לקדם את הנושא לכל הארץ".

דימה, תלמידה תושבת דליית אל כרמל ביקשה להתייחס לנושא: "ההורים שלי רצו שאלמד בריאלי, העירייה לא כל כך עזרה בזה. בסוף קיבלתי את האישור ללמוד בחיפה ואחרים עדיין לא קיבלו".

ח"כ שאשא ביטון סיכמה את הדיון: "אני דורשת ממשרד החינוך לאכוף את נושא מועצת תלמידים בכל בית ספר, ברמה של הדרכות שהמועצות מתפקדות באופן וברוח הנכונה. אבקש שהמשרד יתמוך בפיילוט של מועצת התלמידים הארצית לבקרה על הנושא. מהשלטון המקומי אבקש פיקוח ויישום ברמת הרשויות השונות והוועדות בהן, אשמח לקבל את הנתונים לגבי הוועדות לזכויות הילד ומועצות התלמידים בכל מקום. בנוסף הוועדה קוראת לכל משרדי הממשלה לשתף תלמידים בקבלת החלטות הקשורות בהם".
השתתפות ילדים ובני נוער בהליכי קבלת החלטות וקביעת מדיניות / מסמך
מסמך זה מתרכז במשמעות השנייה של זכות ההשתתפות – השתתפות נציגי הילדים בהליכי קבלת החלטות וקביעת מדיניות ברמות שונות דוגמת בית-ספר, עיר או מדינה (16 עמ')

[צילום: דוברות הכנסת]
תאריך:  15/11/2016   |   עודכן:  15/11/2016
עידן יוסף
+"להחזיר את פלוג לוועדת הכספים"
13:24 15/11/16  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה
ח"כים זועמים על הנגידה: "היא מרחה אותנו ולא נתנה קרן אור לציבור"  ▪  יו"ד ועדת הכספים: "לא ארפה מהנושא, אדבר עם פלוג"
(פלוג. דרושה להסברים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+"חיבור מפעלים לגז טבעי - כישלון מהדהד"
12:25 15/11/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בישיבה שקיימה הוועדה למעקב אחר הרפורמה שאישרה כבר לפני שנה התגלה כי תקנות שנועדו להקל על פריסת הרשת ואושרו לפני כחצי שנה - עדיין לא פורסמו ברשומות ולכן לא נכנסו לתוקף  ▪  מנכ"ל משרד האנרגיה: מוטלת עלינו החובה להחזיר את האמון של התעשיה בתהליך
([צילום אילוסטרציה: AP])
+ועדת חו"ב מסתייגת מאופן קיצור שירות
09:21 15/11/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כים בוועדת החוץ והביטחון הביעו את אי-שביעות רצונם מהכללת קיצור שירות החובה לגברים בחוק ההסדרים  ▪  המעבר לשירות גברים של 30 חודשים יחייב התאמות שונות, כגון מעבר לארבעה מחזורי גיוס בשנה במקום שלושה כיום
([צילום: פלאש 90])
+סלומינסקי: נשקול לעתור נגד האוצר
23:27 14/11/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הסיבה לעתירה אפשרית לבג"ץ - המשרד אינו מקצה תקנים ליישום חוקים  ▪  ועדת החוקה: חמש שנות מאסר למקבל שירותי זנות מקטין  ▪  יו"ר הוועדה ימתין עם הנחת החוק כדי לתת למשטרה זמן לבחון תיקון נוסף, לפיו העבירה תיחשב עבירת מין לצורך חוק זכויות נפגעי עבירה
([צילום: דוברות הכנסת])
+בקריאה ראשונה: זכאות למענק לידה עבור לידה בבית
23:11 14/11/16  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון מס' 184) (זכאות למענק לידה עבור לידה בבית), התשע"ז-2016, של חברת הכנסת תמר זנדברג. מוצע בה לשלם למבוטחת מענק לידה גם אם ילדה בבית, ולא רק כאשר הזדקקה לאשפוז במוסד רפואי כפי שקבוע כיום. עוד מוצע לקבוע כי המבוטחת תהיה זכאית למענק בתנאי שמיילדת או רופא מסרו למשרד הבריאות תצהיר לפיו הם נכחו בלידה וכי הלידה התקיימה בהתאם להוראות חוזרי משרד הבריאות. מוצע כי משרד הבריאות ידווח למוסד לביטוח לאומי על הלידה ועל מסירת תצהיר כאמור. כן מוצע להסמיך את המוסד לביטוח לאומי לתת הוראות בדבר אופן הגשת התביעה למענק כאמור ובדבר אופן תשלומו.
+בקריאה ראשונה: איסור על מתן אשרה לקורא לחרם על ישראל
23:10 14/11/16  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הכניסה לישראל (תיקון מס' 27) (אי מתן אשרה ורישיון ישיבה לקורא חרם על ישראל), התשע"ז-2016, של חבר הכנסת רועי פולקמן וקבוצת חברי כנסת (ההצעה הונחה במקור ע"י ח"כ ינון מגל). מוצע בה לקבוע כי ככלל לא יינתנו לאדם שאינו אזרח ישראלי או תושב קבע אשרה ורישיון ישיבה מכל סוג שהוא, אם הוא, הארגון, או הגוף שהוא נציגם, קורא לחרם על מדינת ישראל או התחייב להשתתף בחרם כאמור. בנוסף מוצע לקבוע כי שר הפנים יהיה רשאי לתת לאדם כאמור אשרה ורישיון ישיבה מטעמים מיוחדים שיירשמו.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הארץ / Haaretz   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   זכות הצבעה   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהדות התורה והשבת   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מעמד הילד אינו נידון בעיריות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה היום (ב') פה אחד לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק העונשין (תיקון מס' 129) התשע"ו-2016. להצעת החוק הממשלתית מוזגה הצעת החוק הפרטית שיזמה חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון (כולנו) וקבוצת ח"כים.
14/11/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה (יום ב', 14.11.16) לקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון פקודת הראיות (פסק דין פלילי של בית משפט צבאי כראיה בהליך אזרחי), התשע"ו-2016 - שיזמה חברת הכנסת ענת ברקו (הליכוד). שבעה ח"כים תמכו בהצעה ושישה התנגדו, בתום דיון בו ח"כים רבים התייחסו להחלטת ועדת השרים אמש על החוק המכונה "חוק ההסדרה". הצעת החוק נדחתה במליאת הכנסת לפני כחצי שנה לאחר שאושרה לקריאה ראשונה בוועדה, וכעת אושרה שנית. יו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) הבהיר בתגובה לטענות הח"כים כי "אין בהצעת החוק כל ניגוד לחוות דעת משפטיות וכי היא הצעה ראויה הבאה לתקן את הלקונה הקיימת כיום".
14/11/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
כל יום תאונה וכמעט כל יום הרוגים, ומה משרדי הממשלה עושים - ניסתה לברר (יום ב', 14.11.16) הוועדה לביקורת המדינה. יושב ראש הוועדה, ח"כ קארין אלהרר: "התחושה היא ובעיקר לפי דו"ח המבקר כי לא עשינו הכל כדי למנוע תאונות דרכים. ותמונת המצב המדאיגה כי דרושה עבודה בין מספר משרדים ורשויות, כמו המשטרה, הרשות הלאומית לבטיחות דרכים ומשרד התחבורה. יש להרחיב את סמכויות הרשות, ועל מנכ"ל משרד ראש הממשלה להיכנס לעובי הקורה - כי בינתיים עוד ועוד אזרחי ישראל מתים בתאונות".
14/11/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העבודה והרווחה אישרה (יום ב', 14.11.16) הגדלת קצבאות הבטחת הכנסה למי שהגיע לגיל פרישה, מתוך הצ"ח ההתייעלות הכלכלית. תוספת השלמת הכנסה בגיל זקנה משולמת על-פי חוק הבטחת הכנסה כתוספת לקצבאות זקנה ושארים. קצבת השלמת הכנסה לקצבת זקנה ליחיד היום היא 2,980 ש"ח עד גיל 70, 3,040 בין גיל 70 ל-80, ו-3,150 מעל גיל 80. לפי השינוי שעבר היום, מינואר 2017 תהיה הקצבה 3,112 עד גיל 70, 3,140 בין גיל 70 ל-80, ו-3,211 מעל גיל 80.
14/11/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
הפתרון למצוקת הדיור הוא להגדיל את היצע הדירות. כך אמרה (יום ב', 14.11.16) נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג. היא דיברה בישיבת ועדת הכספים של הכנסת, הדנה בנושא משכנתאות, הנגידה לא התייחסה (על-פי הודעה שהעביר בנק ישראל לתקשורת) להצעתו של ח"כ אלי כהן, להגביל משכנתאות לרוכשי דירות להשקעה ל-25% ממחיר הדירה. הנגידה קראה לרשות מקרקעי ישראל להגדיל את היקף מכירת המגרשים ליזמים. דבריה מתפרשים כביקורת על צעדי שר האוצר, המתרכז בהקטנת הביקוש של משקיעים.
14/11/2016  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il