אגף פיקוח, בקרה ורמת שירות ברשות הארצית לתחבורה הציבורית פרסם (יום ד', 16.11.16) את דוח הבקרה התקופתי על התחבורה הציבורית לחציון הראשון של שנת 2016. מן הנתונים, אותם אספו חברות ריבה יחזקאל ומ.ג.ע.ר, עולה כי חלה עלייה במדד החריגות בתחבורה הציבורית - מ-1.68% ל-1.96%, תוך עלייה ניכרת בעבירת אי-ביצוע נסיעות המופיעות ברשיון הקו.
מן הדוח עולה כי חל שיפור במסירת המידע לציבור ובשמות התחנות, אך קיימות בעיות בשילוט הסטטי בתחנות. הדוח כולל רק את חברות האוטובוסים, ומשום מה אינו כולל את חברת
רכבת ישראל, שלמרות שמבוצעת בה בקרה ע"י חברת ריבה - הממצאים טרם פורסמו עד היום.
דן בדרום, חברת-הבת של
חברת דן שהחלה פעילות ברגל שמאל, עמדה בראש מדד החריגות. עיקר הליקויים שלה היו בהצגת מספרי הקווים ובאי-ביצוע נסיעות.
חברת דן, הפועלת בגוש-דן, ביצעה גם היא חריגות רבות, שעיקרן אי-ביצוע נסיעות ואיחורים קשים, וזה לאחר קיזוז החריגות כתוצאה מעבודות הרכבת הקלה. חברת-הבת שלה, דן בצפון, המפעילה את המטרונית בחיפה התגלו בעיות בתפקוד נהגים שכללו שיחות בטלפון בזמן קליטת נוסעים וכן וכילה ושיחות עם נוסעים במהלך הנסיעה. חריגות גבוהות יחסית של שיחות טלפון נרשמו גם בחברת רמה, הפועלת ברמת הגולן, שבאופן כללי גילתה שיפור בתפקודה.
לחברת נסיעות תיירות נצרת ולחברת אפיקים נרשם מספר החריגות הנמוך ביותר, נתון שמיקם אותן בראש המדד. חברות אלה גילו שיפור בחציון האחרון, כמו גם חברות
נתיב אקספרס, קווים וג'י בי טורס - שממשיכה להזדנב בתחתית המדד, ועיקר חריגותיה במידע לציבור ובאיחורים.
גידול ברמת החריגות נמצא בחברות אגד,
אגד תעבורה, דן, גלים, שאמ, מטרודן ו
סופרבוס. גלים, הפועלת ברהט, חרגה רבות בתחום המידע לציבור.