|   15:07:40
דלג
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

ירוויחו מהדליקות:

שמאים, שיפוצניקים, עורכי דין

היו"ר לשעבר של שמאי המקרקעין קורא לציבור לפנות לשמאים פרטיים להערכת הנזק, ולא לסמוך על השמאים מטעם המדינה האם נותני השירותים ומוכרי הסחורות יתנו הנחות לנפגעים?
27/11/2016  |   אלעזר לוין   |   חדשות   |   אסונות/פגעי טבע   |   תגובות
[צילום: יעקב כהן, פלאש 90]

יש גם מי שירוויח בדרך הטבע, מן הדליקות ומן הנזקים במיליארד שקלים: שמאי הדירות והמקרקעין, השיפוצניקים, עורכי הדין, חנויות הרהיטים, הבגדים והצעצועים. נותר רק לראות, האם חלק מבעלי המקצוע יגלו רגישות ויהיו מוכנים לתת הנחות לאלפי האזרחים שיפנו אליהם.

היו"ר לשעבר של לשכת שמאי המקרקעין, ארז כהן, קורא הבוקר (יום א', 27.11.16) לבעלי אלפי הדירות שנפגעו שלא לסמוך רק על השמאים הממשלתיים, אלא לשכור את את שירותיהם של שמאים פרטיים, "שאין להם פניות". הוא מעריך, מן הסתם, ששמאים מטעם המדינה ינסו להפחית בגובה הנזק. לכאורה, עלול כהן לפגוע בכך בשמם הטוב של עמיתיו למקצוע, השמאים הממשלתיים, שבעבר ייצג אותם בפני הרשויות.

"השיפוים יתייקרו ב-25%"

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב, מעריך שהדליקות יביאו לגל ביקושים לשירותיהם של קבלני השיפוצים. הוא אף מעריך שהמחיר שיגבו השיפוצניקים יהיה גבוה ב-25% מעבודה רגילה. זאת ועוד, אם בעיר או בישוב מסוימים יופיע ביקוש גבוה לשירותי קבלנים אלו, יווצר מחסור, והמחירים יאמירו עוד.

הניסיון במקרים קודמים (השריפה ביערות הכרמל, נזקי הטילים) מוכיח, שבמקרים לא מעטים נאלצים הנפגעים להגיש תביעות נגד המדינה ונגד חברות הביטוח. עליהם להיות מיוצגים בידי עורכי דין, שיגבו שכר טירחה, אך כי מוגבל באחוזים, ברוב המקרים.

כל מי שביתו חרב ורכושו עלה באש ירוץ מהר עם כספי המקדמה, לחנויות בגדים, נעלים, רהיטים, מוצרי חשמל, מחשבים, צעצועים וענפים אחרים. גם סוחרים אלו ירוויחו. אולי יגלו חלק מהסוחרים רגישות, ויתנו הנחות למי שיוכל להוכיח שהוא קונה שרכושו נפגע.

תאריך:  27/11/2016   |   עודכן:  27/11/2016
אלעזר לוין
+היום בחיפה: מפגש מקצועי לנפגעי השריפה
00:22 28/11/16  |  
עיריית חיפה תערוך מפגש לתושבים שבתיהם ניזוקו בשריפה שמטרתו להעניק להם מידע וסיוע מקצועי על מנת שיוכלו למצות את זכויותיהם בהקדם ולשוב לשגרת חייהם. עו"ד והשמאי תום זגול ינחה את באי המפגש בנוגע לזכויותיהם והצעדים שעליהם לעשות. נציגי אגף הארנונה יעברו בין המשתתפים ויקחו מהם פרטים לפטור מארנונה. המפגש, בהנחיית חיפה יונה יהב, יתקיים היום בשעה 18:30 בביה"ס אליאנס [דרך בירם 37].
+נחלים בחיפה ייסגרו בפני מטיילים
00:11 28/11/16  |  
18 צוותי גיזום שלרשותם ציוד כבד הכולל מנופים, טרקטורים, מגרסת עצים, נמצאים בשטח מאתמול ומבצעים פעולות לשיקום 2,800 דונם של יערות, חורש טבעי וגנים ציבוריים שנפגעו בשריפה. בשלב הראשון נכרתו עצים שהוגדרו כמסוכנים ולאחר מכן ייכרתו יתר העצים שאינם ניתנים לשיקום. העבודות מתבצעות בליווי מחלקת התברואה של עיריית חיפה אשר דואגת לאיסוף עצים וגזם בתום עבודתם של צוותי הגיזום וניקיון הרחובות. בשלב השני יחל שיקום מלא של החורשות העירוניות בהן תתבצע הכנת הקרקע, יוקמו מערכות השקיה ויינטעו מחדש עצים גדולים מזנים מקומיים ובעיקר עצים רחבי עלים ולא מחטניים ואורנים שהנם עצים דליקים וממפיצי שריפות. העצים יינטעו במרווחים שימנעו ככל הניתן מעבר אש בין צמרות העצים.
בשטחי הוואדיות בהם היה חורש טבעי תתבצע העבודה בהדרגה בהתאם לתנאי השטח והטופוגרפיה למניעת פגיעה בקרקע ומניעת בעיות סחף. בשטחים אלה יתקיים מעקב אחר ההתחדשות הטבעית של הצומח ולאחר החורף ינקטו פעולות לעידוד צמיחת המינים המקומיים כמו עצי אלון וכריתת זרעים של עצי אורן שינבטו מחדש. שבילי הטיול בנחלים (כמו נחל אחוזה) יסגרו בפני מטיילים עד להודעה חדשה מחשש לפגיעה בנפש כתוצאה מקריסת עצים. לאחר החורף יקיימו האגרונומים של עיריית חיפה הערכה מחודשת ויתבצעו מבצעי נטיעות המוניים בהם ישותפו תושבי העיר ותלמידי בתי הספר.
+האוצר לחברות הביטוח: שלמו ללא דיחוי
22:04 27/11/16  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה
ראש רשות שוק ההון ומנהל רשות המיסים קוראים לחברות הביטוח לשלם מהר ככל האפשר פיצויים לנפגעי הדליקות  ▪  החברות ישלמו רק בגין נזקי דליקות שיוכח כי לא נבעו מטרור  ▪  הכל תלוי במשטרה
(ממתינים להודעת המשטרה [צילום: אריאל שליט/AP])
+שני מוקדי הצתה חדשים בגוש-עציון
20:19 27/11/16  |  
לפני זמן קצר, שני מוקדי הצתה ביער גבעות שבגוש-עציון. בעקבות ההצתות נחסם כביש גוש עמק האלה לתנועה, אך הוסר כעבור זמן קצר. משה סוויל, מ"מ ראש מועצת גוש-עציון, אמר כי המציתים מגיעים משני כפרים ערבים סמוכים.

+הקבינט החליט: לקנות עוד 17 מטוסי חמקן
19:08 27/11/16  |  
הקבינט המדיני ביטחוני, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, החליט הערב פה אחד לרכוש עוד 17 מטוסים מסוג אף-35. בכך יגיע מספר מטוסי החמקן שיקבל חיל-האוויר ל-50.
+חשש מפני הגשם: יסחף אפר מזהם
18:38 27/11/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מומחית לסחיפות קרקע ולשריפות יער מאוניברסיטת חיפה: ללא היערכות מתאימה - הגשם שאמור לרדת ביום ד' עלול לסחוף את האפר הרב שנותר בחיפה ולזהם את הסביבה
(סיכוי לזיהום בים [צילום: אריאל שליט/AP])
+תנועת הרכבות מתחדשת בהדרגה
18:19 27/11/16  |  
באישור כוחות הביטחון, מתחדשת כעת תנועת הרכבות בין חדרה ובנימינה. התנועה תשוב לסדרה בהדרגה.
+מספר עצורי ההצתות עלה ל-37
18:05 27/11/16  |  
37 בני אדם נעצרו בחשד להצתות, 18 מהם ערביי ישראל, חלקם הודו במעשה. נמשכים מעצרי החשודים במעורבות או בהצתות שאירעו בימים האחרונים בתחומי ישראל. 37 חשודים נעצרו 18 מהם ערבי ישראל. כמה מהם הודו בחקירתם כי הציתו יערות בצפון על רקע לאומני, שאר החשודים תושבי יהודה ושומרון. כמו כן נעצרו חמישה מסיתים להצתות בעיקר ברשות החברתיות, אחד מהם תושב בקעת אונו הסית להצית בתי ערבים כנקמה. מעצרם של רוב החשודים הוארך ביומיים עד שלושה.
+ארדואן על חוק המואזין: לשקול הנושא ברגישות
17:59 27/11/16  |  
נשיא המדינה שוחח היום בטלפון עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן והודה לו על הסיוע שהגישה טורקיה לישראל במסגרת גל ההצתות. ארדואן אמר לריבלין כי נרמול היחסים בין טורקיה וישראל הוא בעל חשיבות רבה לאזור כולו. ״אני יודע שנוכל להמשיך ולשתף פעולה בתחום הגז הטבעי והשיחות בין משרדי האנרגיה שלנו ישאו פרי״. בהקשר לחוק המואזין, ביקש כי יוזמות הנוגעות לתפילת מוסלמים "יישקלו ברגישות, כראוי לנושאים אלו של חופש הביטוי וחופש הפולחן״. ריבלין הבהיר כי מדינת ישראל תמשיך ותאפשר לכל אדם את חופש הפולחן בין אם הוא מוסלמי, נוצרי או יהודי. הוא ביקש מארדואן לעשות כל שביכולתו לסייע בהשבת גופות החיילים המוחזקים בעזה. כזכור, בראיון טלוויזיוני בשבוע שעבר לא ידע ארדואן במי מדובר.
+הופסקה תנועת הרכבות בין בנימינה וחדרה
17:36 27/11/16  |  
בהנחיית כבאות האש, הופסקה תנועת הרכבות בין בנימינה וחדרה, בשל שריפה בסמוך למסילות באזור פרדס חנה. רכבות מצפון מסתיימות בבנימינה. רכבות מדרום מסתיימות בחדרה.
+לכבות את מדורת ההסתה
14:39 27/11/16  |  רונית פיסו   |   לרשימה המלאה
אנו דורשות להפסיק את האמירות הגזעניות מצד הממשלה ונציגיה, ולבסס שיח התומך בנפגעות ובנפגעים, יהודיות וערביות, ערבים ויהודים
(התמקדו כעת בהצלה [צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש])
+600 נפגעי דליקות שוהים בדיור חלופי
13:55 27/11/16  |  
ממלא מקום מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, דיווח (יום א', 27.11.16) כי באירועי הדליקות של סוף השבוע פונו כ-66 אלף תושבים פונו מבתיהם. רוב האנשים כבר חזרו אל הבתים, אך כ-600 מהם עדיין נמצאים בדיוק חלופי.
+קופות החולים לא יחייבו טופס 17 לנפגעי הדליקה
13:18 27/11/16  |  
נציגי כל קופות החולים הודיעו לוועדת הכספים של הכנסת כי לא יחייבו את מבוטחיהן שנפגעו בדליקות בטופס 17. זאת, במטרה למנוע מהם ביורוקרטיה מיותרת. "כל מה שקשור בנזקים של השריפות יהיה פטור מטופס 17", הודיעו.
+שריפה במתחם קניות סמוך לזכרון יעקב
12:58 27/11/16  |  
שריפה פרצה במחסן שבמתחם הקניות סמוך לזכרון יעקב, על כביש החוף הישן. בעקבות העשן הסמיך והחשש מהימצאות חלקיקי אסבסט פונה הקניון. כוחות המשטרה והכיבוי במקום ומטפלים באירוע. תנועת הרכבות נעצרה למספר דקות עד להתפזרות העשן. נוצרו עומסי תנועה בכביש ארבע לכיוון דרום.
+143 אלף שקל לזוג עם שני ילדים
12:20 27/11/16  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה
News1 מפרסם לראשונה את הטבלה המלאה של רשות המיסים, החושפת שהפיצוי על נזקי הדליקות יהיה חלקי- 119 אלף שקל לזוג ו-143 אלף שקל לזוג עם שני ילדים  ▪  שווי הרכוש בדירה רגילה - 300 אלף שקל ויותר  ▪  תכשיטים וחפצי אמנות לא מכוסים  ▪  פגיעה עיקרית בבגדים וספרים
(אין כיסוי לתכשיטים, חפצי אמנות ומזומן [צילום: אריאל שליט/AP])
+שר הביטחון: ב-17 שריפות - הצתה בזדון
11:49 27/11/16  |  
שר הביטחון, אביגדור ליברמן, סייר הבוקר ביישוב נווה צוף שנשרף בשבת האחרונה. לדבריו, כוחות הביטחון, הכיבוי והמשטרה התמודדו על מאה ועשרה מקרי שריפה. "ב-17 מקרים, אפשר לקבוע בוודאות שמדובר בהצתה. במקרים אחרים אנחנו עוד בודקים. אבל ב-17 מקרים מדובר באופן ודאי בהצתה בזדון", אמר.
+שריפת קוצים ביער חרובית נמצאת בשליטה
11:22 27/11/16  |  
שריפת קוצים פרצה הבוקר ביער חרובית, סמוך לקיבוץ כפר מנחם. מסוק של היחידה האווירית של משטרת ישראל שעסק בפעילות סיור ומניעה, הבחין בעשן קל מיתמר ביער חרובית. כוחות משטרה חשו למקום ובמקביל מספר מטוסי כיבוי ששהו באוויר הגיעו לכיוון השריפה והחלו בפעולות מהירות לכיבוי. השריפה בשלבי סיום בשלב זה, וכוחות המשטרה עורכים סריקות. בשלב זה נסיבות השריפה בחקירה.
+"ישראל נשרפת"
11:10 27/11/16  |  גיא חזן   |   לרשימה המלאה
ההערכות הן שהנזק הכספי אינו גדול כל-כך (יחסית) ועומד על כמה מיליארדי שקלים בודדים והערכה של כחצי מיליארד שקלים בחיפה  ▪  זה אולי נשמע הרבה אך בשורה התחתונה – זה לא הרבה כסף לאירוע מהסוג הזה ולפוטנציאל הנזק הגלום בו
(מה הנזק? [צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש])
+הם שורפים - ואנחנו בונים
11:01 27/11/16  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
אנחנו לא רק למודי אסונות, אלא יודעים היטב לקום מעפר ומאפר  ▪  הארץ הטובה תחזור לפרוח על-אף כל הקמים עליה
(אל תכעיסו את השכנים יותר מדי [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+המדינה תפצה רק חלק מנזקי הרכוש
10:43 27/11/16  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה
הפיצוי לדירה: 100 אלף שקל לזוג ו-50 אלף לילד  ▪  בעלי רכוש במאות אלפי שקלים ופיצוי חלקי  ▪  אשר: 100 שמאים יעריכו השבוע את הנזק, וסכומים קטנים ישולמו תוך יומיים  ▪  שוכר שדירתו נפגעה ימשיך לשלם לבעלים, אך המדינה תחזיר לו את הכסף, וגם תממן לו דיור חילופי
(רק חלק מהנזק ישופה [צילום: אריאל שליט/AP])
+ועדת הכספים תדון כבר מחר בפיצוי לנפגעי השריפות
09:02 27/11/16  |  
ועדת הכספים של הכנסת תתכנס מחר (יום ב', 28.11.16) לדון בפיצוי לנפגעי השריפות ברחביי הארץ. בדיון ישתתפו נציגי משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, רשות המיסים, גורמי ביטוח והגופים הרלוונטיים. "אין להמתין ואין לחכות ועל הכנסת והממשלה להיכנס מיד לעובי הקורה. אנשים איבדו את ביתם ועלינו לדון מהר ככל הניתן כיצד ניתן לעמוד לימינם ולסייע בידם בשיקום הבתים, השכונות והערים שנפגעו", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני.

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שמאים, שיפוצניקים, עורכי דין
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  אסונות/פגעי טבע
המדינה תממן לבעלי רכוש שנשרף רק חלק מנזקיהם. בדיקת News1 העלתה, כי סכומי הפיצוי קבועים בטבלה ממשלתית, שבמקרים רבים אינה משקפת את שווי הרכוש. בנוסף, יש גם תקרה - 100 אלף שקל ליחד או זוג, ועוד 50 אלף שקל לילד. משפחה עם שני ילדים תקבל 200 אלף שקל, גם אם בבעלותה רכוש יקר בהרבה, כולל מחשבים, טלוויזיות, ריהוט יקר, שמלות ובגדים יוקרתיים וכדומה.
27/11/2016  |  אלעזר לוין  |   חדשות
נזקי עשרות הדליקות עלולים להגיע למיליארדי שקלים, ורק חלקם מבוטח בחברות ביטוח - זוהי ההערכה שנשמעה בסף השבוע בין מומחי ביטוח. ההערכה מבוססת בין היתר על הודעת ראש עיריית חיפה, שלפיה הנזקים בעירו לבדה מגיעים ל-500 מיליון שקל ויותר.
27/11/2016  |  אלעזר לוין  |   חדשות
השר לביטחון הפנים גלעד ארדן סייר (מוצ"ש, 26.11.16) בישוב חלמיש, שכארבעים מבתיו הוצתו. הוא מסר הצהרה לעיתונות בה אמר: "קשה לתאר את ממדי ההרס והחורבן. קשה לנשום כאן. מזעזע לחשוב על אותם חיות אדם שרצו לשרוף יישוב על יושביו. איזו שנאה לעם היהודי ולמדינת ישראל זה טרור הצתות שמבוסס על שנאה והסתה ואין הבדל בין דקירות ודריסות לטרור הזה. התושבים כאן מופלאים. נחזק את אחיזתנו והם לא ינצחונו בשום דרך. אני מזדהה עם הכאב ועם המצב הקשה. אבדן בתים וזכרונות. נמשיך להיות כאן לעולם בעזרת ה'.
26/11/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר האוצר, משה כחלון, קיים (מוצ"ש, 26.11.16) בחיפה ישיבת צוות חרום משותפת למשרדי האוצר, ראש הממשלה, הפנים, הביטחון לעיריית חיפה ולרשות החרום הלאומית להערכת מצב על-רקע גל השריפות.
26/11/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
שריפה גדולה אירעה הלילה (שישי-שבת) בישוב חלמיש באזור בנימין. לפנות בוקר הצליחו הכבאים להשתלט על האש. הנזק שנגרם: ארבעה נפצעו, מהם שני לוחמי אש; 15 בתים נשרפו כליל; ועוד 25 בתים ניזוקו קשות.
26/11/2016  |  יואב יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il