חברת דואר ישראל מפרסמת (יום ג', 30.11.16) את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2016: סך ההכנסות של החברה ברבעון השלישי של 2016 עלה והסתכם בכ-474 מיליון שקל, גידול של 4.7% מול כ-453 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. העלייה בהכנסות ברבעון נובעת ברובה מהמשך גידול בהכנסות מסחר מקוון, לצד יציבות בהכנסות בתחום הדואר המסורתי בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד, וכן מעונתיות.
בתחום הסחר המקוון חלה ברבעון עלייה של 27% בהכנסות מחבילות ומשלוחים מחו"ל וכן עלייה של כ 7.3% בשירותים הפיננסיים בבנק הדואר, מול רבעון מקביל אשתקד. תחום הדואר המסורתי עלה ברבעון ב-0.4% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד, בשל מיעוט ימי עבודה בחגי תשרי שחלו בשנה שעברה ברבעון השלישי.
הרווח הנקי ברבעון צמח ב-47% והסתכם בכ-40 מיליון שקל, לעומת כ-27 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים של השנה הסתכם ב-59.4 מיליון שקל, לעומת הפסד! של 420 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון צמח ב-25% והסתכם בכ-76 מיליון שקל, לעומת כ-61 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי מתוך ההכנסות עלה בשיעור של 19%.
הרווח התפעולי ברבעון צמח ב-36.8% ועמד על כ-47 מיליון שקל, לעומת כ-35 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, שיעור הרווח התפעולי מתוך ההכנסות עלה ב 31%.
ה-EBITDA ברבעון צמח ב-20% ועמד על כ-78 מיליון שקל (כ-16.4% מההכנסות), לעומת כ-65 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל: "גם הרבעון המשכנו לעלות על פסי צמיחה ורווחיות, המעידים על המאמץ העצום וההתגייסות של עובדי החברה ומנהליה לשיפור השירות והגדלת הכנסות החברה ממנועי הצמיחה בתחומי הסחר המקוון, שירותי הבלדרות ובנק הדואר, זאת לצד המשך התייעלות תפעולית. אנו רואים מגמה כלל עולמית של ירידה בשירותי הדואר המסורתי ומעבר לדואר אלקטרוני ותשלום חשבונות באינטרנט. עם זאת הדואר המסורתי מהווה עדיין מעל 50% מסך ההכנסות של דואר ישראל, לכן אנו נערכים ופועלים על-מנת לווסת את הירידה בתחום זה באמצעות הגברת הפעילות במנועי הצמיחה, שתפצה על הירידה המתמשכת בדואר הכמותי".