|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

לקראת פיצול מחוק ההסדרים?

התנגדות בוועדה למיסוי פיצויי הפיטורין

חברי ועדת הכספים: "החוק מהווה התערבות בוטה ותקדימית ביחסי עובד-מעביד. חייבים להעלות את רף השכר ממנו ממסים את כספי הפיצויים, אחרת פוגעים פגיעה קשה, של מאות שקלים בחודש, בעובדים שרובם משתכרים שכר גבוה רק בחלק מהקריירה שלהם"
07/12/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
[צילום אילוסטרציה: AP]

כמו נושאים רבים אחרים, גם בנושא מיסוי פיצויי הפיטורין, טרם הושגה הסכמה וועדת הכספים טרם הכריעה בעניין. בדיון שהתקיים הערב (יום ד', 7.12.16) בנושא, המשיכו יו"ר הוועדה וחבריה לדבוק בעמדתם המתנגדת לחוק כפי שהוא ודרשו להעלות את רף השכר שיהווה תקרה להטבה של פטור ממס על פיצויי הפיטורין המופרשים על-ידי המעביד לקופת גמל.

רוב מוחלט מקרב חברי הוועדה, כולל יו"ר הוועדה, רכז הקואליציה בוועדה ויו"ר הקואליציה שאף הוא חבר ועדת הכספים, דורשים להעלות את השכר הקובע ל-50 אלף ש"ח ברוטו. "החוק תקדימי ומרחיק לכת בהתערבות ביחסי עובד-מעביד", אמרו חברי הוועדה. עוד במסגרת הדיון, הודיע נשיא התאחדות התעשיינים, כנציג המעסיקים ונציגי ההסתדרות בשם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסקורן, כי הם השניים הגיעו להסכמה, שאם החוק יאושר, הם מתחייבים לחתום על הסכם קיבוצי, שכל הכסף המופרש לפיצויי פיטורין לקופת גמל, אף זה שמעל ל-50 אלף ש"ח, יהיה של העובד בכל מקרה.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, פנה לנציגי האוצר: "הכל מבקשים שהמיסוי יחול משכר של 50 אלף ש"ח ברוטו ומעלה. מתחייבים נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסקורן, לעשות הסכם קיבוצי שבו יהיה כתוב במפורש שכל הכסף מעל 50 אלף ש"ח יהיה שייך לעובד. מדובר בהסכמה בין שני הארגונים שמייצגים את העובדים ואת המעסיקים. לכן אני סבור שכך אנחנו פותרים את הבעיה וניתן להשלים את העבודה על החוק הזה. זהו אחד הסעיפים הקשים בחוק ההסדרים הנוכחי ועתה אנחנו פוטרים את הבעיות העיקריות שבו, לאחר הסדרת היחסים המשפטיים בין עובד למעביד".

חברי כנסת ונציגי ההסתדרות המשיכו, גם הפעם, להביע עמדות נגד החוק, אף שהביעו הסכמה לתמוך בו אם האוצר יקבל את דרישות הוועדה. ח"כ מיקי לוי (יש עתיד): "הכסף שייך לעובד, גם כשהייתי מנכ"ל חברה ותפסתי עובד לוקח כספים של החברה, סברתי שצריך לתת לו את כספי הפיצויים, כי עדיין יש משפחה וילדים מאחורי העובד. המיסוי הזה הוא מיסוי כפול על העובדים, גם על ההפקדות וגם בעת משיכת הכספים. מהלך לא ראוי ולא צודק. אני לא שלם גם עם 50 אלף, ממסים פיצויי פיטורין. החוק הזה מיותר והוא פיסקאלי לחלוטין. המהלך הזה שווה לאוצר 680 מיליון ש"ח".

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני): "אני הבנתי למה האוצר צריכים את החוק הזה ואת החלק שמגדיר שהכספים הם של העובד ושלא ניתן יהיה למשוך אותם חזרה (ח"כ רוזנטל לא התייחס בהערתו זו לעניין מיסוי הפרשות אלא לעניין מקרה שבו הכסף נמשך ע"י המעביד ומועבר לעובד, נושא נוסף בחוק). אם זה לא כתוב בחוק שזה כספיי העובד, אז לא ניתן להטיל על זה מס וכל כוונת האוצר שזה יהיה כתוב בחוק ואז בשלב הבא ניתן יהיה למסות את זה. שיהיה כתוב בהסכם הקיבוצי שהכספים הללו שייכים לעובדים. המנגנון שאצתם רוצים זה רק קלחת מיסים מזה. אם נחוקק את החוק כלשונו נייצר תקדים מסוכן בהתערבות ביחסי עובד מעביד באופן בוטה ויהיו לזה השלכות קשות".

נציגת ההסתדרות, מיה פרי אלתרמן, התייחסה אף היא לנושא זה: "הכספים בקרן הפנסיה ובהסדר שעושים כאן, זה מנגנון למשיכת כספים או ע"י המעביד או ע"י העובד ולא ברור למה זה טוב. יש הסדר ברור בחוק אז למה לשנות. לא נותנים כלום חוץ ממנגנון למשיכת כספים מקרן הפנסיה במקום שיישארו שם. אין כאן דבר מעבר לשאיפה למסות את הכספים, מעבר להתערבות ביחסי עבודה".

רכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד): "בדקתי את ההשלכות על תלוש המשכורת של מי שמרוויח 30 אלף ומעלה ומדובר במאות שקלים. בכך מנחיתים מכה קשה לאחר שכבר הונחתה עליהם מכה קשה בתקציב הקודם של 500 ש"ח על ההפרשות לפנסיה למי שמרוויחים 25 אלף ש"ח ומעלה. זו תהיה מכה שנייה ברצף לאנשים שמרוויחים שכר שרק נראה גבוה ולא לאורך כל הקריירה. החשש שלי שזה יבריח מפה כוח עבודה איכותי. החוק הזה מתחת ל-50 אלף ש"ח הוא בעייתי ולכן ההצעה של רף של 50 אלף ש"ח ומעלה זו הצעה טובה".

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד): "לא רציתי להניח החוק הזה בחוק ההסדרים. אמרתי שאני אשים את זה אבל הרף יהיה 50 אלף ש"ח ומעלה והאוצר לא יכולים לבוא בטענות עכשיו. אני מכיר ושמעתי את הטענה הפופוליסטית לפיה לכאורה אנחנו מעלים את זה מעל לרף השכר של חברי הכנסת, כדי להגן על עצמנו אבל זה לא נכון. זה שבאוצר קבעו את הרף של 30 אלף ש"ח זה לא תורה מסיני. מי שמשתכרים בין 20 אלף ש"ח ל-50 אלף ש"ח, הם אלה שנושאים בעיקר נטל המס. העשירים יש להם גילום מס ותכנוני מס ומי שמרוויח שכר נמוך גם ככה משלמים פחות, אז מספיק לסחוט מאותה שכבה עוד ועוד". בדבריו השיב ביטן לח"כ רחל עזריה (כולנו), שהיא זו שטענה ש"בכוונה הציעו את הרף של 50 אלף ש"ח כדי למנוע פגיעה בחברי הכנסת". עזריה: "אני לא שלמה עם ההחלטה של הוועדה שמתייצבת כאחד להעלות רמת השכר מ-30 אלף ש"ח ל-50 אלף ש"ח. צריך לזכור מה רמות השכר במשק, הרוב סביב השכר הממוצע. וכאן אנחנו מעלים מעל לרמת השכר שלנו כדי להגן על עצמינו. מדובר בשיעורים מאוד קטנים ושוליים של האוכלוסייה". ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): "כל החוק הזה לא נכון. ויש דרכים להביא תקציב למדינה ולא למסות פיצויי פיטורין".

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש: "אני מוכן לחתום הסכם קיבוצי עם ההסתדרות כל כספיי הפיצויים הם של העובד, רק אם חס וחלילה העובד גנב יש את האפשרות לקחת לו מכספיי הפיטורין".

היו"ר גפני סיכם את הדיון ואמר לנציגי האוצר: "רוב מוחלט של חברי הוועדה הביעו הסכמה להצעה שהצגתי בפניכם. צריכים לדון בעניין הזה באופן מסודר, יש כאן מהפך מאוד גדול וצריך להביא כלכלנים שעוסקים בעניין הזה ואת נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר ההסתדרות. זאת עמדתנו ואתם צריכים להחליט האם אתם הולכים להידברות עם הוועדה בנושא". גפני חזר על הצעת הוועדה: ש"מעל 50 אלף ש"ח ההפרשות, נראה בהן הכנסה וניתן יהיה לגבות עליהן מס לעניין והכספים יהיו שייכים לעובד. מדובר על חוק מרחיק לכת, אתם דורשים בחוק ההסדרים למסות פיצויי פיטורין ואנחנו הולכים אחריכם ממסים פיצויי פיטורין, אך רק בסכום יותר גבוה ניתן לחיות עם זה. זה דבר חסר תקדים מבחינת יחסי עבודה במשטר דמוקרטי אך אם מדובר ב-50 אלף ש"ח אזי אנחנו מדברים על אנשים יותר עשירים".

תאריך:  07/12/2016   |   עודכן:  07/12/2016
עידן יוסף
+אתה שר גרוע, אפס, טוקבקיסט וגזען
10:24 08/12/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שני עימותים קשים במליאת הכנסת - האחד בין ישראל כ"ץ לתמר זנדברג והשני בין יעל גרמן לאורן חזן
זנדברג. תשובה מפורצצת [ערוץ הכנסת]
כ"ץ. למה לא בת"א-יפו [יונתן זינדל/פלאש 90]
+ליברמן: אין לנו כוונת התערבות בסוריה
10:22 08/12/16  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון הבהיר כי לישראל יש קווים אדומים שלא תאפשר לחצות: פגיעה באזרחי ישראל, הברחת נשק מתוחכם והברחת נשק כימי לידי חיזבאללה
([צילום: מן הטלוויזיה])
+כ"ץ: לו"ז הרכבת הקלה לא ייפגע
09:11 08/12/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אומר כי המפעיל ייבחר כארבע שנים לפני מועד הפעלת הקו האדום כמתוכנן בשנת 2021  ▪  "משרד התחבורה וחברת נת"ע פועלים במקצועיות ובנחישות לעמידה בלוחות הזמנים"
(עבודות מקבילות בכמה אתרים [צילום: אסף שילה/ישראל סאן])
+מי שירים את היד,
ימצא את רגלו בהאג
23:38 07/12/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך איים יו"ר הרשימה המשותפת  ▪  בגין: זה לא פתרון אחראי מושכל ובגדר החוק  ▪  בנט: בזכות שלום עכשיו מייבשים את הביצה  ▪  אוחנה: ההתיישבות היא צורך לאומי
(עודה ונתניהו בשיחה חטופה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+ועדת הכספים צפויה לאשר הסדר הקפיטציה בין הקופות לבתיה"ח
23:15 07/12/16  |  
ועדת הכספים תאשר, כפי הנראה במהלך ההצבעות על כל חוק ההסדרים, את חוק הקפיטציה (ה-cap) המסדיר את ההתחשבנות הכספית בין קופות החולים לבתי החולים. כך נראה היה הערב (ד') בתום דיון נוסף וממושך שקיימה הוועדה בנושא ושבו הגיעו הצדדים, הוועדה, נציגי קופות החולים, בתי החולים, משרדי הבריאות והאוצר להסכמות. על-פי הצעת החוק, הנקראת על שם שיטת החישוב פר ראש, קרי לפי מספרי המבוטחים של הקופות המופנים לטיפול בבתי החולים, תהיינה 'תקרות' צריכה ו'רצפות' צריכה של הקופות בבתי החולים, תוך חיוב הקופות לשלם את רצפת הצריכה לבתי החולים מדי חודש.

+כבל: "מתחרה אמיתי להוט וליס"
23:08 07/12/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לאחר ישיבה לילית בוועדת הכלכלה הושגו סיכומים שיאפשרו הפרטת עידן פלוס והגברת התחרות בטלוויזיה הרב-ערוצית  ▪  דמי ההפצה שישלמו ערוצים 2 ו-10 יופחתו, והערוצים הייעודיים יופצו בחינם למשך שנה וחצי - המדינה תישא בהפרש העלויות עד להפרטה
([צילום: AP])
+חוששת? סככות המתנה יכללו תאורה
22:36 07/12/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד התחבורה לוועדה למעמד האישה: בקרוב נכשיר 25 נהגות תחבורה ציבורית  ▪  "ככל שתתאמו יותר את התחבורה הציבורית לצרכי הנשים, כך תראו עליה בשימוש"
(טרנר. כשגברים לא יוותרו על הורות)
+מיסוי חברי קיבוצים יפוצל מחוק ההסדרים
21:29 07/12/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מחשש לטעויות שיפגעו בקיבוצים ובכפרים שיתופיים החליט יו"ר ועדת הכספים, על דעת חברי הוועדה, לפצלו מחוק ההסדרים  ▪  גפני: "מדובר בחוק מורכב ועשויות להתעורר בו בעיות לא צפויות. נקיים בו דיון יסודי ונפרד"
([צילום אילוסטרציה: לע"מ])
+מיסוי "חברות ארנק" יאושר
20:48 07/12/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אחרי שבועות של דיונים התקדמות קלה בוועדת הכספים: בפעם הראשונה במסגרת דיוני חוק ההסדרים שהוועדה השלימה את העבודה על אחד מפרקיו תוך הסכמות עקרוניות בין רשות המיסים לנציגי הסקטור העסקי, רואי החשבון, עורכי הדין ואחרים
(גפני ובאב"ד. תימנע תופעת התחמקות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דוד  ביטן / David Bitan   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התנגדות בוועדה למיסוי פיצויי הפיטורין
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
הוועדה לקידום מעמד האישה החלה (יום ד', 7.12.16) בסדרת דיונים בה יגיעו משרדי ממשלה שונים לוועדה להצגת הניתוח המגדרי של תקציבם, בהתאם להחלטת הממשלה 2084 מאוקטובר 2014.
07/12/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים פיצלה (יום ד', 7.12.16) מחוק ההסדרים חוק שעוסק בכוונת רשות המיסים לשנות את שיטת המיסוי על קיבוצים והתיישבות שיתופית, כך שהמיסוי יחול על כל חברי הקיבוצים. עד היום שיטת המיסוי של הקיבוצים הייתה כך שכל ההכנסה החייבת של הקיבוץ כוללת את כל ההכנסות של כל חברי הקיבוץ, לרבות אלו העובדים מחוץ לקיבוץ ואלו שאינם עובדים כלל. בכך לדעת האוצר ורשות המיסים, מסבסדים אלו שכן עובדים את אלו שלא עובדים והמס השולי שהם שילמו, בייחוד עובדי החוץ, אף אם הם משתכרים שכר גבוה, הוא נמוך מאוד ומשמעות הדבר - פחות תקבולי מס למדינה. זאת מכיוון שהנישום עצמו הוא הקיבוץ כולו.
07/12/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
פרצת מס נוספת עומדת להיסגר. אחרי דיונים ממושכים, סיימה (יום ד', 7.12.16) בסופו של דבר ועדת הכספים את העבודה על הפרק העוסק במיסוי חברות ארנק בחוק ההסדרים. האישור הסופי יהיה בהצבעה הכוללת על חוק ההסדרים לשנים 2018-2017 בשבועות הקרובים טרם אישור תקציב המדינה.
07/12/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
דיון מקדים ראשון בוועדת הכלכלה בהצעת חוק מוניות השירות הממשלתית שמציע משרד התחבורה. משרד התחבורה הביא לדיון (יום ד', 7.12.16) את צמרת המשרד - השר, מנכ"ל המשרד וראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית.
07/12/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה (יום ד', 7.12.16) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק פנסיה חובה לעצמאיים. ניתוח החוק המוצע, כפי שנעשה על-ידי News1, מגלה, כי הוא יקטין את הכנסתו של עצמאי מוצע ב-550 שקל לחודש, וייתן לו בתמורה פנסיה העשוי להגיע ל-2,000 שקל לחודש.
07/12/2016  |  אלעזר לוין   |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il