|   15:07:40
דלג
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

נא להכיר: החברים של בצלם

ארגון בצלם, המקבל מימון מהאיחוד האירופי, קורא לאיחוד להפעיל לחץ מדיני וכלכלי על ישראל נציג מטעמו של בצלם אמור להשתתף בכינוס לצידם של אישים בעלי גישה אנטי-ישראלית מובהקת, כולל כאלה המשווים בין ישראל למשטר הנאצי והשוללים בריש גלי את עצם זכות קיומה של מדינת ישראל
18/06/2009  |   יהונתן דחוח הלוי   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
כוכבי האיחוד האירופי מסייעים [האיחוד האירופי]

חשיפה: בצלם ותפיסת 'המדינה האחת'
יהונתן דחוח-הלוי
פרופ' ענת בילצקי, אישיות מרכזית בארגון בצלם, חושפת את הקשר בין פעילות הארגון בתחום זכויות האדם ליעדים הפוליטיים * ארגון בצלם תומך ביישום זכות השיבה הפלשתינית לשטח ישראל, והיעד הסופי ע"פ בילצקי הוא ביטול מדינת ישראל והקמת 'מדינה אחת' שתכלול גם את הגדה המערבית ורצועת עזה
לרשימה המלאה

ב-9 ביולי 2009, במלאת חמש שנים להחלטת בית המשפט הבינלאומי לפיה גדר ההפרדה שהקימה ישראל בגדה המערבית הכבושה הינה בלתי-חוקית וכי יש לפרקה, יקיים הארגון כינוס "אזרחים מאוחדים למען שלום" (United Civilians for Peace) שכותרתו: "בית המשפט הבינלאומי והחומה של ישראל: מבט לאחר 5 שנים - החברה האזרחית מבקשת מיצוי הדין". ארגון צלם שולח לסימפוזיון את החוקר אייל הראובני אשר ירצה במושב המליאה על "הקמת החומה והשפעתה בשנים 2004-9".

בצלם פועל לגייס לחץ מדיני וכלכלי על ישראל

בצלם אינו רואה איפוא פסול בהשתתפות בכינוס לצידם של אישים בעלי גישה אנטי-ישראלית מובהקת, כולל כאלה המשווים בין ישראל למשטר הנאצי והשוללים בריש גלי את עצם זכות קיומה של מדינת ישראל. הארגון גם אינו רואה בעייתיות בנטילת חלק בכינוס שנועד לחפש דרכים להביא לרדיפה משפטית בזירה הבינלאומית של ישראל וגורמים ישראלים (חברות, מפעלים וכיוצא באלה) המעורבים בהקמת גדר הביטחון באיו"ש, וזאת על אף שבית המשפט העליון בישראל אישר את תוואי הקמת הגדר וקבע שהיא חוקית.

גישה זו של בצלם אינה מפתיעה והיא עולה בקנה אחד עם העמדות המוצהרות של הארגון וראשיו. ב-15 ביוני 2009 שלח ארגון בצלם, יחד עם הארגונים המוקד ורופאים לזכויות אדם, מכתב לשרי החוץ של האיחוד האירופי וביקש מהם, על-רקע כינוס הפגישה התשיעית של מועצת ההתאגדות, להתנות את שדרוג היחסים בין האיחוד לישראל ביחס של כבוד לזכויות האדם ולשלטון החוק. משמעות הדברים, ארגון בצלם, המציג עצמו כארגון זכויות אדם ופועל במדינת ישראל, מנסה להשפיע במהלך זה על גורם מדיני זר כדי שיפעיל לחץ מדיני וכלכלי על מדינת ישראל.

במכתב קורא ארגון בצלם "לקשור באופן מפורש בין תהליך שדרוג היחסים עם ישראל לבין מחויבות ישראלית לשיפור ממשי במצב זכויות האדם ובכיבוד המשפט הבינלאומי בשטחים הכבושים, ובכלל זה: להפסיק לאלתר את הבנייה בהתנחלויות וכל שינוי אחר המבוצע בשטח הכבוש (בראיית בצלם גם חלקים בירושלים הם בבחינת שטח כבוש); להסיר מיידית את הסגר מעל רצועת עזה; להפסיק את הריסת הבתים; לפתוח בחקירה פלילית בכל מקרה בו נטען שפלשתינים עונו או סבלו מיחס פסול במהלך חקירות ישראליות; להקים מנגנונים בלתי-תלויים לטיפול בהפרות של זכויות האדם, לרבות אלו שבוצעו במהלך הלחימה בעזה (ובמילים אחרות להכין תיקים להעמדה לדין של קברניטיה המדיניים והצבאיים של ישראל, קצינים וחיילים); לשתף פעולה באורח מלא עם ועדת הבדיקה של האו"ם בראשות השופט ריצ'ארד גולדסטון (ועדה שקמה על מצע חד-צדדי מובהק נגד ישראל).

השאילתה לארגון בצלם

הבוקר (18.6.09) נשלחה השאילתה הבאה למנכ"ל בצלם ג'סיקה מונטל ולדוברת בצלם שרית מיכאלי:

1) מדוע בחר ארגון בצלם לשלוח נציג מטעמו אשר ינאם לצידם של אישים הידועים בגישתם האנטי-ישראלית הקיצונית והחד-צדדית?

2) מדוע נמנע בצלם מלציין באתר הרשמי של הארגון העוסק ב"רשימת התורמים לבצלם" את האיחוד האירופי כאחד הגורמים התורם כסף לארגון?

3) מדוע ארגון בצלם נמנע מלפרט את הפרויקטים הממומנים על-ידי מדינות זרות?

ארגון בצלם בחר שלא להשיב לשאילתה וטעמיו עימו. זכות התגובה שמורה ותישמר לארגון בצלם.

למה מיועדים הכספים שמקבל בצלם מהאיחוד, מבריטניה ומנורבגיה?

הקשר בין ארגון בצלם לאיחוד האירופי הינו רב שנים ובשנים מסוימות מימן האיחוד האירופי חלק ניכר מתקציבו השנתי של הארגון. המימון הנדיב של האיחוד האירופי לפרויקטים שונים של בצלם עדיין נמשך בשנים האחרונות. סוגייה זו ומשמעויותיה ראויה למחקר מעמיק על כל היבטיו, שכן בצלם מקבל מימון ממשרדי החוץ של בריטניה ונורבגיה. מכל מקום ראוי היה שארגון בצלם, וכן כל ארגון ישראלי המקבל מימון ממדינות זרות, שיפרסם בגלוי את פרטי הסיוע שהוא מקבל מהמדינות הזרות ואת מטרת הסיוע הכספי, תכליתו ויעדו.

מחיפוש שביצעתי באתר ארגון בצלם בגרסתו הנוכחית ובארכיון מהשנים האחרונות לא מצאתי כל אזכור לקבלת מימון מהאיחוד האירופי ולא מצאתי פירוט של יעדי הכספים שמקבל ארגון בצלם ממשרדי החוץ של בריטניה ונורבגיה.

נציג בצלם ינאם לצד אישים המוכרים כעוינים את ישראל

שלושה אישים נוספים ישאו הרצאות לצידו של נציג בצלם במושב המליאה, וכל השלושה ידועים בגישתם האנטי-ישראלית המובהקת, כמפורט להלן:

ריצ'ארד פולק (Richard Falk), שליח האו"ם למצב זכויות האדם ב"שטחים הפלשתינים הכבושים מאז 1967", אמור לשאת את נאום הפתיחה. פולק, ששמו יצא לפניו בעוינותו לישראל, פרסם ב-29 ביוני 2007 מאמר תחת הכותרת "צועדים לקראת שואה פלשתינית". במאמר השווה פולק את הפעולות של ישראל למשטר הנאצי, וכך הוא כתב: "האם תהיה זו הגזמה חסרת אחריות לקשר את היחס לפלשתינים עם מעשי הזוועה ההמוניים ההיסטוריה הנאצית הנפשעת של מעשי זוועה המוניים? אני סבור שלא. ההתפתחויות האחרונות בעזה מטרידות במיוחד כיוון שהן מבטאות בצורה כל-כך ברורה כוונת מכוון מצידה של ישראל ובעלות בריתה להביא קהילת אנשים שלמה למצב של תנאים המסכנים חיים באכזריות שאין למעלה ממנה. הטענה שהתנהגות זו היא בגדר שואה בהתהוות מבטאת קריאה נואשת לממשלות בעולם ודעת הקהל הבינלאומית לפעול בדחיפות למנוע את מגמת הג'ינוסייד (רצח עם) מלהתממש בטרגדיה קולקטיבית....

"ישראל ממשיכה כעת להדק את החרם על קשרי הכלכלה והדבר הביא את תושבי עזה לסף של הרעבה המונית... הדבקות בגישה זו בתנאים הנוכחיים היא אכן ג'ינוסייד... זה הרקע המעניק תוקף לאזהרה מפני שואה פלשתינית בהתהוותה והוא צריך להזכיר לעולם את ההבטחה שלאחר העידן הנאצי 'לעולם לא עוד'". בראיון מאוחר יותר ל-BBC סירב פולק מלחזור בו מאמירות אלה ומהתבטאויות דומות בהקשר לישראל.

פול דה וורט (Paul de Waart) פרופסור לחוק הבינלאומי, ירצה על הנושא: "חוות דעת: הנסיבות בהן מדינות אינן מקיימות את החובות [החוקיות] המוטלות עליהן". דה וורט היה חבר בוועדה לבדיקת העובדות שמינתה הליגה הערבית לחקירת מבצע עופרת יצוקה. הדוח של הוועדה עליו חתום פול דה וורט היה חד-צדדי בצורה קיצונית ביחסו לישראל, ובין היתר נטען כי "הפעולות שביצע צה"ל תאמו חלק מהדרישות של ההגדרה של פשע ג'ינוסייד". הוועדה דחתה על הסף את הטענות של ישראל לפיהן היא פעלה מתוך הגנה עצמית, שכן "הפעולות של ישראל לא עמדו בדרישות העובדתיות והחוקיות של הגנה מעין זו". הוועדה המליצה לאמץ בקשת הרשות הפלשתינית לפיה פשעי המלחמה של ישראל בעזה יובאו לדין בבית הדין הבינלאומי, ביקשה ממועצת הביטחון של האו"ם להעביר את סוגיית המצב בעזה לבית הדין הבינלאומי על-מנת להעמיד לדין את האחראים לפשעי המלחמה, והמליצה למדינות המכירות בעיקרון של סמכות שיפוט אוניברסלית לפשעי מלחמה להעמיד לדין את המנהיגים הפוליטיים והצבאיים של ישראל על ביצוע פשעי מלחמה נגד האנושות.

עומר ברגותי, המוגדר כחוקר עצמאי ופעיל זכויות אדם, ירצה על "חברה אזרחית: תמיכה בזכויות, קידום מיצוי הדין". ברגותי, שהגיש בקשה ללימודי דוקטורט באוניברסיטת תל אביב, הינו מטיף קולני לחרם אקדמי על ישראל. בראיון שנערך עימו (1.6.09) הביע הבנה לצורך של הפלשתינים להילחם בכל האמצעים נגד ישראל ותמך בביטולה של מדינת ישראל ובהקמת מדינה אחת שתכלול את כל שטח פלשתין מהים לנהר. וכך אמר בין היתר: "הניסיון שלנו עם הדיכוי הציוני הקולוניאליסטי והאפרטהייד הוכיח לנו שאם לא נתנגד בכל האמצעים, בעיקר באמצעות התנגדות אזרחית, על-מנת לכפות על ישראל מעמד של מנודה בעולם כמו דרום אפריקה כפי שהייתה בשנות השמונים, לא יהיה כל סיכוי לקדם את הסיכוי לשלום צודק...". על דברי המראיין: "טענת פעמים רבות בעבודות שפרסמת שבסופו של דבר היית רוצה לראות את פלשתין ההיסטורית דו-לאומית, חילונית, דמוקרטית, מדינה", השיב ברגותי: "לא מדינה דו-לאומית אני באופן נחרץ נגד דו-לאומית. מדינה דמוקרטית חילונית אך לא דו-לאומית. יש הבדל גדול ביניהן... פליטים ואנשים הנאבקים למען זכויות הפליטים כמוני למשל יודעים שלא ניתן ליישב את זכות השיבה של הפליטים במסגרת פתרון של שתי מדינות. זהו הפיל הלבן הגדול הנמצא בחדר ואנשים מתעלמים ממנו. חזרת הפליטים תביא קץ לקיומה של ישראל כמדינה יהודית. זכות השיבה היא זכות בסיסית שלא ניתן לוותר עליה והיא בלתי ניתנת להעברה לגורם אחר. פתרון של שתי מדינות לא היה מעולם מוסרי והוא אינו תקף עוד".

בסימפוזיון שיתקיים במכון למחקרים סוציאליים בהאג תכונסנה שתי קבוצות עבודה, כמצוטט להלן מנוסח ההזמנה לאירוע:

קבוצת עבודה א' - מיצוי הדין עם מדינות וחברות. המשתתפים מוזמנים לשתף בניסיונם. קבוצת עבודה זו מטרתה לזהות אסטרטגיות אפקטיביות, לעשות שימוש בחוות הדעת של בית הדין הבינלאומי, לפעול נגד פטור [מדינות] מעונש [הכוונה לישראל] ולהביא למיצוי הדין עם מדינות וחברות הנושאות באחריות בשותפותן למדיניות הבלתי-חוקית.

קבוצת עבודה ב' - הנעת הציבור. המשתתפים מוזמנים לשתף בניסיון שלהם, סדנה זו מיועדת לזהות דרכי פעולה אפקטיביות באמצעות חוות הדעת של בית המשפט הבינלאומי והסוגייה של החומה כדי להשתמש בהן להניע את הציבור לקראת פתרון המבוסס על זכויות לסכסוך הישראלי-פלשתיני. קבוצת העבודה מכנסת בשיתוף פעולה עם הארגון הפלשתיני "הקמפיין לעצור את החומה".

תאריך:  18/06/2009   |   עודכן:  18/06/2009
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נא להכיר: החברים של בצלם
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רציני
18/06/09 22:23
 
נסה לתבוע אותם!!!
22/06/09 11:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מומחים שונים המקבלים את מינויים מטעם בתי המשפט,ולמרבה הצער צריך לומר כי על אלה נמנים רוב רובם של המומחים בתחום התכנון והבנייה, רואים את עיקר תפקידם כמומחים - באיתור פתרונות לשם ביטול ליקויי הבנייה תוך הוצאה כספית מינימלית, ובלבד שאותו פתרון יהיה סביר, חוקי, תקני.
18/06/2009  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
על-פי חוק המקרקעין, סעיף 59 ו', רוב של 2/3 מבעלי הדירות יכול להחליט באסיפה כללית על התקנת מעלית ברכוש המשותף:
18/06/2009  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
מקורו של הביטוי "הרצחת וגם ירשת", הוא במקרה המתואר בספר מלכים א'. אחאב מלך ישראל גורם בצורה אכזרית למותו של נבות היזרעאלי, ולאחר מכן יורש את כרמו. אליהו הנביא מטיח בו את המילים הקשות, אשר הפכו סמל לחוסר הצדק הכרוך בטובת ההנאה שבאה כתוצאה מעוול, ושבה זוכה הגורם של אותו עוול.
18/06/2009  |  עו"ד אסף שילה  |   מאמרים
תוכנית ויסקונסין מעוררת התנגדות בקרב פעילים חברתיים הן משום ניגוד העניינים המובנה שבתוכה (מתפעלי התוכנית מרוויחים ככל שישללו יותר קצבאות ממשתתפים בכפייה), הן בשל אצילת הסמכויות אשר אמורות להיות נתונות למדינה, ולה בלבד, לגורם פרטי (הסמכות לשלול קצבאות מוענקת לפקידוני ויסקונסין), והן בשל האלמנטים השיטוריים שבה, אשר מאפשרים לפקידוני ויסקונסין לקבוע כיצד ייראה סדר יומו של נכפה (קרי- המשתתף בכפייה) בתוכנית, לעיתים קרובות מדי באופן משפיל, ותוך איום לשלול את קצבתו. ביקורות נוספות על התוכנית התמקדו בהיעדר יעילותה - היא משימה אנשים בעבודות זמניות בשכר לא חוקי (קרי- פחות ממינימום), היא מאלצת אנשים "להתנדב" במקומות עבודה ובכך למעשה מעודדת עבירה על חוקי שכר המינימום (תוך שהעובדים באותם מקומות עבודה מפוטרים), היא מספקת לאנשים הכשרות סרק ב"נימוסים והליכות" וב"טיפוח אישי".
17/06/2009  |  ענבל בר-און  |   מאמרים
כניסת נתניהו לאולם ההרצאות באוניברסיטת בר-אילן אמרה הכל. עלייתו של פוליטיקאי לנאום אינה שונה מזו של שחקן שעולה לבימה. לו היה זה נאום בחירות בו היה צריך להשיג קולות מצביעים היה נתניהו מייצר מיד קשר עם הקהל, ואולי אפילו מנופף יד לשלום כמו כוכב רוק. אבל לאולם הכינוסים בבר-אילן הוא נכנס כאשר ראשו מורכן ומשם, כשהוא ממוקד מטרה, היישר לבמה.
17/06/2009  |  עידן יוסף  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת בצלם  /  מי ומי  
"זכות שיבה לפליטים יהודים ממדינות ערב"  /  מאיה שני
מיטשל: מו"מ ישראלי-פלשתיני בתוך שבועות  /  איציק וולף
ד"ר דניאל יעקובי נרצח במפתח ברגים ובמקל  /  עידן יוסף
מדינת היהודים מודל 2009  /  יואב לוי
נתניהו מושיט יד לשלום אמיתי  /  עו"ד נבון קצב
מובארק - נחש מתחת לקש  /  גורי גרוסמן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il