מורים, הורים ותלמידים במוסדות חינוך לילדים עם צרכים מיוחדים בביה"ס של החינוך המוכר שאינו רשמי, דורשים להשוות את תנאי המורים והתלמידים לאלה שבחינוך הממלכתי. מ"מ מקום יו"ר ועדת החינוך ח"כ
איציק שמולי: קיימת אפליה ברורה בין תלמידים עם צרכים מיוחדים בבתי ספר ממלכתיים לבין תלמידים במוסדות חינוך במעמד מוכר שאינו רשמי".
מנהלי המוסדות המוכרים שאינם רשמיים הגיעו (יום ג', 20.12.16) לדיון בוועדת החינוך של הכנסת וטענו לאפליה לרעה. לטענתם, משרד החינוך לא מיישם את רפורמת "אופק חדש" במוסדות המוכר שאינו רשמי ובכך מחריג לרעה את תלמידי החינוך המיוחד בבתי ספר אלה. בנייר העמדה ששלחו לוועדה נכתב: "רפורמת "אופק חדש" מעלה את רמת ההוראה ואיכות המענה לתלמידים וצרכיהם. היא מעניקה תוספת שעות הוראה פרטנית -שעות אישיות תלמיד- מורה (ושעות שהייה) שעות כלליות של מורים במרחב הבית ספרי. כפועל יוצא מכך, מורה המועסק בהסכם" אופק חדש" נוכח בבית הספר 10 שעות נוספות בכל שבוע".
ג'ראר פולבר מנכ"ל ביה"ס "הרי ירושלים" אמר בדיון: "בלי רפורמת "אופק חדש", בתי הספר שלנו יהפכו להיות בתי ספר ירודים. אנחנו נשארים עם מורים ירודים וזאת גזירה קשה מאוד".
אין בשורה
יוסי בר מאיגוד בתי הספר החרדיים טען כי לבתי הספר לחינוך מיוחד אין אופק. "אנחנו פונים למשרד החינוך, חדשים לבקרים, בבקשה להיכלל ברפורמה. משרד החינוך פשוט לא עונה לנו. מגיעים אלינו מורים שמבקשים לעבור לחינוך הממלכתי כי שם מציעים להם "אופק חדש", שמתוגמל בהתאם, ולנו אין שום בשורה לתת להם".
"אין שום שונות בתקצובו של ילד בחינוך הרשמי ובחינוך המוכר שאינו רשמי", ציינה רחלי אברמזון, מנהלת אגף חינוך מיוחד במשרד החינוך ואילן שי, עוזר ליועצת המשפטית של משרד החינוך הוסיף: "הסכם "אופק חדש" הוא הסכם עבודה שנחתם בין המדינה להסתדרות המורים, והוא חל רק על מורים שהם עובדי מדינה. לכן, משרד החינוך אינו יכול לשנות את ההסכם הזה. כדי לשנות את ההסכם צריך את הסכמת משרד האוצר והממונה על השכר. אנחנו לא מסוגלים לשנות את ההסכם בהחלטה של משרד החינוך.
ח"כ איציק שמולי, מ"מ יו"ר הוועדה הקציב למשרד החינוך חודש וחצי להעביר לוועדה ולחברי הכנסת התייחסות לגבי עמדתו בנוגע להכללת בתי הספר של החינוך המוכר שאינו רשמי, ברפורמת "אופק חדש". "יש הבדל גדול בין השעות שמקבל תלמיד בחינוך הרשמי ובין השעות שהוא מקבל בחינוך המוכר שאינו רשמי. יש פה טעם לפגם כאשר יש הבדל מהותי מבחינת השעות שהילד מקבל בין שני סוגי החינוך הללו במערכת. אני חושב שיש מקום שמשרד החינוך יעביר התייחסות רצינית יותר וברורה יותר לכל הפניות שמגיעות אליכם. גם אם עמדתכם היא שיש עניינים שתלויים באוצר ובהסתדרות המורים . אני מצפה שתעבירו לנו תשובה סופית וברורה לגבי החלת הרפורמות גם על הבעלויות של החינוך המוכר שאינו רשמי". הוא הודיע כי אם לא תתקבל תשובה, יתקיים בוועדה דיון נוסף ויגובש פתרון בחקיקה. "אם המשרד לא ייתן לנו אופק או יעשה את התיקון, אנחנו נשקול פתרון בחקיקה, ונוכל בקלות רבה ליצור פה קואליציה מקיר לקיר".