הונחה (יום ג', 27.12.16) אבן פינה לתחנת הרכבת במזכרת בתיה. עלות התחנה כ-48.7 מיליון שקלים. העבודות החלו וצפויות להמשך כשנתיים. התחנה תשרת את תושבי האזור, כולל את רחובות, לצורך הגעה ישירה ומהירה לבאר שבע ולתל אביב.
תחנת מזכרת בתיה מתוכננת על המסילה לבאר שבע, במרחק של כ-10 ק"מ דרומית לתחנת רמלה. תכנון התחנה מתבצעת על-רקע תוכניות הפיתוח של היישוב, המהוות לדברי
משרד התחבורה פוטנציאל ביקוש משמעותי לתחנה. תחנת הרכבת החדשה ועבודות הפיתוח סביבה, משולבות עם ביצוע עבודות הקמה של אזור התעסוקה, הנעשות ביוזמת המועצה המקומית מזכרת בתיה.
העבודות בשטח צפויה להימשך כ-24 חודשים. המיזם כולל: מבנה תחנת רכבת בשטח של 550 מ"ר, רציפי נוסעים בשטח של 1,500 מ"ר ובאורך של 300 מטר, מעבר תת-קרקעי לרציפים, שתי מעליות ל-13 נוסעים כל אחת ומסוף ייעודי לאוטובוסים שיגיעו אל פתח התחנה, עם 7 מקומות חנייה לאוטובוסים.
כמו-כן, תכלול התחנה מתקני אופניים ו-320 מקומות חניה לכלי רכב פרטיים, 9 מקומות חנייה לבעלי מוגבלויות, 11 חניות אופנועים, 5 מקומות למוניות ו-8 מפרצי 'הבא וסע'.
שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר בטקס הנחת אבן הפינה: "כחקלאי אני מזהה שהרכבת תצמח על שורשים טובים ובעתיד תצמח תועלת לתושבים ולפיתוח מזכרת בתיה לשגשוג תעסוקתי ולסביבה". ראש מועצת מזכרת בתיה,
מאיר דהן: "אתה לא בולדוזר אתה אבא של הבולדוזר. נכנסת לספרי ההיסטוריה של המדינה. עבור תושבי מזכרת בתיה מדובר בנס חנוכה".
אתר התחנה נמצא ממזרח לישוב מזכרת בתיה, מצפון להצטלבות מסילת הרכבת וכביש 411 ומדרום לנחל השלושה. השטח המיועד לתחנה מישורי ונמצא מחוץ לשטחה הבנוי של מזכרת בתיה, בסביבת שטחים חקלאיים ותפוס בחלקו ע"י מבני האתר. בסמוך לאתר התחנה מקודמת תב"ע לאזור תעסוקה.