|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

"למנוע חקיקה ממשלתית משר שמצפצף על הכנסת"

השר המקשר בין הממשלה לכנסת מציע שבמקרי קיצון ייענשו שרים שאינם עונים במועד לשאילתות לוין: "אל תסכימו להגביל את החקיקה הפרטית במקביל להגברת כלי הפיקוח הפרלמנטריים על הממשלה"
01/01/2017  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
לוין. רוח חדשה מהממשלה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

אין חדש תחת השמש
פרוטוקול מליאת הכנסת מיום רביעי, כ"ז בסיוון התשנ"ג (‎16 ביוני ‎1993)
חבר הכנסת עוזי לנדאו שאל את ראש הממשלה ביום י"ט בסיוון התשנ"ג (‎8 ביוני ‎1993):

עיון בנתונים שפורסמו בדוח הסטטיסטי על-כנס החורף, מיום א' בניסן התשנ"ג (‎23 במרס ‎1993), על-ידי יחידת המחשב של הכנסת, מראה כי תשובות השרים על שאילתות המוגשות להם ניתנות באיחור רב ובחריגה מהוראות תקנון הכנסת. ‎188 שאילתות מתוך
‎890 שהוגשו בכנסת השלוש-עשרה לא נענו כלל. רבות מאלו שנענו, נענו באיחור רב. שר הביטחון לא ענה על ‎28 מתוך ‎103 שאילתות, שר התעשיה והמסחר - על תשע מתוך ‎17 שאילתות, וכך הלאה.

ברצוני לשאול:

‎1. מדוע השרים כה מאחרים להשיב על שאילתות?

‎2. האם חריגה זו מהתקנון היא בידיעת ראש הממשלה?

‎3. אם לא - האם יכפה ראש הממשלה על שרים כיבוד הוראות תקנון הכנסת בדבר משך הזמן לתשובה על שאילתה?

שר הבריאות חיים רמון:
------------------
לשאילתה מס' ‎1280 של חבר הכנסת עוזי לנדאו, בנושא תשובות מאוחרות על שאילתות על-ידי חברי הממשלה:

3-1. השרים התבקשו להקפיד על לוח הזמנים בהתאם לתקנון הכנסת.

עוזי לנדאו (הליכוד):
-------------------
זו התשובה?

היו"ר ר' אדרי:
-------------
שאלה נוספת לחבר הכנסת לנדאו, בבקשה.


עוזי לנדאו (הליכוד):
-------------------
אדוני השר, עוזרי הפרלמנטרי חמיק חובב בדק ומצא, נכון לשבוע שעבר, כי סך כל השאילתות שנענו באיחור או שלא נענו כלל הוא כ-‎679. האיחור המצטבר במתן תשובות על שאילתות הוא של ‎76 שנים. איחור ממוצע לשאילתה, נכון לשבוע שעבר, כ-‎41 יום, כפול מן הזמן המותר לממשלה בתשובה.

על כן אני שואל, אדוני השר, האם השרים שכך מאחרים במתן תשובות מונו על-פי כישוריהם? האם סדר העדיפויות החדש מרשה לזלזל בכנסת? האם הציבור הרחב זוכה לשירות טוב יותר משזוכים לו נבחריו? האם יעילות השרים במתן התשובות על שאילתות איננה מדד ליעילות תפקודה של הממשלה כולה וליכולת ראש הממשלה, שהכריז: אני אקבע, אני אבחר, אני אנווט? ואחרון אחרון חביב, האם לא רצוי שהממשלה תצא למסע הסברה על חשבון הציבור, תתחיל אותו אצל נשיא המדינה, כדי שתסביר את הישגיה אלה בפני הציבור? תודה רבה.

היו"ר ר' אדרי:
-------------
תודה. אדוני השר, בבקשה.

שר הבריאות ח' רמון:
------------------
נראה לי שחבר הכנסת לנדאו בחר, מכל פעולות הממשלה, להיטפל לעניין אחד שהוא בהחלט חשוב. סימן שבכל שאר הנושאים אין לו כנראה מה לומר, מכיוון שבשאר הנושאים הממשלה מתפקדת בהחלט לשביעות רצונו. כי לבנות תלי תלים של השערות על השערות, נראה לי שהעניין קצת מוגזם, מופרך ואולי במידה מסוימת מגוחך אפילו.

אבל לגופו של עניין, בהחלט הייתה בעיה עד לפני שלושה-ארבעה חודשים בנושא הזה.
פניתי אל השרים. נותרו כרגע רק שלושה שרים שמאחרים במתן תשובות על שאילתות, בהחלט מעל ומעבר לזמן.

עוזי לנדאו (הליכוד):
-------------------
מי הם?

שר הבריאות ח' רמון:
------------------
אני כמובן לא אומר כאן מעל הדוכן מי הם השרים, אבל בדקתי את זה באופן אישי, והפנינו את תשומת לבם של השרים הללו. אני מקווה שעד מלאות שנה לממשלה, גם התקלה הזו ביחסי ממשלה וכנסת תבוא על פתרונה המלא, ובא לממשלה ולכנסת גואל.

אני רק יכול לומר, שהממשלה הזו מכבדת בצורה - - -

עוזי לנדאו (הליכוד):
-------------------
עברה שנה.

שר הבריאות ח' רמון:
------------------
חבר הכנסת לנדאו, אפילו בתשובה על שאילתה אתה מפריע? עד כדי כך אתה כבר לא מנומס? לא נשאר שריד ופליט מהשנה שבה נבחרת לחבר הכנסת האדיב. שרידי אדיבות לא נשארו בך.

אני מקווה שאנחנו נענה, מבחינת הזלזול בכנסת. הממשלה הזאת מכבדת את הכנסת, ראש הממשלה מכבד אותה. אני כבר נתתי את הנתונים לעומת הכנסת הקודמת. אני חושב שהיא בהחלט ראויה לשבחים.

יהושע מצא (הליכוד):
------------------
איזה שולחן נפלא, איזה מושבים.

היו"ר ר' אדרי:
-------------
תודה לשר חיים רמון.

ועדת הכנסת קיימה השבוע (יום ב', 26.12.16) דיון בממצאי ניתוח שערך מרכז המחקר והמידע של הכנסת (ממ"מ) לבקשתו של חבר הוועדה ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) בעניין טיפולם של משרדי הממשלה בשאילתות המופנות אליהם על-ידי חברי כנסת.

בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש: "ראשית יש לומר שזו בעיה של כל הממשלות. לכנסת שני תפקידים חשובים - חקיקה ופיקוח על הממשלה. לתפקיד הראשון יש מספיק כלים. בדיון היום נעסוק בכלי השאילתות המסייע לפיקוח על הממשלה. הבעיה המסתמנת מהמחקר של הממ"מ היא לא בשאילתות הדחופות אלא ברגילות ובישירות. המצב כפי שהוא מוצג נותן הרגשה אצל הח"כים שיש זלזול מצד השרים בשאילתות".

רוני בלנק, חוקר במרכז המחקר והמידע של הכנסת, הציג נתונים שנאספו מתחילת הכנסת ה-20 (31.3.15) ועד ל-7 ביוני 2016 מהם עולה כי בתקופה זו הוגשו 1,763 שאילתות - 429 שאילתות רגילות, 1,153 שאילתות ישירות ו-181 שאילתות דחופות. מבין השאילתות הרגילות לא נענו במועד 142 שאילתות ו-130 לא נענו עד מועד איסוף הנתונים - סך הכול 272 שאילתות המהוות 64%. מבין השאילתות הישירות לא נענו במועד 505 שאילתות ו-184 לא נענו עד מועד איסוף הנתונים - סך הכול 689 שאילתות המהוות 60%. מבין השאילתות הדחופות לא נענו במועד 16 שאילתות, ושאילתה אחת לא נענתה עד למועד איסוף הנתונים - סך הכול 17 שאילתות המהוות 9%.

מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ: "המצב אכן טעון שיפור. אבל חשוב להזכיר ש'צריך שניים לטנגו' - יש צורך גם בנוכחות של השואל וגם של השר באולם המליאה. קורה ששרים לא מגיעים וזה מביש".

ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני): "אני מרגיש שמקדנציה לקדנציה יש החרפה של הבעיה. לשאילתה יש אפקט מעודד לפעולה במשרדי הממשלה. הפיקוח הוא יותר חשוב מעבודת החקיקה של הכנסת. המצב הוא שאנחנו רודפים אחרי השרים כדי לקבל תשובות. פעם שרים התחננו שיגישו להם שאילתות כדי לזרז טיפול בעניינים מסוימים. היום, למשרד התפוצות הוגשה בסך-הכל שאילתה אחת, ולקח לו 160 יום לענות (מזכירת הכנסת: "השאילתה הזו אכן מטה את התוצאות"). כלפי ח"כים יש סנקציות - אין יותר העברה של התשובה לפרוטוקול. במדינות אחרות מטילים סנקציות על שרים. הפתרונות שאני מציע: א. שקיפות. לפרסם את נתוני המענה ואי-המענה על השאילתות בסוף כל מושב, כמו בבריטניה, באופן נגיש, ברור וקריא; ב. לאפשר לח"כ להפוך שאילתה שלא נענתה לשאילתה דחופה, לדיון מהיר או להצעה דחופה לסדר. ההליך הזה צריך להיות אוטומטי, ללא אישור של היו"ר; ג. לא לאפשר מענה של פקידים במקום השר". חסון תהה האם יש מקום להגביל את מכסת שאילתות.

מלר-הורוביץ העירה: "אנחנו לא מאושרים מכך שיש הסדרים (בין שרים לח"כים לפיהם התשובה לשאילתה לא תוקרא במליאה, אלא תימסר לח"כ באופן אישי). אולי צריכה להיות אמירה של ועדת הכנסת בעניין".

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד): "זה מצטרף להתנהלות בוועדות. הצעות חוק מוגשות כי ח"כים מוצאים עצמם ללא יכולת פיקוח אמיתית. נציגי הממשלה אינן מגיעים לוועדות ואינם עונים לשאילתות. איך שליח ציבור לא יכול לעשות עבודתו נאמנה אם הוא לא מקבל תשובה לשאילתה. השקיפות חשובה, אך יותר חשוב הפיקוח".

ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני) קראה בפתח דבריה קטע מפרוטוקול ישן של הכנסת הממשחיש כי אין חדש תחת השמש (ראו משמאל): "אני מוצאת עצמי נדחקת אל הקיר. מאה חוקים ממתינים לתקנות. הצעתי ליצור כלי על תקנות שחשובות לנו. היום יש מיעוט כלים וכלים לא אפקטיביים. טיפלנו בהצעות לסדר - חצי שנה אורך עד שהנושא מגיע מהמליאה לוועדה. א. אנא תהיו במליאה. ב. כשהיו"ר שואל מה לעשות והשרים עונים 'מה שהמבקשים רוצים' - זה יוצר פקקים בוועדות הכנסת. הצלחנו לקצר את פרק הזמן עד הדיון ל-75 יום. צריך לשקול לעשות שינוי בשאילתות - מיעוט שאילתות דחופות, לא שאילתות בשעה מאוחרת מדי, כי לקבוע לשעה מאוחרת - זה פספוס. אולי לאפשר יותר שאלות נוספות. יש אפקטיביות לשעת שאלות. לכן צריך להפעיל - בצורה מוגבלת. יותר כלי לפיקוח ופחות לניגוח".

מלר-הורוביץ: "צריך להבדיל בין שאילתה לאינטרפליישן שהשאלה הפכה לדיון ולפעמים להצעת אי-אמון. בהתחלה של הכנסת זה התחיל בשבע שאילתות דחופות כהוראת שעה, ואח"כ זה ירד. בשנות השישים שאילתה מעניינת מאוד הפכה להצעה לסדר היום. זה מצב מאוד לא נעים, שלא לומר מביש, כששרים לא מגיעים לענות". נחמיאס-ורבין: "ובחלק גם סגני שרים עולים".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "ח"כים מאבדים כלי עבודה חשוב. פעם חשבתי שבמזנון הופכים ובונים עולמות. אמרו לי תגיש שאילתה - אבל גם כלי זה נעלם. אולי בסוף היום יש מו"מ מביש דרך העוזרים של השרים שנוותר על שאילתות. הזמן הרב שעובר זה גם כדי להתחמק מתשובה. למשל כשאני שואל על גלישת קווי אוטובוס לשבת בשעון החורף כששבת נכנסת מוקדם - לוקח לשר התחבורה חצי שנה להשיב. הדבר הזה נהפך למשל ולשנינה. שאלתי מדוע גובים אגרה למתווכים פעם בשנה 500 שקל. בינתיים הזמן עובר והלשכה צריכה לדעת האם להגיש הצעת חוק. יריב לוין כיו"ר ועדת הכנסת טיפל בח"כים אך לא שרים". השר: "עומדת לך הזכות להפוך שאילתה לדחופה (לפי סעיף 48ה בתקנון), ואם שרים יידעו שיצטרכו להתייצב יחששו - אבל לא משתמשים בכלי הזה.

מקלב: "צריך לאפשר שאילתות למנכ"לי משרדים בוועדות הכנסת. השר הרבה פעמים עסוק".

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד): "יש זלזול של הממשלה בכנסת. צריך לקבוע ששר לא יוכל להגיש הצעת חוק ממשלתית לפני שיענה על שאילתות בתוך 30 יום; שכל 30 יום יצטרך להודיע על הארכה".

עו"ד חן שמילו: "שאילתה שאינה מוקראת במליאה לא מופיעה בפרוטוקול. גם השאלות בשאילתות ישירות לא מופיעות (בניגוד לדברי מזכירת הכנסת). אין פרסום מראש לשעת שאלות לשר. היחיד שעונה בזמן הוא שר הבריאות יעקב ליצמן".

השר המקשר בין הממשלה לכנסת, יריב לוין: "אין ספק שהמצב אינו תקין ובלתי נסבל. לב העניין הוא בסוגיה של היעדר כלי פיקוח אמיתיים, וזה מה שגורם לחקיקה פרטית גוברת. הפיקוח על הממשלה לא רק שאינו מפריע אלא גם משפר את עבודתה. כיו"ר ועדת הכנסת ניסיתי לקדם טרייד - שיביא ליותר פיקוח אבל זה לא צלח כי הממשלה התנגדה. עליכם להתנגד לכל צמצום בחקיקה שלא במסגרת עסקה. מצד שני, היום יש הזדמנות פז כי יש גישה אחרת בממשלה. קיימתי שיחות עם השרה שקד. יש נכונות בממשלה לייצר משוואה חדשה.

"צריך שימוע פומבי לחלק מהמינויים, מעקב של תקציב מול ביצוע, לשפר מנגנונים של התייצבות הממשלה מול הכנסת, מנגנון של בירור כדי שלא ייווצר מצב מטורף שאותו נושא נדון בשלוש ועדות במקביל. אין היענות באופוזיציה לחולל את השינויים הללו. אין שימוש בכלים שנועדו לתת מענה במקרה ששאילתה לא מקבלת תשובה.

"אני מציע שהכנסת תניח על שולחנו של כל שר דוח, אחת לשבועיים, המסכם את מצב השאילתות שהופנו אליו וכמה זמן נותר לו לענות עליהן. אתם צריכים להבין שלוקח זמן לייצר תשובה. זה בירורים מול גורמים שונים וכמעט בכל המקרים שולחים את התשובה הראשונית לקבלת הבהרות נוספות. צריך לייצר מנגנון ששר יוכל לבקש ארכה. יש לשקול לא לאפשר לשר שבאופן שיטתי מצפצף על הכנסת, להעלות הצעות חוק מטעמו. גם דחיקת השאילתות לסוף סדר היום פוגעת באפקטיביות של הכלי הזה".

יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש סיכם את הדיון: "בממשלה הזו, שמורכבת מהרבה שרים צעירים שעד לא מזמן היו פרלמנטרים, יש הזדמנות לחולל שינוי. נרכז את כל ההצעות, ונקבל החלטה שתשית עיצומים על שר שמתעכב במתן תשובות לשאילתות. נקיים דיון המשך בעניין זה".
נתונים על השאילתות בכנסת העשרים -(31 במרס 2015 – 7 ביוני 2016 ) / מסמך
מסמך זה נכתב לבקשת חבר הכנסת יואל חסון, והוא מציג נתונים על השימוש בשאילתות בכנסת העשרים מתחילת המושב הראשון שלה (31 במרס 2015 ועד 7 ביוני 2016 ) להלן: התקופה הנסקרת(, תוך התמקדות בסוגיית המענה על השאילתות. המסמך אינו עוסק בנושא "שעת השאלות" ולא בוחן קשר סיבתי כלשהו בין סוג השאילתה לבין פרק הזמן שחלף מאז הגשתה ועד שנמסר לה מענה

תאריך:  01/01/2017   |   עודכן:  01/01/2017
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיים רמון   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהדות התורה והשבת   יהודה גליק / Yehuda Glick   יהושע מצא   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"למנוע חקיקה ממשלתית משר שמצפצף על הכנסת"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת), מרכז עדאלה והאגודה לזכויות האזרח מבקשים מבג"ץ (29.12.16) לבטל את חוק ההדחה.
29/12/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
כנועדת הכספים אישרה (יום ד', 28.12.16) העברת 595.5 מיליון שקל למשרדי ממשלה שונים. אלו היו ההעברות התקציביות האחרונות במסגרת שינויים בתקציב 2016. מבין ההעברות 300 מיליון שקל לפיתוח התחבורה, לצורך תגבור תקציבי, בין השאר בשל התקדמות מהירה מהצפוי במספר מיזמים של רכבות וכן כ-17 מיליון שקל לבניית מוסדות ציבור בפריפריה ועוד 30.2 מיליון שקל להתיישבות צעירה ביהודה ובשומרון.
29/12/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
דיון סוער קיימה (יום ד', 28.12.16) הוועדה לביקורת המדינה, בקביעת תקנות לתיקון ליקויים שנחשפו ע"י מבקר המדינה. זאת, כתוצאה מהתנגדות הקואליציה, וגיוס חבריה בוועדה. יושב-ראש הוועדה, ח"כ קארין אלהרר, אמרה כי "התנהלות הקואליציה מבישה, הממשלה מפחדת מביקורת. לא פעם ולא פעמיים מתגלה בדיוני המעקב אחרי פעולות משרדי הממשלה - כי יש רפיון מהותי מצדם בתיקון הליקויים שחושף מבקר המדינה. התקנות שהמבקר הציע הם הכרח מתבקש, כיוון שהם יעניקו למבקר יכולת פיקוח על המשרדים בתיקון אותם ליקויים - סמכויות שגם-כך מעוגנות בחוק".
28/12/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החינוך קיימה (יום ד', 28.12.16) דיון בנושא פעילות שוברים שתיקה בבתי ספר בעקבות פניות של חברי הכנסת אמיר אוחנה ועודד פורר. הדיון התקיים בעקבות זימונם של נציגי "שוברים שתיקה" להרצאות בבתי ספר, ועל-רקע הצעת החוק שמגבש שר החינוך נפתלי בנט לאסור הופעתם של נציגי הארגון בפני תלמידים במוסדות החינוך.
28/12/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה (יום ד', 28.12.16) לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק סדר הדין הפלילי (תיקון מס' 76) (סמכות בית המשפט שלערעור), התשע"ו-2016.
28/12/2016  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il