למתלונן, נהג משאית במקצועו, משאית המשמשת אותו בעבודתו שמשקלה 15 טון, על-פי רישיון הרכב שלה. ברישיון הנהיגה שלו נכתב כי דרגת הרישיון היא 3 וכי הוא רשאי לנהוג ברכב מסחרי שמשקלו עד 15 טון.
בתלונתו לנציבות טען המתלונן כי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים (להלן - המשרד) שינה את הדרגות של רישיונות הנהיגה כדי שיתאימו לתקן האירופאי, ועקב כך שונתה דרגת רישיון הנהיגה שלו מדרגה 3 לדרגה 1C החדשה. ואולם על-פי התקנות[18] מוגבל רישיון נהיגה מדרגה 1C לנהיגה ברכב שמשקלו לא עולה על 14,999 ק"ג, וכך נמנע מהמתלונן לנהוג במשאית ופרנסתו נפגעת.
בעקבות התערבות הנציבות הודיע המשרד כי בדק ומצא שבישראל יש רק 45 משאיות שמשקלן על-פי רישיונן הוא 15 טון. מאחר שהמתלונן הסתמך על תנאי רישיון הנהיגה הקודם שלו, שעל פיו היה רשאי לנהוג במשאיתו, יתן אגף הרישוי למתלונן, בהתאם לסמכות שהוקנתה לו בתקנות, היתר פרטני לנהוג במשאית שלו, אף שדרגה 1C אינה מאפשרת ככלל נהיגה בכלי רכב שמשקלו 15 טון. המשרד הודיע כי יפעל בדרך זו כדי לפתור בעיות זהות אם יתעוררו בעתיד.