|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

ליקויים בטיפול בהשגות על הטלת קנס מינהלי

- משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה
21/06/2009  |     |   מקורות   |   מבקר המדינה   |   תגובות

בנציבות התקבלו תלונות על טיפול לקוי של משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה (להלן - המשרד) בהשגות שהוגשו לו על קנסות מינהליים שהטיל בגין העסקת עובדים זרים. להלן תיאורן של שתי תלונות שנמצאו מוצדקות:

אי-טיפול בהשגות על הטלת קנס מינהלי

בדצמבר 2006 קיבל המתלונן מהמשרד הודעת תשלום קנס מינהלי בסך 20,000 ש"ח בגין העסקת עובדים זרים שלא כדין. בתחילת ינואר 2007 פנה למשרד וביקש לבטל את הקנס; בבקשתו פירט את נסיבות המקרה ואת מצבו הבריאותי הקשה.

המתלונן לא קיבל תשובה לפנייתו, ומחשש שיידרש לשלם תוספת פיגורים, שילם את הקנס בסוף פברואר 2007. בספטמבר אותה שנה, יותר משמונה חודשים לאחר פנייתו, הודיע לו המשרד כי בחן את הנסיבות העובדתיות והמשפטיות של המקרה ואת עילות הבקשה לביטול הקנס ולא מצא עילה לביטולו.

בתלונתו לנציבות טען המתלונן שהתשובה שקיבל מהמשרד היא תשובה סטנדרטית שמעידה כי בקשתו לביטול הקנס לא נקראה וכי תיקו לא נבדק. כמו-כן הלין על שעקב האיחור הרב במשלוח תשובת המשרד הוא נאלץ לשלם את הקנס ולא ניתנה לו אפשרות להוכיח את חפותו.

המשרד מסר לנציבות שלפי חוק העבירות המינהליות, התשמ"ו-1985, משנדחתה בקשתו של המתלונן לביטול הקנס הוא היה יכול לבקש להישפט על העברה, ומשלא עשה כן אין מקום לעיון מחדש בבקשה. עם זאת, המשרד ניאות לחזור ולבחון את בקשתו של המתלונן לפנים משורת הדין לנוכח הנסיבות האישיות המיוחדות שעלו מפניותיו, בתנאי שיגיש בקשה חדשה ומנומקת בצירוף מסמכים המעידים על מצבו הרפואי והכלכלי.

באפריל 2008 הגיש המתלונן בקשה חדשה וצירף אליה את המסמכים הדרושים, ובספטמבר 2008 הודיע לו המשרד שהחליט לבטל את הקנס ולהשיב לו את הסכום ששילם.

אמנם בעקבות התערבות הנציבות עניינו של המתלונן בא על פתרונו, אך בירור התלונה העלה שכבר בבקשה הראשונה לביטול הקנס שהגיש, בינואר 2007, הוא פירט את כל הנסיבות שפורטו בבקשתו השנייה אשר בעקבותיה החליט המשרד לבטל את הקנס. הנציבות העירה למשרד כי לא מן הנמנע שאילו נבחנה הבקשה הראשונה על כל פרטיה, והמשרד היה מבקש מסמכים המעידים על מצבו של המתלונן, לא הייתה נשלחת למתלונן הודעה על דחיית הבקשה ולא הייתה נדרשת בדיקה חוזרת בעניין לפנים משורת הדין.

הנציבות גם העירה למשרד על העיכובים במענה לפניותיו של המתלונן ועל כך שאפילו לא נשלחו אליו אישורים על קבלת הפניות. בנסיבות העניין נמצא ממש בטענת המתלונן, שהעיכוב הניכר במתן מענה לבקשתו לביטול הקנס גרם לו לשלם את הקנס כדי להימנע מקנסות פיגורים, באופן שהיה עלול לפגוע ביכולתו להוכיח את חפותו.

נקיטת הליכי עיקול עקב תיוק שגוי של מסמכים

באוקטובר 2006 קיבל המתלונן מהמשרד שתי הודעות תשלום קנס מינהלי בגין עברות הנוגעות להעסקת עובדים זרים. סמוך לאחר קבלתן שלח המתלונן למשרד מכתב ובו שתי בקשות להישפט על העברות, ובינואר 2007 הודיע לו המשרד כי בקשתו התקבלה, והיא תועבר לטיפולו של תובע לשם הכנת כתב אישום.

למרות הודעת המשרד, קיבל המתלונן במרס 2008 מהמרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות שבהנהלת בתי המשפט (להלן - המרכז או המרכז לגביית קנסות) הודעה שחשבון הבנק שלו עוקל בגין אי-תשלום אחד הקנסות. המתלונן פנה למשרד והבהיר שלא היה מקום לעיקול, מאחר שכבר בנובמבר 2006 הודיע שהוא מבקש להישפט על העברות.

המתלונן ביקש את עזרת הנציבות, לאחר ששתי פניות ששלח למשרד לא נענו, ולאחר שהמרכז לגביית קנסות שלח אליו התראה על נקיטת הליכי עיקול מיטלטלין בגין הקנס שלא שולם.

בתיק שנפתח במרכז לגביית קנסות בגין אי-תשלום הקנס האמור לא נמצאה בקשה להישפט. הנציבות ביקשה אפוא מהמשרד שיבדוק אם שתי הבקשות ששלח המתלונן תויקו בתיק הקנס השני. ואכן, המשרד הודיע לנציבות כי בשל תקלה תויקו שתי הבקשות להישפט בתיק אחד, ועקב כך המשיך המשרד בטעות לנקוט הליכים לגביית הקנס האמור ומסר את גבייתו לטיפול המרכז.

המשרד הודיע לנציבות כי לאחר שהתגלתה התקלה נשלחה למרכז הודעה בנושא, והתיק יועבר לתובע להכנת כתב אישום, כפי שביקש המתלונן.

דא עקא, תלאותיו של המתלונן לא הסתיימו; שכן כחודש לאחר שנמסרה הודעת המשרד האמורה, הודיע המתלונן לנציבות שהעיקול על חשבון הבנק שלו טרם בוטל.

בירור נוסף העלה כי המשרד אומנם פנה למרכז בעניינו של המתלונן, אך במקום לבקש לבטל את הליכי העיקול ביקש רק לעכבם. עקב כך המרכז אומנם לא ביצע כל פעולת גבייה נוספת, אך גם לא ביטל את הפעולות שכבר נקט, בכללן עיקול חשבון הבנק.

המרכז הדגיש לפני הנציבות שבאפשרותו לבטל את העיקול רק אם יבקש המשרד לסגור את התיק; לאחר שהנציבות פנתה למשרד בעניין, הוא פעל מיד לסגירת התיק ולביטול העיקול.

בירור התלונה העלה כי לפחות חלק מפניות המתלונן התקבלו במשרד, אולם הן לא טופלו משום שעובדי המשרד סברו שהבקשות לביטול העיקול הן בקשות להישפט שהוגשו לאחר שעבר המועד הקבוע בחוק להגשתן, אשר בשל עומס פניות יש עדיפות נמוכה לטיפול בהן.

הנציבות העירה למשרד על שרשרת התקלות בטיפול בבקשות המתלונן: תיוק שגוי של הבקשות, הודעה למרכז על עיכוב הליכים במקום על ביטולם ואי-טיפול בבקשות המתלונן לביטול העיקול.

תלונות 383504, 380577, דוח שנתי 35
תאריך:  21/06/2009   |   עודכן:  21/06/2009
נציב תלונות הציבור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
למתלונן, נהג משאית במקצועו, משאית המשמשת אותו בעבודתו שמשקלה 15 טון, על-פי רישיון הרכב שלה. ברישיון הנהיגה שלו נכתב כי דרגת הרישיון היא 3 וכי הוא רשאי לנהוג ברכב מסחרי שמשקלו עד 15 טון.
21/06/2009  |  נציב תלונות הציבור  |   מקורות
המתלונן הלין על התחזוקה הלקויה במסוף חברת דן במתחם תחנת הרכבת בסמוך לאוניברסיטת תל אביב. לטענתו, החשמל במקום מנותק זה חודשים, מעבר הולכי הרגל בין הרכבת למסוף נסגר בשל מצבו הרע, ערמות אשפה מצטברות במקום ומבנה השירותים סגור.
21/06/2009  |  נציב תלונות הציבור  |   מקורות
בנציבות התקבלו שתי תלונות שבהן טענו מתלוננים כי שלחו בדואר האלקטרוני פניות בנושאים הקשורים למינהל האוכלוסין[17] (להלן - המינהל) - האחד שלח את פנייתו למחלקה לפניות הציבור של משרד הפנים והשני למרכז המידע במשרד - ואף שנמסר להם שפניותיהם הועברו לטיפול המינהל, הן לא נענו.
21/06/2009  |  נציב תלונות הציבור  |   מקורות
שני מתלוננים הגישו לנציבות בנפרד תלונה ולפיה הם חשבו שאיבדו את תעודת הזהות שלהם ולפיכך מילאו באתר האינטרנט של הממשלה טופס בקשה לקבלת תעודת זהות חדשה ממשרד הפנים ושילמו אגרה בסך 100 ש"ח באתר התשלומים המקוון של הממשלה. זמן קצר לאחר ביצוע התשלום מצאו המתלוננים את התעודות האבודות ולא נזקקו עוד לתעודת זהות החדשה, ולפיכך הם הודיעו למשרד הפנים שהם מבטלים את הבקשה ומבקשים לקבל החזר של דמי האגרה ששילמו.
21/06/2009  |  נציב תלונות הציבור  |   מקורות
ליקויים מהותיים במכרז לאיוש משרה
21/06/2009  |  נציב תלונות הציבור  |   מקורות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
אבי נחמני
אבי נחמני
את חגיגות המימונה ההמוניות בפארקים, השנה יש לבטל    צו השעה מחייב אותנו כעת להוריד את גובה החגיגות ולהתכנס יותר אל חיק המשפחה והחברים באירוע צנוע ורגוע יותר שיוכל 'לעבור בגרון של כו...
אמיר רוזנבלום
אמיר רוזנבלום
שוק השכירות מאותת כבר היום על עליות מחירים, ובעיצומה של המלחמה, מהווה חיזוק משנה לתרחיש עליית המחירים הצפוי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il