|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

מנדלבליט נגד התקשורת ומבקריו:

"לא יסיטו אותנו מדרכנו המשפטית והמקצועית"

היועץ המשפטי לממשלה הצהיר כי ייתכן שיחליט בעתיד לפרסם את תמלולי השיחות בין נתניהו לבין מוזס בשל המשקל הציבורי של פרסום זה, אולם לעת עתה טרם הגיעה העת לדון בפרסומן משום שהחקירה נמצאת בעיצומה "סוגרים את החלונות בסלאח א-דין ומתמקדים באכיפת החוק"
16/01/2017  |   איציק וולף   |   חדשות   |   פרשת נתניהו-המתנות   |   תגובות
מנדלבליט. ישיבות מדי שבוע [צילום: מן הטלוויזיה]

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מצהיר שהטיפול בפרשות 1000 ו-2000 לחשדות לטובות הנאה שקיבל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולקשרי שוחד בינו לבין מו"ל ידיעות אחרונות, ארנון (נוני) מוזס, מתנהל תוך התעלמות מן הקריאות בתקשורת ותוך שימת לב לעובדות המשפטיות ולצורכי החקירה.

לדבריו, ייתכן שיחליט בעתיד לפרסם את תמלולי השיחות בין נתניהו לבין מוזס בשל המשקל הציבורי של פרסום זה, אולם לעת עתה טרם הגיעה העת לדון בפרסומן משום שהחקירה נמצאת בעיצומה.

"אבקש לומר מספר מילים על הנושא המרכזי שנמצא בימים אלו במוקד סדר היום הציבורי: חקירת פרשה 1000 – העוסקת בחשד לקבלת טובות הנאה שונות מאנשי עסקים; וחקירת פרשה 2000 – העוסקת כפי שפורסם בחשדות המתעוררים בקשר לשיחות שהתקיימו בין ראש הממשלה לבין מו"ל ידיעות אחרונות. חקירות אלו, כפי שאתם בוודאי יודעים, נפתחו לפני כחודש ימים, כאשר אישרתי לחקור את ראש הממשלה באזהרה לאחר בדיקה משטרתית שארכה חודשים ספורים. שתי החקירות מנוהלות ע"י הבכירים והטובים שבחוקרי המשטרה, בראשותם של ראש אח"מ, ניצב מני יצחקי, ומפקד יאח"ה, תנ"צ כורש ברנור, וצוות החוקרים המצומצם שפועל בהנחייתם. בחודשים האחרונים, פועלים חוקרי המשטרה ביסודיות ובדקדקנות על-מנת לבדוק כל טענה וכל ראשית חשד המתעוררים באותן פרשות", אמר בטקס מצטיינים במכללת נתניה.

לדבריו, בכל אפיק שבו התעוררו טענות לביצוע עבירות, בוצעו כל הפעולות הדרושות לחקר האמת. "במקרים מסוימים, פעולות אלו הזימו את הטענות, כפי שהודענו לפני זמן קצר. לעיתים, אותן פעולות חקירה חשפו טענות נוספות הדרושות ברור, שגם הן בתורן נבדקו.
המשטרה פעלה, כל אותה עת בתאום עמי ועם פרקליט המדינה, לביצוע הפעולות הדרושות.
עדויותיהם של עשרות מעורבים נגבו, כולל בחו"ל. במידת הצורך, בוצעו פעולות נוספות שנדרשו לצורך בירור הטענות", ציין מנדלבליט.
השיקול היחיד שנלקח בחשבון היה טובת החקירה.

מנדלבליט אמר כי ליווה אישית את פעולות החקירה במסגרת פרשה 1000 שבה נחשד ראש הממשלה בקבלת טובות הנאה. "מדי שבוע או שבועיים כינסתי במשרדי ישיבת סטטוס בהשתתפות פרקליט המדינה, המשנה הפלילי ליועמ"ש לממשלה, בכירי הפרקליטות, ובכירי אגף החקירות והמודיעין במשטרה. יחד עם צוות החוקרים והפרקליטים המלווים.
והכול, על-מנת לוודא כי הבדיקה מתקדמת בקצב משביע רצון. במקביל, התקיימו גם דיונים באשר לפרשה 2000. כדי לעשות שימוש בהקלטות שבפרשה זו, נדרשה בחינה משפטית מורכבת וזהירה ביחס להקלטות ולנסיבותיהן, על-מנת להכשיר את השימוש בהן כחומר חקירה. כך אכן נעשה. השאלה בדבר מועד הפתיחה בחקירה גלויה בפרשה 2000 לא הייתה פשוטה. בהחלט הייתה התלבטות בעניין, שמא נכון להמתין להבשלת החקירה בפרשה 1000. בסופו של יום, הוחלט בעצה אחת עם ר' אח"מ ופרקליט המדינה, להתקדם בפרשה 1000, מבלי לחשוף את פרשה 2000. החלטה זו נבעה בסופו של יום משיקול אחד ויחיד: מה יקדם באופן מיטבי את האינטרס הציבורי של ניהול החקירות וההגעה לחקר האמת", אמר.

בהסבריו אודות ההתעכבות בטיפול בפרשה 2000, פרשת קלטות המפגשים בין נתניהו למוזס שהיו בידי היועץ המשפטי לממשלה כבר חודשים ארוכים, ביקש מנדלבליט לדחות את הביקורת שהוטחה בו על עצם ההתעכבות הזאת.

היועמ"ש טען עוד כי הוא וגורמי אכיפת החוק האחרים משוכנעים כי פעלו נכון בהמתנה עם חשיפת החשדות בפרשה 2000. "היום, לאחר מעשה, אנוכי, פרקליט המדינה וראש אח"מ תמימי דעים כי ההמתנה עם המעבר לחקירה גלויה בפרשה 2000 הייתה מוצדקת. היא אפשרה למשטרה לפעול באופן שיטתי ויסודי לאסוף ראיות בפרשה 1000, בדרך של גביית עשרות עדויות וביצוע פעולות חקירה רבות מגוונות, חלקן מעבר לים. הסיטואציה הזו, של חקירה המתנהלת תוך כדי סערה תקשורתית, ציבורית ופוליטית, מטילה עלינו כמערכת אכיפת החוק, ועליי – כיועץ המשפטי לממשלה – אחריות כבדה, להקפיד שבעתיים על כך שהבחינה המשפטית של החקירה ושל חומרי החקירה תיעשה משיקולים ענייניים ומקצועיים בלבד", אמר.

"ואני אומר את זה כאן בצורה הברורה ביותר – אני ואנשיי, בהובלת פרקליט המדינה, ואנשי משטרת ישראל, בהובלת ר' אח"ם, נמשיך ונפעל בתיקים הללו אך ורק מתוך שיקולים מקצועיים, מתוך מטרה אחת ויחידה – להגיע לחקר האמת ולשמור בכך על שלטון החוק. זו הדרך היחידה שאנחנו מכירים. היא ולא אחרת. ואנחנו לא נסטה ממנה כמלוא הנימה.
אנחנו סוגרים את החלונות ברח' סלאח א-דין, ומתמקדים במלאכת אכיפת החוק – קולות הרקע מבחוץ של אלו המבקשים להסיט אותנו מדרכנו, לא חודרים, ולא משפיעים. אלה שיקולים זרים. אסור שהם ישפיעו. אנו נמשיך ונפעל כל העת בשילוב זרועות – אגף החקירות והמודיעין במשטרה והפרקליטות – ובתאום. זהו מקור כוחנו ומקור עוצמתנו. התביעה הכללית במדינת ישראל היא עצמאית ובלתי תלויה, תהא אשר תהא זהותו של הנחקר", הוסיף.

מנדלבליט כינה את הטענות בדבר שיקולים זרים של מערכת אכיפת החוק, הנשענים על העובדה שהיה בעבר מזכיר הממשלה של נתניהו, "ספקולציות חסרות שחר וחסרות אחריות". "נדמה שכולם רוצים לתפוס "טרמפ", ו"לעזור" לנו לנהל את החקירה – ואני אומר להם: תודה רבה, אנחנו מסתדרים מצוין. זה המקום לשוב ולומר – כל הדיבורים האלה לא יזיזו אותנו מדרכנו, דרך שבה שלטון החוק הוא מעל לכל, דרך שאותה מכוון המצפון המקצועי בלבד, דרך שבה החלטות מתקבלות ביושר מקצועי ובאומץ", אמר. עוד הצהיר כי הוא מודע לכובד האחריות הכרוך בקבלת החלטה בתיקי החקירה הקשורים לראש הממשלה. "אין לי את הפריבילגיה שלא לקבל החלטה בתיקים האלה. זוהי סמכות שהמחוקק הפקיד בידיי, שבצידה גם חובה. חובה לפעול לאורם של עקרונות שלטון החוק, ולאורם בלבד; חובה לשרת את האינטרס הציבורי, ואותו בלבד; חובה לקבל הכרעות קשות ומורכבות, ולעמוד מול כל ניסיון להשפעה בלתי ראויה על שיקול דעתי. כך עשיתי וכך אמשיך לעשות".

בסיום דבריו התייחס לדרישה לחשוף בפני הציבור את התמלילים המלאים של הקלטת השיחות בין נתניהו למוזס ואמר כי במסגרת חובתו לאינטרס הציבורי, בכוונתו גם לשקול בבוא העת, את סוגיית פרסום הקלטות במלואן, בשים לב למשמעות הציבורית שלהן ולכללים המשפטיים. "בנקודת הזמן הנוכחית מוקדם עדיין להכריע בנושא, מאחר שפרסום כאמור יפגע בחקירה שעודנה מתנהלת", אמר.

היום נחקר מו"ל ידיעות אחרונות, ארנון (נוני) מוזס בפעם השלישית במסגרת חקירת פרשה 2000. מלבדו זומן גם עורך ידיעות אחרונות, רון ירון, למתן עדות בפני חוקרי להב 433. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס אל פרסום תמלולי השיחות שלו עם מוזס וניסה לעקוץ את העיתונאי גיא פלג מחדשות 2 שפרסם את התמלולים ואמר כי לא מדובר בשיקולי עריכה אלא בשיקולי עריפה ובניסיון ללחוץ על היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום נגדו. "הנה עוד תמליל בשבילכם לשעה 20:00. ביבי: זה לא יעזור לכם, אני מתכוון להמשיך להוביל את הליכוד בעזרתכם ובעזרת השם", אמר

תאריך:  16/01/2017   |   עודכן:  16/01/2017
איציק וולף
+"הפרדת חקירות בני הזוג נתניהו - שיבוש חקירה"
08:16 17/01/17  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חוקר השחיתות ויועץ מבקר המדינה לענייני שחיתות לשעבר, ד"ר מאיר גלבוע, טוען כי אם היועץ המשפטי לממשלה מנע חקירה מקבילה של בני הזוג נתניהו - היה בכך שיבוש חקירה  ▪  העריך שהצעת נתניהו לתיקון חוק האזנה אסורה נועדה להקשות על המשטרה לעשות שימוש בהקלטות שיחותיו עם נוני מוזס
(נדרשה חקירה מקבילה. בנימין ושרה נתניהו [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"לא יסיטו אותנו מדרכנו המשפטית והמקצועית"
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.ל. רמת-גן
16/01/17 19:26
2
10 מי יודע?
16/01/17 19:51
3
אלעד ד'
16/01/17 19:58
 
יוסף מהעיריה.....
16/01/17 22:30
4
יעקב יעקב
16/01/17 21:07
5
נמצאו ראיות"
16/01/17 21:26
 
קומוניסטים!!!!!!!
17/01/17 11:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת נתניהו-המתנות
ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר כי כל עוד החקירה נמשכת, אין לו אפשרות להגן על עצמו, ולכן איננו יכול לספר לציבור את "הסיפור האמיתי שעומד מאחורי הדברים, שמבהיר שלא הייתה פה שום עבירה".
16/01/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
אשת ראש הממשלה שרה נתניהו אומרת כי פרטים מחקירתה במשטרה הודלפו לעיתונאים, ודורשת מהיועץ המשפטי לממשלה ומהמחלקה לחקירות שוטרים להתחקות אחר זהות המדליף או המדליפים.
15/01/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
הראיות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגד רעייתו שרה נתניהו, בפרשת המתנות מאיל ההון ארנון מילצ'ן, קלושות יחסית. חוקרי המשטרה לא מצאו עד כה ראיות המבססות קבלת מתנות על-ידי בני הזוג, בכמויות הגדולות ובסכומים שנטענו. כך עולה ממידע שהגיע ל-News1.
15/01/2017  |  יואב יצחק  |   חדשות
על-מנת שהבוחר המצוי יקבע לעצמו אם איש ציבור קיבל שוחד הוא אינו נזקק לרמת הוודאות הנדרשת במשפט פלילי. כמו-כן אינו נזקק לרמת הוודאות לה נזקק היועץ המשפטי לממשלה והיא של "סיכוי סביר להרשעה". מהו סיכוי סביר? אצל היועץ הכושל הנוכחי זו כנראה ודאות מוחלטת. גם אני מעריך, לאור עברו של היוה"מ, שלא חשוב אילו ראיות חותכות יוצגו בפניו הוא לא יגיש כתב אישום נגד מי שקידם אותו לתפקיד.
15/01/2017  |  משה גולדבלט  |   מאמרים
חוקרי המשטרה בוחנים את כרטיסיית ההזמנות של ארנון מילצ'ן בחנות למשקאות אלכוהוליים ברחוב גלגלי הפלדה בהרצליה. מדובר בחנות שבה ריכז מילצ'ן את רכישת המשקאות האלכוהוליים בין השנים 2010 ל-2012 בסכום כולל של עשרות אלפי שקלים.
12/01/2017  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   פרשת נתניהו-המתנות  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת נתניהו-מוזס  /  מי ומי  
תיק 2000: שרה נתניהו מסרה עדות  /  עידן יוסף
נתניהו נחקר: מתנות ובפרשה נוספת  /  יואב יצחק
מילצ'ן - אחד מנותני המתנות לנתניהו  /  עידן יוסף
מי ישלם מחיר הכזבים  /  יואב יצחק
חליפות יוקרה וסיגרים משובחים  /  יואב יצחק
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
ביבי הבליג על כל הפגיעות בישראל, בחייליה ובאזרחיה    למרות דרישות שר הביטחון וצה"ל לקבוע יעדים ברורים מעבר להצהרות ריקות מתוכן, להחליט סוף-סוף מה הן מטרות המלחמה ולקבוע מתווה ליום ש...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
צמיחתו של גאון צבאי: היינץ גודריאן; התרבות הצבאית הפרוסית; פיתוח ה"בליץ קריג" בצבא גרמניה בין שתי מלחמות העולם; חשיבות השילוב בין תיאוריה ופרקטיקה; איך יחיא סינוואר הָמַם את ישראל;...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il