|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

מפעל הש"שנים: מכירים בחשיבות ולא מתקצבים

עדת החוץ והביטחון: ישנה סתירה צורמת בין תרומת מפעל שנת השירות להתנגדות משרד הביטחון לקחת חלק בתקצובו הודיעה למשרד הביטחון שאם הבעיה לא תיפתר
01/02/2017  |   News1 News1   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
מאת: עידן יוסף  |    |  תגובות    כנסת 20
[צילום אילוסטרציה: דו"צ]

ועדת החוץ והביטחון קיימה (יום ב', 30.1.17) דיון מהיר בנושא תקצוב שנת השירות, אשר יזמו ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני), מירב בן ארי (כולנו), ענת ברקו (הליכוד) ויעקב פרי (יש עתיד).

ח"כ בן ארי: "יצא דוח של ועדה מסודרת בנושא שנת השירות, שהמלצותיה הוצגו לכל המשרדים. ההמלצה הייתה שכמו לגבי המכינות, גם בשנת השירות משרד הביטחון צריך להשתתף במימון. ב-2015 סוכם שמשרד הביטחון, האוצר והחינוך יוסיפו כל אחד עוד 10 מיליון שקלים בשנה לתקציב, וכך היה, אבל ב-2016 משרד הביטחון החליט לא לתת. בסופו של דבר, מי שהכי נהנה משנת השירות זה צה"ל כי בסוף החברה האלה מובילים בהנהגה ובתפקידי קצונה. עשרה מיליון הם סכום קטן מתקציב של מיליארדים שיכול להיות לו השפעה קריטית".

ח"כ ברקו: "המפעל הזה הוא לא שנה של הכיף, יש בזה משהו יפה מאוד של נתינה לחברה ויש לזה השלכה על המוטיבציה של בני נוער לשרת. בסופו של דבר, מערכת הביטחון מקבלת את התמורה של המימון בריבית דריבית, וגם החברה שלנו נהיית יותר טובה. אנחנו הרי בבעיה עכשיו של בעלי נתוני קב"א גבוהים שלא הולכים ליחידות הלוחמות, והדברים האלה קשורים זה לזה ככלים שלובים. זו בדיוק הכוונה בעם בונה צבא וצבא בונה עם".

יו"ר הוועדה אבי דיכטר ציטט ממסמך שכתב ראש האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון, בו נאמר כי "תרומתו המצטברת של מפעל זה לאופיה של מדינת ישראל...בכל רבדי החברה האזרחית לא תסולא בפז... שיעור בוגרי שנת השירות היוצאים לתפקידי פיקוד זוטר הוא פי 2.5 מהשיעור הכללי באוכלוסיית המתגייסים, ושיעור היוצאים לקורס הקצינים הוא פי 3 מהשיעור הכללי".

חביבה סלומון, ראש היחידה לנח"ל, שנת שירות וקד"צ במשרד הביטחון: "אנו בהחלט חושבים שהמפעל חשוב ומשמעותי לחברה ולצה"ל. הייתי חברה בוועדה הבינמשרדית, וגם שם אמרנו חד-משמעית, וזה כתוב, שמשרד הביטחון מתנגד לסייע בהיבט התקציבי אבל כן ממשיך לשמור את כל חלוקת הסמכויות".

דיכטר שאל: "ראש האגף שלך כתב מחמאות נדירות, ולמרות זאת משרד הביטחון לא מתכוון להשתתף בחגיגה, אבל ליהנות מכל פירותיה?" וסולומון השיבה "המשרד מאפשר את התקנים בדחיית השירות שמאפשרים את ההתנדבות, זו סמכותו מול משרד החינוך, שאחראי להתקצוב – וזו עמדת השר והמנכ"ל גם כיום".

נפתלי דרעי, מזכ"ל מועצת תנועות הנוער, אמר לחברי הוועדה כי למעשה משרד הביטחון קובע את כמויות המתנדבים לשנת השירות (ש"שנים), אבל אז משרד אחר, משרד החינוך, נדרש לשלם – וזהו מודל שלא קיים בשום מקום אחר ולא יכול גם להתקיים.

ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני): "משרד הביטחון מתנהג כמו הבריון השכונתי. מצד אחד הוא מקבל, ושמענו שאין ספק בתועלת משנת השירות, ומצד שני לא בא לו לשלם. יש כאן צעירים וצעירות שרוצים להתנדב ולתרום, ואלה אותם אזרחים שימשיכו להיות מעורבים ותורמים גם לאחר מכן. שר הביטחון צריך לרדת מהעץ עליו טיפס, ולהעביר מסר ערכי על-ידי תמיכה תקציבית קבועה של משרד הביטחון לשנת השירות".

דני קציר, תלמיד י"ב ונציג מועצת התלמידים הארצית: "מצטרפים לקריאה לתקציב ואף להגדלת מספר הש"שנים. יש היום נכונות שיא ללכת להתנדב ולתרום, לתת עוד שנה למדינה, וחבל שיפספסו את ההזדמנות".

שלומי קסטרו, מנכ"ל מועצת ארגוני הילדים והנוער: "יש פה מהלך לא מובן של משרד הביטחון. הנוער רוצה לקחת אחריות ומשרד הביטחון מסיר אחריות. היינו בטוחים שממשיכים עם אותה הסכמה על העשרה מיליון, ומסקנות הוועדה ייושמו, וכרגע אנחנו בגירעונות יותר קשים. הארגונים פתחו סניפים על בסיס הכסף הזה. משרד הביטחון צריך להיכנס מתחת לאלונקה".

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד): "אנו רואים את המוטיבציה האדירה אצל החבר'ה הנהדרים, וממול משרד הביטחון, בדפוס חוזר של התנהגות עלובה, עושה מחטף כמו שעשה עם המורות החיילות ועם החברות של חללי צה"ל, גם עם הש"שנים. זה הכל אטימות והגיעו הזמן שתבינו שאנחנו כולנו באותה סירה והיום אתם שם ומחר אתם פה".

ח"כ חיליק בר (המחנה הציוני): "התנגדות השר והמנכ"ל ממש מדאיגה ועצובה ומראה על חולי אמיתי של המשרד במגמה של עלויות לעומת תפוקות. כולם מכירים בתגמול העצום, ואז בשורה התחתונה הם עדיין אומרים שלא יתנו את התקציב. תרומתם לחברה אדירה, אבל בעיקר רואים אותה במקומות הכי מוחלשים, במקומות שהמדינה לא נכנסת לשם והם עושים את העבודה במקומה. ההתלבטות אם להשקיע פרוטות בתפוקה כה אדירה, היא לא מובנת. המפעל הזה לא יכול לקרוס והמדינה לא רוצה את זה".

דני רוזנר, מנהל מינהל חברה ונוער במשרד החינוך: "לפני חצי שנה ממשלת ישראל קיבלה החלטה של "עתודות לישראל" והיא פותחת תוכניות רבות, למרות שהפתרון של עתודת הניהול וההנהגה נמצא מתחת לפנס – הצעירים האלה שבאים ואומרים 'רוצה אני' זו העתודה הטובה ביותר, והיא מוגבלת בשל התקציבים".

אירית ברוק, יו"ר הוועדה הבינמשרדית ממשרד החינוך: "הייתה הסכמה גורפת בוועדה בין כל אנשי המקצוע מהמשרדים ועם נציגי הציבור. בנוגע למפעל וחשיבותו, מה צריך לעשות כדי לטייב אותו, ולצורך להגיע לתקציב של 55 מיליון ש"ח. כל חברי הוועדה חתמו על הדוח, למעט החברים ממשרד הביטחון. ההיקף כולו היה מקובל עליהם וההשלכות של זה היו ברורות להם לאורך כל הדרך. ברגע שהאוצר זיהה שמשרד הביטחון מסתייג, אז גם הוא השהה את חתימתו אבל כן העביר כסף. במצב שנוצר היום, הנוער הנפלא בישראל מעוניין לתרום, ומדינת ישראל באה ואומרת שאי-אפשר".

יו"ר הוועדה, ח"כ דיכטר, סיכם את הדיון בהעלאת הצעה להחלטה, אשר אושרה בוועדה פה אחד:

ישנה סתירה, מובנת וצורמת, בין התרומה של מפעל שנת השירות, כפי שהיא באה לידי ביטוי במסמך משרד הביטחון, החינוך והאוצר, לבין ההתנגדות של משרד הביטחון לקחת חלק בתקצוב המפעל.
צמצום היקף המפעל יפגע בראש ובראשונה בצה"ל ובאיכות משרתיו, כמו גם בהכנה לשירות בכלל, במתגייסים מהשכבות החלשות בפרט.
הוועדה מבקשת ממשרד האוצר, החינוך והביטחון להגיע להסכמה על תקצוב המפעל המבורך ורב התרומה ולעדכן את הוועדה ואת הכנסת עד ליום 22 לפברואר 2017, בפתרון שיימצא כדי לאפשר למפעל להמשיך במתכונת שהומלצה בוועדה הבין משרדית. היה ולא ימצא פתרון מוסכם בין הצדדים, הוועדה תתכנס פעם נוספת כדי לקבוע פתרון בעצמה.

תאריך:  01/02/2017   |   עודכן:  31/01/2017
עידן יוסף
+אושר בטרומית: הוספת סגן ראש רשות ברשות מעורבת
13:57 01/02/17  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הרשויות המקומיות (בחירת ראש הרשות וסגניו וכהונתם) (תיקון - סגן ראש רשות ברשות מעורבת), התשע"ו-2016 של חברי הכנסת דוד אמסלם ואוסאמה סעדי. מוצע לקבוע כי ברשות מקומית שבה קבוצת מיעוט דתי או לאומי של למעלה מ-20% מתושבי הרשות אך פחות מ-50%, יהיה זכאי סגן ראש רשות אחד הנמנה עם קבוצת המיעוט כאמור, לקבל שכר ותנאי שירות מקופת הרשות המקומית וזאת בנוסף על מספר הסגנים הזכאים לקבל שכר ותנאי שירות לפי החוק כיום.

+נסיעות חיילים ללא מדים יעלו כ-20 מ"ש
13:42 01/02/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הוועדה לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי דורשת מהממשלה לאפשר לחיילים לנסוע ללא תשלום בתחבורה הציבורית גם כשאינם על מדים, בדיוק כמו משרתי השירות הלאומי-אזרחי
(גם ללא מדים? [צילום אילוסטרציה: פלאש 90])
+אושר לקריאה ראשונה: חברות יפרטו עבור מה הן גובות "תשלום קבוע"
12:22 01/02/17  |  
ועדת הכלכלה של הכנסת, אישרה היום לקריאה ראשונה את הצעת היו"ר כבל, וחברי כנסת נוספים, לתקן את חוק הגנת הצרכן ולחייב את החברות השונות הגובות "תשלום קבוע" בעסקאות מתמשכות לפרט בדיוק עבור מה נגבה התשלום.
+הטבות מס ל-57 עמותות ציבוריות
11:52 01/02/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוועדה אישרה במסגרת רשימת העמותות הנוכחית, גם את עמותת 'יחידת חילוץ גולן', שבדיון קודם על עמותות המגזר השלישי, הוחלט להחריגה מרשימת העמותות שמקבלות את ההטבה
([צילום: דוברות הכנסת])
+המדינה מנסה להתנער מפיצוי הפקעת קרקעות
11:39 01/02/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
התנגדות נרחבת נרשמה בוועדת הכספים להצעת החוק הממשלתית שנועדה לתקן את החוק הקיים בנוגע למנגנון הפיצויים הניתן לאזרחים בעקבות הפקעת קרקעותיהם  ▪  חברי כנסת מסיעות שונות: חוק לא ראוי, עוקף פסיקת בג"ץ
(ועדת הכספים )
+יוארך המועד האחרון לתשלום החשמל ל-20 יום
10:23 01/02/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
המהלך אמור להיכנס לתוקף תוך 5 חודשים  ▪  חברת החשמל: החלפנו ספק דואר בעקבות התלונות הרבות על אי-הגעת החשבון בזמן
(מרכז שירות הלקוחות של חברת החשמל [צילום: חברת החשמל])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   ענת ברקו   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מפעל הש"שנים: מכירים בחשיבות ולא מתקצבים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת הכנסת לפניות הציבור קוראת לשר התחבורה ישראל כ"ץ ולראש עיריית ירושלים ניר ברקת, להשלים את התקנת מכונות הכרטוס בירושלים כך שכל הנוסעים בסיטיפס יוכלו לרכוש ערך צבור לנסיעה ברכבת הקלה. היא גם קוראת למשרד התחבורה לזרז את החלפת מכונות הכרטוס הישנות של אגד עוד לפני חודש אוגוסט, כדי שניתן יהיה להשתמש בערך הצבור של אגד ברב-קו גם ברכבת הקלה.
31/01/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לזכויות הילד קיימה (יום ג', 31.1.7)) דיון בנושא השתתפות ילדים בפסטיבלים וחשיפתם לעירום ולתופעות שאינן מתאימות לגילם.
31/01/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
מעתה באתר הכנסת: 'תת-אתר אישי' לכל חבר כנסת, המציג את הפעילות הפרלמנטרית של חבר הכנסת באופן מלא ושקוף. הכנסת שדרגה (יום ג', 31.1.17) את 120 תתי-האתרים הקיימים, לכל אחד מחברי הכנסת. האתרים החדשים של הח"כים מחליפים את דפי חברי הכנסת שהיו עד כה באתר. עם זאת, לא שודרגו דפי השרים וסגניהם שאינם חברי כנסת, וכעת הגישה לדפים אלה מורכבת יותר.
31/01/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה המשיכה (יום ג', 31.1.17) להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק העיצובים, שנועדה להחליף את פקודת הפטנטים וליצור במקומה הסדרה מקיפה שתחול על עיצובים. הצעת החוק נועדה לקדם עיצובים חדשים, להקל על ההגנה לה יזכו המעצבים, ולעדכן את הוראות הדין בהתאם להתפתחויות בימינו לעומת הדין הקיים כיום, שמקורו בפקודה מנדטורית משנת 1924. ההצעה אף נועדה להאריך את תקופת ההגנה על מדגמים מ-15 שנים ל-25 שנים, לאפשר תקופת חסד של 3 שנים בה ניתן יהיה לקבל הגנה גם לעיצוב לא רשום, ולאפשר למדינת ישראל להצטרף לאמנת האג שתעניק ליוצרים הגנה בכל 62 המדינות החברות באמנה.
31/01/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העבודה והרווחה אישרה (יום ג', 31.1.17) פה אחד לקריאה ראשונה את הצעת החוק, לפיה תישלל זכאות לקצבה מקופת גמל ממי שביצע עבירת ביטחון. בנוסף, לא יהיה זכאי לקצבת נכות אם זו נגרמה מפעילות הטרור בה היה מעורב, ואם ימות כתוצאה מהעבירה שביצע לא תהיה לשאריו זכאות לתגמולי ביטוח או שארים. עם זאת, בכל מקרה, הכספים שחסך מהפרשותיו שלו יוכלו לשמש את משפחתו, אך בניכוי של 35% מס, כפי שנהוג במקרי פדיון מוקדם של קופת גמל.
31/01/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il