קבוצת מר הודיעה (יום ג', 7.2.17) כי זכתה במכרז
רכבת ישראל להקמת מערך תקשורת במנהרות וגשרי תוואי הרכבת החשמלית המהירה בין תל אביב לירושלים, הנבנה בימים אלה בהיקף של 22 מיליון שקל, ואשר השקתו צפויה להיות במהלך הרבעון השני של 2018.
במסגרת המיזם מקימה מר ישראל רשת שתספק תקשורת סלולרית ותקשורת חרום רציפה לאורך 22 ק"מ של מנהרות וגשרים בקטע הרכבת מלטרון לירושלים, כולל תחנת 'האומה' - התחנה האחרונה בתוואי, שהיה 80 מטרים מתחת לאדמה ותכלול 4 רציפי נוסעים. במסגרת המיזם תספק קבוצת מר גם שירותי תחזוקה לרשת התקשורת, עבור 10 השנים הקרובות.
ניר למפרט, מנכ"ל קבוצת מר: "הקמת תשתית תקשורת במנהרות הרכבת המהירה לירושלים היא הראשונה מסוגה בישראל, והיא חיונית לפעולת הרכבת ואספקת התקשורת הרציפה בה, כולל תקשורת סלולרית". קבוצת מר היא חברה ישראלית גלובלית שנמצאת בחולון ומעסיקה כ-1,200 עובדים ברחבי העולם. הקבוצה עוסקת בפיתוח, ייצור, שיווק והטמעת פתרונות טכנולוגיים בתחומי הטלקום, סייבר, ביג דאטה, עיר חכמה, מודיעין, HLS ותקשורת חרום. כמו-כן, החברה מתכננת ומקימה תשתיות תקשורת בפס רחב עבור לקוחותיה, הכוללים מפעילי תקשורת וגופים ממשלתיים, מוניציפליים וביטחוניים, בעיקר באמריקה הלטינית, אפריקה וישראל.
רשת התקשורת תשמש את צורכי התקשורת של גופי החרום והביטחון, ולראשונה בישראל תאפשר קישוריות סלולרית בעת תנועת הרכבות בתוך המנהרות עבור לקוחות כל ספקיות הסלולר. פריסת מערך התקשורת תחל במהלך הרבעון השלישי 2017 וצפויה להסתיים במהלך הרבעון הראשון 2018. זאת, לאחר השלמת ניסוי שתבצע קבוצת מר ב-1.5 ק"מ של 2 מנהרות הרכבת לצורך בדיקת תפקוד הרשת. על-מנת לאפשר קישוריות סלולרית רציפה לאלפי נוסעי הרכבות בתוואי, תתקין מר ישראל כ-80 ק"מ של כבל קורן המהווה אנטנה לאורך כל התוואי, ותשלב ציוד שידור אשר פועל בטכנולוגיה מתקדמת, במגוון תדרי חברות הסלולר וגופי החרום.
"רכבת ישראל נמצאת בשלבי העבודה המתקדמים לקראת הפעלת קו הרכבת המהיר שיקשר בין ת"א וירושלים בזמן נסיעה של כחצי שעה בלבד", כך נמסר מהנהלת רכבת ישראל. "מדובר בפרויקט הדגל של החברה, שצפוי לשנות את מפת התחבורה בין שתי המטרופולינים הגדולות במדינה. למרות מורכבות המיזם, הכולל 22 ק"מ של מסילות הרכבת המונחות על גבי גשרים ובתוך מנהרות הרכבת, מהן זוג המנהרות הארוך בישראל - עם הפעלת הקו, תספק רכבת ישראל ללקוחותיה קישוריות סלולרית ואינטרנט אלחוטי ללא עלות, לכל אורך המסילה ובתחנת הרכבת הנמצאת מתחת לפני הקרקע".