|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

נשקל איחוד הגבלת האתרים עם חוק הפייסבוק

ועדת החוקה החלה לדון בהצעת החוק להגבלת גישה לאתרי אינטרנט למניעת ביצוע עבירות סגן ראש אגף החקירות במשטרה: "ברגע זה יש 50 אתרי הימורים ולמעלה מ-120 אתרים שמוכרים סמים ברשת הווירטואלית שיש לנו קושי אכיפתי להתמודד איתם" חברי הכנסת ביקשו לשלב את החוק עם "חוק הפייסבוק" והיו"ר ח"כ מקלב אמר כי השר לביטחון הפנים אמר כי ישקול את האפשרות
08/02/2017  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]

ועדת החוקה חוק ומשפט החלה (יום ד', 8.2.17) לדון בהצעת חוק הגבלת גישה לאתר אינטרנט לשם מניעת ביצוע עבירות, התשע"ז-2017, להכנתה לקריאות שנייה ושלישית. הצעת החוק פוצלה מהצעת חוק המקורית להגבלת שימוש במקום לשם מניעת ביצוע עבירות (תיקון מס' 2), התשע"ד-2014 והיא כוללת את המישור האינטרנטי המייצר הסדר חדשני בחקיקה הישראלית, שמטרתו להיאבק בפשיעה חמורה באינטרנט באמצעות הגבלת גישה לאתרי אינטרנט שמתבצעות בהם עבירות מסוימות: ארגון או עריכת הימורים בלתי חוקיים הקשורים לפעילותו של ארגון פשיעה; פרסום תועבה המציג קטינים - פדופיליה; ומכירת סמים מסוכנים. הצעת החוק קובעת לראשונה בחקיקה הסדר המחייב ספקי אינטרנט (הגוף עמו מתקשר הלקוח כדי לקבל שירותי אינטרנט) להגביל הספקת תוכן אינטרנטי למשתמשים שלהם. לפי הצעת החוק, בית המשפט יוכל להורות לספקים לחסום גישה לאתר אינטרנט; להוריד אתר אינטרנט מהשרת; להורות לשירות איתור אינטרנטי להוריד את תוצאות החיפוש. בנוסף, בית המשפט יוכל לתת צו אם "אתר האינטרנט הוא של ארגון טרור והגבלת הגישה חיונית למניעת המשך פעילותו באמצעות האתר". הפרה של צו תהווה עבירה שלצדה עונש של שנתיים מאסר.

יו"ר הישיבה, ח"כ אורי מקלב: "זו חקיקה חדשנית שכמעט לא הייתה כמותה. אנחנו יודעים למנוע גישה למקומות פיזיים והשאלה אם אפשר גם למקומות וירטואליים. גם אם האפקטיביות נמוכה אבל ניצור מצב שהחוק ישפיע על 1000 בני נוער מזדמנים שלא יגיעו לאתרים, זה רווח ולכן יש לבדוק איך להוריד את רמת הפגיעה". עוד אמר כי שוחח עם השר לביטחון הפנים שאמר כי ישקול לכלול גם את חוק הפייסבוק ולשלבו בחוק.

ח"כ ענת ברקו (הליכוד) אמרה כי שאלת האפקטיביות היא החשובה. "הסרת תוצאות חיפוש נשמעת יעילה בשילוב אפשרות לחסימה".

ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת): "מדובר בהצעת חוק חריגה שאין לה מקבילות במדינות דמוקרטיות אחרות. יש פה פגיעה קשה בזכויות יסוד של חופש ביטוי ומידע כשהתועלת לא ברורה. כמובן שרוצים למגר את העבירות של זנות, הימורים וסמים אבל אם יש 40 אתרים שמוכרים סמים לא צריך חוק כדי לחסום אותם. הבעלים צריכים להיות מאחורי סורג ובריח ולא להסתפק בחסימה שיעקפו אותה. הוא ביקש לבחון שילוב של "חוק הפייסבוק" כדי לייצר משהו כולל יותר.

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד): הצטרפה לבקשת הח"כים לכלול את "חוק הפייסבוק" וביקשה להוסיף עבירות שסירבו לדבריה להוסיף עד כה בנוגע למאבק בזנות.

רביד דקל ממשרד המשפטים התייחסה לבקשות הח"כים לשלב את "חוק הפייסבוק" ואמרה כי "קונספטואלית יש הבדל משמעותי, כי השאלה מה אתה מסיר ואיזה עבירות משמשות בסיס להסרה. חוק הפייסבוק מדבר על ביטויים שיש בהם סכנה וכאן המבחן שונה".

תת-ניצב גדי סיסו סגן ראש אגף החקירות במשטרה: "עם ישראל אוהב להמר. בעשור האחרון יש עלייה מדאיגה מאוד של אלפים שחיים במעגלי הימורים. יש 50 אתרי הימורים פעילים אליהם נחשפים עשרות אלפים ברשת הווירטואלית שיש לנו קושי אכיפתי להתמודד איתם. המשטרה רואה בחוק הזה, מעבר לאכיפה כלי מניעתי. אדם שרוצה להיכנס לאתר הימורים בלתי חוקיים יראה הודעה שהאתר נסגר בגלל פעילות בלתי חוקית ברשת. זה נותן מענה לאנשים המזדמנים. ביחס לחשש לעקיפת החסימות - ההגבלה לא באה לתת מענה לכל המתוחכמים, כמו בעולם הפיזי - בבית מוגן. אדם שמבצע עקיפה מגביר את היכולת שלנו לפעול פלילית כי הוא מבסס מודעות לעבירה. זה מכיל עליו את האחריות הפלילית באופן יותר מובהק".

סגן-ניצב מאיר חיון ראש יחידת סייבר במשטרה: אין ספק שאם נפנה לבעל אתר ונבקשו להסיר זה הכלי האפקטיבי אבל המציאות היא שרוב האתרים בכלל נמצאים בחו"ל. אנחנו מתוסכלים כי מגיעים אזרחים להתלונן על אתרים ואין לנו יכולת לפעול מול אתרים שבארצות מסוימות הם חוקיים, או שלא מעניין אותם סרטון של ילדה שילד העלה תמונת עירום שלה באתר פורנוגרפיה ענק ולכן חסימת הגישה נחוצה. אין לנו יומרות לחשוב שהחסימה תהיה מלאה. כנראה שהפדופילים יגיעו לשם ואולי גם הילד שיקליד בגוגל "איך עוקפים" יגיע אבל הוא יהיה מודע לכך שהוא מבצע עבירה. לגבי החשש מנזק לאתרים אחרים בעת חסימות- בית המשפט יכריע במקרה שיובא לפניו שאם תתבצע חסימה זה יפגע באתר למכירת פרחים בברזיל אבל אלו יהיו מקרים בשוליים".

פרופ' יובל שביט חוקר אינטרנט: "מי שמאוד רוצה יגיע. עקיפת DNS פשוטה יחסית אבל היא קפיצה מחשבתית. האינטרנט הולך לכיוון המוצפן כך שיהיה יותר ויותר קשה למצוא תוכן ולחסום אותו כך שבעשור הקרוב החוק יהיה אפקטיבי ובטווח הארוך אני לא צופה טובות".

עו"ד אורי סבח מהאגודה לזכויות האזרח: "התועלת נמוכה והנזק עלול להיות גדול מדי. לא צריך לחפש חסימת DNS כשאפשר להוריד דפדפן פשוט שיכולים לגלוש דרכו. אנחנו פותחים בסיס לצנזורה של אתרי אינטרנט בגלל הכלי ואנחנו מוטרדים מהתוספת של אתר שהוא לטרור. יש כאן פתח שבראיות חסויות מעמד צד אחד ייחסמו אתרים שלא נדע למה נחסמו".

ראומה שלזינגר מהמטה למאבק בסחר בנשים ובזנות הביעה מחאה על כך שעבירות רבות נלוות לזנות לא נכללות בחוק. "670 אתרי זנות פועלים כיום והם שער הכניסה העיקרי לצעירים לזנות". עו"ד דקל השיבה כי אין מחלוקת שנכון יהיה למנוע גישה לאתרים כאלו אבל רשימת העבירות שהמטה העביר מבחינת היסוד העובדתי לא יכולה להיכלל כשצריך לפרש ולבדוק את יסודות העבירה האם הן ייתכנו באינטרנט.

עו"ד מיטל שוורץ מאיגוד האינטרנט הישראלי: "החקיקה לא ממש תעזור לפתור את הבעיות. החסימה לא יעילה וקלה לעקיפה. אתר סדרות נחסם בצו בית המשפט בשל הפרת זכויות יוצרים ותוך כמה שעות נפתח בכתובת IP אחרת וזה הפך למרדף שבו הוא חסום שעה אחת ביום ונפתח בכל היתר. בנוסף, לא בטוח שבתי המשפט יבינו מספיק טכנולוגית כדי להציע חסימה מינימלית". תנ"צ סיסו הגיב לדבריה: "המשטרה תופסת את כל הפורצים? במרוץ החיים שצד אחד רוצה לבצע והשני רוצה למנוע את החופש לעולם תהיה ריצה ואיש לא אומר שהאפקטיביות תהיה 100% אבל עדיין יהיה כלי משמעותי שישיג תוצאה".

לשאלת ח"כ תמר זנדברג (מרצ) מדוע החוק גורף ביחס לאתרי הימורים והאם הוא כולל גם צפייה באתר הימורים כמו זה שפועל במערכת הבחירות בארה"ב, לצורך לימוד, השיב עו"ד ד"ר חיים ויסמונסקי מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה: "ככל שיש אתר הימורים בארץ הוא לא חוקי. כשהאתר יושב בחול-וארגון ההימורים מתבצע בכל מדינה בה מתבצע ההימור יש שאלה אם לאסור זאת. ח"כ זנדברג השיבה כי "החוק נועד לטפל במניעת ביצוע עבירות ולא בתופעה הזו של חסימה מילדים. אין חוק בישראל שאוסר צפייה באתר שמבצע הימורים ואם תחסמו את האתר זו תהיה פגיעה כשלא ברורה התועלת". עו"ד ויסמונסקי השיב כי לפי הפסיקה, האתר ייחסם כי העבירה מתבצעת בטריטוריה הישראלית.

תאריך:  08/02/2017   |   עודכן:  08/02/2017
עידן יוסף
+ערוץ 7 פועל מתוך דירות עמידר
20:08 08/02/17  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה
שר השיכון נטש את הדיון באמצע  ▪  בשבוע שעבר לא הופיע מנכ"ל משרד השיכון לישיבה באותה ועדה, באותו נושא  ▪  דובר הכנסת: "גלנט עזב לאחר שהותקף בשאלות על-ידי חברים בוועדה"  ▪  השר מודה: הביקוש לדירות לנזקקים הולך וגדל
(מתחם דירות עמידר המשמש את ערוץ 7)
+יו"ר הכנסת: בג"ץ יכול להתערב בחוק ההסדרה
18:58 08/02/17  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בכינוס בהשתתפות שגרירים מ-80 מדינות בעולם הגן אדלשטיין על חוק ההסדרה וטען כי כשהוא שומע את הביקורות עליו הוא תוהה האם מדברים על אותו חוק  ▪  "אם ימצא בית המשפט שחוק ההסדרה עומד בסתירה לחוקים קיימים, זכותו להתערב"
(אדלשטיין. לא היה פגם בהליך החקיקה [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהדות התורה והשבת   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   ענת ברקו   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נשקל איחוד הגבלת האתרים עם חוק הפייסבוק
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
השר לביטחון הפנים גלעד ארדן חשף (יום ג', 8.2.17) בפני הכנסת כי המשטרה מוזעקת שבע פעמים בממוצע, לאירועים בהם פקחים של הרכבת הקלה בירושלים מורידים נוסעים לשם זיהוים, וזאת בשל בעיות בתיקוף כרטיסם הנובעות מבעיות טכנולוגיות.
08/02/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת קיימה (יום ד', 8.2.17) דיון דחוף בעקבות סדרת הפרסומים על התעללות והזנחה בבתי אבות סיעודיים ברחבי הארץ.
08/02/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
נוכח מצבה הקשה, העיר נצרת עילית דורשת תוכנית פעולה נקודתית של הממשלה, כזו שתכלול תקציבים ישירים לתמיכה ולפיתוח העיר - כך הסכימו (יום ד', 8.2.17) חברי ועדת הכספים מכל הסיעות, בדיון דחוף בעקבות הגירעון הגדול של העיר והאתגרים הקשים שיעמם היא מתמודדת. בדיון השתתפו חברי כנסת כמעט מכל הסיעות וכן שר החקלאות, השר אורי אריאל, שאמר אף הוא, כי "נצרת עילית זקוקה לסיוע דחוף עם תקצוב נקודתי שלא על-פי הקריטריונים הרגילים".
08/02/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
"משרדי החקלאות והגנת הסביבה, חייבים להגביר את הפיקוח על תחנות ההסגר העירוניות והפרטיות לכלבים, לקבוע נהלים, תקנים ותקצוב, ולא להותיר את הטיפול לכל רשות-מקומית לפי הבנתה ויכולתה", כך קרא (יום ג', 7.2.17) ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני), ממלא-מקום יו"ר הוועדה לביקורת המדינה.
08/02/2017  |  יפעת גדות  |   חדשות
"ההפרטות הרבות וביטול שירותים חברתיים וציבוריים בעשורים האחרונים יצרו חלל בכל הנוגע לשירותי רווחה לאזרח, ואת החלל הזה ממלא המגזר השלישי ובמידה רבה הגמ"חים. גם אם רוצים להסדיר את פעילותם, אסור בשום פנים לפגוע במפעל החברתי החשוב הזה של ערבות קהילתית-הדדית. אין מדינה יהודית ללא ערבות הדדית". כך פתח (יום ג', 7.2.17), יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, את הדיון הראשון של הוועדה בהצעת חוק שנועדה להסדיר את פעילות הגמ"חים ושל כל הגופים שנותנים אשראי ללא ריבית לציבור.
07/02/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il