מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר,
דן הראל, הוא מועמדם של שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ ושר האוצר
משה כחלון לתפקיד יושב-ראש חברת נתיבי איילון.
חזרתו של הראל לגוף הכפוף ל
משרד התחבורה מתרחשת כחמש שנים וחצי לאחר הפיצוץ בינו לשר כ"ץ, שבעקבותיו פרש הראל מתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה. הראל פרש בשל סכסוך מקצועי עם השר, לאחר שנוכח כי נושאים שמקדם המשרד מעוכבים ואינם יוצאים לפועל.
בין המנכ"ל דן הראל לשר ישראל כ"ץ התגלע בערב יום הכיפורים תשע"ב ויכוח קשה במהלך ישיבה. הראל נטש את המשרד בזעם. הראל, סגן הרמטכ"ל לשעבר, מונה לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה ופרש מהתפקיד תשעה חודשים בלבד. הוא שימש כמנכ"ל הרביעי במשרד התחבורה בתוך שלוש שנים, שניים מהם בתקופת השר כ"ץ.
סיבת ההתפטרות הרשמית לא נמסרה עד היום. במשרד התחבורה דחו טענות כי הרקע להתפטרות הוא חילוקי דעות בין השניים, באשר לנושא הבטיחות ברכבת. השערה נוספת שהועלתה כסיבה להתפטרות הייתה הפקעת סמכויות משרד התחבורה ההיסטוריות בענף התחבורה הציבורית לטובת השלטון המקומי באמצעות הקמת רשות מטרופולינית לתחבורה ציבורית בגוש-דן, לה התנגד כ"ץ.
כעת, אומר כ"ץ כי לדן הראל כישורים רבים והוא יוכל לתרום מניסיונו הרב ויכולותיו, לקידום יעדי הממשלה והחברה ובראשם פיתוח תשתיות לתחבורה ציבורית מתקדמת בגוש-דן. מדבריו עולה כאילו הראל עצמו הוא שהציע את עצמו לתפקיד: "שמחתי להיענות לפנייתו של הראל ולנכונותו להמשיך ולתרום לעשייה הציבורית".
אלוף (מיל') דן הראל שימש בצה"ל בתפקיד סגן הרמטכ"ל. השר כ"ץ מרבה למנות יוצאי מערכת הביטחון, שלהם ניסיון מועט או אפסי בתחבורה, לתפקידי מפתח במשרד התחבורה וביחידות הכפופות אליו.
הראל יכהן בחברה כיו"ר ללא שכר. מועמדותו לתפקיד כפופה לאישור הוועדה למינויים בחברות הממשלתיות, בראשות השופטת (בדימוס),
בלהה גילאור ודירקטוריון חברת נתיבי איילון.