|   15:07:40
דלג
  רפי פרידמן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

נוכח 4 שנות המאסר:

בניזרי, "שיהיו בעיניך כימים אחדים!"

חטאו הגדול של בניזרי איננו ניצול קשריו, כי אם ניצול כישוריו. אילו לא היה ניחן בשלמויות ייצוגיות מופלאות שכאלה - מתת אלוה ממעל - ספק רב אם הייתה יד האספסוף התקשורתי מבקשת אותו
25/06/2009  |   רפי פרידמן   |   מאמרים   |   פרשת בניזרי   |   תגובות
לא הילך בגדולות. בניזרי [צילום: פלאש 90]

היה לי האיש כמקור עידוד להתפתחות מנהיגות צעירה, איכותית, ערכית ויהודית, שגורל נערים ונערות תמימים, בחורים ובחורות אובדי עצה - הם, והם לבדם, בראש מעיינותיה

בניזרי ל-4 שנים בכלא
איציק וולף
בית המשפט: "הגיעה העת לעשות מעשה על-ידי הצגתו של תג מחיר גבוה מזה שהיה נהוג בעבר" * הרב ראובן אלבז לא ייישלח לכלא
לרשימה המלאה

קשה לתאר את התחושה המרה עם ההתוודעות לגזירת בשר-ודם נוראה; זו שהושתה אתמול ברוע-לב מופגן על בני-משפחתו של מנהיג רוחני עממי; מהטובים, השנונים והמפוכחים, ועם זאת - מבעלי הקסם, החביבים ומצניעי הלכת, שהחברה הישראלית ידעה מעודה.

מעולם לא פגשתי את שלמה בניזרי. מעולם לא שוחחתי עמו. לחילופין, אף מעולם לא דרשתי בשלומו, ולו בעקיפין. עיקרו של עניין: בניזרי איננו יודע כלל על קיומי שלי, ואילו אני - כאחד העם - התרשמתי מן האישיות הציבורית, המבטיחה והבוטחת, בחסות פרסומים ודיווחים.

מבחינתי, היה לי האיש כמקור עידוד להתפתחות מנהיגות צעירה, איכותית, ערכית ויהודית, שגורל נערים ונערות תמימים, בחורים ובחורות אובדי עצה - הם, והם לבדם, בראש מעיינותיה. עד לרגע זה אין סיבה כלשהי לנפילת פגם ב'כי-הוא-זה' בהערכה מופתית זו כלפי האדם ומפעלו. אדרבה. תוצאות משפטו של בניזרי מצביעות יותר מכל, כי השר והח"כ מעולם לא נשא עיניו לטובת הנאה כלשהי ו/או למנעמי שלטון ו/או לחסדי מוסדותיו ו/או לנהנתנות לשמה, מנת חלקם של רוב מכריע בקרב הפוליטיקאים המקומיים.

גם השורה התחתונה בדינו מעידה כאלף עדים, כי המנהיג העדתי המזהיר שכב על הגדר למען פטרוניו, ובלבד שמוסדות התקווה והאור, על הקמתם והתמדתם עמל - לא יקרסו בצוק העתים.

אינטליגנציה אנושית חברתית במיטבה
קשר לזרא לאריה דרעי [צילום: פלאש 90]

גם קשירה אפשרית של שלמה בניזרי לכוכב פוליטי נופל - אף הוא, באורח פלא, ממפלגתו - כאריה דרעי, לזרא הוא בעיני כל בר-דעת

ידעתי אף ידעתי ואף חככתי בדעתי, אם להקדים ולהזהיר על אודות חגיגת אליטות-השובע סביב סמיכות הפרשיות בין שלמה בניזרי ובין אברהם הירשזון. נהיר היה לי כשמש, כי התקשורת תמסוך ארס נוסף - תרצו: "תוסַף רעל" - בדיווחיה המגמתיים כל-כך, הצדקניים והמתחסדים כדי מתיקות דביקה ונאלחה, על אודות נקי-כפיים ובר-לבב כבכיר מפלגה מזרחית-חרדית נעלה זה.

גם קשירה אפשרית של שלמה בניזרי לכוכב פוליטי נופל - אף הוא, באורח פלא, ממפלגתו - כאריה דרעי, לזרא הוא בעיני כל בר-דעת. שר הפנים המיתולוגי, כשרון ניהולי כשלעצמו, טעם מלוא לוגמיו משיקויי הקוקטיילים, נחלת שועי ישראל, המאחרים בנשף - קודם שנתפס על-ידי חבריו המתהוללים עצמם, כאיום ממשי על המונופול הגורף; זה הנשלט בטווח אצבעותיהם. עד היום אריה דרעי הינו נשוא רכילות אטרקטיבי במדורים צהבהבים, כמו-גם אבן-שואבת לבעלי עניין ממדינת תל אביב ואף הרבה מעבר לה; אל מעבר לקווי הסכסוך הערבי-ישראלי.

מעולם לא נטה עסקן חרדי לתלות יהבו או למצוא עצמו תלוי בו, מעל ומעבר לתחומי המושב המתחייבים מכוח אמונם של בוחריו הטיפוסיים בבני ברק ובירושלים, כבביתר-עלית, עמנואל וקריית-ספר. אריה דרעי דווקא כן. אלא שאריה דרעי צלח את הנהר ויכול היה למבקשי נפשו, שונאיו כאוהביו המתחלפים, דוברי שפה אחת של אינטרסים כוחניים, פוליטיים וכלכליים.

היכן מצא עצמו שלמה בניזרי - אינטליגנציה אנושית חברתית במיטבה, העולה עשרת מונים על חברו (דרעי); זה המוֹעד מראש צוקים - שעה שהחזיק בעמדות מפתח?

איתרע מזלו?
בית של ערכים. בניזרי ובנו [צילום: פלאש 90]

לאורך כל דרכו הפוליטית, ביתו היה פתוח לרווחה ברוח ערכיו ואמונותיו, עליהם מעולם לא התפשר. כשכבר כרוך היה אחר הפרוטוקול הדיפלומטי - נותר רועה חינוכי למבקשי עצתו

זה לעומת זה - הרי ששלמה בניזרי מעולם לא הילך בגדולות. המיקרופונים השלופים, שחשו וחששו, כי קול מזרחי, חריג באיכויותיו, בוקע ועולה נוכחם - לא הביאו את בעליו לידי שכרון כוח. אף בחירתה של הקהילה ההומוסקסואלית, מעשה שטן, בבניזרי כמושא הערצתם - לא הזיחו דעתו.

הפרגון היה רב, שעה שהשר הצעיר והמצליח היה ונותר כחגב בעיני עצמו. עד שמבקשי נפשו לא הטיחו רקתו בקרשי בימת האגרוף הלאומית וכשכבר נחרץ גורלו במשפט - הרי ששלמה בניזרי ידע ויודע היטב מאין בא ולאן הוא הולך.

לאורך כל דרכו הפוליטית, ביתו היה פתוח לרווחה ברוח ערכיו ואמונותיו, עליהם מעולם לא התפשר. כשכבר כרוך היה אחר הפרוטוקול הדיפלומטי - נותר רועה חינוכי למבקשי עצתו. ביתו מעולם לא הושבת מברכה, תהילה ותפילה, כשקריאה בשם ה' מהדהדת, נוכח קהל אוהבים (שלא על-מנת לקבל שכר) צמאי תורה.

כך נקלע קבלן עבדים - לימים, יעוטר בתואר המפוקפק 'עד מדינה' - לבית ועד לחכמים, שהוא במקרה (או שלא) גם דירת מגוריו של שלמה בניזרי. הלב החמים, לצד היד המקרבת, הביאה, אולי, לידי אהבה המקלקלת את השורה. אלא שכה רבות פרחו בחוצותינו אהבות פוליטיקאים מסוג זה, עד שבא יהודי מדלת-העם כשלמה בניזרי, שאימת הדין הטילה דווקא עליו הר כגיגית.

הוא - דווקא הוא - ישמש מעתה מודל הרתעה. כל האחרים, גדולים ונכבדים ממנו - יוצאי אירופה קצת יותר ממנו - כבר נהנים מתגמולי פרישה וממענקי פיצוי ללא יחס; לא לתרומתם ולא לסגולתם. אלא שדין ישראל בורר את המחויבים לו, ויושבי-על-מדין אוכפים את מרותו לפי הכדאיות המעמדית והתמחיר החברתי.

איתרע מזלו ואולי לא. שלמה בניזרי נולד להורים תמימי-דרך. מה להם, ישרים באורחותיהם, ולמעמד אצולה, זה החובק נסיכים? על-כן, לא לבניזרי המלוכה...

אילו הסתפק שלמה בניזרי באתונות והותיר מאחורי גוו את תעתועי המלוכה - היו בני טיפוחיו כצאן אדם, ואילו המשחרים לפתחו רבים משחלם. אלא שצו רבו הוביל אותו, בשם ה' צבאות, אל חזית אש אימתנית, שעה שכוח מופתיו כבר כשל אל מול חרטומי משטרה ותלייני פרקליטות.

חטאו הגדול של בניזרי איפוא איננו ניצול קשריו, כי אם ניצול כישוריו. אילו לא היה ניחן בשלמויות ייצוגיות מופלאות שכאלה, מתת אלוה ממעל; ספק רב, אם הייתה יד האספסוף התקשורתי מבקשת אותו.

המאסר - כימים אחדים לשלמה
הצדק יחזור. בניזרי [צילום: לע"מ]

לפלא גדול כיצד שופט יהודי, ערכי ושרשי, שכבר עמד בכבוד במבחני "קידמה" ו"נאורות" קודמים, הצטרף הפעם אל החוזים-ההוזים של מדינת כל-אזרחיה, במשא הטפה צדקני, עיוור ומיתמם, שתכליתו הפיכתו של שלמה בניזרי לשעיר המשתלח

חז"ל מלמדים, כי אין סניגור נעשה קטיגור. סניגוריו של שלמה בניזרי - ליבו וכליותיו - נמצאו באורח אבסורדי קטיגוריו. אישיותו הכריזמטית של בניזרי שימשה, שלא בשליטתו, סדין-אדום בפני פטרוני הממסד התקשורתי. שלא באשמתו, קרב הרייטינג הקטלני, שכבר הוליד פרי באושים כדודו טופז - היה בערכיו. אילו לא היה שלמה בניזרי הוא עצמו - היו קנאי החופש מוותרים לו. אבל אדם בתוך עצמו הוא גר...

חכמינו חוככים בדעתם על אודות שופטי ישראל, אליהם נושאת נבואת ישעיהו את בשורתה, לפיה "אשיבה שופטייך כבראשונה ויועצייך כבתחילה". וכי מה מקומו של התיקון הערכי אצל שופטים מקרב עמנו? אלא שהנביא ישעיהו מקדים לחשוף את סודו של תהליך האידיאליזציה פסוק קודם לכן: "ואשיבה ידי עלייך ואצרוף כבור סיגייך ואסירה כל בדילייך". היינו: הטיהור של מערכת המשפט הוא שיביא לידי תחושת רווח והצלה ולכדי תקווה, כי הצדק סופו לחזור, להיעשות ולהיראות.

לפלא גדול כיצד שופט יהודי, ערכי ושרשי, שכבר עמד בכבוד במבחני "קידמה" ו"נאורות" קודמים, הצטרף הפעם אל החוזים-ההוזים של מדינת כל-אזרחיה, במשא הטפה צדקני, עיוור ומיתמם, שתכליתו הפיכתו של שלמה בניזרי לשעיר המשתלח. אלו הם, כנראה, הסיגים והבדילים, מהם, בעזרת השם, נעלה וניטהר, גם נוכח אישיות שיפוטית נעלית, הנופלת בלי-משים אלי תהומות הבּוֹרוּת והמשטמה.

על עבודת הפרך של יעקב - כנגד שבע שנים, גמול על אהבת רחל - נאמר: "ויהיו כימים אחדים באהבתו אותה". בהשראת דמותו ההרואית של יעקב אבינו, גם עלינו להתפלל, כי ארבע שנות הבידוד והריחוק, אלו שהוטלו שלא-כדין על שלמה בניזרי, יחלפו כימים אחדים באהבת בני משפחתו, קהלו ואלוהיו.

תאריך:  25/06/2009   |   עודכן:  25/06/2009
רפי פרידמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בניזרי, "שיהיו בעיניך כימים אחדים!"
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נחום שחף
25/06/09 15:06
 
צבי ג
27/06/09 15:30
2
אורי בורי
25/06/09 15:07
 
מורה נבכים
26/06/09 08:37
3
משה זעפרני
25/06/09 15:43
4
משה זעפרני
25/06/09 15:52
5
מיכאל ב
25/06/09 16:36
6
שמעון אמסלם
25/06/09 18:39
7
מרעיד אדמות
25/06/09 18:56
8
קורא נרגש
25/06/09 23:02
9
איילה
26/06/09 00:14
10
נעשתה נגדו נבלה
26/06/09 00:49
11
חילוני
26/06/09 09:45
12
מופתע
26/06/09 18:46
פורום: פרשת בניזרי כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חדשות לבקרים אנחנו שומעים על חשיבות היוגורט לתזונה. יוגורט הינו חלב המותסס על-ידי חיידקים ייחודיים התורמים לו את טעמו, מרקמו וכן ערכים תזונתיים בריאותיים נוספים.
25/06/2009  |  לימור בן-חיים  |   מאמרים
לפני שנכנסים לדיון במה שהתקשורת מכנה "חוק מופז", חובה על כל אחד מאיתנו להשיב על שתי שאלות עקרוניות: האם חבר-כנסת הוא שליח ציבור או קרייריסט, והשאלה השנייה: של מי המנדט, לעזאזל. דומה שבין האזרחים, ללא הבדל אידיאולוגי, התשובה הנכונה לשאלה הראשונה היא: חבר-הכנסת - גם אם הוא חושב אחרת- הוא שליחנו.
25/06/2009  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בכנסת התקיים דיון מיוחד על מצבם של ילדי העקורים מגוש קטיף.
25/06/2009  |  צפורה בראבי  |   מאמרים
כן, זה מצבנו עם שני שרים בכלא, קצה קצהו הקטן של זנב הנחש נגדע, והנחש אפילו לא משתין בכיוון.
25/06/2009  |  אפרי הלפרין  |   מאמרים

25/06/2009  |  ד"ר הווארד עמיטל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
הנושא הלוהט ביותר בימים אלה, לקראת הכרעה, הוא כמובן המחלוקת אם חובתה של ישראל להגיב על ניסיון החדירה האירני של הכטב"מים לתחומה של המדינה
יריב גוטמן
יריב גוטמן
דוח פיץ' רובו ככולו מזהיר שוב ושוב מפני תרחיש אפשרי של ירידת הדירוג של ישראל, זאת בעיקר בשל האפשרות של הארכות המלחמה ובד בבד רמיזה שעל מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל לעשות את הנדרש כדי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il