הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ
קארין אלהרר (יש עתיד) קיימה הבוקר (ג') ישיבת מעקב שניה בנושא בקשה לחוות דעת
מבקר המדינה על טיפול המדינה בריבוי תאונות הדרכים בכביש 66.
בפתח הדיון אמרה יו"ר הוועדה ח"כ קארין אלהרר: "זה כבר דיון שלישי שאנחנו עורכים בנושא הזה מאז חודש יוני. חוסר התקשורת בין המשרדים עולה בחיי אדם".
איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו אמר: "בפגישה עם שר התחבורה ישראל כ"ץ ועם
ניסים פרץ מנכ"ל נתיבי ישראל בחודש ספטמבר סוכמו שלושה דברים: לתכנן את הכביש ל-4 מסלולים, טיפול מידי בכל הכניסות והיציאות מהישובים, וכן הזזה בטווח המידי ובמימון משרד הכלכלה הקטע באורך של כשני קילומטרים מול קיבוץ משמר העמק. לפני כשבוע בוצע סיור בכביש. עברנו צומת-צומת וסיכמנו עקרונית אם צריך כיכר או רמזור בכל אחד מהם".
הכביש לא נכלל במוקדי סיכון
נחלה שקר, מהנדס תנועה ראשי בנתיבי ישראל: "בוצעו פרויקטים של הפרדה קשיחה בכ-60% מהכביש. ע"פ נתוני התאונות לשנים 2013-2015 הכביש לא נכלל במוקדי סיכון. אנחנו נעשה רק מה שנכון מבחינה מקצועית, בלי קשר להבטחות של שר או מנכ"ל".
מיטל הומינר, מנהלת תחום תקציבי פיתוח ב
משרד התחבורה: "עשינו מיפוי ויש ברחבי הארץ למעלה מ700 פניות שמאלה שדורשות טיפול. לגבי כביש 66, צומת הזורע עומד להיות מטופל כבר השנה"
סנ"צ עדי זלדס, רמ"ד מחקר באגף התנועה במשטרה: "בשנת 2016 התרחשו בכביש 66 28 תאונות דרכים, 1 קטלנית ושתיים קשות. סך הכל 86 נפגעים. ב2017 היו עד כה תאונות קלות בלבד. לעומת 2015 מדובר בירידה בנתונים. הסדרת צומת הזורע ותאורת כל הצמתים בכביש תהיה עוד השנה".
בסיום הדיון דרשה יו"ר הוועדה ממשרד התחבורה למסור לוועדה דיווח מפורט על כל הצמתים של הפניה שמאלה ברחבי הארץ עם סטטוס מדויק. היא הודיעה כי בחודש מאי ייערך דיון נוסף אליו יוזמן שר התחבורה.