|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

הימור ישראלי בטוח

אילו הכריז ראש הממשלה כי ישראל תומכת במפגינים וכי תסייע להם ביד רחבה, היה הדבר מועיל לישראל פוליטית במספר דרכים ראשית, היא הייתה עושה את הדבר הנכון מוסרית, ובכך הייתה רוכשת את הערכת מיליוני אנשים בעולם, הנחרדים משתיקתן של ממשלותיהם, נוכח אומץ ליבם של המפגינים האירניים, המסכנים את חייהם למען החירות
26/06/2009  |     |   מאמרים   |   מהומות באירן   |   תגובות
העולם שמקטרג על מרפסת בהתנחלויות, שותק לנוכח ירי אש חיה אל עבר מפגינים [צילום: AP]

אם המולות ידכאו באלימות את המתנגדים הפרו-דמוקרטים, יקשה הדבר על ממשל אובמה לאמץ אותם כצדדים למשא-ומתן ובכך בעצם להצדיק את מרחץ הדמים שלהם. קושי זה מתבטא בשאלות הנוקשות המופנות בימים האחרונים כלפי הנשיא אובמה על-ידי מקטרגיו הפוליטים ואפילו על-ידי תומכיו.

   רשימות קודמות
  אובמה נציב עליון
  לא להמתין עד שארה"ב תחזור לשפיות

ישראל מוצאת את עצמה היום במצב בלתי מוכר. האווירה המהפכנית המתהווה באירן מעמידה את ישראל בפני אפשרות שלעיתים נדירות ניצבת בפניה: הימור בטוח. בעוד ממשל אובמה מסרב לתמוך במפגינים נגד המשטר, והאיחוד האירופי גם הוא מתחמק, ננטשו מיליוני אירנים - המסכנים את חייהם ברחובות במחאה על גניבת בחירות ועל שלטון רודני - על-ידי כל אלה שהם חשבו כי יתמכו בהם. עם תחילת המהומות, הצטרפה ישראל לארה"ב ולאירופה בדחותה את המפגינים.

בסרבם להסתכן בתמיכה במפגינים - כאשר בעשותם זאת, הם למעשה מציבים את עצמם בצד המולות נגד הפרו-דמוקרטים ברחובות - ציינו בצדק נשיא ארה"ב ברק אובמה, כמו גם שר הביטחון אהוד ברק וראש המוסד מאיר דגן, כי מיר חוסיין מוסאווי, לשעבר ראש ממשלת אירן ומנהיג תנועת המחאה בתוארו היום, הוא רדיקלי וקיצוני בדיוק כמו מחמוד אחמדינג'אד, שאת כסאו הוא מעוניין לרשת.

יתר על כן, פקידים מערביים ופרשנים מציינים, כי תומכיו העיקריים של מוסאווי בתוך המשטר - הנשיאים לשעבר מוחמד ח'אתמי ואכבר רפסנג'ני - רחוקים מלהיות מהפכנים מתנגדי המשטר. נראה כי מה שמניע אנשים אלה הוא התחושה, שבאמצעות התקפותיו הכוחניות של הנשיא הנוכחי נגד "המשמרת הוותיקה", הוא מסלק אותם הצידה. הם חשים מבוזים. זה נכון על אחת כמה וכמה לאור העובדה, שאחמדינג'אד פועל בתמיכתו הגלויה של השליט הרודני האמיתי של אירן - עלי ח'מנאי, המכונה "המנהיג העליון". אנשים כמו מוסאווי, ח'תמי ורפסנג'ני אינם מעוניינים בהפלת המשטר הקיים, אשר למטרותיו הם שותפים, אלא רק מעוניינים להשיב לעצמם את כוחם במסגרת המשטר.

מוסאווי - מהפכן בעל כורחו
אויב המשטר בעל כורחו [צילום: AP]

הנימוקים הישראליים שלא להתערב באירועים באיראן תואמים את אלה המדריכים את שאר העולם המערבי. הנושא האיראני העיקרי המטריד את ישראל הינו מדיניות החוץ של איראן, ובפרט תוכנית הגרעין שלה ותמיכתה בארגוני טרור אנטי-ישראלים. לישראל אין סיבה להאמין, כי ממשלת מוסאווי תיטה להפסיק את המירוץ לקראת הפצצה, או לצמצם את התמיכתה בארגוני טרור כמו חיזבאללה וחמאס, יותר מאשר תעשה זאת ממשלתו של אחמדיניג'אד. כראש ממשלה בשנות ה-80, היה מוסאווי היוזם ראשי של תוכנית הגרעין האיראנית, והוא פיקח על הקמת חיזבאללה ועל הגי'האד האיסלאמי הפלסטיני.

הערכה כפולה זו באשר למוסאווי ולתומכיו עומדת במרכזה של החלטת מנהיגי המערב להתרחק הן מן המירוץ לנשיאות והן מן המחאות שפרצו לאחריו.

מאז תחילת המהומות, הן ראש הממשלה בנימין נתניהו והן השר לעניינים אסטרטגים משה יעלון נטשו את העמדה האדישה הראשונית בה נקטה ישראל עם תחילת המהומות. שני האישים הבהירו, כי ישראל חשה קִרבה למפגינים ומאחלת ליום בו יפילו את משטר הרשע. יחד עם זאת, עד כה ישראל לא העניקה סיוע ישיר למתנגדי המשטר. וזה צריך להשתנות.

הנימוקים הישראלים שלא להתערב באירועים באירן תואמים את אלה המדריכים את שאר העולם המערבי. הנושא האירני העיקרי המטריד את ישראל הינו מדיניות החוץ של אירן, ובפרט תוכנית הגרעין שלה ותמיכתה בארגוני טרור אנטי-ישראלים. לישראל אין סיבה להאמין, כי ממשלת מוסאווי תיטה להפסיק את המירוץ לקראת הפצצה, או לצמצם את התמיכתה בארגוני טרור כמו חיזבאללה וחמאס, יותר מאשר תעשה זאת ממשלתו של אחמדינג'אד. כראש ממשלה בשנות ה-80, היה מוסאווי היוזם ראשי של תוכנית הגרעין האירנית, והוא פיקח על הקמת חיזבאללה ועל הגי'האד האיסלאמי הפלשתיני.

מעבר לכך, ישנה העובדה כי ישראל – כמו ארה"ב – היא ה"אוייב" המשמש את המשטר כשעיר לעזאזל. אם תזדהה ישראל עם המפגינים, ינצלו ח'מנאי ודומיו את הקשר הזה כדי להצדיק את מעשי הדיכוי האכזריים שלהם.

ולבסוף, ישנה אפשרות ברורה, למעשה סבירות ממשית לכך, שמחאות אלו לא תשגנה דבר בטווח המיידי. הן תדוכאנה בברוטליות או תדעכנה מעצמן. מה אם כן יש לישראל להרוויח בהסתכנותה?

טיעונים אלה, המובילים להחלטה הנוכחית של הממשלה שלא להעניק סיוע למפגינים, נראים אומנם סבירים, אלא שהם מתעלמים מחשיבותן של ההתפתחויות האחרונות. לפיכך, הם מחמיצים את ההזדמנויות החדשות שנוצרו – הזדמנויות שאם לא תנוצלנה – תיעלמנה תוך זמן קצר.

למעשה, עם כל יום שעובר, דעותיו הפרטיות והאינטרסים של מוסאווי הופכים לבלתי רלוונטיים. בין אם עמד על כך ובין אם לא, ב-12 ליוני עבר מוסאווי שינוי מהותי. כשקיבל ח'מנאי את התוצאות הרשמיות המזוייפות של הבחירות וכינה אותן"ניצחון משמיים" של אחמדינג'אד, ציפו משקיפים מערביים ממוסאווי לקבל את פסק דינו של הרודן. כאשר במקום זאת הוא צידד בתומכיו שלו עצמו, שיצאו לרחובות כדי להתנגד לשלילת זכות הבחירה שלהם, הפך מוסאווי למהפכן. בין אם הוא תכנן זאת ובין אם לאו, לפני שבועיים נעשה מוסאווי לאוייב המשטר.

להחלטתו של מוסאווי יש משמעות עמוקה ביותר. כפי שכתב בשבוע שעבר מיכאל לדין מן הקרן להגנת הדמוקרטיות באתר Pajamas Media, הרי שב-12 ליוני קשר מוסאווי את גורלו האישי בהצלחתם של המפגינים – והציב את חייו מנגד חייו של ח'מנאי. בלשונו של לידן, "הן ח'מנאי והן מוסאווי – שני האייקונים של הצדדים היריבים, לפחות כיום – יודעים כי או שהם ינצחו או שהם ימותו".

כמו-כן, בסוף השבוע שעבר עברו המפגינים עצמם שינוי. בעוד שקודם לכן הם סתם כעסו על כך שהתעלמו מרצונם בקלפי, הרי שביום חמישי שעבר הם הפכו לכוח מהפכני, המקדיש את עצמו להפלת המשטר. עניין זה הובהר על-ידי רשימת דרישות, שהופצה בין המפגינים ביום רביעי שעבר. כמו שדיווח פפה אסקובר ב-"Asia Times"ביום חמישי שעבר, דרישותיהם כללו את סילוקו של ח'מנאי מן השלטון, פירוקה של המשטרה החשאית, רפורמה בחוקה על-פי הצעותיו של מתנגד המשטר, האייתוללה חוסיין מונתזרי, שחי במעצר בית זה 12 שנה, ואת מינויו של מוסאווי כנשיא.

דרישות אלה מבהירות לאן מובילים המפגינים. הם מובילים להפלת אחד המשטרים המרושעים ביותר על פני האדמה ולהחלפתו בדמוקרטיה ליברלית.

סיוע ישראלי ירעים את שתיקת אובמה
על "כנות" ושתיקה [צילום: פלאש 90]

הושטת יד ישראלית לעם האיראני הנאבק כעת להפלת משטרו תחשוף את ממשל אובמה – בתמיכתו בפועל במולות נגד עמם – במלוא האבסורדיות שלו ובעיוורונו המוסרי. והממשל לא יוכל לפתוח במתקפת נגד, כי הלא מזכירת המדינה הילרי קלינטון, כמו גם אובמה, לא יוכלו לתקוף את ישראל על תמיכתה במתנגדי המשטר האיראניים התובעים חופש. תגובתם המגומגמת תגרום לכך שמתקפתם נגד הבנייה היהודית בירושלים, ביהודה ובשומרון תיראה מגוחכת יותר מאשר היא נראית כיום.

באשר לישראל, מדובר במצב חיובי ללא קשר לתוצאה של האירועים המתרחשים כיום. אם יצליחו המפגינים להפיל את המשטר, הם ינטרלו בכך את אחד האיומים הגדולים ביותר לביטחונה של המדינה היהודית. אם הם ייכשלו, מצבה של ישראל יהיה טוב יותר מאשר הוא כעת. הרי, אם המולות ידכאו באלימות את המתנגדים הפרו-דמוקרטים, יקשה הדבר על ממשל אובמה לאמץ אותם כצדדים למשא-ומתן ובכך בעצם להצדיק את מרחץ הדמים שלהם. קושי זה בא לידי ביטוי בולט בשאלות הנוקשות המופנות כלפי הנשיא אובמה על-ידי מקטרגיו הפוליטים ואפילו על-ידי תומכיו בימים האחרונים.

אילו היה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מכריז כי ישראל תומכת במפגינים וכי תושיט כל סיוע שנדרש להם ביד רחבה, היה הדבר מועיל לישראל פוליטית במספר דרכים. ראשית, ישראל הייתה עושה את הדבר הנכון מוסרית, ובכך הייתה רוכשת את הערכתם של מיליוני אנשים ברחבי העולם, הנחרדים משתיקתן של ממשלותיהם נוכח אומץ ליבם של המפגינים האירניים, המסכנים את חייהם למען החירות.

יתר על כן, כדמוקרטיה הראשונה להתייצב פומבית כמגינת המפגינים, הייתה ישראל מציבה את עצמה בחזית המערכה למען דמוקרטיה בעולם המוסלמי. דבר זה היה מקל מאוד על נציגי ישראל ברחבי העולם לענות להאשמות השווא של ארגוני השמירה על זכויות האדם מטעם עצמם, הטוענים שישראל מפרה זכויות אדם.

מעבר לכך, בהושטת יד למפגינים תתחיל ישראל בבניית ברית עם העם האירני עצמו. בניגוד למה שהמולות רוצים שנאמין, האירנים בכללם אינם חולקים עמם את השנאה שמטפח המשטר לישראל וליהודים, ושהעולם הערבי מאמץ. במהלך השנים, פנו מתנגדי משטר אירניים – מהסטודנטים ועד ארגוני העובדים, מפעילים למען זכויות נשים ועד למיעוטים הכורדיים, האזריים, הערבים האווזיים והבלוצ'ים – אל ישראל בבקשות תמיכה חוזרות ונשנות.

לרדיו ישראל בפרסית, המשדר יום יום לאירן, יש יותר ממיליון מאזינים קבועים ולדברי מנשה עמיר, בשבועות האחרונים עלה מספר המאזינים ללמעלה מ-6 מיליון.

אילו היה נתניהו מסביר, כי אותם מולות המבקשים לשלול את זכות הבחירה של העם האירני ולדכא אותו גם רוצים להשמיד את ישראל בפצצות אטומיות; אילו היה קורא לאירן להפסיק לממן את הטרוריסטים של חמאס ושל חיזבאללה, אשר לפי הדיווחים מוצבים עתה באירן כדי לדכא באכזריות את המפגינים, ובמקום כל זאת – להשקיע בכלכלה האירנית לרווחת העם האירני, הוא היה שולח בכך מסר, שהיה תואם את רחשי ליבו של העם האירני.

לבסוף, הושטת יד ישראלית לעם האירני הנאבק כעת להפלת משטרו תחשוף את ממשל אובמה – בתמיכתו בפועל במולות נגד עמם – במלוא האבסורדיות שלו ובעיוורונו המוסרי. והממשל לא יוכל לפתוח במתקפת נגד, כי הלא מזכירת המדינה הילרי קלינטון, כמו גם אובמה, לא יוכלו לתקוף את ישראל על תמיכתה במתנגדי המשטר האירניים התובעים חופש. תגובתם המגומגמת תגרום לכך שמתקפתם נגד הבנייה היהודית בירושלים, ביהודה ובשומרון תיראה מגוחכת יותר מאשר היא נראית כיום.

והאמת היא שישראל יכולה לסייע למפגינים באורח משמעותי. היא יכולה לנצל את לווייני התקשורת שלה כדי לשבור את ההאפלה התקשורתית שמנסה המשטר להטיל. אנחנו יכולים לאפשר למפגינים להשתמש בפסים ובתדרי האינטרנט של ישראל, כדי לפתוח מחדש רשתות שנחסמו. ישראל יכולה להרחיב זמנית את שידורי הרדיו לתוך אירן ולאפשר למתנגדי המשטר להשתמש בגלי האתר שלה לשידור אירועים בשטח בזמן אמת, כך שהמפגינים לא יאלצו להסתמך על שמועות, על-מנת לעקוב אחר המתרחש ברחובות.

שוב, קיימת סבירות גבוהה שח'מנאי יצליח לדכא את המפגינים. אך כבר ברור לכולם, כי בעקבות האירועים של השבועות האחרונים, אירן לעולם תשוב להיות מה שהייתה לפני הבחירות. השלטון לעולם לא יהיה יציב כפי שהיה.

ומה שלא יהיה, בלי שום קשר לשאלה כיצד יסתיים השלב הנוכחי של המאבק האירני נגד המשטר, הרי שלנוכח העוינות של המשטר כלפינו, לישראל יש אינטרס ברור לשמור על הקלחת האירנית רותחת. המולות יכולים להתרכז רק במספר מסויים של נושאים בו בזמן. אם הם עסוקים בהתנגדות מבית, יהיה להם פחות זמן להקדיש לחמאס ולחיזבאללה. אם הם עסוקים בדיכוי התקוממויות חמושות של כורדים, של אזרים או של בלוצ'ים, יעמוד לרשותם פחות זמן להקדיש למשא-ומתן עם רוסיה לרכישת מערכת אנטי-אווירית מסוג S-300, או לעקוב אחר תנועותיהם של מדעני הגרעין שלהם. אסטרטגית, ישראל יכולה רק להרוויח – בין אם באורח שולי או באורח ניכר – מבעיותיהם של האייתולות.

בשבוע שעבר, בראיון לנשיונל ריוויו המקוון (National Review Online), הסביר אמיר טאהרי, גולה אירני, כי אירן סובלת מפיצול אישיות. מצד אחד, המולות רואים באירן חלוץ מהפכני של איסלאם. הם אינם רואים את אירן כמדינת-לאום. מבחינתם, המרכיבים הרגילים של החיים – יציבות כלכלית, ביטחון הציבור ותקוותם של בני אדם כי גורלם של ילדיהם יהיה טוב משלהם – חסרי חשיבות, בעודם צועדים קדימה תחת דגל הג'יהאד. עבור המהפכנים, ישראל וארה"ב הן אויבות הכרחיות.

מצד שני, הרוב הגדול של העם באירן רוצה לחיות במדינת לאום רגילה וחופשית. מבחינתם, המהפכה משמעותה רק מחסור, סבל, דיכוי ומוות. הם אינם שונאים את אמריקה והם אינם שונאים את ישראל. הם אינם מעוניינים בנשק אטומי והם אינם תומכים בחמאס ובחיזבאללה.

כפי שטאהרי ניסח זאת, "כשאנו מתייחסים לאירן כאל מדינת-לאום, אנו רואים בישראל בעלת ברית טבעית. הסיבה לכך היא כי ישראל, כמו אירן, מתנגדת למזרח תיכון ערבי בלבד. שתי המדינות מעוניינות במזרח תיכון פלורליסטי, שבו יש מקום לגיוון; מזרח תיכון, שבו ניתן למצוא אירנים, טורקים, כורדים, נוצרים, יהודים, כמו גם ערבים".

אם ישראל תושיט יד לפטריוטים אירניים אלה, הגרוע ביותר שיכול לקרות הוא, שהם לא יצליחו להפיל את המולות, ונישאר עם הידיעה כי ייחלנו להצלחתם. אין בכך שום בושה.

למעשה, אם הם ייכשלו במשימתם להפיל את המשטר, וישראל תיאלץ להתקיף את מתקני הגרעין של ארצם, קשה לתאר שהעם האירני יראה בכך פגיעה אישית. להפך, בהיזכרם כי ישראל הייתה הראשונה שהתיצבה לצידם, הם יבינו כי נאלצנו לפעול, ואולי הם יקבלו מצעדנו זה השראה לנסות שוב להשתחרר מכבלי השלטון האיום שתחתיו הם נאנקים כבר שלושים שנה.

לאתר מגזין מראה
קרולין גליק היא פובליציסטית בכירה בג'רוסלם פוסט ועמיתה בכירה למזרח התיכון ב"מרכז למדיניות ביטחון" בוושינגטון.
תאריך:  26/06/2009   |   עודכן:  27/06/2009
קרולין גליק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הימור ישראלי בטוח
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יהושפט
27/06/09 00:48
 
משפחת צבע
27/06/09 09:58
2
fdtsz
27/06/09 07:53
3
שרון הראל
27/06/09 09:24
4
מרק טווין
27/06/09 10:34
5
קורן נאוה טבריה
27/06/09 12:59
6
הניה
27/06/09 13:03
7
רק איך לעשות זאת
27/06/09 16:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נראה כי יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס, אינו מצטרף לתחרות הנאום המזרח תיכונית, שבה פתח נשיא ארה"ב אובמה בראשית החודש בקהיר. אין פלא: הוא תומרן החוצה ויהיה לו מעט מאוד מה להגיד.
26/06/2009  |  עמנואל נבון  |   מאמרים
כל משפחת השופט ואין משוא פנים
26/06/2009  |  שבתאי עזריאל  |   מאמרים
את אירן אני מכיר דרך הסיפורים של אמא שלי. שירי הערש וסיפורי ילדותי לקוחים מהעולם התרבותי העשיר של אירן, של ראשית המאה הקודמת. אמא ע"ה שהייתה ילידת 1926, נולדה בפרברי טהרן והייתה קשורה בנימי נפשה להיסטוריה של אירן ולמשורריה. מבלי משים זה גם נספג בנו.
26/06/2009  |  ח"כ מיכאל בן-ארי  |   מאמרים
מה עובר בנבכי מוחו ונפשו של אדם שחייב להיות נאמן לעצמו, כי הוא פשוט לא יכול אחרת?
26/06/2009  |  מאיה מנדלוביץ  |   מאמרים
יושב-ראש הכנסת, ראובן רובי ריבלין, פועל בימים אלו להחלפת היועצת המשפטית של הכנסת, עורכת-דין נורית אלשטיין, לאחר שזו האחרונה לא אישרה לח"כ משה מוצי מטלון ("ישראל ביתנו") נהג על-חשבון המדינה, בשעה שקבעה כי האישור שניתן לו על-ידי היושב-ראש ריבלין "חורג מהנהלים והתקנות". מטלון, להזכיר לציבור, הוא נכה 100 אחוז כתוצאה מפציעה במהלך שירותו הצבאי.
26/06/2009  |  עמוס שריג  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il