יבואנים ומשווקי חלפים לרכב מבקשים (13.3.17) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לבטל את הוראות הנוהל של
משרד התחבורה בנושא הגבהות רכבים שנכנסו לתוקף בראשית החודש. לטענתם, ההוראות הוצאו תוך חריגה מסמכות ושיקולים זרים, ללא מתן זכות שימוע והן פוגעות בנהגים.
בעתירה נאמר, כי הגבהות רכב נעשות בכל העולם, עבור רכבי שטח במטרה לשפר את עבירותם, על-ידי התקנת מערכות מתלים טובות מהמקוריות. העותרות - אאוטבק טכנולוגיות, מתלם יצרני קפיצים, רקורד סמי ואהרון כהן, וערן קנטרוביץ - ההנחיות פוגעות באופן ישיר באפשרותן להתפרנס מעיסוקן, ובכך אינן עומדות בהוראות חוק יסוד
חופש העיסוק.
בעתירה, שהוגשה באמצעות עוה"ד
אורן גלעדי ונועם בן-עמי, נאמר כי יצרני ערכות הגבהה נדרשים כעת לעבוד על-פי העקרונות המתווים במסמך עקרונות שחיברו שתי מעבדות גרמניות, מסמך הקובע מהן הבדיקות שצריך לעשות על-מנת לאשר הגבהות ברכבים. לטענת העותרות, מדובר בתוספת עלויות בלתי נחוצה, שאינה תורמת להגנת הצרכן וכל מטרתה להערים קשיים על ייבוא ערכות שאינן עומדות בתנאי המסמך - דוגמת ערכות תוצרת ארה"ב ובאוסטרליה, בהן לא נדרשות בדיקות כלשהן להגבהת רכבים עד 50 מ"מ.
לדברי העותרות, הן אינן מתנגדים להסדרת נושא הגבהת הרכבים, אלא מבקשות שהדבר יבוצע בדרך של קביעת תקן ישראלי שיעתיק את התקן האוסטרלי ויבטיח תחרות הוגנת בין כל היבואנים. העותרות מזהירות, כי התקנות יביאו לגלגול ההוצאות על כתפיהם של הנהגים. טרם הוגשה תגובת משרד התחבורה.