רשת
רמי לוי שיווק השקמה מסיימת את שנת 2016 עם גידול של כ-14% בהכנסותיה לכ-4.54 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-3.98 מיליארד שקל בשנת 2015 (הכנסות החברה מדווחות ללא פדיון חנויות בזכיינות) - כך עולה מהדחות מדווחת (יום ה', 30.3.17) החברה לבורסה.
הגידול במכירות נבע מפתיחת 16 סניפים חדשים, ולמרות ירידה במכירות חנויות זהות בשיעור של 3.05% במסגרת המאמצים לשמירה על מיצובה של הרשת כזולה ביותר בכל האזורים בה היא פועלת, וכן מהשפעת קניבליזציה קלה בגין פתיחה של הסניפים החדשים.
המכירות למ"ר בשנת 2016 הסתכמו ב-64 אלף שקל למ"ר, בהשוואה ל-70.9 אלף שקל למ"ר בשנת 2015. הירידה במכירות למ"ר נבעה בעיקר מקנבליזציה קלה כתוצאה מפתיחת הסניפים החדשים, משטחם הגדול יחסית של סניפי רשת "יו" וכן מתהליך הבשלה מדורג של הסניפים החדשים.
הרווח הגולמי בשנת 2016 עלה בכ-19% לכ-993.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-837 מיליון שקל בשנת 2015. שיעור הרווח הגולמי בתקופה המדווחת עלה לכ-21.9% מול כ-21.0% בשנת 2015. עלייה בשיעור הרווח הגולמי מיוחסת: לרכישה וההפצה של פירות וירקות באופן עצמאי ללא תיווך, ליבוא בשר טרי וגבינות, להגדלת הפעילות של המותג הפרטי של הרשת לכ-12% ולשיפור תנאי הסחר מול הספקים.
הרווח התפעולי בשנת 2016 עלה בכ-30% לכ-127.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-98.1 מיליון שקל בשנת 2015. שיעור הרווח התפעולי בתקופה המדווחת עלה ל-2.81% מול 2.46% בשנת 2015. העלייה בשיעור הרווח התפעולי נבעה בעיקר מהגידול בשיעור הרווח הגולמי, ולמרות ההכרה בהוצאות אחרות בסך של כ-6.1 מיליון שקל, בעקבות סגירת חברת ביכורי השקמה והעברת פעילותה לרשת החנויות, בעוד שבשנת 2015 הכירה החברה בהכנסות אחרות בסך של כ-2 מיליון שקל. בנטרול סעיף הכנסות והוצאות אחרות, שיעור הרווח התפעולי בשנת 2016 עלה והסתכם לכ-2.94% מול 2.41% בשנת 2015.
ה-EBITDA של הרשת בשנת 2016 עלה בכ-30% לכ-178.4 מיליון שקל, לעומת כ-137 מיליון שקל בשנת 2015.
בשורה התחתונה, רשת רמי לוי סיימה את שנת 2016 עם גידול של כ-27% ברווח הנקי לסכום של כ-94.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-74.3 מיליון שקל בשנת 2015. כאמור, הגידול ברווח הנקי נבע בעיקר מפתיחת 16 סניפים חדשים לצד שיפור בשיעורי הרווחיות.