|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

החשיפה ב-News1 / הסדר הטיעון לא אושר

בניגוד לבקשת הפרקליטות - השופט בדימוס כהן הורשע בהטרדה מינית

יצחק כהן, שהיה נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, הודה בעבירה אחת של הטרדה מינית בפרשה שנחשפה ב-News1 המדינה וכהן ביקשו להימנע מהרשעתו
08/05/2017  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פרשת יצחק כהן   |   תגובות

כהן. 220 שעות של"צ [צילום: פלאש 90]

בעקבות החשיפות ב-News1: חקירה נגד הנשיא יצחק כהן
איתמר לוין
וינשטיין וניצן הורו למשטרה לפתוח בחקירה מלאה נגד נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת * החשדות: עבירות מין, מס ומרמה * הבדיקה הואצה לנוכח החשש שכהן פועל לשבש אותה * לבני: ייבדקו הטענות לפיהן לדור טייח את החשדות
לרשימה המלאה

חשיפה: הנשיא יצחק כהן שיבש הליכי חקירה והצליח להרתיע עדה
יואב יצחק
המידע הפרטני על אופן השיבוש התגלה ל-News1 ונמסר לפרקליט המדינה ביום שני * על-פי החשד, פעל השופט בימים אלה להדיח עדים * בעקבות זאת התקיימה התייעצות ובסופה הוחלט כי אין מנוס מיציאת השופט לחופשה כבר בשלב זה
לרשימה המלאה

וינשטיין מנע בדיקה בסוגיה מה ידעו בפרקליטות על מעללי הנשיא יצחק כהן
איתמר לוין
לבני ביקשה מגרסטל לבדוק האם בכירים בראשות לדור ידעו בזמן אמת על עבירות המין המיוחסות לכהן, אך וינשטיין מנע זאת * וינשטיין טרפד גם בדיקה בנוגע להתנהלות הפרקליטות מול מאיה פורמן בעקבות משפט זדורוב * ניצן מעכב מזה שלושה חודשים את הטיפול בפרקליטה רשלנית ובלתי אמינה
לרשימה המלאה

האם ידע לדור על מעשי הנשיא כהן ושתק
עידן יוסף
פרקליטה בכירה טענה במהלך עדותה במשטרה כי ידעה בזמן אמת על החשדות נגד כהן ואף מסרה מידע על כך לפרקליט המדינה לשעבר * גורמים המעורים בפרשה טוענים כי בדיקה שהתקיימה בעניין העלתה חרס ולכן לא דווח העניין לנשיא ביהמ"ש העליון
לרשימה המלאה

סטירת לחי מצלצלת
המדינה המעיטה בחומרת מעשיו של יצחק כהן, התעלמה מהאינטרס הציבורי שבהרשעתו ופעלה בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון. זו השורה התחתונה בפסק דינה של השופטת עינת רון. זוהי סטירת לחי מצלצלת (ומוצדקת) לפרקליטות, שבמשך טיפולה בפרשה ניסתה לגמדה שוב ושוב: תחילה טענה שאין כלום, ורק לאחר חשיפות נוספות של News1 שכללו עדויות הנשים שנפגעו מינית ושיבושי חקירה מצד כהן, הועצמה החקירה. אחר-כך לא התייחסה לתלונות של בנות משפחתו. בהמשך לא קיבלה את המלצת המשטרה להאשימו בשתי הטרדות מיניות. לבסוף חתמה איתו על הסדר טיעון בעייתי. בית המשפט העמיד אותה במקומה. עכשיו נראה מה תהיה עמדתה של הפרקליטות אם כהן יגיש ערעור.

הפרקליטות אמרה שהיא רצתה למנוע מהמתלוננת את הצורך להעיד ושנתנה חשיבות רבה להודאתו של כהן. הפרקליטות הגישה פסיקה בנוגע לאי-הרשעה בעבירות מין, וטענה שהמקרה של כהן חמור פחות מאותם מקרים. היא גם סברה, שהתלונות שהתיישנו לא היו מבססות שיטה ושמקרים אחרים לא גיבשו תשתית ראייתית. הפרקליטות גם נתנה משקל רב לעמדת המתלוננת. השופטת רון החליטה שלכל אלו אין משקל מכריע.

יצחק כהן, שהיה נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, הורשע (יום ב', 8.5.17) בהטרדה מינית. נשיאת בתי משפט השלום במחוז המרכז, עינת רון, סירבה לאמץ את הסדר הטיעון ולפיו כהן ייענש בלא הרשעה. עם זאת, היא כיבדה את הרכיב העונשי - 220 שעות שירות לתועלת הציבור.

[להאזנה לראיון עם חושף הפרשה, יואב יצחק]


כהן הודה בהטרדה מינית של עובדת בבית המשפט המחוזי, אם כי סעיף החיקוק מדבר על הטרדה מינית בנסיבות של מעשה מגונה. פרשת כהן נחשפה ב-News1 כאשר כהן היה מועמד לבית המשפט העליון, ובמרכזה עמדו חשדות לעבירות מין שביצע בבנות משפחתו. בחקירה התברר שעבירות אלו התיישנו, אך היא הובילה לחשיפת מעשים נוספים שביצע כהן, כולל זה בו הוא מודה. המשטרה המליצה להעמיד לדין את כהן על שני מעשים מגונים, ואילו השימוע שנערך לו כלל מעשה מגונה והטרדה מינית.

בספטמבר 2010 - כאשר כהן היה סגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת - ביקש שופט מחוזי אחר מהמתלוננות, אשר עבדה בבית המשפט, למסור לכהן מסמך. המתלוננת נכנסה ללשכתו של כהן, וכשמסרה לו את המסמך הוא הושיבה על ברכו ונגע בגבה מתחת לחולצתה. במבוכתה, החלה המתלוננת לספר לכהן על חתונתה הקרבה ולאחר זמן מה קמה. בתגובה קם כהן וחיבק אותה.

המדינה טענה, כי ניתן להימנע מהרשעתו של כהן, משום שהוא נטל אחריות, מדובר היה בעבירת מין יחידה והוא נאלץ לפרוש מכס השיפוט. ההגנה ביקשה להימנע מהרשעה, בנימוק שהרשעה לא תאפשר לכהן לעסוק בפעילות התנדבותית בתחום החינוך ותמנע ממנו לחזור ולעסוק בעריכת דין.

רון אומרת, כי ההלכה היא שרק במקרים חריגים ניתן להימנע מהרשעה, והיא מזכירה את המבחנים המצטברים: העדר פגיעה משמעותית באינטרס הציבורי בשל הימנעות מהרשעה, ופגיעה ממשית ועכשווית לפגיעה בעתידו של הנאשם ואין די באמירות ערטילאיות. היא מציינת, כי מדובר הן בהלכה של בית המשפט העליון והן בפסיקה חוזרת ונשנית של בתי המשפט השונים.

אין להקל ראש במעשיו של כהן, כפי שעשתה התביעה - מדגישה רון. אומנם לא מדובר ברף העליון של עבירות המין, אך המעשה היה ממשי והיה פער גילאים תפקידים וגילאים ניכר בין כהן לבין המתלוננת. "אין פה אלא ניצול ציני של מעמד בכיר כלפי עובדת צעירה. זוהי הפרת אמון בוטה של הנאשם כלפי מערכת בתי המשפט וכלפי הציבור. בשל רום מעמדו, מצופה ממנו התנהלות ערכית יותר ומתן דוגמה לאחרים", מדגישה רון.

עוד אומרת רון, כי יש לייחס משקל לנטילת אחריות ולהבעת אמפטיה כלפי המתלוננת, במיוחד בשל מעמדו של כהן, אך אין בכך כדי לאיין את חומרת המעשה. לא ניתן היה להתעלם מכך שכהן עצמו הודה בפני שירות המבחן, כי תפקידו גרם לטשטוש של גבולות המותר והאסור. "פרשה זו אינה באה בגדרם של המקרים החריגים בהם ניתן להימנע מהרשעה בלא פגיעה ממשית באינטרס הציבורי", קובעת רון, ומציינת גם את הצורך להרתיע את הרבים.

לדברי רון, די היה בקביעה זו כדי לדחות את הבקשה שלא להרשיע את כהן, אך למעלה מן הצורך היא עוסקת גם בשאלת עתידו של כהן. היא אומרת, שהרשעתו לא תביא בהכרח לכך שלא יזכה לקבל רשיון עורך דין, אלא הדבר הוא לשיקול דעתה של הלשכה וכאשר מדובר בעבירה שיש עימה קלון. לא הוצגה תשתית ראייתית כלשהי על התנדבותו של כהן בתחומי חינוך ושהדבר יימנע ממנו אם הורשע. היא מעירה, כי גם בלא הרשעה - ניתן יהיה למנוע ממנו עיסוק בחינוך בשל הודאתו בהטרדה מינית.

רון מזכירה, כי על-פי פסיקתו של בית המשפט העליון – הרי שכאשר מדובר בשופט, יש לכך משקל בהחלטה האם להימנע מהרשעתו; במקרה של השופטת אסנת לאופר, החליט ביהמ"ש העליון להרשיע אותה. לבסוף אומרת רון, כי ביהמ"ש – ולא שירות המבחן – הוא האמון על האינטרס הציבורי, ולכן לא קיבלה את המלצתו (המהוססת) שלא להרשיע את כהן.

מכאן עובר רון לשאלת כיבודם של הסדרי טיעון. היא מזכירה את ההלכה לפיה ככלל יש לאשר הסדרים, אך על בית המשפט לבחון אותם, ואם יש סטייה של ממש בשיקולים שעמדו בבסיסו – הוא יכול להתערב בו. היה נכון לתת משקל להודאתו של כהן, לתרומתו לקהילה, לנסיבותיו האישיות ולאמפטיה כלפי המתלוננת (כפי שעשתה המדינה).

ואולם, לא ניתן לתת בכורה לנטילת האחריות מצידו, וגם הסכמתה של המתלוננת להסדר אינה יכולה לאיין את האינטרס הציבורי. וחשוב מכל: בשל מעמדו של כהן בעת ביצוע המעשים – נסוגות כל הנסיבות האחרות מפני הפגיעה הקשה שלו במערכת בתי המשפט ובאמון הציבור בה. לאינטרסים ציבוריים אלו לא ניתן המשקל המתאים ולכן לא ניתן לאשר את ההסדר כמות שהוא, קובעת רון.

ת"פ 42649-11-16, מדינת ישראל נ' יצחק כהן / גז"ד
בית המשפט דוחה את הסדר הטיעון ומרשיע את השופט בדימוס יצחק כהן בהטרדה מינית. מאשר את רכיב העונש - 250 שעות של"צ.

תאריך:  08/05/2017   |   עודכן:  08/05/2017
איתמר לוין
+הפרקליטות לא שקלה את האינטרס הציבורי
14:08 08/05/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ביקורת קשה של השופטת עינת רון על הסכמת הפרקליטות להימנע מהרשעתו של נשיא ביהמ"ש המחוזי בנצרת לשעבר: הקלה ראש בעבירה, התעלמה מכך שמדובר בשופט, לא הוכיחה שהרשעה תפגע בו
(רון. נסיבות לחומרה [צילום: בוצ'צ'ו])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בניגוד לבקשת הפרקליטות - השופט בדימוס כהן הורשע בהטרדה מינית
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אתי בן שושן
8/05/17 12:19
2
ירושלמית
8/05/17 12:20
3
נתין מדמנת ישראל
8/05/17 12:36
4
שאלה ושאלה בפנים
8/05/17 12:39
5
הגמד
8/05/17 12:44
6
האורקל מדלפי
8/05/17 12:55
7
פועה
8/05/17 12:59
8
א.ר.
8/05/17 13:01
9
לפרקליט המדינה
8/05/17 13:56
10
עזרא מנצור
8/05/17 14:39
 
המגיב טועה ומטעה
8/05/17 15:53
 
עזרא מנצור
8/05/17 22:48
11
צורי
8/05/17 17:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת יצחק כהן
זה שפרקליט המדינה, שי ניצן, הוא שקרן סדרתי - את זה כבר הראינו כאן כמה וכמה פעמים. ניצן משקר בלי להניד עפעף גם כאשר העובדות כתובות שחור על גבי לבן, גם כאשר ברור לחלוטין שהן ידועות לו אישית, גם כאשר הוא עצמו מעורב בעובדות הסותרות את דבריו. כעת ניתן גם לקבוע, כי ניצן הוא מכשלה ענקית בפני המאבק בשחיתות ובעבירות של בכירי המדינה.
03/05/2017  |  איתמר לוין  |   מאמרים
"עובדות אלטרנטיביות" - זהו הביטוי שנכון לעכשיו הכי מזוהה עם ממשל טראמפ. אבל מתברר, שקייליאן קונוויי אולי טבעה את הביטוי, אבל בהחלט לא המציאה את השיטה. למעשה, לדונלד טראמפ עוד יש הרבה מה ללמוד מרחוב צלאח א-דין בירושלים - מקום משכנו של משרד המשפטים.
28/03/2017  |  איתמר לוין  |   מאמרים
המדינה טוענת, כי ניתן להימנע מהרשעתו של השופט בדימוס יצחק כהן, משום שהוא נטל אחריות, מדובר היה בעבירת מין יחידה והוא נאלץ לפרוש מכס השיפוט. הצדדים מבקשים (יום א', 26.3.17) מנשיאת בתי משפט השלום במחוז המרכז, עינת רון, לאשר את ההסדר עם נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת לשעבר, לפיו יישלח ל-250 שעות שירות לתועלת הציבור בלא שיורשע במעשיו. גזר הדין יינתן ב-25.4.17.
26/03/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
נשיאת בתי משפט השלום במחוז המרכז, עינת רון, מתבקשת (יום א', 4.12.16) לאשר את הסדר הטיעון עם נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת לשעבר, יצחק כהן. על-פי ההסדר, יישלח כהן ל-250 שעות שירות לתועלת הציבור בלא שיורשע במעשיו.
04/12/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
אם החלטתם להיות עבריינים - כדאי שתתמנו לשופטים. זה מבטיח שגם אם תיתפסו, תקבלו יחס מועדף שלא מקבל אף אזרח אחר בישראל. זוהי המסקנה המתבקשת לא רק מפרשת הנשיא בדימוס יצחק כהן, אלא גם משורה של פרשות אחרות בהן הסתבכו שופטים בפלילים. במקרה של כהן, כפי שנראה מיד, מדובר בטיוח מתמשך שמגיע עד כדי הגשת כתב אישום כוזב. בדיקת News1 מעלה, שהפרקליטות החליטה שלא להעמיד לדין את כהן בפרשה שהייתה גורמת לה מבוכה רבה.
18/11/2016  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il