|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  

  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90] "אבדה תקוותנו" [צילום: מן הטלוויזיה] רבינוביץ. נשנקה בשידור

בגרון חנוק מדמעות

רשות השידור מסיימת שידוריה

הכנ"ר הודיע על סיום שידורי החדשות והיכה את העובדים בהלם הערב שודרה מהדורת מבט האחרונה והיא הסתיימה בשירת התקווה קול ישראל ישדר שירים כוח אדם מצומצם יאפשר שידור האירוויזיון במוצ"ש
09/05/2017  |   עידן יוסף, איציק וולף   |   חדשות   |   שידור ציבורי   |   תגובות
צפו במהדורת מבט האחרונה
מהדורת מבט הראשונה, מאי 1968

הערב (יום ג', 9.5.17) מסיים הערוץ הראשון את שידוריו האחרונים, ובמסגרת זו שודרה מהדורת החדשות האחרונה.

"שידורי האקטואליה ברשת ב' של קול ישראל יסתיימו סופית מחר בשעה 19:00. על-פי החלטת העורך הראשי של רשות השידור, שמעון אלקבץ, ובתיאום עם מקבילו בתאגיד, ברוך שי, הפיפסים של קול ישראל לא יפסיקו לרגע", כך הודיע מנהל רשת ב', צ'יקו מנשה. "מהדורות החדשות של קול ישראל ימשיכו להיות משודרות עד לרגע הסגירה ביום ראשון בחצות, ובשאר הזמן נשדר מוזיקה. עורכי חדר החדשות שלנו ימשיכו בעריכת החדשות במקביל לתהליכי הקליטה בתאגיד", צייץ בטוויטר.

עובדי רשות השידור בהלם, ובוכים. מגישת מבט, מיכל רבינוביץ, התקשתה לשלוט ברגשותיה, התייפחה בשידור והשתנקה. גם העיתונאית גאולה אבן, שקיבלה את ההודעה עם סיום המשדר שלה, השתנקה ובכתה בשידור.

כונס הנכסים הרשמי, דוד האן, הודיע הערב: "מכיוון שהפור למיטב הבנתנו נפל במובן הזה שב-15 בחודש תאגיד השידור הישראלי מתחיל לשדר. אם זה כך, במובן הזה ללא ספק הגיעה השעה לעזור לתאגיד להתחיל לשדר, לכן רשות השידור תעמוד לרשות התאגיד מחר (ד'). העובדים שמיועדים לעבור לתאגיד יכולים לעבור. המשמעויות - בעובדי טלוויזיה 200 איש, מתוכם אני מבקש להחריג 20 איש בלבד על-מנת לאפשר בסוף השבוע הזה שידור ראוי של האירוויזיון. לגבי הרדיו מדברים על 160 איש שיעברו, שידורים בערבית - 87 איש. ממחר העובדים עומדים לרשות התאגיד. המשמעות שברדיו תושמע מוזיקה ובטלוויזיה תשודר היום מהדורת מבט לחדשות האחרונה".

עובדי הערוץ הראשון ניצבו מול המצלמה, נשאו דברי פרידה ואף הביעו כעס על התאגיד. לאחר הקראת דברי פרידה ניצבו העובדים אל מול המצלמה ושרו את ההמנון הלאומי כאקט אחרון לפני סיום המהדורה. עם סיום השירה הפטיר יעקב אחימאיר, חתן פרס ישראל לעיתונות ומגיש מהדורות מבט במשך שנים ארוכות: עוד לא אבדה תקוותנו.

בוועדה המשותפת מתקיימות בשעה זו ההצבעות על ההסתייגויות לתיקון לחוק תאגיד השידור הציבורי. ההסתייגויות נדחות ברוב של 7 מתנגדים מול 4 תומכים. בעד ההסתייגויות מצביעים יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל, ח"כ יעקב פרי, ח"כ איילת נחמיאס ורבין וח"כ יעל כהן פארן. נגד ההסתייגויות מצביעים יו"ר הוועדה המשותפת ח"כ דוד ביטן, ח"כ שולי מועלם רפאלי, ח"כ יעקב אשר, ח"כ אברהם נגוסה, ח"כ רוברט אילטוב, ח"כ רועי פולקמן וח"כ נאוה בוקר.
פר"ק 11446-08-14, רשות השידור / דיווח על צמצום מתכונת שידורי רשות השידור
הכנ"ר מדווח על צמצום פעילות רשות השידור לקראת התחלת שידורי התאגיד "כאם"

כאן: מצדיעים לחברים מרוממה

  • אנשי תאגיד השידור הציבורי כאן צייצו בחשבון הטוויטר של התאגיד כי הם ממתינים לבואם של עובדי רשות השידור. "מצדיעים לחברים מרוממה. על כתפיכם אנו עומדים. מחכים לבואכם", כתבו.

  • ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי החשכת מבט הערב ורשת ב' מחר בלי תיאום והכנה הן צעד אלים וגס רוח שפוגע בעובדים המסורים ובציבור. "אופייני לממשלה שתוחלף במהרה ע"י גוש גדול ושפוי", כתב.

  • ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי גם אם חייבים לסגור את רשות השידור, לא צריך לעשות זאת 'ככה', כלשונו. "שכרון הכוח מטרלל את מהרסי התקשורת החופשית. בושה. גם יום החשבון יגיע. בינתיים - עצוב", כתב.

  • שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, השווה בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנשיא טורקיה ארדואן. "מה שראינו הערב בערוץ 1 הוא אות קלון על מי שמתנהג כארדואן מפעיל לחץ מתמשך על מאות עיתונאים ועובדים מסורים, ופוגע ברגל גסה בדמוקרטיה הישראלית", כתב.

  • חברת הכנסת שלי יחימוביץ, שהייתה בעבר מגישת חדשות ברשות השידור, כינתה את הסגירה הפתאומית של רשות השידור 'שיא העליבות'. "אין גבול להתעללות. מזעזע שמודיעים לעובדים מהרגע להרגע שהיום הוא יום העבודה האחרון שלהם, והם אפילו אינם יודעים אם לבוא או לא לבוא מחר לעבודה. תוכניות מופת ברדיו ובטלוויזיה הוכחדו ביום בהיר אחד", טענה והוסיפה כי ההתייחסות לשידור הציבורי ולאנשיו כאל חפצים שמשליכים אותם ככלי ישן איומה ומבישה. "זה חייב להימנע, ולא בעסקה שקרית שדוחה את הפיטורים ליום אחרי הבחירות להסתדרות", אמרה.

  • ח"כ אילן גילאון (מרצ) כתב בדף הפייסבוק שלי כי סיפורה של רשות השידור, הוא סיפור ישראל כולה שנמצאת היום הכי רחוק מקווי המתאר עליהם חלמו מייסדיה. "אקורד הסיום הצורם הזה הערב מנוגן במדינה שבה אנשים הם אבק ונכסי תרבות הם רפש. סליחה מכל עובדי ועובדות רשות השידור על שהיינו קטנים וחלשים ולא עמד לנו הכוח להושיע. סליחה שהמסך יורד הערב עליכם במקום שירד כבר על הממשלה הארורה הזאת", כתב.

  • העיתונאי עמית סגל (חדשות 2) צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי המסקנה מאירועי רשות השידור והתאגיד הנמשכים מאז 2013 היא שצריך נס כדי להצליח לייצר שידור עצמאי תחת עיניהם הגדולות של פוליטיקאים. "נס לא קרה לנו", כתב.

גאולה אבן מודיעה על סגירת השידורים


כך זה התחיל לפני 49 שנים


עובדי הרשות בחדר העריכה
תאריך:  09/05/2017   |   עודכן:  10/05/2017
עידן יוסף, איציק וולף
+ברחוב בו אתם לפתע חסרים
10:25 10/05/17  |  יצחק מאיר   |   לרשימה המלאה
היו דברים שלא צריכים היו להיות, אבל היה כל כך הרבה יצירה אצילית בארץ חדשה של עמידה במבחן העיתונות הלוחמת, המעניקה נגישות לאוצרות, למידע, לשכיות חמדה של העולם כולו
(יבין. הרפתקה ישראלית [צילום: משה שי/פלאש 90])
+הקמת תאגיד החדשות אושרה לקריאה שנייה ושלישית
00:26 10/05/17  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ההסתייגויות לתיקון חוק השידור הציבורי התקבלו בתמיכת 7 חברי כנסת מול 4 מתנגדים  ▪  ח"כ ביטן: השתדלנו לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי שעובדי רשות השידור יפגעו כמה שפחות
(ביטן. חלק מעובדי רשות השידור לא מרוצים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רשות השידור מסיימת שידוריה
תגובות  [ 19 ] מוצגות   [ 19 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צחי יפהר
9/05/17 21:22
 
ארזון
10/05/17 01:10
 
עילאי ע.
10/05/17 07:27
 
{{{ישראל זמנית..
10/05/17 08:30
2
חבל לא סגרו לגמרי
9/05/17 21:33
3
באום
9/05/17 21:36
 
כמו תמיד
10/05/17 07:22
4
אורי רעננה
9/05/17 22:53
5
נער הייתי
10/05/17 01:58
6
אחד העם
10/05/17 03:26
7
ישע
10/05/17 04:58
8
מסיבות הבכי
10/05/17 07:06
 
העדר סגנון נאות
10/05/17 07:39
 
ממשלה זו -החוצה!
10/05/17 08:28
9
דורון.צ
10/05/17 08:36
 
איזה חינוך רע!
10/05/17 09:40
10
מאפיה מנהלת אותנו
10/05/17 08:53
11
קורןנאוה טבריה
12/05/17 08:16
12
הוורוד מאד וורוד
12/05/17 20:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  שידור ציבורי
הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה ולוועדת הכנסת המשיכה (יום ב', 8.5.17) להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את חוק תאגיד השידור הציבורי, ולהקים תאגיד חדשות נפרד. זאת לאחר שאמש הסתיים הדיון עם מספר מחלוקות, הנוגעות בין היתר להצעת היו"ר ביטן לדחות את פתיחת השידורים לסוף מאי וכן יישום ההסכם בין האוצר להסתדרות באשר לעובדי רשות השידור, העברת רדיו רקע מהתאגיד לתאגיד החדשות ועוד. הבוקר התחדשו הדיונים והתעוררה מחלוקת נוספת באשר לטיפול בגמלאי רשות השידור. היו"ר ח"כ דוד ביטן דרש שהטיפול יהיה באחריות התאגיד והאוצר יבצע התאמות תקציביות. נציג האוצר התנגד ואמר כי מדובר בפריצת מסגרת התקציב. ביטן הטיל על ח"כ יעקב פרי וח"כ רועי פולקמן למצוא לכך פתרון עוד היום.
08/05/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה וועדת הכנסת ממשיכה את הדיון בהצעת הממשלה לתקן את חוק תאגיד השידור הציבורי ולהקים את תאגיד החדשות. במהלך הישיבה התגלו מחלוקות רבות, בהן באשר לרדיו רק"ע (רשת קליטת עלייה), כאשר ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) דרש בין היתר להעביר את רק"ע לתאגיד החדשות ולעגן בחוק את מספר התקנים. היו"ר ח"כ דוד ביטן סירב ואמר כי תקנים לא יקבעו בחוק. בתגובה עזב אילטוב את הישיבה.
07/05/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (יום ה', 4.5.17) בקריאה ראשונה את הצעת חוק השידור הציבורי הישראלי (תיקון מס' 8) (תאגיד החדשות), התשע"ז-2017. 32 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים, כאשר חברי האופוזיציה החרימו את הדיון. הדיון נקבע לשעה 18:00 בשל השתלמות של עובדי הכנסת.
04/05/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
מועצת הרשות השנייה הודיעה (יום ד', 26.4.17) כי החל מה-1 בנובמבר יחולו שינויים באפיקי הערוצים המסחריים. ערוץ עשר ישדר באפיק 14 (במקום אפיק 10 כיום), ערוץ "קשת" ישדר באפיק 12, וערוץ "רשת" ישדר באפיק 13 (במקום אפיק 22 כיום).
27/04/2017  |  רועי אורן  |   מאמרים
סדר היום התקשורתי זנח לאחרונה את פרשת התאגיד-רשות השידור. חבל מאוד שכך. אלה ימים קשים העוברים על התקשורת הישראלית בכללותה. נתניהו וחבר מרעיו אינם רוצים להיטיב עם התקשורת אלא להשפילה, להשתיקה ולהפחידה. לדאבון הלב, הוא מצליח בכך. לא סוד הוא שנתניהו מתעב את התקשורת. מזה שנים שהוא מתעלם ממנה באופן מופגן תוך סירוב עיקש לא להתראיין ולא לענות לשאלות. העיתונאים הישראלים המסקרים אותו, בחלקם הגדול, הפכו מזמן לצינור להעברת מסרים של נתניהו ישירות אל הציבור. הציבור מאמין יותר לנתניהו מאשר לעיתונאים. רוב הציבור מתעב את התקשרת השמה בפניו את המראה. לא נעים לראות את אשר ניבט מן המראה.
26/04/2017  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   שידור ציבורי  /  מי ומי  
עלות דחיית התאגיד: 17 מלש"ח בשבועיים  /  איציק וולף
אושר בראשונה: שידורי התאגיד יידחו  /  מירב ארד
כבל לבג"ץ: למנוע את פיצול התאגיד  /  איתמר לוין
על מה יצא הקצף ברשות השידור  /  רפי לאופרט
להם מותר  /  איתמר לוין
להם מותר  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il