|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

יובל לששת הימים

לוין על ההתיישבות: "כאן כדי להישאר"

יו"ר הכנסת: בלי הניצחון במלחמה גם אני לא הייתי קיים מרב מיכאלי: הסכסוך הפך למה שמגדיר אותנו דב חנין: או שנחיה ביחד או שלא נחיה
06/06/2017  |   News1 News1   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
מאת: עידן יוסף  |    |  תגובות    כנסת 20
לוין. דין השומרון כדין ת"א [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

אדלשטיין. "יהודי וציוני" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מליאת הכנסת קיימה (יום ג', 6.6.17) דיון בהצעות לסדר לציון יובל למלחמת ששת הימים ולהתיישבות ביהודה ושומרון.

יו"ר הכנסת ח"כ יולי יואל אדלשטיין: "הניצחון הגדול במלחמת ששת הימים לא היה עוד ניצחון. בלעדיו - לא היינו קיימים כאן, פשוטו כמשמעו. אני יכול לומר באופן אישי, שבלי הניצחון במלחמה גם אני לא הייתי קיים, לפחות לא כיהודי וכציוני. אני עוד זוכר איך כילד בן 9 בברית המועצות, שמעתי את הדיווחים על המלחמה ברדיו, ואיזו השפעה עצומה הייתה להם עלי ועל עוד שלושה מיליוני יהודים שחיו אז מאחורי מסך הברזל.

"חמישים שנה אחרי הניצחון, יש כאלו שאומרים שהוא רק 'סיבך' אותנו. שה'כיבוש' - כך הם קוראים לזה - משחית את החברה שלנו. חברים - חלוציות תמיד הייתה עסק מסובך, וגם כשראשוני העולים הגיעו לארץ, היו כאלו שאמרו שהם מסבכים אותנו עם מעצמות העולם. המתיישבים ביהודה, שומרון, בקעת הירדן והגולן הם חלוצי זמננו, הם מפריחי השממות, הם שומרי הארץ למרות כל הקשיים והסיכונים. אי-אפשר לדמיין את מדינת ישראל ואת ארץ ישראל בלי המקומות הללו, ונמשיך לתמוך במתיישבים בהם - גם כשזה "מסובך".
אני רוצה לחזק את המתיישבים ולברך אותם, יחד עם כל תושבי מדינת ישראל, לרגל חג היובל".

ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני): "הניצחון המוחץ הוא ניצחון מדהים. ממדינה בסכנת השמדה הפכנו לגיבור העל של השכונה.
היום שאנחנו מציינות יובל. זה תאריך שהופך להיות כמו יום העצמאות, היום שירדה מהפרק סכנת ההשמדה מבחוץ. בתאריך הזה התחיל התהליך שמאיים להשמיד את מדינת ישראל מבפנים. הניצחון הציל אותנו, אבל אי-אפשר לטמון את הראש בחול אי-אפשר להתעלם מהמחלוקת שיש בחברה מאז ששת הימים. אני פניתי וביקשתי לקיים יום מיוחד לציון 67'. חשבתי שצריך שהיום הזה יהיה בסימן הממלכתי ביותר והניטרלי ביותר לא בגלל שאני מאושרת מהניצחון.
לא בגלל שהוא לא חשוב. אלא בגלל שהוא כזה. צריך לאפשר לכל הקולות להישמע באותו סוג של כבוד.

"העובדה שנקרא לזה חמישים להתיישבות לא תשנה את זה שיש גם פלשתינים שלא חוגגים התיישבות. מאז ששת הימים לא החלטנו מה אנחנו עושים עם הניצחון. יש חלקים שכן. המדינה לא החליטה.
מאז ששת הימים מחזיקים את צה"ל בגדה המערבית, ביהודה ושמרון, בהתחלה בשביל לשמור על הישגי המלחמה היום לשמור על התנחלויות התיישבות יהודיות במקום שבאמת לא שייך לנו. לא הטריטוריה היא הבעיה אלא האוכלוסייה. כפי שאמר ישעיהו ליבוביץ' היהודי הדתי חובש הכיפה.

"הסכסוך הפך למה שמגדיר אותנו. אנחנו לא מזהים את עצמנו בלעדיו. תרבות הסכסוך השתלטה עלינו. מתוך עמדת הכוח החובה והאינטרס שלנו להושיט יד לעזור להם לבנות את עצמם. שזה יעזור לנו לבנות את עצמנו. כי אחרת הניצחון של ששת הימים יפרק אותנו מבנים".

ח"כ רחל עזריה (כולנו): "ירושלים היא עיר שמתאמצים בשבילה העיר דורשת אהבה ומאמץ. עיר שבוחרים לחיות בה. המאמץ הגדול הוא איך אפשר לחיות ביחד בעיר מאוחדת בה חיים יחדיו חילונים ודתיים יהודים וערבים. לאחרונה מקובלת ההתבצרות בשבטיות. אך ירושלים היא עיר שלא מאפשרת להסתגר., פוגשים זה את זה בכל מקום. במקומות אחרות ניתן לדמיים שכולם כמוך. בירושלים אי-אפשר להתעלם ואיש לא הולך להיעלם. הדבר המשותף לכולנו הוא האהבה לעיר. ההבנה של אין ברירה מחייבת אותנו למצוא את הדרכים ללכת ביחד. אנחנו פורצים את הדרך לשאר מדינת ישראל התורה הזו תצא מציון לכל ירושלים. לא רק אנחנו אוהבים אותה, ירושלים אוהבת אותנו. היא לא שלנו. אנחנו שלה".

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי): "יובל לששת הימים וחידוש ההתיישבות בגולן וביהודה ושומרון, מלחמת ששת הימים הייתה רגע השיא של אחדות והתרגשות בחזרה לקדושים שבמקומותינו. כאיש מאמין אני אומר תודה למנהיגי הדור למפקדים וללוחמים. ראוי להזכיר את 723 הנופלים בקרבות ששת הימים. עם ישראל יודע שארץ ישראל שייכת לעם ישראל וההתיישבות הישראלית בה ובכל חלקיה תמשך לעד. גבולה המזרחי בר ההגנה יהיה תמיד הירדן וירושלים לא תחולק. כן יש גם פלשתינים, אך גם בדמוגרפיה אנחנו ננצח. ורק בחיזוק אחיזת ת עם ישראל בארצו יבוא השלום לאזור כולו. אנחנו מודים לכל מי של שחלם ולחם".

ח"כ יואב בן צור (ש"ס): "שחרור יהודה ושומרון ואיחוד בירתנו הנצחית ירושלים. יומיים שלושה אחרי המלחמה לקח אותי אבי לטיול בשכם בקבר יוסף, בבית לחם, במערכת המכפלה ובסוף היום השיא בכותל. נסענו בתחבורה הציבורית הערבית. אחרי שורה של הישגים, מדינת ישראל בוחרת להלקות את עצמה ולהפריד בין יהודים ובין יהודים. יש מאות אלפי יהודים נמצאים תחת שלטון צה"ל רק מעצם היותם מתיישבים בשטחי יהודה ושמרון. אותם מתיישבים המחנכים לאהבת אדם. הניסיון לשחק משחק כפול ולהשאיר את יו"ש בהחלטה שלא להחליט פוגעת באיכות חייהם מסכת התנצחויות שאין תועלת בה.
רק 5 או 6 מהחוקים שחוקקה הכנסת ה 20 חלים ביהודה ושמרון. התחלנו תהליך היום בהובלת שרת המשפטים, כך שכל החוקים הטובים יחולו גם ביו"ש. צריך לעבור מרדיפה אחרי הכרה בינלאומית. צריך להעז יותר . הגיע הזמן להפסיק לפחד. הגיע הזמן להחיל את החוק על יו"ש כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): "התגייסנו לחגוג ניצחון בשרשרת אותם הניצחונות של העם היהודי . הניצחון על אלו שניסו להשמיד אותנו. אני רואה שיש הוגי דעות ששוגים מה היה כאן לפני חמישים שנה, כאילו כל הבעיות התחילו רק בניצחון ב-67' מסלפים את המציאות. שוכחים את הסכנה שריחפה מעל כולנו. שכחו את הפחד הקיומי לא רק ערב ששת הימים אלא מאז הקמת המדינה. שוכחים לדבר על אותו חופש דת שלא היה קיים בירושלים. הסילוף הוא הדבר שצריך להחזיר אותנו אל האמת. מה צריך להתמקד באותו ניצחון כי אי-אפשר לדבר על שלום בלי שתהיה הכרה בניצחון כי זה הפתרון. כל פעם שהיו מלחמות הם הסתיימו לאחר שצד אחד ניצח ואחד הפסיד. לאחר הבנה של הקווים של המנצח. כשחלק מהאויבים הכירו בזה, נפתחה הדרך לשלום. כאשר המצרים הפסיקו לנסות להשמיד אותנו- אפשר היה להגיע לשלום.

"לפני 25 שנה החליטו להגיע לשלום בלי שהכירו בזכותנו וגם היום הם עדין חושבים שהם יצליחו לחסל את הרעיון הציוני. הם מדברים על שתי מדינות פלשתינית ועוד אחת שאחר כך תהיה פלשתינית.
חמישים שנה אחרי אותו ניצחון צריך לדרוש שהם יכירו בכך שהיה ניצחון. מדינת ישראל היא הבית של העם היהודי. הקהילה הבינלאומית צריכה להבין שכדי להניע את גלגלי השלום, דווקא העברה של שגרירויות לירושלים הם אלו שיניעו את אותו הסכם כי הם יחסלו את המחשבות על חיסול מדינת ישראל".

ח"כ נורית קורן (ליכוד): "אני מאוד נרגשת. כשראיתי את כל האנשים שהם נוף ילדותי, האנשים שהם בנו את היישובים. יש לי חלק גדול בהתיישבות. נולדתי בירושלים חוויתי את מלחצת שש הימים בסנהדרייה. גבעת התחמושת ישבו צלפים וראו מה אנחנו עושים בתוך הבית. אבי שנפטר לפני עשרה ימים לקח אותנו לגבעת התחמושת לראות איך הם ראו אותנו. וגם לרחבת הכותל הקטנה.
זה חקוק בי וכל כך הולך יחד איתי. ב-1971 אבי שהייתה לו משאית, העביר את החפצים של הרב לווינגר למלון פארק. היינו בין עשרת המשפחות הראשונות במבני הקבע של קריית ארבע. אז היו שלושה בניינים בלבד, היום אפילו אני לא יודעת למצוא את הבניינים האלו שמוקפים בהרבה בניינים ותושבים. אני רואה בכל שהוא הלך לעולמו דווקא בשבוע של ירושלים, משהו גורלי. ויום חברון".
.
ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת): "חמישים שנים והגיע הזמן לאמר לעם ישראל את האמת. האמת קשה מאוד ברורה. גם אם תעצמו עיניים המציאות לא נעלמת. עובדה שכולם יודעים מדינת ישראל קטנה נמצאת בתוך מחרב ערבי מוסלמי. יש שתי אפשרויות או שנלמד להסתדר בסביבה בה אנחנו חיים או שלא. אם לא, יהיו עוד מלחמות יהרגו עוד אנשים עד שתגיע מלחמה בה לא ננצח ומדינת ישראל לא תתקיים.
האפשרות היחידה היא שלום. הדרך לשלום היא פשוטה ברמה העקרונית. כפי אמר הילל הזקן 'מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך'. מה שאנחנו מבקשים עצמאות וצדק, בדיוק אותו הדבר מגיע לעם השני.
ראיתי במסדרונות המון תמונות אך התמונה הגדולה הייתה חסרה. רק הם נמצאים? היכן נמצאים מיליוני האנשים הנמצאים תחת כיבוש? איפה התמונות של המחסומים של הפלאחים שאיבדו את שדותיהם?
לא סופר הסיפור האמתי כי גם היום הדבר שאתם גאים בו הפרויקט פורח באוויר ומתקיים רק אודות מכונת הנשמה המופעלת מהכנסת על חשבון הציבור הישראלי המוסיפה להוסיף תקציבי ענק. רק בזכות ההנשמה המלאכותית ההתנחלויות ממשיכות להתקיים ברגע שתיובש לא צריך לפרק ההתנחלויות יחזרו הביתה. או שנחיה ביחד או שלא נחיה. אני רוצה שהבנים יגדלו לעתיד של שלום, ומה שאני מאחל לבנים שלי אני מאחל לבנים של העם האחר".

השר יריב לוין השיב בשם הממשלה: "יום חג וזכות ענקית יש לכל אחד מאיתנו לחגוג את שחרור חבלי מולדת ושובנו לארץ אבותינו למקומות בהם התרחשו האירועים החשובים בתולדות עמנו. זו העת להכיר תודה לאנשי כוחות הביטחון שעשו במלאכה הזו ושומרים עלינו גם היום ולהסתכל בערכה אל החלוצים שחוללו נס ענק שעוד יילמד לאורך ההיסטוריה, נס של עם ששב כנגד כל הסיכויים וכנגד כל המכשולים וכנגד קוצר הראות ואובדן האמונה.

"כל מי שמסתכל על מפעל ההתיישבות על מה שמתרחש בשטח יודע שאת הנעשה אין להשיב. שאנחנו כאן כדי להישאר. ההתיישבות כולה תישאר נטועה עמוק באדמת ארץ ישראל כי אין צורך לשוב הביתה כי שבנו הביתה לפני חמישים שנה. הדרך היחידה ששכנינו יכירו בקיומנו ויבינו שאנחנו כאן כדי להישאר, היא בעובדה שנאחז באדמתנו. מי שנאחז ומכבד את ארצו והעבר והמורשת מכבשים אותו. מי שעוקר את עמו באכזריות... נתפס כחלש ומביא על עצמו, את מה שהביאה תוכנית ההינתקות.

"לשמחתנו, היום ההתיישבות כל כך עוצמתית כל כך גדולה, צריך לעשות יותר בבקעת הירדן וברמת הגולן צריך להגיע למספרים אחרים שיהיה ברור לכולם שהגלגל הזה לא ניתן להשיב לאחור. בצדק נאמר לא פעם, הוויכוח איננו שאלה טריטוריאלית. הוויכוח הוא על עצם הזכות שלנו להתקיים כאן לקיים מדינה יהודית במרחב הזה. דין נצרים כדין תל אביב. ביום שנבין את זה, נראה שהועלם מבין אותנו יותר כי כאשר אומרים את זה ומגרשים את נצרים, ברור שמבקרים אותנו גם כשאנחנו יושבים בתל אביב.

"ואני חוזר ואומר שאם אנחנו רוצים לשנות את עמדת הקהילה הבינלאומית, אנחנו צריכים להבין שדין נצרים כדין תל אביב במובן ההפוך. דין השומרון וגוש-עציון דינם כדין תל אביב ביום שנעשה את זה תתחיל הדרך להביא את העולם למקום אחר. בשם ממשלת ישראל ברכה חמה ונאמנה לכל העוסקים במלאכת ההתיישבות והערכה אדירה לכל השותפים. ניצחנו. נמשיך לנצח. עם ישראל חי".

תאריך:  06/06/2017   |   עודכן:  06/06/2017
עידן יוסף
+כל הצ"ח ממשלתית תחויב במענה סימולטני גם למתנחלים
22:30 06/06/17  |     |   לרשימה המלאה

+האוצר נדרש לתוכנית מעשית להצלת התעשיה
21:50 06/06/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכספים גפני: "הסחבת ודחיית הפתרונות להצלת התעשיה יובילו לבסוף לוועדת חקירה כיצד קרסה התעשיה הישראלית"
([צילום: איתמר לוין])
+"סייעות אינן פתרון לילדים אלרגיים"
21:30 06/06/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במהלך דיון בהתמודדות מערכת החינוך עם ילדים אלרגיים בגיל לידה עד 3 הסכימו הנוכחים כי הסייעות המתוקצבות בכ-100 מיליון שקל בשנה אינן מענה הולם, וכי יש להכשיר את צוותי הגנים לתת מענה רפואי  ▪  נעמ"ת: "מתנגדים לנטל נוסף על הגננות"
([צילום: פלאש 90])
+בתוך כשנה: טכוגרף דיגיטלי באוטובוסים
20:04 06/06/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה לבטיחות בדרכים: "לא יכול להיות שהחלטת ממשלה לפני למעלה מעשור להכנסת טכוגרף דיגיטלי שהייתה יכולה למנוע תאונות דרכים ברכב כבד לא התקדמה בגלל בעיות פרוצדורה"
(טכוגרף דיגיטלי. יסייע לבטיחות בדרכים )
+"למלחמת ששת הימים לא הייתה מטרה מדינית,
אלא צבאית בלבד - השמדת הצבא המצרי"
19:30 06/06/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יעקב (יקי) חץ, מגיבורי קרב גבעת התחמושת: "יש לי הערכה עצומה למפקדים הבכירים, אבל לדעתי עוצמתנו ברוחנו במאות אלפי החיילים הפשוטים, כמו שאני הייתי במלחמה"
(יהושע גביש בוועדה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   ש"ס   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לוין על ההתיישבות: "כאן כדי להישאר"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
אחרי שהצליחה להוביל לפתרון ולמתווה מוסכם לאופן מימון הטיפול בפצועים מסוריה בבתי החולים 'לגליל' בנהריה ו'זיו' בצפת החל מ-2017 והלאה, עתה מתעקשת ועדת הכספים להביא לסגירת חובות העבר, בעיקר בבית החולים בנהריה, שנצברו בגין טיפול בפצועים. זאת בין היתר, בשל מצבו הקשה של בית החולים בנהריה שסובל מגירעון של כמה עשרות מילוני שקלים, גירעון שנוצר במידה רבה בעקבות קליטת הפצועים הסוריים.
06/06/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכלכלה בראשות ח"כ איתן כבל קיימה (יום ג', 6.6.17) דיון בהול בנוגע להסדר החוב של אליעזר פישמן ובני משפחתו. בפתח הדיון קרא יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית ואמר: "אני נחוש להקים ולהוביל אותה. ועדת החקירה תבחן את תהליכי קבלת ההחלטות בבנקים ואת מערכת היחסים ביניהם לבין טייקונים שקיבלו מהם כספים. ועדת החקירה תבחן את התנהלות בנק ישראל וחטיבת הפיקוח על הבנקים. מה קרה בדיוק בתוך ועדות האשראי שאישרו לפישמן את הכספים? איפה הפרוטוקולים והמסמכים? מי היו הבנקאים שאישרו זאת? האם הפיקוח על הבנקים ידע ושתק? אם לא שתק, מה עשה? כיצד פעל?. את כל הסודות האלה צריך לחשוף ולבחון, לא בחדרים סגורים ולא בתוך קליקות של בנקאים.עידן החיסיון הבנקאי בתהליכי מחיקת החובות לטייקונים, תם".
06/06/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת העבודה של הכנסת אישרה (יום ג', 6.6.17) לקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיה גם יתומים לנפגעי תאונות עבודה יוכלו לקבל קצבה מהמוסד לביטוח לאומי עד שיגיעו לגיל 20, ולא עד גיל 18 בלבד, כפי שקובע החוק כיום. זאת בתנאי שאותם יתומים הם תלמידים במוסד להשכלה גבוהה, או שהם תלמידי ישיבה.
06/06/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
המוסד לביטוח לאומי ויתר לחברות הביטוח על סכומים גדולים שהיה עליהן לשלם. כך גילה (יום ב', 5.6.17) בני גולדמן, בכיר במשרד מבקר המדינה. הוא דיבר בישיבה משותפת של ועדות העבודה וביקורת המדינה בכנסת, שדנה בנושא. אחד מחברי הכנסת, ששמו לא נמסר, העריך בישיבה שמדובר במאות מיליוני שקלים. הדיון הסתיים ללא מסקנות.
06/06/2017  |  אלעזר לוין  |   חדשות
הוועדה לזכויות הילד קיימה (יום ב', 5.6.17) דיון בנושא 'חרמות ונידויים חברתיים בקרב ילדים ובני נוער במסגרות החינוכיות ובמרחב הוירטואלי'.
06/06/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
פטור מאגרות לעסקים עד סכום של מיליון שקל  /  עידן יוסף
גפני מאיים בהקמת ועדת חקירה  /  עידן יוסף
בקריאה ראשונה: הרחבת השירותים ומענק לנשים מוכות   /  מחלקה ראשונה
לא משתנים  /  איתמר לוין
הבלוף של מיקי רוזנטל  /  איתמר לוין
ממאיסים את הדמוקרטיה  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il