|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קומי. "הרוסים יתערבו שוב" [צילום: אלכס ברנדון, AP] "הייתי המום" [צילום: אנדרו הרניק, AP] טראמפ. "מה שהוא אמר" [צילום: סבסטיאן שיינר/AP]

העדות הדרמטית בסנט: "חששתי שטראמפ ישקר"

קומי: הבנתי את דבריו של טראמפ כהכוונה - הוא רוצה שהחקירה תיפסק

המנהל לשעבר של ה-FBI אומר שההסברים המשתנים לפיטוריו הדאיגו ובלבלו אותו; "הטענה כאילו הבולשת הייתה במצב גרוע היא שקר" מבהיר שטראמפ מעולם לא ביקש ממנו במישרין להפסיק את החקירה, אך אומר שכך הבין את דבריו בנוגע לחקירה נגד פלין
08/06/2017  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   ממשל טראמפ   |   תגובות

קומי: טראמפ שאל אותי האם אוכל להניח לחקירה נגד פלין
איתמר לוין
קומי הבין שהכוונה היא להסתרת מגעיו של פלין עם שגריר רוסיה, ולא לעצם קיום המגעים * טראמפ ביקש ממנו להבהיר בפומבי שאין חקירה נגדו בפרשה הרוסית - אך הוא סירב לעשות זאת, למרות שאישר שבאותה עת לא הייתה חקירה * טראמפ גם ביקש שיבטיח לו את נאמנותו; הוא הסתפק בהבטחה לנהוג בכנות
לרשימה המלאה

הרפובליקנים במגננה
הסנטורים הרפובליקנים בוועדת המודיעין נמצאים במגננה, ואינם בטוחים שעליהם להגן על טראמפ - עולה מדבריהם ושאלותיהם במהלך עדותו של קומי. היו נסיונות להגיע שוב לפרשת המיילים של קלינטון, שאלות ביקורתיות על תגובתו של קומי לבקשותיו של טראמפ, נסיונות למזער את משמעות דבריו של טראמפ - אבל ללא יותר מדי הצלחה. קומי נתן הופעה משכנעת ביותר ובכל מבחן ציבורי - הוא יגבר בקלות על טראמפ.

שאלותיו של ג'ון מקיין היו מביכות במיוחד. לא רק שהוא דיבר מספר פעמים על "הנשיא קומי", אלא שהוא טען שלבולשת היה סטנדרט כפול כאשר סגרה את התיק נגד קלינטון והמשיכה את החקירה נגד טראמפ. קומי ניסה לשווא להסביר שמדובר בשתי חקירות שונות לחלוטין; מקיין המשיך לטעון שהיה מקום לחקור את שניהם לגבי המעורבות הרוסית בבחירות.

מנהל ה-FBI המודח, ג'ים קומי, אומר שלמיטב הבנתו - הנשיא דונלד טראמפ רצה להפסיק חלק מן החקירה נגד מי שהיה יועצו לביטחון לאומי, מייקל פלין. הוא דיבר (יום ה', 8.6.17) בעדותו בפני ועדת המודיעין של הסנט. בהמשך יעיד קומי בפני הוועדה בדלתיים סגורות וייכנס לפרטי החקירה של קשרי קמפיין טראמפ עם גורמים רוסיים.

קומי התייחס לדבריו של טראמפ בפגישתם בחודש פברואר, ולפיהם פלין הוא בחור טוב ושאל אותו האם יוכל להעלים את החקירה נגדו. לדברי קומי, כאשר נשיא ארה"ב מביע תקווה - הוא רואה זאת כהכוונה, אם בקשתו של טראמפ הייתה נענית, הוסיף, היה ה-FBI מפסיק את החקירה בנוגע לשקריו של פלין על שיחותיו עם שגריר רוסיה בארה"ב לפני השבעתו של טראמפ, אך לא את החקירה על השיחות עצמן.

קודם לכן אמר קומי: "ההסברים המשתנים לפיטורי בלבלו אותי והדאיגו אותי". קומי הזכיר, כי ההסברים היו תחילה חקירת פרשת המיילים של הילרי קלינטון, ורק לאחר מכן טען טראמפ שהסיבה הייתה חקירת הפרשה הרוסית. לדברי קומי, טענות הבית הלבן כאילו הבולשת הייתה במצב גרוע ולכן פוטר - הן "שקר, חד וחלק". הוא ציין, כי קשירת פיטוריו לפרשת המיילים הייתה חסרת כל היגיון, שכן עבר זמן רב מאז הפרשה ועד פיטוריו. "הבולשת ישרה, חזקה ותמיד תהיה עצמאית", הצהיר. בהמשך אמר, כי נראה לו שפוטר בשל החקירה הרוסית - וזאת על-פי דבריו של טראמפ עצמו. "אולי הוא אומר משהו שאינו נכון, אבל זה מה שאני מבין כעת". עוד אמר, כי טראמפ החמיא לו על עבודתו ולא הייתה לו ביקורת כלשהי כלפיו.

הסנטור ג'ון ריץ' (רפובליקני) שאל האם טראמפ הורה ל-קומי להפסיק את החקירה נגד מייקל פלין. הוא השיב: "לא במילותיו. אני קיבלתי את זה כהכוונה. אני הבנתי שזה מה שהוא רוצה שאני אעשה". ריץ' שאל האם קומי יודע על מקרה בו אדם הואשם בשיבוש הליכים בשל הבעת תקווה, וקומי השיב שאינו מודע לכל המקרים.

"להגן על עצמי ועל ה-FBI"

בדברי הפתיחה אמר יו"ר הוועדה, ריצ'רד בר (רפובליקני), כי ההתערבות הרוסית בבחירות 2016 אומנם הייתה לטובת מועמד מסוים, אך היא עלולה להתערב בעתיד לטובת מועמדים אחרים. בתשובה לשאלותיו של בר אמר קומי, כי אין לו כל ספק שרוסיה עמדה מאחורי ההתערבות בבחירות וההדלפות במהלך הקמפיין, וכי הוא משוכנע שפקידים רוסים בדרג הבכיר ביותר היו מעורבים בהן. בהמשך אמר קומי, כי ההתערבות הרוסית הייתה חלק מאסטרטגיה וכי אין לו ספק שהם ינסו שוב להתערב בבחירות. הוא הסכים עם ההגדרה לפיה הנשיא ולדימיר פוטין אינו רפובליקני או דמוקרט אלא אופורטוניסט. קומי הסביר, כי הרוסים אינם אוהבים את דרך החיים האמריקנית ויעשו כל שביכולתם כדי לערער אותה.

לדברי קומי, טראמפ לא ביקש ממנו במישרין להפסיק את החקירה, וכך גם לא איש ממשרד המשפטים. בר שאל האם טראמפ ביקש לשבש את החקירה בנוגע לפלין, וקומי השיב שאין זה תפקידו להגדיר את דבריו של הנשיא, אותם ראה כמדאיגים ומטרידים. "זהו עניינו של התובע המיוחד להחליט", אמר. כאמור, בהמשך דבריו התבטא בצורה חדה בהרבה. לצד זאת אמר, כי איש מלבד טראמפ לא דיבר איתו על חקירת פלין - אך הדגיש שיש משמעות רבה לכך ש"הנשיא מוציא את כולם מהחדר, מסתכל לראש ה-FBI בעיניים ואומר שהוא רוצה שהחקירה תיעלם".

סגן יו"ר הוועדה, מארק וורנר (דמוקרט), שאל את קומי מדוע תיעד בכתב את שיחותיו עם טראמפ. הוא השיב: "זה היה שילוב של דברים - הנסיבות, הנושא, האיש, העובדה שהייתי איתו לבד. חששתי שהוא ישקר בנוגע לפגישתנו והרגשתי צורך להגן על עצמי ועל ה-FBI. זה דבר שמעולם לא קרה לי קודם". וורנר הביע תקווה שהבולשת תעניק לוועדה גישה למזכריו של קומי.

השכל הישר אמר, הוסיף קומי בנוגע לשיחותיו עם טראמפ, שמישהו אמר לטראמפ או שהוא אמר לעצמו: ביקשת מ-קומי להישאר ולא השגת כלום. "המטרה הייתה לקבל את נאמנותי תמורת הישארותי", אמר, והוסיף שאיש מעולם לא ביקש ממנו להבטיח לו נאמנות; הוא אינו יודע האם טראמפ ביקש את נאמנותם של בכירים אחרים. עוד אמר, כי טראמפ מעולם לא שאל ולו שאלה אחת על חקירה אחרת כלשהי של ה-FBI ומעולם לא התערב באף חקירה אחרת, ובכל רגע נתון יש רבבות כאלה, למעט שיחה אחת בה ציין בפניו את חשיבותה של חקירה בנושא שונה לחלוטין.

"אולי בגלל שהייתי המום"

בהמשך שב קומי ואמר, כי כאשר הנשיא מביע תקווה - יש לראות זאת כהכוונה. הוא החליט שלא להעביר מידע זה למי שחקרו את הפרשה, משום שהדבר עלול היה להיחשב כהוראה של טראמפ להפסיק את החקירה. קומי הוסיף, כי אמר לטראמפ ש"יראה מה אפשר לעשות" לגבי הסרת העננה של החקירה, כ"סוג של תשובה פחדנית - כדי שלא לומר לו שזה לא יקרה". עוד נשאל מדוע לא אמר לטראמפ שאינו יכול להתערב בצורה כזו, והשיב: "אני לא יודע. אולי בגלל שהייתי המום".

קומי הבין את דבריו של טראמפ על ה"עננה", הוסיף, כתסכול של הנשיא מכך שהחקירה מקשה עליו להתמקד בפעילותו. "ממני הוא ביקש משהו צר יותר: הוא ביקש שאבהיר בפומבי שאין חקירה נגדו". קומי הסביר, כי סירב לעשות זאת גם כדי שלא יצטרף לתקן בעתיד את ההודעה, וגם משום שחשש ממדרון חלקלק - שמא יהיה צורך להבהיר שגם סגן הנשיא אינו נחקר וכך הלאה. בתגובה לדבריו של טראמפ, לפיו עליו לקוות שאין הקלטות של שיחותיהם, אמר קומי: "באלוהים, אני מקווה שיש". עוד אישר, כי הוא הדליף לתקשורת - דרך ידיד - את קיומם של המזכרים בהם תיעד את פגישותיו עם טראמפ, בתקווה שהדבר יביא למינויו של תובע מיוחד.

פנס ידע על החשדות

קומי נשאל האם חש שמשרתו תלויה באופן ניהול החקירה הרוסית. הוא השיב, שלא היה הולך כל כך רחוק, אלא יותר בכיוון של מה שטראמפ יראה כנאמנות מצידו. בדברו על שיחתו עם בכירי הבולשת לאחר דבריו של טראמפ בנושא פלין, אמר קומי שהם היו המומים כמותו. למיטב ידיעתו של קומי, סגן הנשיא מייק פנס ידע על החשדות כלפי פלין לפני מינויו של האחרון ליועץ לביטחון לאומי.

קומי ציין, כי מעולם לא הוזמן לסעודה בארבע עיניים עם הנשיא, כפי שעשה טראמפ, וגם פגישותיו בארבע עיניים עם ברק אובמה היו נדירות ביותר (שתיים בלבד, כולל פרידה מהנשיא היוצא). הוא נשאל האם לא היה מפוטר אם היה נוהג אחרת, והשיב שאינו יודע. לדבריו, טראמפ - בניגוד לאובמה - מעולם לא שאל אותו כיצד למנוע התערבויות רוסיות עתידיות בבחירות בארה"ב. ייתכן שטראמפ שוחח על כך עם אנשי מודיעין אחרים, העיר.

עוד נשאל קומי מדוע יש להאמין לו ולא לטראמפ. הוא השיב בחיוך: "אימא שלי אמרה לי לא להגיד דברים כאלו על עצמי". בנימה רצינית יותר אמר, שיש לראות את דבריו של טראמפ בהקשר הכולל שלהם, וגם את העובדה שהוציא מהחדר את שר המשפטים, ג'ף סשנס, לפני ששוחח עימו על החקירה נגד פלין. הוא לא אמר האם אנשי טראמפ ניסו להקים קשר עדיף עם רוסיה לפני ההשבעה, אך הדגיש שעקרונית מדובר בצעד מסוכן.

בהמשך סירב קומי לענות בדיון פתוח האם טראמפ אישית היה מעורב בקשר עם רוסיה, ורק חזר ואמר שעד פיטוריו - לא הייתה חקירה נגד טראמפ. במישור העקרוני, הוסיף קומי, קיימת בעייתיות בכך שמי שעומד להתמנות ליועץ לביטחון לאומי, משוחח עם שגריר רוסיה. לדבריו, השגריר סרגיי קיסליאק הוא דיפלומט ולא איש מודיעין, אם כי סביר להניח שהוא יודע על מבצעים חשאיים של רוסיה בארה"ב. לדברי קומי, פיטורי ראש ה-FBI אינם דרך הגיונית לגרום לחקירה להיעלם, "אך ברור שאני לא אוביקטיבי שכן אני הוא זה שפוטר". הוא הוסיף, כי תיאורטית ייתכן שהחקירה תגיע עד טראמפ, בתור מי שעמד בראש הקמפיין שלו.

תאריך:  08/06/2017   |   עודכן:  08/06/2017
איתמר לוין
+טראמפ: הם ישקרו וישבשו - ואנחנו ננצח
23:06 08/06/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עורך דינו של הנשיא טוען שג'ים קומי ביצע עבירה בכך שהדליף מזכר על פגישתו עם טראמפ  ▪  אפילו רשת פוקס ניוז מציינת, כי תגובתו של עורך הדין לעדות אינה מסתדרת עם העובדות
(טראמפ ג'וניור. צייץ [צילום: סקוט אלפגייט, AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קומי: הבנתי את דבריו של טראמפ כהכוונה - הוא רוצה שהחקירה תיפסק
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דן ה
8/06/17 18:34
 
אלטע קאקער
8/06/17 20:32
 
דן ה
8/06/17 23:02
2
יעקב יעקב
8/06/17 21:32
3
עוד סתם אזרח
8/06/17 22:39
 
יעקב יעקב
9/06/17 08:05
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשל טראמפ
האם ג'ים קומי מספק (8.6.17) אקדח מעשן נגד הנשיא דונלד טראמפ? בכלל לא בטוח. גם בהנחה המאוד-סבירה שטראמפ אמר את כל מה ש-קומי מצטט מפיו, עדיין יש חשיבות לטון בו הם נאמרו ולהקשר - ואלו אינם חד-משמעיים.
08/06/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע (יום ד', 7.6.17) על מינויו של כריסטופר ריי לראש ה-FBI, הבולשת הפדרלית. הוא יחליף את ג'ים קומי, אותו פיטר טראמפ לפני חודש - בעיצומה של חקירת קשרי הקמפיין שלו עם רוסיה.
07/06/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
כל נשיא אמריקני צריך לאייש 8,000 משרות בחודשים הראשונים לכהונתו. דונלד טראמפ יושב בבית הלבן כבר 4.5 חודשים – ואלפי משרות עדיין פנויות. את החלל הבולט ביותר יצר טראמפ במו ידיו, כאשר פיטר ב-9 במאי את ג'ים קומי מתפקיד ראש ה-FBI. הבית הלבן דיבר אז על מינוי מחליף בתוך שבוע-שבועיים; זה לא קרה, ואין תחזית מתי זה כן יקרה. ומחר (8.6.17) קומי יתייצב בוועדת המודיעין של הסנט ויספר מה התרחש בחקירת הפרשה הרוסית.
07/06/2017  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
לדונלד טראמפ יש בעיה עם הדיוק ואפילו עם האמת. זה לא חדש. האיש טען שניצח במניין הקולות בבחירות לנשיאות, שהיה קהל שיא בהשבעה שלו, ששיעור האבטלה בארה"ב הוא 40% - ואלו רק דוגמאות בודדות. אחרי כל עימות בינו לבין הילרי קלינטון הראתה התקשורת האמריקנית, שאמנם קלינטון גם היא לא ממש מיודדת עם העובדות - אבל אצל טראמפ, לעיתים שליש מהטיעונים היו שגויים או כוזבים.
04/06/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
ראש ה-FBI המודח, ג'ים קומי, יעיד ביום חמישי הקרוב (8.6.17) בפני ועדת המודיעין של הסנט בנוגע לחקירת קשריו של קמפיין דונלד טראמפ עם רוסיה. על-פי דיווחים קודמים, קומי יספר שטראמפ ביקש ממנו בחודש פברואר להפסיק את החקירה נגד מי שהיה יועצו לביטחון לאומי, מייקל פלין.
03/06/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ממשל טראמפ  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת טראמפ-רוסיה  /  מי ומי  
טראמפ הודיע על פרישה מהסכם פריז  /  איתמר לוין
"קומי יעיד: טראמפ התערב"  /  איתמר לוין
"טראמפ ביקש מבכירי המודיעין לשבש את חקירת ה-FBI"  /  איתמר לוין
טענות כוזבות של טראמפ על הסכם פריז  /  איתמר לוין
טראמפ נותן גז  /  איתמר לוין
פריז, וושינגטון, בייג'ין   /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הלילה הזה הוא אנחנו, עם עבדים מזה רעב, מוכה, חבול ומובס, העומד לרגלי הר סיני העשן וכאיש אחד בלב אחד זועק "נעשה ונשמע", אוסף שבטים שהתלכד לכדי עם, העם היהודי שהביא לעולם את הצדק, הח...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', והשר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, מציעים להגיב בלשונו של "בעל הבית משתגע" וקראו להגיב להתקפה בחריפות רבה    לצערי, לקולות אלו יש תומכים בממשלה ובקבינט
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il