|
ח"כ נחמן שי [צילום: משה שי]
|
|
|
|
|
"לקנות תקשורת זה לא קידום מטרות המשרד לענייני תפוצות. זה מעלה ריח רע מאד", אמר ח"כ
נחמן שי בדיון שיזם (יום ד', 12.7.17) בוועדת העלייה הקליטה והתפוצות על רכישת תוכן תקשורתי על-ידי משרד התפוצות. "אני יוצא עם הרגשה גרועה מאוד ממשרד התפוצות וממשרד האוצר. הדברים לא עונים על יעדי המשרד. פוליטיקאי שיכול לקנות תקשורת זה דבר רע. האם יש מדיניות בנושא לאוצר? האם שרים יכולים לקנות תקשורת? האם גם ראש הממשלה קונה תקשורת? יש לו יותר כסף".
איתי הרשקוביץ, יועץ מנכ"ל משרד התפוצות: "לשכת הפרסום הממשלתית התבקשה על ידינו לעשות מהלך. הם החלו בסקר וקבעו מדד קירבה של הציבור הישראלי לתפוצות. לאחר הסקר הותוותה אסטרטגיה לפעילות. לפי המלצת הלפ"מ נבחרו הגופים שפונים לקהל היעד. בקמפיין הושקעו 8,258,000 שקל לתוכן תקשורתי בשנים 2015-17. הקמפיין עדיין רץ והוא לקראת סיום. הסכום הוא לשנתיים והוא מהווה 5.5% מתקציב המשרד לתקופה זו".
חזי כהן, אגף התקציבים באוצר: "יש מדיניות הגבלת תקציבי פרסום". ח"כ נחמן שי: "זה לא פרסום. זו דרך ערמומית. זה לא הוצג כפרסום. הצופה חושב שזו כתבה עיתונאית, בשעה שזו כתבה מטעם, תוכן שיווקי סמוי".
ח"כ יוליה מלינובסקי (
ישראל ביתנו): "אנחנו מבקשים ממשרד האוצר לפקוח עיניים. אתם יודעים לריב איתנו על כל שקל, ופה מדובר על קצת יותר משקל למטרה אחרת ממה שהיה צריך. אני רואה שחלק מהתקציב הלך ל-nrg, ערוץ 7,
מקור ראשון, מצב הרוח ועולם קטן. יש פה צביון פוליטי ברור. אני מבקשת מהאוצר לבדוק את כל ההשקעות התקציביות ואם המטרה תאמה את התועלת".
יו"ר הוועדה, ח"כ
אברהם נגוסה: "בעוד שבועיים יש לנו דיון עם שר התפוצות ומנכ"ל המשרד. אנו מבקשים שהשר יבוא מוכן להסביר הכל. לפני זה משרד התפוצות מתבקש להעביר לוועדה את הסקר ואת האסטרטגיה של הקמפיין".