|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

הטוען שמד-המים אינו תקין - עליו הראיה

לאחר שקיבלה חשבונות מים שלדעתה היו גבוהים מדי ולא שיקפו את צריכתה הגישה תושבת תל - אביב תביעת השבה ופיצויים כנגד עיריית תל - אביב בטענה שמסתבר שמד - המים לא היה "זייף" כלפי מעלה בית המשפט השלום דחה את תביעתה מאחר והתבססה על סברה ולא על ראיה ממשית
10/07/2009  |   מאיר הילזנרט   |   פסיקה   |   תגובות
האם מד המיים אשר מראה צריכה מוגברת בקיץ לעומת החורף משקר? [פורטל גינה פור יו]

"...ניתן לקבוע, לפחות באותה מידה של סבירות, ולדעתי אף יותר מכך, שהסיבה לצריכת המים הגבוהה נעוצה בהשקיית הגינה ולא במד המים, שלא הוכח כלל ועיקר כי הינו "זייפן כרוני", אומרת ( יום ד' ה-1.7.09) חנה פלינר שופטת בית משפט השלום בתל -אביב בדחותה את תביעת הפיצויים והשבת הכספים שנטען לגביהם שנגבו שלא כדין.

מאחר שלדעת התובעת, הבעלים של בית צמוד קרקע בתל - אביב, חשבונות המים שקיבלה היו גבוהים מאוד ושיקפו כמויות מים שלא צרכה מעולם, הזמינה התובעת מומחה שיבהיר מדוע כך הם פני הדברים. לאחר שהמומחה וידא שאיש לא התחבר שלא כדין אל מערכת המים של התובעת ושאין נזילה בצנרת, הוא קבע שישנה רמת סבירות גבוהה מאוד שהמונה "מזייף".

עם חוות דעת המומחה בידה ניגשה התובעת אל עיריית תל אביב בבקשה להפחתה רטרואקטיבית של חשבונות המים. העירייה דחתה את התובעת באומרה שבאם היא רוצה שטענתה תיבדק, עליה לשלוח את המונה אל מכון בדיקת מונים שמוכר על-ידי העירייה. התובעת עשתה כדברי העירייה ושלחה את המונה אל מכון רימונים, שקבע כי המונה תקין.

משוכנעת בטעותה של העירייה ושל מכון הבדיקה, החליפה התובעת מונה והזמינה מומחה חדש שיתחקה אחר נסיבות הפרשה. המומחה, כקודמו, קבע שמסתבר שהמונה הקודם "זייף".

בתביעתה בבית המשפט השלום בתל אביב טענה התובעת כי מאז שהחליפה את מד - המים ירדו החשבונות פלאים, מה שמעיד על כך שהמונה הקודם, שסופק על-ידי העירייה, לא היה תקין. בשל החשבונות הגבוהים, טענה התובעת, היא חדלה מהשקות את גינתה, מה שגרם להרס וחרבן הצמחיה. משכך תבעה גם פיצוי בגין עגמת נפש שיחדיו עם תביעת 9,486 ש"חשלטענתה נגבו ממנה שלא כדין יצרו את סכום התביעה הכולל בסך-50,623 ש"ח.

השופטת חנה פלינר קיבלה את טענת העירייה, שלא ניתן לבסס תביעה על סברות בלבד. במיוחד לא כאשר מנגד ישנה חוות דעת של מכון אובייקטיבי שבדק את המונה ומצאו תקין. גם מצד הגיונם של דברים הבהירה השופטת בפסק דינה שלא ניתן לקבל את טענת התובעת: שראיה לכך שמד המים שסופק על-ידי העירייה "זייף" נעוצה בירידה הדרסטית בחשבונות המים מאז שהוחלף המונה, שכן התובעת עצמה העידה שחדלה מהשקיית הגינה. אזי הפסקת ההשקיה גרמה לירידה בגובה החשבון - ולא החלפת המונה. התביעה נדחתה והשופטת השיתה על התובעת את שכר טירחת עורך דין העירייה בסך-5000 ש"ח.

עובדות המקרה

התובעת הייתה הבעלים של בית צמוד קרקע בתל – אביב. לדבריה, בסביבות חודש דצמבר 2004 הבחינה שחיובי חשבון המים ששלחה לה העירייה גדלו באופן ניכר שמשקף צריכת מים גבוהה מצריכת המים בפועל.

התובעת, שחששה שמא ישנה נזילה במערכת המים או שאולי צרכן "טפיל" התחבר שלא כחוק אל מערכת המים, הזמינה מומחה שקבע שאין נזילת מים ושאין צרכן "טפיל". מאחר ולא מצא המומחה סיבה אחרת לחיובי חשבון המים הגבוהים כתב המומחה בחוות דעתו שישנה סבירות גבוהה שמד – המים "מזייף" ומורה על צריכה גבוהה מזו שהייתה בפועל.

את חוות דעת המומחה העבירה התובעת לעירייה, שמצידה השיבה לתובעת שאין היא מכירה בחוות דעת זו ושבאם רוצה התובעת שיתחשבו בפנייתה עליה לשלוח את מד – המים אל אחד משני מכוני הבדיקה שעיריית תל – אביב מכירה בהם : מכון רימונים או מכון התקנים. התובעת שלחה את מד – המים אל מכון רימונים, שקבע שמד – המים תקין.

סבורה שהמכון טעה בהערכתו, החליפה התובעת את מד – המים ובד בבד הזמינה מומחה מאיגוד המהנדסים לבניה ותשתיות על מנת שיתחקה אחר הסיבות לחיובי העירייה הגבוהים. המומחה השווה את חשבונות המים שהגיעו לאחר החלפת מד – המים לאלו שהגיעו קודם ההחלפה ולאחר ששלל אפשרות של צרכן "טפיל" או של נזילה קבע על סמך סברה שמד – המים הקודם "זייף" ומכאן החשבונות הגבוהים שהגיעו במשך שלושת השנים שקדמו להחלפת מד- המים. על פי חישוביו, על העירייה להשיב לתובעת 9,486 ₪ שנגבו שלא כדין. לדברי התובעת, בשל חשבונות המים הגבוהים חדלה מלהשקות את גינתה, מה שהוביל לחרבן הצמחיה שטיפחה משך שנים רבות, דבר שגרם לה לעגמת נפש מרובה. הסך הכולל של תביעתה בגין עגמת נפש והשבת הכספים שנגבו שלא כדין הועמד על- 50,623 ₪.

טענות הצדדים

לדברי התובעת, לאחר שהוחלף מד – המים צנחו החשבונות פלאים, ומכאן ראיה שמד – המים הקודם שסופק על ידי העירייה "זייף" ולכן על העירייה להשיב לה כספים ולפצותה, בהיותה ספק מד – המים, בגין עגמת הנפש שנכרכה לפרשיה.

מאידך טוענת העירייה שחשבונות המים שנשלחו אל התובעת תואמים על פי הסטטיסטיקה לחשבונות המים שקיבלו צרכנים אחרים שלהם בית צמוד גינה. עוד טוענת העירייה שמעיון במסמכי התביעה עולה שלאחר החלפת מד המים חדלה התובעת מלהשקות את גינתה, מה שמהווה הסבר לעובדה שחשבונות המים ירדו פלאים. כמו כן, טוענת העירייה שהתובעת התלוננה על חשבונות גבוהים בקיץ, תקופת השקיית הגינות, ולא על חשבונות החורף, מה שמעורר תמיהה – האם רק בקיץ מד – המים זייף? הלא אם מד – המים "זייף" היה עליו לשגות גם בחורף. אלא מכל הנ"ל, עולה שמד - המים היה תקין והצריכה שהורה עליה שיקפה נאמנה את השימוש במים בפועל.

קביעות בית המשפט

השופטת חנה פלינר קיבלה את עמדת העירייה. לדבריה, טענות התובעת מבוססות על סברה ועליה בלבד – סברת המומחה מטעמה שכלל לא בדק את המונה אלא הניח בלבד שמדובר בתקלת מד – מים מקולקל. מאידך, כותבת השופטת שאין מקום להטיל ספק בחוות דעת מכון רימונים שקבע שהמונה תקין. זאת משום שמדובר בגוף אובייקטיבי. הצד התובע, כותבת השופטת פלינר, עליו להוכיח את תביעתו, והתובעת במקרה דנן לא עמדה בנטל זה.

מצד הגיונם של דברים כותבת השופטת פלינר שחיובי חשבון המים הגבוהים אירעו רק בקיץ. לדבריה, יש בכך ראיה שמד - המים לא "זייף" כלל שכן לו היה לא תקין היה עליו להראות צריכה גבוהה גם בחורף. את הסיבה לירידה הדרסטית בחשבונות המים שנשלחו על ידי העירייה מאז שהוחלף מד – המים תולה השופטת בדברי התובעת עצמה שבבואה לתבוע בגין עגמת נפש ציינה שחדלה להשקות את גינתה. כך השופטת בפסק הדין:

"אם נכונה הטענה שמד המים הינו "זייפן כרוני", הכיצד מזייף הוא רק בחודשי הקיץ? האם בחורף קריאותיו נכונות? דבר זה בא ללמדך שהקריאות הן פונקציה של צריכת מים בפועל ולא כתוצאה מזיוף במד המים."


"...ניתן לקבוע, לפחות באותה מידה של סבירות, ולדעתי אף יותר מכך, שהסיבה לצריכת המים הגבוהה נעוצה בהשקיית הגינה ולא במד המים, שלא הוכח כלל ועיקר כי הינו "זייפן כרוני".

תוצאת ההליך

התביעה נדחתה ועל התובעת הושת שכר טרחת עורך דין העירייה בסך 5000 ₪.

פרטי ההליך

- בבית משפט השלום תל – אביב יפו
- בפני השופטת חנה פלינר
- בא כח התובעת תקוה קופל: עו"ד שוטון
- בא כח הנתבעת עיריית תל – אביב: עו"ד בצלאל בן – דוד

013743/08 תקוה קופל נ' עיריית תל - אביב
תאריך:  10/07/2009   |   עודכן:  10/07/2009
מאיר הילזנרט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטוען שמד-המים אינו תקין - עליו הראיה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מוני ב
10/07/09 17:58
2
bighanan0
11/07/09 13:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"... עמדה האפשרות לסגת לביתו ולסגור אחריו את הדלת, וכן הייתה בידו האפשרות להשליך את הסכין לנקודה מרוחקת מהישג ידו של המנוח ולהתמודד עימו באמצעות ידיו...". האמור בשורות אלה הן האלטרנטיבות העומדות בפני מי שבא להורגך, כפי שמציעה שופטת בית המשפט העליון, מרים נאור (יום ה' ה-2.7.09), כפתרונות אידיאליים שלאחר מעשה לאבי סידריס שערער לבית המשפט העליון בשל 11 שנות מאסר שנגזרו עליו עקב הרשעתו בהריגת קרוב משפחתו הנרקומן, שהגיע גם מסומם וגם שתוי אל ביתו ובצעקות "אני אחסל אותך" שעט לעברו עם סכין מתנופפת.
09/07/2009  |  מאיר הילזנרט  |   פסיקה
"עתירת הנתבעים לפיצוי כספי בגין הרס המבנה הבלתי חוקי נוגדת את תחושת הצדק שכן משנקבע כי הנתבעים מסיגי גבול המה במגרש, אין הם זכאים לפיצוי כספי כלשהו בגין הריסת המבנה. הריסת המבנה במגרש בוצעה בעקבות הרשעת הנתבע בגין בנייה בלתי חוקית במגרש תוך הסגת גבולה של התובעת. היעלה על הדעת כי 'חוטא יהא נשכר'?". כך קבע (יום ה', 02.07.09) שופט בית משפט השלום בתל אביב, חיים טובי, בתביעה לדמי שימוש ראויים שהגישה עיריית תל אביב יפו כנגד מסיגי גבול אשר פונו בעבר בעקבות פסק דין חלוט.
07/07/2009  |  ענבל בר-און  |   פסיקה
"הגם שהתנהלותו של אפל ראויה לכל גנאי, וזאת משום שעל אף שהוא מנהל עסקים במליוני דולרים, אין דרך נראית לעיין לשייך לו נכסים ספציפיים או כספים, וכל העיקולים שהוטלו עליו העלו חרס, יש לדחות את בקשתו של רום לעיקול נכסיו של אפל". כך קבע (יום ב', 29.6.09) רשם בית המשפט המחוזי, השופט שמואל ברוך, בבקשת עיקול שהגיש זאב רום על נכסיו של דוד אפל, בתביעה שמתנהלת בין השניים בסכסוך עסקי. הרשם ברוך דחה בקשה זו, לא בלב קל, וזאת בהתקיים "השתק שיפוטי" בנדון, קרי - העלאת טענות הסותרות חזיתית "בצורה בוטה" זו את זו, על-ידי דוד רום. בהליך אחד גרס רום כי מקור חובו הנטען של אפל כלפיו, על סך שלושה מיליון שקלים, הינו בהלוואה שהלה הלווה לו, ובהליך אחר גרס כי מקור החוב בעמלה עסקית שגבה אפל, ואשר רום ואפל אמורים להתחלק בה שווה בשווה. השופט ברוך סקר את דוקטרינת ההשתק השיפוטי וקבע כי משמעלה בעל דין טענות עובדתיות סותרות בהליכים שונים באותו עניין, הוא מושתק מלהעלות טענה סותרת לטענה קודמת שהעלה, גם אם הטענה הקודמת שהעלה לא בהכרח התקבלה בבית המשפט, וזאת מכוח עיקרון תום הלב. בקשת העיקול נדחתה, עם זאת, ביטול בקשת העיקול הושהה ב-14 יום בכדי לאפשר לרום לערער.
06/07/2009  |  ענבל בר-און  |   פסיקה
"בשולי הדברים אציין, כי דומה שתקלה דוגמת זו שאירעה במקרה שלפנינו יכולה הייתה להימנע בקלות, אילו בהודעות שנשלחו למערערים היה מצוין במפורש התאריך האחרון לתשלום דמי הפיתוח כשהוא מותאם למועד הזכיה במכרז", כותבת (יום ג' 30.6.09) נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, בהחוותה את דעתה על ניסוחי המנהל המעורפלים, חוות דעת שמעוררת שתי תהיות מרכזיות, שכל אחת מהן מעוררת תת-תהיה וכולן יחדיו מעוררות קושיה של ממש:
05/07/2009  |  מאיר הילזנרט  |   פסיקה
"חוק הנכים, המבוסס על חוב שהמדינה חבה למי שנפגע בשירותה, שונה מחוקי נכים אחרים ומהסדרים סוציאליים של תמיכה בנכים, המבוססים, לרוב, על נזקקות כלכלית". אור לאבחנתה זו בין נכי משרד הביטחון לבין נכים אחרים דוחה (יום ה' 30.6.09) נשיאת בית המשפט העליון את בקשת הדיון הנוסף בו מבקשת עמותת קר"ן, הפועלת לרווחת קטועי רגליים בישראל, כי בג"צ יורה על השוואת הסיוע ברכישת אביזרי שיקום הניתן על-ידי המדינה לקטועי רגליים, שנכותם לא קמה בגין שירותם הביטחוני לסיוע המשופר ברכישת אביזרי שיקום הניתן על-ידי המדינה לקטועי רגליים, שנכותם קמה עקב שירותם הביטחוני.תחילתו של עניין הייתה בעתירת עמותת קר"ן לבג"צ בבקשה כי יקבע שהמצב, על פיו קטועי רגליים נכי-צה"ל זכאים ברכישת אביזרי שיקום לסיוע גבוה מזה שזכאים לו קטועי רגלים "רגילים", שמקור נכותם אינו נעוץ בשירותם הביטחוני, מהווה מצב של אפלה אסורה. כפועל יוצא של בקשתם, ביקשה העמותה כי בג"צ יורה למדינה להשוות את הסיוע לו זכאים הנכים ה"רגילים" לסיוע המעולה שזכאים לו קטועי הרגליים נכי משרד הביטחון.בג"צ התיר את האפליה בין שתי קבוצות הנכים בשל היותה "אפליה רלוונטית מותרת" - כלל שעל פיו, באם מפלים בין קבוצה זו לבין קבוצה אחרת, אך האפליה מוצדקת, תותר האפליה.
04/07/2009  |  מאיר היזלרנט  |   פסיקה
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il