|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

אלוביץ' הורחק מקבוצת החברות שבשליטתו ל-60 יום

הרשות העבירה מידע מודיעיני על אלוביץ' בדוח סודי בכירי קבוצת בזק שוחררו ממעצר בית בהגבלות חמורות מנכ"ל בזק הנדלר תוכל ליצור קשר עם החברה והדירקטוריון דרך ממלא-מקום היו"ר
21/07/2017  |   globes globes   |   חדשות   |   פרשת בזק   |   תגובות
מאת: מלכה רדוזקוביץ  |    |  גלובס  |  תגובות    פרשת בזק
שאול אלוביץ' [צילום: יח"צ]

נפתח הדיון בעניין הארכות מעצר הבית של נחקרי שלושת פרשות בזק - הפרשה בה לפי החשד קודמו אינטרסים של בזק במשרד התקשורות, ושתי הפרשות בהן אושרו בבזק עסקות: עסקת רכישת בזק את מלוא מניות חברת יס, ועסקת רכישת מקטעי לווין מחברת חלל תקשורת.

מעצר הבית של רוב הנחקרים- שאול אלוביץ', אור אלוביץ' וסטלה הנדלר נקבע עד ליום 21.7 בשעה 10:00. מעצרם של עמיקם שורר ולינור יוכלמן מזכירת בזק הוא עד יום 23.7 בשעה 12:00.

בדיון נכחו עו"ד ערן שחם, נציג רשות ניירות ערך, שביקשה את המעצר לצורכי החקירות שמבצעת; עו"ד ז'ק חן בא-כוחו של שאול אלוביץ' בעל השליטה בבזק, שמצוי במעצר בית ולעת עתה אינו יכול לעסוק בענייני חברת יס אך יכול לעסוק בענייני חברת בזק, לחתום בביתו על מסמכים ולהגיע - בתיאום עם רנ"ע - למשרדי עורכי הדין שלו; עו"ד נתי שמחוני, בא-כוחה של סטלה הנדלר מנכ"ל בזק.

שאול אלוביץ'

בעניין שאול אלוביץ', עו"ד שחם נציג רנ"ע ביקש תנאי הרחקה והגבלה לפי דוח סודי שהוגש. "המעשים קשורים לתפקידו בחברות, למעמדו וליחסיו עם המעורבים האחרים", מדגיש נציג רנ"ע. "קשה לתת אמון בחלק מעובדיו כיון שהם פעלו באופן עקבי מתחת לרדאר של שומרי הסף. ישנן סתירות בגרסאות ובית המשפט ראה את הראיות לחשד בשיבוש חקירה".

הוסיפו באי-כוחו ואומרים כי מעמדו ותפקידו הוא הוא שמקנה לו היכולת לשבש החקירה - לתת תפקיד או להזיז תפקדי לגבי כל האנשים שנחקרו ושלא נחקרו". הוא מוסיף כי: "המעשים עצמם מעידים על החשש משיבוש ההליכים, בית המשפט קבע את זה בדיון הקודם, והמעגלים מתרחבים בחקירה".

הוא מסביר כי רנ"ע לא רוצה לפגוע בעסקיו של אלוביץ' בחברות אם אין צורך אולם ישנם תפקידים צולבים. "ניסינו לבודד עד כמה שניתן (את האנשים והתפקידים, מ"ר) ולתחם את הזמן בצורה ריאלית".

נציג רנ"ע מציג לבקשת השופטת את רשימת תפקידיו של אלוביץ בכל החברות, עם רשימה מוכנה שהפתיעה את השופטת ("באת מראש מוכן לשאלה הזו?" -"כן").

בא כוח שאול אלוביץ': "נזכיר כי אנו מצויים כחודש לאחר תחילת החקירה. ניתנו החלטות של בתי המשפט בהסכמה להטלת תנאים מגבילים עד 27.7 ולכן אנו מצויים בתוך מסגרת ובעיצומה מבקש חברי עיון חוזר בתנאים שהוטלו. המבחן צרך להיות נוקשה בעת שמיעת בקשתו. נקודות האיזון נמצאות במקום אחר לחלוטין על הסקאלה מאשר מצב בו חברי מבקש בפעם הראשונה תנאי שחרור בערובה.

"לא שמענו היום דבר מזה. לא שמענו מדוע צריך 90 יום לצרכי חקירה. הבקשה האמתית היא להרחיקו מבזק וזה בא בכסות של שחרורו בתנאי ערובה. ככל שהייתה עילה הרי שזו מוצתה בבקשות הקודמות התקפות עד 27.7 וגברתי השופטת כינתה זאת בקשה חריגה בדיון הקודם.

"לו היה מבקש חברי למשל שבוע שקט בגלל פעולות חקירה מסוימות שצריך לעשות היינו מסכימים. אבל הוא מבקש 90 ימים בלי להניח תשתית מינימלית בפני בית המשפט לגבי הפעולות המבוקשות בעוד 15, 30, 17 יום.

הוא ממשיך: "ביום תחילת החקירה, ה-20 ביוני, סוכמו תנאי החקירה -לא להגיע למשרדים ולא לשוחח עם אנשי בזק ויס, ולא לצאת מהארץ. ביום שישי 23 ביוני הוחלט בהסכמה שאלו תנאי החקירה,

אולם ביום 28 ביוני, בהסכמה, הוחמרו תנאי השחרור, הפעם התבקשה הארכת האיסור לחודש ימים - עד ה-27 ביולי. אנו מצויים שבוע לפני הסוף. ביום 10 ביולי התקיים דיון בפני גברתי ובית המשפט. טענו לעניין המידתיות. הסכמנו להצעת בית המשפט שעשה איזון שתוצאתו שבוע מעצר בית. למה לפעול בשיטת הסלמי? לא רק שלא מתקיימים התנאים לעיון חוזר כי אין נסיבות שמצדיקות - גם כעניין של מדיניות משפטית אין כאן הוגנות".

השופטת מסבירה שאין כאן שיטת הסלמי אלא שהתנאים המבוקשים כעת יורדים במדרג הפגיעה בחשוד. "היה צורך במעצר בית ועכשיו יש צורך אחר".

ב"כ אלוביץ: "לעקור אותו לתקופת זמן כל כך ארוכה זה נזק עצום שנגרם לחברה. נדרשת מציאת פתרון מידתי".

הוא מפרט כי למשל אפשר למנות דירקטור חליף שיוכל לפגוש את אלוביץ. עורך הדין מציין את הדומיננטיות של אלוביץ אולם הצעתו לליווי איש רנ"ע את הישיבות מתקבלת בהתנגדות השופטת ונציג הרשות שאין להם כוח אדם.

הוא מחליף הצעתו במינוי עו"ד ממשרד פישר בכר ושות' ש"ילווה אותו כצל כפי שנעשה כבר בתיק הזה (בעניין יורוקום, מ"ר). החשדות הנוספים הם תוספת. הפעלנו אזמל מנתחים כדי לבקש את המינימום".

השופטת מציינת שראתה את רישמת הפעולות ונדרש לפחות 45 יום אם לא 60 יום. כדי לצמצם את הפגיעה האפשרית.

החלטת השופטת: "הבקשה איננה בקשה לעיון חוזר. הבקשה היא להרחקה מהחברות השונות - עד יום 4.8 מחברת חלל, ומחברת בזק ויס - 90 יום.

ערה אני לכך שעצם היעדרות יו"ר פעיל ובעל שליטה מהחברות שבחסותו אין להקל בו ראש. עם זאת - מונה ממלא-מקום לתפקידיו השונים של החשוד והוא יכול לעמוד עמו בקשר על-מנת להנחותו באשר לניהול העניינים השוטפים וסוגיות כבדות משקל [למעט בענייני החקירה, מ' ר']".


היא מוסיפה: "העובדה שהוא יו"ר פעיל מלמדת על מעורבות שעשויה להיות בעלת השפעה לא מבוטלת על כלל עובדי החברות. הדוח שהונח בפניי מלמד כי נדרש זמן. בענייני שני מעורבים נוספים ב פרשה הוצגה בפני בית המשפט הסכמה להארכת התנאים המגבילים ל-60 יום. אני סבורה שההסכמה תשפיע על עניינו של שאול אלוביץ'. החקירה מורכבת ורבת מעורבים ומטבע הדברים הנתונים צריכים להילקח בחשבון, לא כל שכן כשאני סבורה כי אין לערוך אבחנה בין תפקידיו החשובים של החשוד לתפקידיו הלא-פחות חשובים של בנו.

" מצאתי להורות ההרחקות המבוקשות ע"י רנ"ע של אלוביץ מהחברות, לתקופה של 60 יום.

סטלה הנדלר

החלטת השופטת רונית פוזננסקי היא כי יש לשחרר ממעצר בית את החשודה סטלה הנדלר שתחזור לתפקיד המנכ"לית של בזק, אך נוכח החשדות - היא תימנע מעיסוק ברגולציה של חברת בזק ותימנע מקשר עם עובדי משרד התקשרות למעט מר גרנות מ"מ היו"ר. הימנעות מפעילות מול בעל שליטה, למשך 60 יום.

"החשודה לא תיצור קשר ישיר עם דירקטוריון בזק למעט היו"ר גרנות. בעניינים עסקיים שוטפים תוכל לפעול מולו. החשודה לא תיצור קשר עם עובדי חברת חלל תקשורת. צו עיכוב יציאה מהארץ ימשיך לעמוד בתוקפו".

אור אלוביץ'

אור אלוביץ' - שוחרר ממעצר בית: החשוד יימנע מלהתייצב במשרדי חלל ויימנע מקשר עם נושאי משרה למעט עיסוק בעניינים שופטים של חלל שאינם נוגעים לחקירה באמצעות סמנכ"ל הכספים ובפיקוח עו"ד ממשרד פישר בכר ושות'. כמו-כן תיאסר השתתפותו בישיבות דירקטוריון לעת עתה.

נאסרת יצירת קשר של החשוד עם מי מעובדי חברת בזק או יס לרבות דירקטורים ונושאי משרה או עובדי משרד התקשורות למשך 60 יום למעט עם אביו ורעייתו. "וכן עם עו"ד עמי בר לב", מדגיש ב"כ רנ"ע את ההסמכה אליה הגיעו.

בחברות בהן מכהן כדירקטור אסור יהיה לו להשתתף בישיבות שעניינן החקירה.

לא יצור קשר עם מי מהמעורבים בנוגע לפרשה. דרכונו יוסיף להיות מוחזק בידי רנ"ע וממשיך לעמוד בתוקפו צו איסור יציאה מהארץ. הערבות להבטחת תנאי השחרור מוסיפה להיות בתוקפה.

ב"כ רנ"ע מציין כי בעניין לינור יוכלמן, מזכירת בזק, הרי שבא-כוחה בחו"ל. הוסכם על תנאי ההרחקה עד למועד בו ישוב. מתבקש לקבוע דיון בו תיקבע הוראה אחרת. השופטת שאלה אם יוכלמן מקבלת שכר. למיטב ידיעת בא-כוחה היא נמצאת בימי חופשה על חשבונה. עניינה נקבע לדיון ביום 6.8.17. יוכלמן שוחררה ממעצר הבית אף היא בתנאים מגבילים.

עמיקם שורר

הוחלט לאפשר לחשוד לשוב לעבודתו בבזק בלבד, בתפקידו כסמנכ"ל פיתוח עסקי. יתר המגבלות המבוקשות על-ידי הרשות - יינתנו לתקופה של 60 יום. אם נדרש לצאת מהארץ לפגישות עסקיות - יגיש בקשה לרנ"ע.
בש"ע 49993-06-17, מדינת ישראל נ' שאול אלוביץ / פרוטוקול והחלטה
הטלת תנאים מגבילים על שאול אלוביץ במסגרת חקירת פרשת בזק
בש"ע 30807-07-17, מדינת ישראל נ' סטלה הנדלר / פרוטוקול והחלטה
הטלת תנאים מגבילים על סטלה הנדלר במסגרת חקירת פרשת בזק
בש"ע 64666-06-17, אור אלוביץ / פרוטוקול והחלטה
הטלת תנאים מגבילים על אור אלוביץ במסגרת חקירת פרשת בזק
בש"ע 38021-07-17, מדינת ישראל נ' עמיקם שורר / פרוטוקול והחלטה
הטלת תנאים מגבילים על עמיקם שורר במסגרת חקירת פרשת בזק
בש"ע 68372-06-17, מדינת ישראל נ' לימור יוכלמן / פרוטוקול והחלטה
הטלת תנאים מגבילים על לינור יוכלמן במסגרת חקירת פרשת בזק

תאריך:  21/07/2017   |   עודכן:  21/07/2017
מלכה רדוזקוביץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אלוביץ' הורחק מקבוצת החברות שבשליטתו ל-60 יום
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נורה
21/07/17 18:45
2
ארי כספי
22/07/17 09:00
3
אחד מהחברה
22/07/17 16:23
4
ישע.
16/11/17 15:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת בזק
צרות בצרורות: חלל תקשורת מעדכנת (יום ג', 18.7.17) בדיווח לבורסה כי הבוקר פשטו חוקרי רשות ניירות ערך על משרדי החברה וערכו בהם חיפוש, זאת במסגרת חקירת הרשות הנוגעת, בין היתר, לעסקות למתן שירותי תקשורת לווינית בין החברה לבין yes.
19/07/2017  |  שירות גלובס  |   חדשות
אמר לי חבר, בשיחת חולין, לפני שבועות מספר כששטחתי בפניו חוויות שוטפות שלי, מעיסוקי בתחום עריכת הדין, דברים, כדלהלן: "איך לי, בכלל, אמון במערכת השיפוטית. הם כולם מושחתים. מי פחות ומי יותר. אולי פה ושם תמצא, בפינות החשוכות שם, מישהו הגון, אבל הוא חריג ולא מעיד על המערכת, בכללותה". בעודי המום למשמע הדברים הוסיף הוא ואמר: "פעם כשאמרו לי שופט נחשד בקבלת שוחד, הייתי מסוגל להכות על הדובר ולהסתער ולהגן, בגופי, על צדקתה וטוהרה של מערכת המשפט. היום כשמספרים לי ששופט נחשד בקבלת שוחד אני מיד מזדרז כדי לברר ולדעת שמו".
17/07/2017  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
אין לי מושג אם נתניהו אשם או לא אשם, חשוד או לא חשוד, בכל הפרשיות המתפרסמות בתקשורת. גם לנתניהו מגיעה חזקת החפות כל עוד לא הוכח אחרת. יש לאפשר לרשויות אכיפת החוק והמערכת המשפטית לעשות את עבודתן עד תום. אלא שלטנגו דרושים שניים. נתניהו החליט לאמץ אסטרטגיה שהוכיחה את עצמה מזה תקופה ארוכה מאוד: להסית נגד התקשורת ביודעו עד כמה בקרב מצביעי הליכוד והימין היא שנואה, לתקוף במרומז את רשויות אכיפת החוק כדי להטיל פחד ומורא ומאידך להשניא אותן עוד יותר בקרב אותו קהל של הימין והימין הפונדמנטליסטי, בתקווה שהלחץ הציבורי יוריד את העננה שמעל ראשו והוא יוכל לטעון שאין לו כל אחריות למה שנעשה או לא נעשה במשרדו פנימה, במרכז העצבים של השלטון. התדרוכים שנתניהו עורך לשריו והח"כים מן הליכוד הם הרבה יותר סובייטיים מאשר טענותיו כלפי המניפולציות כביכול של התקשורת. אלה חייליו בשדה הקרב הפוליטי, מאוחדים ומוכנים להסתער כדי לשמר את המצב הקיים וליהנות מהשמנת המשובחת שנפלה לידיהם.
16/07/2017  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו שב ואומר כי השמאל מנסה להדיח אותו בשיטות פסולות של חקירות. בראיון בלעדי לערוץ 20, שלווה בבעיות טכניות קשות, אמר נתניהו כי אין מדובר בשיטה חדשה אלא בשיטה ישנה שכבר הצליחה.
14/07/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
בכירי בזק ומנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, יצרו מנגנונים שיטתיים של קבלת מידע רגיש אשר שרת את האינטרסים הכספיים של בעל השליטה בחברה, שאול אלוביץ. כך טוענת (יום ה', 13.7.17) רשות ניירות ערך בבקשתה לשחרר בתנאים מגבילים את המעורבים בפרשה.
רשימות נוספות   /   פרשת בזק  /  מי ומי  
אלוביץ' נשלח למעצר בית של 9 ימים  /  אלה לוי-וינריב, גד פרץ
פרשת בזק: מנכ"ל משרד התקשורת נחקר  /  איתמר לוין
חקירת בזק - גם על עסקת חלל וyes  /  איציק וולף
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il