נהגי אוטובוסים של חברות הסעה פרטיות צפויים לשבש (יום ה', 26.7.17) את התנועה בבירה. הם מוחים על קנסות מצד העירייה הניתנים להם על חניה, בעוד שזו אינה מספקת להם חניונים כדי לחנות כחוק. הם הודיעו כי לא יחסמו את התנועה או יעשו פעולה שאינה חוקית, אך במקום לחנות יסעו בכבישים, ומספרם הרב של האוטובוסים יגדיל את נפח התנועה ויביא לפקקים.
לדברי הנהגים הירושלמים, חלקם עצמאיים וחלקם שכירים, התקנה בנושא (72ב) משנות השישים היא אנכרוניסטית ושייכת לתקופה בה הייתה ירושלים נתונה למתקפות איבה, וכיום היא פוגעת בחופש העיסוק. התקנה אוסרת להחנות אוטובוס אף במקום שבו מותר להחנות רכב פרטי.
הנהגים מלינים על כך שאחרי הסעת התלמידים לבתי הספר ובחזרה הם נאלצים לנסוע מרחקים ארוכים (לעתים 10 ק"מ!) כדי לחנות, משום שבעיר יש רק שלושה חניונים עבורם, וגם אלה תפוסים לרוב על-ידי אוטובוסי תיירים. הדבר הופך את הנסיעה ללא-כלכלית, מכיוון שצריכת הדלק של אוטובוס לקילומטר גבוהה מאשר זו של רכב פרטי.
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה ביצעה עבודה רחבת היקף בנושא, כדי לתת מענה לצרכי התיירות והמסיעים בעיר. העירייה ריכזה את כלל הבקשות של משרד התיירות וארגונים שונים באשר לחניה ולמפרצי עצירה והורדה לאוטובוסים - ונתנה מענה לכ-90% מהבקשות, לשביעות רצון כל הגורמים השותפים".
לדברי העירייה, קיימים מספר חניונים ומפרצי חנייה נוספים עבור אוטובוסים: חניון קרתא [ככל הידוע, אינו מיועד לאוטובוסים פרטיים, ע.י.], חניוני טדי, חניון הרכבת הכבדה, חניוני עין כרם, גת שמנים, כנסת ישראל ועוד. בעניין חניית לילה, אומרת העירייה: "באחריות חברות האוטובוסים וכתנאי לרישיון עסק לוודא שיש להן פתרונות לחניית לילה. למרות האמור לעיל, נעשתה עבודה בשיתוף עם מנהלי הרובעים והמנהלים הקהילתיים, ובחלק מהשכונות נקבעו רחובות בהם אין הפרעה למגורים אשר בהם קיימת אפשרות לחניית לילה.
"כמו-כן, פקחי החניה מונחים לאפשר לאוטובוסים העלאת נוסעים והורדתם, ובלבד שלא תיגרם הפרעה למעבר הולכי רגל ולתנועה. אולם כאשר קיימת הפרעה משמעותית לתנועה בעקבות עצירת אוטובוס, מתבצעת אכיפה כדי למנוע סכנה ולאפשר מעבר מיטבי של התנועה. העירייה ממשיכה כל העת לתת מענה בנושא ומטפלת בבקשות העולות מעת לעת בהתאם לאפשרות ולחוק".