|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
שפירא. הטבות בלי קריטריונים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90] יוסף-כהן. חגיגת דיבידנדים ורווחים [צילום: יח"צ]

מבקר המדינה, יוסף שפירא, מגלה:

קרן אייפקס קיבלה פטור ממיסים <br>במיליארד שקל על רווחיה בתנובה

הקרן קיבלה לאורך השנים הטבות מיסוי חריגות, שפטרו אותה מהצורך לשלם מס על רווחים של 4.4 מיליארד שקל - למרות שלא מסרה אימות למידע עליו התבססו ההטבות ולא עמדה בחלק מדרישות החוק
25/10/2017  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   דוח שנתי 68א (2017)   |   תגובות
המחירים עלו בגלל המונופול
בשולי הדוח מתייחס שפירא לניצול הכוח המונפוליסטי של תנובה לייקור מוצריה זמן קצר לאחר רכישתה בידי אייפקס. הוא מצא, כי ברשות ההגבלים העסקיים אין מתודולוגיה סדורה לבדיקת מחירים מופרזים של מוצרים או שירותים הנמכרים על-ידי גופים מונופוליסטיים ביחס לעלויות הייצור. כשל זה, הוא אומר, בא לידי ביטוי במלוא חומרתו במקרה תנובה.

מכירת תנובה הושלמה ב-8.1.08, ו-19 יום לאחר מכן הגישה חברת ייעוץ ששכרה תנובה בשנת 2007 דוח שכותרתו "הגשמת מצוינות בתמחיר". לדבריה, תנובה תוכל להעלות את מחירי חלק מהמוצרים ב-12%-10%, גם אם הדבר יביא לירידה במכירות. בעקבות הדוח העלתה את מחירי מוצרי היסוד שלה. הדוח הגיע לידי רשות ההגבלים בספטמבר 2011; תנובה לא הועמדה לדין.

לדברי שפירא, "מתבקשת פעולה בעניין גביית מחירים מופרזים על-ידי מונופולים". מאחר שרשות ההגבלים טוענת שהנושא אינו בסמכותה, הרי שעל הכנסת ומשרד הכלכלה לבחון את הסוגיה על כל היבטיה: רמת האכיפה הראויה בנושא; כיצד תבוצע האכיפה; דרכי התיאום בין המאסדרים הענפיים לבין רשות ההגבלים; והמתודולוגיה שלפיה תיבחן סבירות המחירים.


בלי חקיקה ובלי בדיקה
שאלת המיסוי של קרנות ההון לא הוסדרה בחקיקה. כיוון שכך, חלים עליהן כללי המס הרגילים: מס הכנסה על פעילות הקרן; מיסוי הדיבידנד והריבית שמקבלים שותפי הקרן; מיסוי חלוקת רווחים לשותף המנהל; ומע"מ על פעילות הקרן ומנהליה בישראל. אולם מאז שנות ה-90 מעניקה רשות המיסים דרך קבע הקלות לקרנות ולמשקיעים, לרבות פטור על רווחים, ריבית ודיבידנד – בלא הסמכה מפורשת בחוק. שוויין המצטבר מגיע למיליארדי שקלים, במקביל לגביית מיליארדי שקלים שנבעו מההשקעות, בין היתר באמצעות מיסוי השכר.

מאז הונהגו הטבות המס, לא נעשתה בחינה על הגופים הממשלתיים הרלוונטיים (רשות המיסים, אגף התקציבים ואגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר, המועצה הלאומית לכלכלה) בדבר התועלת למשק מהטבות המס הגורפות הניתנות לקרנות. לא נבדק מהי תרומתן של הטבות אלה לשוק העבודה, האם חל בעקבותיהן גידול בהשקעות בפריפריה וכדומה.

קרן אייפקס קיבלה הטבות מס של מיליארד שקל על רווחים ב-4.4 מיליארד שקל בשנים בהן החזיקה בשליטה בתנובה (2014-2008)- מגלה (25.10.17) מבקר המדינה, יוסף שפירא, בפרק העוסק במיסוי קרנות הון. אייפקס משכה דיבידנדים ב-1.7 מיליארד שקל ומכרה את השליטה לברייט פוד הסינית ב-5 מיליארד שקל.

אייפקס קיבלה בשנת 2007 החלטת מיסוי, הפוטרת אותה ממס במכירה עתידית של תנובה. לדברי שפירא, מקרה אייפקס "ממחיש את הצורך בהסדרת ענף הקרנות. נוכח ההיקפים הגדולים של הטבות המס הגלומות בכלל הקרנות, מן הראוי להסדירן בחקיקה ובנהלים שיקבעו קריטריונים ברורים לקבלתן. נוסף על כך יש מקום לבחינת התועלת המשקית שנובעת מהטבות אלו בחלוף השנים".

בשנת 2001 קיבלה אייפקס אישור מקדמי מיוחד, במסגרתו ניתן למשקיעים הזרים פטור ממס על כל ההכנסות הנובעות מהשקעות בחברות ישראליות וחברות הקשורות בישראל, וניתן לשותפים המנהלים של הקרן פטור מלא ממס אם הקרן תשקיע בישראל למעלה מ-100 מיליון דולר. אייפקס קיבלה אישורים זהים לגיוס שביצעה ב-2003 וב-2005.

שפירא מציין, כי רשות המיסים לא דרשה ולא קיבלה מסמכים שיאמתו את המידע שמסרה לה אייפקס בנוגע למשקיעים בה ולמדינות בהן הם משלמים מס. בדיקת המבקר העלתה, כי רק 40%-31% משווי הקרן הוחזקו בידי גופים מוסדיים שייתכן שהם פטורים ממס בארצות תושבותם - מה שאינו מקנה באופן אוטומטי פטור בישראל; לא ניתן היה לדעת מיהם היחידים שהשקיעו באייפקס דרך חברות, נאמנויות או קרנות הון אחרות.

חברה שקופה שלא עמדה בתנאים

לקראת רכישת תנובה, קיבלה אייפקס פרה-רולינג ולפיו החברות באמצעותה השקיעה בתנובה - יהיו שקופות לצורכי מס בישראל. שפירא אומר, כי החוק מחייב שכל בעלי המניות בחברה שקופה יהיו תושבי ישראל - תנאי שלא התקיים במקרה של אייפקס. אובדן המס על הדיבידנד שמשכה אייפקס (1.7 מיליארד שקל) הוא בגין השקפת החברות. בסופו של יום קיבלה אייפקס את ההטבות הבאות, שחלקן חריגות:

• הקרן, לרבות המשקיעים הזרים בה (ולמעט השותף המייסד שהוא שותפות של חלק ממחזיקי הקרן הזכאית לדמי הצלחה), יהיו פטורים ממס בגין הכנסותיהם מריבית, מדיבידנד וממימוש אותן השקעות.

• מיסוי דמי הצלחה על השותף המייסד בשיעורי מס מופחתים מהמקובל (הסדר הוני לתושבי ישראל, 15% מס לתושבי חוץ). תושבי החוץ יהנו מפטור מלא על "דמי ההצלחה" בתנאי מינימום השקעה בישראל.

• הנפקת יחידות נוספות על-ידי הקרן תמורת מחיר שלא יעלה על מחיר ההנפקה הראשוני, בתוספת ריבית שוק בלבד, או העברת יחידות בין השותפים. הנפקת זכויות לבעלי היחידות הקיימים לא תהיה אירוע מס.

• המשקיעים הזרים יהיו פטורים ממס בישראל בגין חלוקת הכנסות ורווחי הקרן, בגין החזר השקעה, בגין פדיון השקעה ובגין רווחיהם מהעברה או מכירה של יחידות הקרן. הקרן תהיה פטורה ממס בגין חלוקה בעין של נכסיה למשקיעיה במהלך חיי הקרן ואגב חיסולה.

המחלקה למיסוי בינלאומי התנגדה

שפירא מגלה, כי המחלקה למיסוי בינלאומי בחטיבה המקצועית ברשות המיסים סברה, כי נתוני אייפקס משקיעיה מצביעים על חבותה במס. מהדוח עולה, שהוא נוטה לתמוך בדעה זו: הרשות לא קיבלה שמות של משקיעים באייפקס וממילא לא בדקה את קיום תנאי הסעיף המעניק פטור לתושבי חוץ.

עוד מדגיש שפירא, כי החלטת המיסוי אשר ניתנה לאייפקס בעסקת תנובה לא דרשה מהקרן תנאים בסיסיים כמו פיזור השקעות או השקעה כנגד הקצאת מניות. אייפקס לא הזרימה כספים לתנובה, אלא להפך: משכה ממנה דיבדנדים הנובעים גם ממימוש נדל"ן, וגם על דיבידנדים אלו היא קיבלה פטור מוחלט ממס. הרשות ניסתה להביא את אייפקס להסכים לשלם מס על דיבידנדים אלו, אך נכשלה. שפירא מעיר, כי גם מספר העובדים בתנובה לא גדל תחת שליטתה של אייפקס.

"מתן הטבות מס בהיקפים משמעותיים מחייב קביעת קריטריונים ברורים מראש, הניתנים למדידה בדיעבד, למתן ההטבות. לעניין זה אין נפקא מינה לגודל הקרן אלא רק להשקעותיה בישראל שהן השקעות אמיתיות ולא החלפת ידיים בין בעלי מניות", קובע שפירא.

בעניין המשקיעים הפטורים בקרב משקיעי אייפקס אומר שפירא, כי גם גוף המחזיק יחידות השתתפות בקרן מסוימת ועל-פי שמו הוא לכאורה גוף מוסדי (למשל גוף פנסיוני), אינו בהכרח פטור ממס בישראל על כלל פעילותו. על טענת אייפקס לפיה לא היה לה "מוסד הקבע" אומר שפירא, כי היא רכשה את תנובה באמצעות חברה שהתאגדה בישראל ונציגת הקרן - זהבית יוסף-כהן - שימשה כיו"ר תנובה.

אייפקס צירפה לתשובתה למבקר רשימה של כל מחזיקי יחידות ההשתתפות בקרן. ברשימה זו סווגו 75% מהון הקרן כהון המוחזק על-ידי "משקיעים פטורים". עם זאת, מציין שפירא, בחינה פרטנית של אותם משקיעים פטורים מעלה, כי רובם הם קרנות הון, נאמנויות וחברות. מנתונים אלו לא ניתן ללמוד על זהות היחידים המחזיקים בקרן בעקיפין - שמותיהם, ארץ תושבותם והמס החל עליהם (אם בכלל) בארץ תושבותם בגין השקעתם בקרן.

אייפקס הסתפקה בתגובה לקונית, שאינה מכחישה את הממצאים העובדתיים של המבקר: "אייפקס פעלה ותמשיך לפעול בהתאם לכל דין ובכלל זה על-פי חוקי המס בארץ ובעולם".

מיסוי קרנות הון / דוח מבקר המדינה
אייפקס לא שילמה מס של מיליארד שקל על רווחיה בתנובה. קרנות הון מקבלות פטורים בהיקפים ניכרים שלא על פי הוראות החוק ובלא בדיקת כדאיותם

תאריך:  25/10/2017   |   עודכן:  25/10/2017
איתמר לוין
+סכנות בשל תחזוקת כבישים לקויה
16:16 25/10/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נתיבי ישראל ריבדה רק 6% מהכבישים הזקוקים לשיפוץ; מאות גשרים מצויים במצב גרוע, ועשרות בסכנת התמוטטות בעת רעידת אדמה
(גשרים עלולים לקרוס [צילום: נתיבי ישראל])
+בניגוד לצו: קנסות מוגדלים לנוסעי סיטיפס
16:14 25/10/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המבקר: הקנסות לנוסעי הרכבת הקלה כפולים ואינם מבחינים בטעויות בתום-לב  ▪  ליקויים שונים התגלו בהליכי ההנפקה, ההטענה והתיקוף של כרטיס הרב-קו
(פקחי סיטיפס. קנסות ללא סמכות חוקית [צילום: פלאש 90])
+תלות מסוכנת בחברה להדפסת השטרות
16:13 25/10/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מזה 20 שנה לא בוחן בנק ישראל את האפשרות להחליף את המדפיס  ▪  זיופי המטבעות מתרבים - אבל המשטרה לא יודעת כיצד לטפל בהם  ▪  הדמויות על השטרות נבחרו כלאחר יד
(חבר אחד בוועדה הציע [צילום: פלאש 90])
+רש"ת מרוויחה על חשבון הנוסעים
16:07 25/10/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הרשות דורשת דמי הרשאה גבוהים ככל האפשר לחנויות הדיוטי פרי - ומתעלמת מכך שהם יגולגלו על הקונים  ▪  זכיינים מרכזיים נדרשו לתשלומים גבוהים מדי ולא עמדו בהם
(החנות שילמה 43% מהפדיון)
+פגיעה בעקרונות יסוד במינוי בכירים ברפאל
16:05 25/10/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בכירים בחברה מונו ללא ועדות איתור; אין תיעוד מספק למינוי שלושה סמנכ"לים; חריגות בשכר ובפיצויים לארבעה סמנכ"לים
(יערי. החליט לבדו)
+וילה יוקרתית למרכז התקשוב של הדואר
16:04 25/10/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מאות נכסים טרם נרשמו על שמה של חברת דואר ישראל  ▪  מכונות למיון דואר נרכשו ב-9.5 מיליון אירו מבלי שנציגי הדואר ראו אותן; תפוקתן עלובה והן מרובות תקלות
(המכונות נרכשו בלי שנבדקו)
+עשרות מיליונים ירדו לטמיון בחשמול הרכבת
16:03 25/10/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השלכות העיכובים בביצוע המיזם למשק עשויות להיות רבות, הן כספית והן מבחינת השירות לציבור  ▪  אין תיכלול מול מיזמי המסילה הרביעית באיילון והכפלת מסילת החוף
(מיזם החשמול [צילום: רכבת ישראל])
+19 שנות כשל בביטוח הסיעודי הקבוצתי
16:02 25/10/17  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה
חמישה מפקחים על הביטוח והחברות יצרו בעיה קשה - אך שפירא אינו מציע כיצד לפתור אותה  ▪  הדוח מבוסס על ביקורת מהשנה שעברה ואינו מתייחס למצב החדש שיצרה סלינגר
(סלינגר. מבוטחים ללא כיסוי [צילום: משה שי, פלאש 90])
+השחיתות בנתיבי ישראל הייתה על הקיר
16:01 25/10/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
גורמי הממשלה ידעו זמן רב על הליקויים בחברות תשתיות התחבורה - ולא עשו דבר  ▪  גם הצעדים עליהם הוחלט אשתקד בעקבות חשיפת פרשת נתיבי ישראל לא יושמו
(חריגה של 3.7 מיליארד שקל)
+בעלי אינטרסים מונעים תקינה בינלאומית
16:00 25/10/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כתוצאה מלחצים אלו נמנעות הורדת מחירים, הפחתה בביורוקרטיה והגברת הסחר בין ישראל לבין מדינות העולם  ▪  שינוי בתקן שנועד להבטיח בטיחות מזרנים נמשך שלוש שנים
(גם המכון בניגוד עניינים)
+חוקרי מס הכנסה מצלמים בפלאפונים
15:59 25/10/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
העדר ציוד טכנולוגי בסיסי, הכשרה חלקית, הימנעות מעידכונים שוטפים, אי-העברת מידע בין אגפים ורשויות - כל אלו הופכים את פעילות המודיעין של רשות המיסים לחלקית ובלתי מרתיעה
(פערים בין האגפים [צילום: פלאש 90])
+חשש להשקעת הון שחור רב בנדל"ן
15:58 25/10/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
רשות המיסים אינה מעבירה מידע חיוני לרשות לאיסור הלבנת הון  ▪  מערכת המיחשוב של מיסוי המקרקעין נבנתה לפני 35 שנים  ▪  העדר שיתוף פעולה בין אגפי הרשות מביא לאובדן הכנסות ממיסוי מקרקעין
(מידע חלקי על העסקות [צילום: רועי עלימה, פלאש 90])
+ריבוי התיקונים בדיני המס יוצר פרצות
15:58 25/10/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שפירא: יש לבחון את הצורך בעידכון וברענון מעמיקים של מערכת המס  ▪  מצביע על חוסר יעילות, העדר תיעוד וחוסר אחידות בפרה-רולינג של רשות המיסים
(פטור ממס למכון ויצמן [צילום: דורון הורוביץ, פלאש 90])
+עלויות של מיליארדים בזיהום בייצור חשמל
15:57 25/10/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ייצור החשמל באנרגיות מתחדשות מפגר בהרבה אחרי התוכניות  ▪  חברת החשמל איחרה במספר שנים בהתקנת הסולקנים בתחנות הכוח הקיימות
(עלות עודפת [צילום: יעקב נעמי, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קרן אייפקס קיבלה פטור ממיסים במיליארד שקל על רווחיה בתנובה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עודד ב
25/10/17 17:37
 
שוטה
25/10/17 19:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבקר המדינה
רשות שדות התעופה פוגעת בנוסעים בנמל התעופה בן-גוריון, בכך שהשיקול היחיד שלה לזכיונות הדיוטי פרי הוא גובה התמלוגים שישלמו הזכיינים. הרשות מתעלמת מכך שככל שדמי ההרשאה גבוהים יותר - המחירים לצרכן יעלו. כך אומר (25.10.17) מבקר המדינה, יוסף שפירא.
25/10/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
"בדוח ביקורת זה הועלו ליקויים, חלקם חמורים, הנוגעים להליכי איתור ומינוי של פקידים בכירים ללא קיום ועדות איתור; לפגיעה בעקרונות השוויון וההוגנות בתחום זה; לתנאי העסקתם של הפקידים הבכירים; ולפיקוח ולבקרה של הדירקטוריון בתחומים אלו. פעילותה של הנהלת רפאל בתחומים שנבדקו בדוח זה אינה עולה בקנה אחד עם כללי מינהל תקין, האמורים להיות נר לרגליה".
25/10/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
כשל ניהולי ממושך - מכנה מבקר המדינה, יוסף שפירא, את המצב בו מרבית נכסיה של חברת הדואר אינם רשומים על שמה, ונכסים אחרים שלה עדיין רשומים על שם רשות הדואר. מדובר ב-328 נכסים ברחבי הארץ.
25/10/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
מאז הצגת לו"ז מיזם החשמול של רכבת ישראל ב-2013 חלו עיכובים משמעותיים בקידומו. למשל, פרסום מכרז הקמת התשתיות התעכב בשנה, ובעניין המועד לפתיחת הקו המהיר תל אביב-ירושלים קיימים פערים בין תחזיות חברת הרכבת (מרס 2018) לבין עמדת גורמי מקצוע אחרים, שצופים כי היא לא תפעל לפני 2019.
25/10/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
מבקר המדינה, יוסף שפירא, איננו מחווה דעה לגבי המשך או הפסקת הביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים. המפקחת על הביטוח להפסיקם בעוד חודשיים, ושר האוצר אומר שייתכן שיחליט להמשיך בהם. בדוח שפרסם (25.10.17) מותח שפירא ביקורת חמורה על התנהלות כל המעורבים ב-19 השנים האחרונות, ובהם חמישה מפקחי על הביטוח וחברות הביטוח, אך אינו ממליץ על פתרון. הסיבה, כנראה: הדוח מיושן ומבוסס על ביקורת שנערכה במרץ-יוני 2016, כאשר המצב והנתונים היו שונים.
25/10/2017  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
ממשלת נתניהו מובילה אותנו למציאות מכאיבה, כששורה ארוכה של מדינות באירופה ובאמריקה מגנות בחריפות רבה את מדיניותה של ישראל ואף נוקטות בימים אלו בשלל צעדים מעשיים הפוגעים בכלכלה של מד...
[צילום: AP]
ד"ר רפאל בוכניק-חן
מידת מרכזיותה של הקונספציה במחדל הקולוסלי של ה-7 באוקטובר 2023, הוא מושא לפולמוס דינמי בין מומחים ופרשנים בתקשורת הישראלית. האמנם כך?    מחקר השוואתי בין הכשלים המודיעיניים של אוקטו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il