|   15:07:40
דלג
  עומר כרמון  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
עמוד הפייסבוק של אסתר ברוט עמוד הפייסבוק של זהבה גלאון [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

ביטלה הופעתה בעצרת לזכר רבין: "הכיכר אינה בשלה"

תושבת התנחלות עפרה, אסתר ברוט: "בשמאל הקיצוני לא מסוגלים לקבל דעות שונות משלהם" יו"ר מר"צ, זהבה גלאון: "פתאום, ב-4 בנובמבר, חשים ח"כים בימין כמיהה עמוקה להתאחד עם אחיהם הבוגדנים"
04/11/2017  |   עומר כרמון   |   חדשות   |   פרשת רצח רבין   |   תגובות

תושבת התנחלות עפרה, אסתר ברוט, הודיעה כי לא תנאם היום (שבת, 4.11.17) בעצרת לציון 22 שנה לרצח יצחק רבין. ברוט פונתה מביתה בעפרה במסגרת הריסת תשעת הבתים ביישוב בחודש פברואר האחרון.

לפני ימים אחדים עוררה ברוט את חמתם של אנשי שמאל, כשאמרה: "אני חושבת שהימין עשה חשבון נפש ואני חושבת שהאשימו אותנו יותר מדי על לא עוול בכפנו. יגאל עמיר היה גם תימני, אז אפשר להאשים גם את כל התימנים - אולי גם הם רצחו את רבין. כל קשר בין המתנחלים ליגאל עמיר הוא די רעוע. צריך להיזהר יותר, גם ימין וגם שמאל".

בעקבות הביקורת שנמתחה עליה מצד גורמי שמאל, החליטה ברוט לא לנאום בעצרת לזכר יצחק רבין. בעמוד הפייסבוק שלה, כתבה: "ההתנגדות העזה לכך שאביא את דבריי בעצרת, משקפת את הפולמוס בחברה הישראלית, האם נוכל לפתוח את הלב ולהקשיב אחד לשני, או שהשתקה מגורמים קיצוניים תנצח. הוזמנתי לכיכר ביום בו מציינים את הירצחו של ראש ממשלת ישראל, יצחק רבין ז"ל, בכדי לדבר על אחדות, בכדי לאחות פצעים ולפתוח לבבות. כרגע נראה כי הכיכר אינה בשלה".

"בימים האחרונים גורמי שמאל קיצוני יצאו נגדי למסע של הכפשה והסתה, הפכו אותי לפורעת חוק שפוגעת בדמוקרטיה, כאשר כל שתכננתי לדבר עליו הוא החשיבות של האחדות למען הדמוקרטיה. אותם גורמים שלא מפסיקים "להגן" בעיני עצמם על חופש הביטוי, על סובלנות, שמטיפים נגד אלימות ונגד הסתה פשוט לא מסוגלים לקבל דעות שונות משלהם, משתיקים. הם מפספסים שפלורליזם הוא לא רק כלפי הקהילה הלהטבי"ת או זרים. פלורליזם הוא להעריך כל אחד שחושב אחרת ממך. לא מסוגלים להושיט יד לאחדות שהיא אינה אחידות. אני מאמינה שבשמאל יש הרבה מאוד אנשים מתונים שהיו רוצים שאשמיע את דברי, ולו רק בשביל לפתוח פתח לדיאלוג פורה ובונה, אבל קולם לא נשמע. עצם העובדה שאדבר בעצרת רק תגרום לפרובוקציה ועוד שנאה, לא אחדור אל הלבבות, כי לצערי הלבבות הורעלו. עצרת הזיכרון ליצחק רבין ז"ל זהו לא המקום לכך. זה לא היום למריבות בין ימין לשמאל. זו לא המטרה שלי".

"מארגני העצרת באמת ובתמים לא האמינו איזה אנטגוניזם המילה "אחדות" יכולה לעורר בשנת 2017 בישראל. ודווקא מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, "היוני" כביכול. ככל שהמארגנים ואני ראינו את ההתנגדות בשמאל, כך הבנו כמה אנחנו צודקים. אני לא אנאם על הבמה, אנחנו לא ניתן להם את התענוג לבזות את העצרת שכל מטרתה היא זיכרון ואחדות. אני אבוא לכיכר. ויוקרן סרטון בהשתתפותי שצולם בתחילת השבוע. כי גם אם לא אביא את דבריי על הבמה המסר יחדור, השיח חייב להשתנות. לרגע לא חשבתי שהדרך תהיה קלה או קצרה, זהו תהליך, הושיטו לי יד ואני מושיטה חזרה".


זהבה גלאון: "בימין ששים להתאחד רק היום"


אחת המתנגדות לאופי העצרת בכיכר רבין, היא יו"ר מפלגת מר"צ, זהבה גלאון, אשר כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "בכל שנה מחדש, לקראת ה-4 בנובמבר, שוב מתחילים הדיבורים על השקר המוסכם הזה: צריך אחדות. לא, לא צריך. המחלוקת בישראל אינה על הדרך הנכונה לאכול קרמבו. ישראלים חלוקים על גבולות הארץ, על הסיכוי לשלום, על אופי השבת, אפילו על הזכות הבסיסית של להט"בים להינשא. המחלוקות האלה לא יפתרו אם נתחבק ונעמיד פנים שהן לא שם. דמוקרטיה נבחנת בעימות בין דעות. היא אמורה להסדיר את הוויכוח בינינו ללא אלימות ויגאל עמיר ניסה להכריע את הוויכוח הזה באמצעות כדורי האקדח. כשרבין נרצח השתנו כללי המשחק. האנשים שהיו חלק ממסע הדה-לגיטימציה אז, מקבלים היום לגיטימציה. הרב כהנא על שלטי פרסום בכניסה לירושלים. סמוטריץ' בוועידת הארץ, והנה, אפילו אורי "או שתלך לבחירות או שדמך בראשך" אריאל יגיע במוצ"ש לעצרת. רק אתמול קראה מירי רגב למרצ "סוסים טרויאנים". גרוע מכך, אחדות איכשהו נעשתה כאן שם קוד ל"שמאלנים, שבו בשקט". בימין עפים על אחדות, כשמדובר על אירוע שמאל. הם פחות ששים להתאחד בשאר השנה.
בשאר השנה השמאל הם בוגדים ומשת"פים וגייס חמישי, אבל פתאום, ב-4 בנובמבר, חשים הח"כים בימין כמיהה עמוקה להתאחד עם אחיהם הבוגדנים ולשיר ביחד שיר לשלום (שלום בינינו, כמובן. אין ערבים באחדות הזו). בואו כולנו נצטופף ביחד ונתיישר לימין. משחקי הכס, גרסת הטלטאביז. לא תודה".


ח"כ שפיר: מועצת יש"ע צריכה להתנצל"


ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) יצאה נגד השתתפות נציג יש"ע בעצרת: "כן לאחדות, לא לצביעות", היא כתבה בעמוד הפייסבוק שלה. אני אגיע לעצרת רבין הערב. מקווה שגם אתם. יש לי רק בקשה אחת: שכל מי שיקבל את הכבוד לנאום בפני הקהל הגדול שיתאסף בכיכר, יפעל בשם הערך שהעצרת הזאת חרתה על דגלה: "אחדות העם". הדבר נכון לכל הדוברים – ובמיוחד לנציג עמותת מועצת יש"ע שהוזמן לנאום".

"אחדות בעם? בהחלט. הלוואי שהדיון הציבורי בארץ יהיה מכבד יותר ואלים פחות. העניין הוא שאי-אפשר גם לטעון שאתה בעד אחדות בעם, וגם לממן במשך שנים גורמים קיצוניים שמובילים לאלימות, הפצת שקרים והסתה".

"מועצת יש"ע רוצה לדבר בעד אחדות ונגד אלימות? מצוין. ברוכים הבאים. הגיע הזמן. אם מועצת יש"ע רצינית בכוונותיה, הנציג מטעמה שינאם על הבמה חייב לנצל את המעמד כדי להתנצל – בפני עם ישראל כולו – על הפילוג, השקרים והארס שהארגון הזה מפיץ כבר עשרות שנים. על מה, למשל? הנה כמה דוגמאות. יתנצל על ארגון ההפגנות נגד רבין שבהן נשמעו באופן קבוע קריאות "בדם ואש את רבין נגרש" והוצמדו לו הכינויים "בוגד" ו"רוצח". יתנצל על זה שראש מועצת יש"ע בזמן הרצח, אורי אריאל, איים על רבין: "לך לבחירות או שדמך בראשך". יתנצל על זה שלא הספיק לעבור חודש מאז ה-4 בנובמבר 1995, וכתב העת של הארגון כבר פרסם תיאוריות קונספירציה שקריות על הרצח. יתנצל על הסיוע הפעיל בהקמת מאחזים בלתי-חוקיים – הפרה בוטה של חוקי מדינת ישראל – שבחלקם מתגורר נוער הגבעות שפועל באלימות קשה נגד חיילי צה"ל ופלשתינים חפים מפשע. יתנצל על כך שמועצת יש"ע סחטה לאורך שנים את קופת המדינה, והזרימה שלא כחוק לקופה שלה מיליונים מכספי המיסים של כולנו שהיו מיועדים בכלל לגני-ילדים וכבישים (ראו תחקיר של מרכז מולד שפורסם בערוץ 2). יתנצל על ועדי המתיישבים שהוקמו על-ידי חברים מרכזיים במועצת יש"ע. הוועדים הקיצוניים האלה הם שהמציאו וקידמו את הפעולות המכונות "תג מחיר" – תקיפה של חיילי צה"ל למניעת פינוי עתידי של מאחזים. הוועדים האלה, שנתמכו כספית על-ידי מועצות מקומיות בשטחים, כינו את חיילי צה"ל "כוחות ההרס". אחד מראשי הוועדים הבטיח לפעול באלימות נגד המדינה ו"להוריד את השלטון על הברכיים". ראש ועד אחר הצהיר ש"הדמוקרטיה הישראלית סיימה את תפקידה, והיא חייבת להתפרק ולהתכופף בפני היהדות". והכל במימון כספי הציבור הישראלי ובחסות רשמית של מועצות מקומיות בשטחים. יתנצל על ההסתה של ארגון "ישראל שלי", פרויקט ששייך למועצת יש"ע ונוהל בעבר על-ידי איילת שקד".

"הארגון הזה עסוק כבר שנים בהפצת שנאה ופילוג בעם: קמפיינים נגד אמנים, שחקנים, עיתונאים, פוליטיקאים – נגד כל מי שמעז לחשוב אחרת מהנהגת הימין הדתי. מאמצי הפילוג של הארגון היו חמורים כל-כך שמשרד הביטחון נאלץ להגיש נגדם תלונה במשטרה על הסתה. יתנצל על הסימון של היריבים הפוליטיים שלו כבוגדים ומשת"פים של האויב. ויש עוד דוגמאות רבות, אבל נראה לי שהבנתם את הנקודה. אנחנו בעד הידברות ואחדות ומאבק משותף נגד אלימות. אבל מי שמסית, מפלג ומפיץ שנאה כשיטת עבודה כל השנה – במשך שנים – לא יכול להתנקות בזכות ערב אחד של נאומים פייסניים. רבין נרצח עקב הסתה ואלימות. הוא זיהה את הצביעות ומתק השפתיים של מי שהסית נגדו ויצא נגדם בכל הכח. אם אנחנו רוצים לכבד באמת את זכרו ואת המורשת שלו, אסור לנו לשחק בהעמדות פנים. אנשי מועצת יש"ע, רוצים אחדות? מצוין. ברוכים הבאים. עכשיו תתחילו גם לפעול בהתאם".

תאריך:  04/11/2017   |   עודכן:  04/11/2017
עומר כרמון
+"רבין הסתמך על קולות הערבים ולא התבייש"
23:35 04/11/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לצד קריאות לפתוח בשיח בין מחנות ולאחדות בעם, אפשרו המארגנים לנואמים להשחיל פוליטיקה  ▪  "הפערים בין ימין מתון לשמאל מתון מעולם לא היה קטנים כ"כ, והפילוג מעולם לא היה גדול כל כך"
גם שלטי שמאל הונפו בקהל [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 יגאל עמיר 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביטלה הופעתה בעצרת לזכר רבין: "הכיכר אינה בשלה"
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מגיב ותיק
4/11/17 19:54
2
ימני
4/11/17 20:12
3
מנכסים ובוכים
4/11/17 20:47
4
באום
4/11/17 20:48
5
גלאון גבאי פרץ
4/11/17 21:55
6
רבקה שפק ליסק
4/11/17 23:16
 
ההסכם עם ערפאת?
4/11/17 23:53
 
ג'וני ווקר
5/11/17 02:30
 
ע_הראל
5/11/17 07:26
7
ע_הראל
5/11/17 03:38
8
קורןנאוה טבריה
5/11/17 04:54
9
קורןנאוה טבריה
5/11/17 05:00
10
כהן רחמים
5/11/17 17:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רצח רבין
במוצאי שבת הקרובה, ה-4 בנובמבר, תתקיים עצרת בכיכר רבין בתל אביב במלאת 22 שנים לרצח ראש הממשלה, יצחק רבין ז"ל. מארגני העצרת מנסים השנה להרחיק עצמם פומבית ממפלגות שמאל ומדגישים את הצד הביטחוני של רבין. ברשימת הנואמים שובצו אישים מכל המגזרים: נשים חרדים, מזרחיים, אתיופים, מסורתיים ומתנחלים
31/10/2017  |  עומר כרמון  |  חדשות
יצחק רבין, ראש ממשלת ישראל, לא היה נרצח, אם לא היה נחרץ בחתירתו להסכם שלום היסטורי בינינו ובין הפלשתינים, שלום שיש בו הכרה בזכותם של בני העם הפלשתיני למדינה פלשתינית עצמאית לצידה של מדינת ישראל.
04/11/2017  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
הגענו לחודש נובמבר, ותחילתו מבשרת שוב את השאלה 'האם עצרת לזכר רבין' תהיה שוב בימת התנצחויות, שוב עילה להרחיב שסעים וקיטוב פוליטי? וכמובן השאלה הנצחית: האם אכן השמאל ורודפי הוויתורים הם הנושאים את מורשת רבין?
02/11/2017  |  הרצל ובלפור חקק  |   מאמרים
22 שנים כבר הספיקו לחלוף מאז רצח רבין, ועדיין יש מי שדואגים להנציח את שמו, על-אף שהם מתמעטים משנה לשנה. האמת חייבת להיאמר שמאז רצח ארלוזורוב לא זכורה פרשת רצח פוליטית כמוה, שכה טילטלה את המדינה.
02/11/2017  |  ראובן לייב  |   מאמרים
מליאת הכנסת קיימה (יום ד', 1.11.17) ישיבה מיוחדת לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין במלאת 22 שנים להירצחו.
01/11/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
יוליה שמואלוב ברקוביץ בגיחתה הפוליטית האחרונה התייצבה בראש מפלגה, שנשאה את השם "כלכלה" בבחירות לכנסת ה-19. בבחירות אלו נתנו לה את אמונם רק שברירי פרומילים של מצביעים מכלל אזרחי ישראל שהצביעו לכנסת. רק 1.972 אזרחים בכל רחבי הארץ הצביעו לקריקטורה של אותה מפלגה תמוהה, שיוליה שמואלוב ברקוביץ עמדה בראשה.
31/10/2017  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il